[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:08

Ml....balen zeg..ik hoop dat je snel opknapt

Ik heb wedstrijd bij de Peel en maaschallenge in helden, onder venlo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:23

O, dat is hier niet zo ver vandaan, heb je wat meer info, via pb? Even kijken of we een gaatje kunnen vinden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:26

@Baudyh: gelukkig alles goed met de jaarlingen. Lekker voor jezelf gereden.

Heb bij Romeo graag iemand die er even bij is met inspannen, dat gaat wss niet lukken, maar hoop zo even ohz te rijden..., wel weer een heel productieve dag, dus mag wel eventjes wat met de paardjes doen van mezelf :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:31

Ben ik weer :)
Beetje moe, dat wel. Vanochtend was ik erg vroeg wakker (5:30 uur :O ). Bijgelezen :list: zie ook samenvatting +:)+ en Biancocoo op wedstrijd met de hondjes :):) DB die de juiste knopjes voor het L begint te krijgen =:) Pris terug naar eigenaresse en Ips met vraagstuk over paardje erbij of niet .... :\ zie prachtige sportbreak *D wagengewicht voor cobmaat, die van mij is iets van 200 kg volgens mijn instructeur, mijn pony trekt hem nu onderhand redelijk goed maar ... 't moet niet zwaarder worden (pony is natuurlijk ook geen echte trekpony als bijv een Fjord) Tine oefeningen en vindt recreatiemodus lastig :(:) ML oververmoeid, bah -O- gelukkig hebben we super stalbaas :j ben ik nu weer wat bij Y;(

Hele dag dus op universiteit gezeten met groepje onderzoekers en interessante colleges / verhalen van professoren -:) was zeer interessant maar ben nu helemaal gaar. Ben dat niet meer gewend hoor :7 vanavond krijgen we het schooladvies voor zoonlief te horen. Hoop zo dat het HAVO is... vind het erg spannend. Daarom zo maar even pizza bestellen, zoonlief vindt het ook erg spannend arm kind.

@Avaluna lekker uitwaaien dan :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:56

Hoorde vandaag nog van buurvrouw dat ze Wiske had zien liggen en deur die openstond maar dat ze dacht dat zoonlief zijn fiets aan het wegzetten was of zoiets. Ze had Wis nog geaaid en gezegd dat ze naar binnen kon gaan, maar Wis was gewoon strak blijven liggen, inderdaad vlak voor de deur (wij hebben een deur met een trapje) en was totaal niet van plan om ook maar ergens heen te gaan. Ze zei dat ze het idee had dat ze echt waakte voor die deur en dat het dus ook echt niet uitnodigde om over de hond heen te stappen naar binnen.

Dus best wel heel trots op ons hondekind!

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:11

Hierbij wat foto's die ik gekregen heb:

De met kleur bewerkte:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De "gewoon" bewerkte:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het lastig om te zeggen welke ik nou mooier vind. Vind ze allemaal leuk :+

VHU, dat was vroeg op voor jou vanochtend! Wel een leuke dag gehad op de universiteit. En dan vanavond nog schooladvies voor zoontje. Spannend!

Wat lief van Wiske dat ze zo waaks voor de deur lag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:14

Claud ik vind de 1 na laatste erg mooi !
1 dingetje..als je net als bij het rijden, je handen iets meer draagt, ipv ze op je benen te laten steunen..ziet het er iets relaxter uit denk ik...
maar vind het een mooi paardje, en past prima voor je wagentje, mooie foto's !!
Baudyh, gelukkig mankeren de jaarlingen niets...
Vhu, knappe Wis !! tophondje !

Ava lekker uitwaaien..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:11

Even weer een ego vraag.. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen.

Net een wagen bekeken, merk ZK, zegt dat jullie iets?
Verder leek hij wel mooi, nog wel wat puntjes hier en daar, maar niets ernstigs. Voorwiel is niet helemaal recht, lijkt een klein slagje in de velg te zitten. Is dat heel erg??
En hij leek wat klein, wel een cob maat wagen, 23 inch wielen en het de zitting van het bokkussen, hoogste punt van de zitting is 1.10, is dat niet te laag als je een fjord ervoor heb van 1.45?? Ik wil de leidsels niet op de kont hebben hangen of mijn handen erg hoog moeten houden.
Hij kon nog iets omhoog door de vering wat meer op te pompen, die waren nu niet te vol.
Mijn huidige menwagen is 1.22 kussenhoogte, scheelt niet eens zo veel, maar die toont aardig groter.

Moeilijk moeilijk..
Heb er ook zo weinig kaas van gegeten en niet al te hoog budget..

@ Ips, hier staat nog een prachtig mooie 4 jarige fjordenhengst, kan gecastreerd worden, maar heel licht in de hand en verkeersmak. ;)

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:33

Leuk dat je aan me denkt Jeskim. Maar ervaring leert dat mijn gewillige Det niet om kan gaan met de charmes van zulke heren (lees continue hengstig)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:39

@Claud wat weer mooooooi <3
@Jeskim slag in wiel voel je toch hoe dan ook en een nieuw wiel kost best wel wat.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:02

@ jeskim ik zit ook op 1,10 of miss zelfs nog wel iets hoger en ik rijd met 1,18, 1,21 en 1,30.

Gisteren zijn de pony's geent. Gisteren avond kwam ik en had robin een giga bult in zijn nek. Even verder gekeken en robijn had er ook 1. Ferro een heel klein beetje. Nou ja ik denk dat is morgen wel een eind weg. Maar helaas vandaag mocht ik absoluut niet aan robin zijn nek komen deed duidelijk pijn. Was verder wel gewoon alert lekker rennen en eten gaat er ook prima in. Bij robijn was het wel al iets weggetrokken maar ook wel wat gevoelig. Helaas dus mijn les van vanavond maar even afgezegd en voor de zekerheid de DA nog maar even gebeld. Ze gaf aan dat ze een van de nieuwste versies vaccin had en dat er al meer paarden heftig op hadden gereageerd. Moest wel met een paar dagen wegtrekken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:08

Claud01, ik ga ook voor de één-na-laatste. Jullie zien er allebei zo goedgehum'd uit :D .

Jeskim, ik zal de hoogte van mijn bokstoel donderdag ook eens opmeten. Mijn pony was ook 1.45m en ik had de leidsels niet op de kont. Bij Moos wel, maar okee.... die is 1.64m.
Ips, lastig of je nou voor een minimaatje voor de achterblijver of voor een toekomstig tweespan-genoot moet gaan. Ik ben ook geen mini of shet-liefhebber, dus als ik het geld en de ruimte had zou ik voor de tweespan-genoot gaan.
VHU heeft een heuse waakhond }:) .
Avaluna nog ohz gereden? Heb de overall nog niet binnen, geld zal misschien nog niet op haar rekening staan (verschillende banken).
MJ is overmoeid..... op tijd je rust nemen :(:) .
Lanouska heeft een mooie getekende presentatiewagen :) .
Verder kan ik niet terugscrollen Y;( .

Ik heb vanmiddag zowaar tweede zoon-lief meegekregen voor een bosritje *\o/* . Ze waren vroeg vrij vanwege studiemiddag, de zon scheen uitbundig dus hij wilde wel mee koetsen :D . Helaas verdween de zon al tijdens het inspannen en het was ook meteen koud, maar toch heerlijk gereden. Moos was fris en bij een klein galopje langs het zweefvliegveld had ik het idee dat als ik de leidsels maar iets zou toestaan hij er plankgas vandoor zou gaan :):) . Maar hij bleef braaf, volgende keer een ander galop-pad uitzoeken want anders is hij zoefffff......

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:21

@Claud: wat een leuke foto's en idd wat zien jullie er stralend uit <3 :j .

@VHU: wat goed van Wiske +:)+ .

@Gem: wat leuk je zoon mee *\o/* . Idd lekker ohz gereden, was om kwart over 6 weer binnen, niet eens licht hoeven aan doen in de rijbak.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:53

Gem, wat heerlijk lekker gemend met Moos en zoonlief mee ! super gaaf, en dat je dat durft galoperen....
superknap ! maar je bent ook wel e.e.a. gewend natuurlijk..haha..
Ava fijn gereden, super !
vind 110 voor paard van 145 niet erg hoog..maar ligt een beetje aan de hele wagen....
lastig..merk ZK....geen idee...maar heb ik ook echt geen verstand van, heb je een fototje ?
maisie wat vreselijk balen dat je paardjes zo last van die enting hebben...niet leuk !
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 11-02-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:04

@Maisie: hier ook dit jaar voor het eerst verdikkingen na het enten, nog nooit gehad en ik had het dus ook nog niet eens gemerkt :o , we merkten het pas de dag d'r na, na het rijden van dochter bij haar pony. Hoorde het ook al van de buurvrouw, waar een andere da was komen enten. Pony was achteraf wat lastig met rijden, volgens dochter, de rest had vrij en ze waren idd allemaal gewoon fit.

Hahaha, kan zo blij zijn als ik eens lekker heb kunnen rijden of mennen, is dan wel weer een voordeel dat het er niet zo vaak van komt, voelt echt als vakantie en dan straal ik een hele tijd :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:08

Ik laat ze altijd in de borst enten. Dan heb je veel minder last van reacties.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:08

Biancacoo, ik kijk eerst wel goed om me heen of er spoken en beren op het pad zijn hoor ;) . Er liepen schapen op het zweefvliegveld en Moos heeft het niet op die wolbalen die ineens een hard bèèèh produceren := . Dus eerst even de bocht insturen, zodat de schapen achter hem zijn en in de bocht aangalopperen. Gaat dan een meter of 25 heel lichtjes omhoog, dus Moos moet eerst even trekken voor hij vaart kan maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:11

dan nog Gem.....ik heb er een half jaar over gedaan voordat ik met Melody durfde om een galopje te doen..haha...maar dat ging ook supergoed..ben zelf gewoon een scheiterd op de koets....
Gelukkig heb ik dat met de honden niet..hahahaha..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:13

baudyh schreef:
Ik laat ze altijd in de borst enten. Dan heb je veel minder last van reacties.

Had idd verdikking op de borst.

@Gem: oeh, die schapen, dat heb ik eens meegemaakt op de Brunssummerheide.
Dat is wel handig, zo'n berg omhoog. Hier pony's, dat is toch anders, die zijn ook in tweespan wel goed te doen in galop en Liesje alleen is zo super, daar cross ik wat mee af :=

Brrrr, heb het koud, even kopje thee om op te warmen en dan paardjes doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:15

Avaluna, niet echt omhoog, gewoon een beetje vals plat als je van het lange zandpad afdraait. Je kent dat stukje wel.

edit:
Vijf minuten geleden:
zoon: "Mama, kom je televisie kijken? Paarden op het ijs!"
Ik: ??? :o?
Zoon: "Ja, dat werd net gezegd: zometeen de Vrije Kür voor paarden in Sochi!"

:D :D :D _O- _O- _O-

(páren dus :') )
Laatst bijgewerkt door Gem op 11-02-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:17

hahaha....grappig Gem !! vrije kur voor paarden !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:19

Ha ha leuk!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:25

haha, zou wel een mooi nieuw onderdeel zijn. Denk dat de schaatsers minder blij zijn :D

Galop buiten doe ik zelfs met Rembrand pas sinds ik marathons rijd :o

Hier de laatste keer ook reactie op de entstof, daarvoor nooit gehad. Ik vind het wel raar dat ze het niet aanpassen als toch blijkt dat heel veel paarden op de stof reageren.

Hier weer druk bezig met juryleden regelen voor onze wedstrijd. Wat een ellende toch. Heb er al 4 die op de reservelijst staan (eigenlijk kunnen ze niet, maar als het echt niet lukt...) Het is iedere keer weer zo vreselijk veel werk. Wij (nou ja, ik) organiseren 4 menwedstrijden per jaar. Maar soms denk ik er wel eens aan om er maar mee te stoppen. Het is dat we steeds veel deelnemers hebben, maar anders.....

Zo nog even bankhangen, paarden voeren, honden uit en dan morgen weer een nieuwe dag.

Heb best last van mijn hand. Komt van de oefeningen, dus het zal wel goed zijn, maar voelt niet fijn. Ik moest ook vooral doorgaan met alles, alleen niet zwaar tillen/zwaar werk doen. Die spieren in mijn hand moeten weer aansterken, dat gebeurt alleen maar door hem te gebruiken. De mobiliteit in mijn hand is nog steeds slecht, maar goed, daar doe ik dus die oefeningen voor. En littekenweefsel moet ik dus ook 6x per dag blijven masseren, zodat het soepeler en dunner gaat worden, waardoor ik dan ook weer minder pijn en meer beweging zou moeten hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:54

Wat vervelend Maisie.... Hero heeft nergens last van gehad (net ge-ent, twee weken terug) hij had zijn booster nog niet netjes in zijn boekje staan dus die was ook al samen met Ol ge-ent ergens in december. Toen hadden ze ook nergens last van.

Nou we gaan naar de school vind het dood-eng...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:57

Succes VHU!!
en die wiske is erg braaf zeg!!

Ja vind het ook wel apart de reactie. Nou ja hoop dat het morgen een stuk beter
is anders moet ik aan mijn wedstrijd gaan denken.

Nu was robin ook niet braaf met enten dus te veel spanning werkt ook niet mee.

Gem lekker gereden hier was het weer prut weer!!