[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:28

@maisie *\o/* *\o/* *\o/* gefeliciteerd met je nieuwe baan. Het loopt echt prachtig in elkaar over.

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:50

Maisie gefeliciteerd.

Ik ga richting stal. HOpelijk red ik de les, mijn arm doet zeer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:52

Maisie: gefeliciteerd. Prachtig aansluitend
Aks: je mag hier verder hoor met huishoudelijk :D
Janouk: jij durft, 2 dagen van te voren. Doe ik hier met die witte mormels echt niet.
Newmom: balen van je tuig. Heb je al gebeld?
Frensie: heb wel gereden op Rembrand, maar het ging niet echt fijn. Denk dat ik hem in de weg zat ofzo, maar het lukte niet wat ik wilde. Maar misschien wilde ik ook wel teveel.

Daarna zou ik even rusten, maar ben begonnen met het uitzetten van de zomerwei. Vanmiddag mogen de paarden dan een half uurtje naar de zomerwei. (is wel heel veel werk, maar ik durf ze niet gelijk lang op het gras te zetten; iedere dag een half uurtje erbij, en dan na 2 weken kunnen ze helemaal over)

In dat half uurtje kan ik dan de strookbegrazingslijn verder afmaken. Nu eerst even 2 uurtjes naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:54

@tine; als jij dan een voldoende regelt voor mijn assessment en mijn herkansing stap ik nu in de trein! ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:29

brrrrrr, buitje op mn kop gehad..

was gelukkig net klaar met slepen van de wei met stippel..
zondag wedstrijd bomen slepen en ander fratsen in t tuig, dus leuke aanloop naar zondag gehad vandaag.
bovendien mn spierpijn beetje kunnen uitlopen, ook handig.

maisie, wat een ontzettend goed nieuws joh, proficiat!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:20

Hier met beide knollies les gehad. Ging super. Heb de kar van alwyn laten aanpassen, die loopt nu een stuk beter. Heb hem ook al gewassen. Hopelijk is hij morgen nog schoon.

Straks nog boodschappen doen en aan de studie. en morgen om 7 uur weg

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:31

Tallechie veel succes morgen !
Ben benieuwd hoe het gaat met Alwyn op de wedstrijd !

het regent hier iedere keer..alles lekker nat..
Maisie gefeliciteerd met je nieuwe baan, super !
Bicci...regen gehad..leuk dat je meedoet met een sleepwedstrijd !
Tine...niet tevreden over rijden met rembrand...balen..maar volgende keer zal het je beter gaan !
newmom..mist een borstblad en strengen..heeul slordig zeg !!!

nou...ga kijken voor het eten...zal wel patat worden..lekker verkeerd voor ons afvallen idee.. :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:33

:wave:

maisie, gefeliciteerd!

vhu, succes met de verkoop van je wagens!
mijn oude wijkmans zou een prachtige wagen voor benthe geweest zijn, zo fijn en licht als die was!

hier al de hele dag zon, maar moest extra werken, dus net snel gegeten en zo richting stal!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:38

Maisie: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Nouvel: was dat de wagen die je afgelopen jaar te koop had? Heb ik toch stiekem een beetje spijt van dat ik die niet gekocht had :o . Heb nu ook een fijne wagen, maar iets lichter had van mij toch eigenlijk best gemogen.

VHU: jammer dat er geen voorzieningen voor tweespan op zitten :\ .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:40

Was zeker fijne wagen Nouvel ik had er toen nog over na zitten denken maar in dat denkproces (duurt bij mij altijd even :o? ) was Pantharei hier @bokt mij net voor :+ en ik had toen Rizanta nog, die vond ik net wat te groot voor jouw wagen (bedacht ik mij toen in dat denkproces }:0 ).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:44

:') _O- , hebben we nou allemaal stiekem zitten denken over de wagen van Nouvel :D ? Ik heb het niet gedaan omdat ik bang was dat ik de kinderen steeds moest teleurstellen (maar nu blijkt dat er nooit eentje mee wil :+ )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:45

ik heb geen idee of je nog steeds zoiets zoekt, maar het paard van pantarhei is pas overleden, ik weet niet of ze met haar volgende paard weer aangespannen wil rijden en of ze dan de wagen aan wil houden of weg wil doen...
je zou evt eens kunnen informeren...

gem... :D

het was ook echt een superfijne lichte wagen, als ik er 2 had kunnen houden was 'ie nooit weg gegaan...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:58

Wat vreselijk voor haar zeg, ik schrik ervan, wat erg! Beetje erg naar om nu te vragen naar de wagen natuurlijk -O-

@Gem dat is toch ook toevallig. Willen die van jou nooit mee? Jammer is dat dan he. Han wil wel mee maar dan wil hij ook zeggen waar we heengaan (en dat vind ik dan zo ongeveer goed, rij af en toe per ongeluk naar rechts ipv links enzo :+ ).

Op die van mij kun je wel tweespan boom bevestigen hoor en zwengen, maar die heb ik er niet bij. Maar het zit dus wel op de wagen. Dus iemand die er wat verstand van heeft kan het erbij laten maken / het materiaal eraan 'hangen'.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:18

VHU: :j , meerdere keren gepb't met Nouvel, want owww wat twijfelde ik (ben beroepstwijfelaar -:) ). En neuhhh, vind het helemaal niet erg dat de kinderen nooit mee willen. Het heeft zo zijn voordelen en nadelen. Voordeel is dat ik nu langer op stal kan blijven hangen als ik aan de klets raak (en dat gebeurt eigenlijk elke dag wel :') ), nadeel is dat ze idd eigenlijk helemaal niet betrokken zijn met wat ik doe, en wat ik leuk vind. Vinden dat ik te vaak over Ster praat (klopt) en dat ik teveel niet thuis ben wanneer ze uit school komen (klopt niet :n ).

Nouvel: paard van PR is zo te zien nog niet zo lang geleden ingeslapen.... vind het wrang om nu al over die wagen te beginnen. Weet jij nog wat hij woog? Heb toch weer ff zitten spieken naar die wagen in je oude EA adv's ;) . En kan een voorlezer bij wedstrijd achterop zitten (hoe deed jij dat?) ?
Mijn lesmees vindt het overigens flauwekul om een andere wagen te nemen, maar ik weet ook dat een stalgenootje mijn wagen graag zou willen hebben (voor die 2 Fjorden, VHU).

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:27

oeh gaat hard hier.
oke, uhm, gefeliciteerd met nieuwe baan!!
en ik heb gebeld ja, de leverancier heeft t niet goed aan Agradi geleverd.. uh huh..
anyway, word maandag voor ik meer weet. zucht.
Maar... t borsttuig van 2span kan ook, dus ik kan morgen rije rije rije in een wagentjeeeee :D met 1 draak ipv 2 :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:36

Eerst het ene draakje, dan het braafste jongetje van de klas :+ Je kunt ze ook nog in tandem zetten :P

Maar wil jij dan een andere wagen Gem die van jou lijkt me prima? Of vind je hem te zwaar? Hoe zwaar is die trouwens?

Ik vind deze tweewieler al jaaaaren (nou ja, 1 jaar :+ ) erg leuk...
http://members.tele2.nl/fsnoijs/occasio ... uw_001.jpg

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:36

kwanta kosta VHU? :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:40

VHU: ik heb de wagen nog niet op de weegschaal gehad, maar als hij weer eens thuis is, wil ik hem meenemen naar de mengvoederfabriek waar ze een vrachtwagenweegschaal hebben. Ik vind dat Ster er aardig aan moet trekken in de binnenbak, maar daarover verschil ik van mening met bijna iedereen (vooral mijn lesmees) geloof ik :+ . Op de dressuurwei vind ik het wel enigszins meevallen, maar ik krijg niet voor niets les via een oortje ;) .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:45

Weet iemand welke proef ik moet rijden morgen.

Het is outdoor, maar in de b heb je 4 proeven. 2 voor 20x 40 en 2 voor 20 x 60.

Ik dacht dat ik 54 en 56 moest rijden, maar twijfel

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:46

In district Zuid zijn bijna alle dressuurringen 30 x 60 en die rij je als in een 20 x 40.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:50

Kweenie Tallechie ... staat het er niet bij ergens? Vorig jaar outdoor was inderdaad 54 en 56.

@Akshay deze tweewieler kost 1250,- Euro. Mooi en degelijk ding :D Heb trouwens laatst de nieuwe uitvoering Oxer gezien, die grote Caveletti zeg maar, moet zeggen, viel niets tegen. En die kosten iets van 600,- nieuw. Voor in de bak en over beetje vlakke grond (niet te ruig in het bos) is dat volgens mij helemaal niet zo raar (bij C/D/E-maat).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:52

Die oxer ken ik indd :) Alleen vind ik dan zo'n bokkussen weer erg :9
Volgens mij is dat veel prettiger voor je rug
en die is al zo lekker heel he :P

Maar 1250 is voor nu teveel := Welk merk is ie? (en is ie uberhaupt groot genoeg voor een kleine D)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:54

Als je nu 1250,- had kwam ik mijn wagen snel brengen hahaha.
Het is een Clever. En je kunt hem via de wielen (19/21/23/25 en zelfs 27 inch) zo hoog of laag maken als je wilt.
Bokkussen kun je ook gewoon los kopen hoor, dan zet je die op een oxer, zelfde effect voor je rug :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:56

Haha, ja je hebt gelijk :) Maar heb het plan andere wagen een jaar of 2 vooruit geschoven. Tegen die tijd moet ik het goed aan kunnen pakken ;)
of er moet nu iemand komen die een leuk bod op mijn wagen doet :) dan doe ik dat tuurlijk :D

Hmm, ik moet gaan omkleden en tas pakken. Ga sporten met ma. (zooo zonde van m'n avond waarop ik ook kon leren..)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:01

oke, ik heb even jullie hulp nodig...
hoe hoog of hoe laag, moet alles zitten?
heb t nieuwe tuig binnen, er al wel opgelegd, maar het lijkt me dat de lichtogen zo hoog zitten,
en de broek ook iets wat, net niet onder de bil zeg maar..

is er een goede voorbeeld foto waar ik de verhoudingen af kan spieken?
en het is toch zo dat de ponie zo ver voor de kar moet staan dat de strengen voorkomen dat het lamoen uit de ogen kan? en de rest van de riempjes erop vastmaken natuurlijk..

ja hoor, leek hier in de bocht :D sssst...

heb vandaag weer met lange lijnen gelopen, gaat steeds beter en word steeds makkelijker,
ik denk dat ze gewoon heel erg moeten wennen weer na 2 jaar.