[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:29

Hij vind het ook leuk en heb op sommige stukken ook ontzettend genoten. Dat drammen moet hij inderdaad afleren, hoe langer we onderweg waren hoe beter het werd, maar hij wordt dan ontzettend heet omdat ik hem tegen moet houden.
Ik ben bang dat hij niet wijzer is dan vandaag, het is en blijft een fjord :-) Heb nu ook last van armen en schouders inderdaad.

Ik zit daar wel aan te denken, maar heb me er nog niet zo in verdiept en weet niet wat mijn ouders er van vinden.

Mijn vader had de wagen helemaal schoon nadat ik hem zaterdag ook al vies had gemaakt :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:31

gaaf tallechie!
Ben op stal nu. Dids zijn manen gauw gewassen,waren zo vet en hij had zon jeuk.. Misschien verlicht dit wat.. Hij staat nu in een dubbele box, even drogen. Maar hij klimt er zowat uit.. Wat een stressbol in een stal... Zo vlechten,voeren en meneer de wei terug in.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:36

Hier komt het ook met bakken uit de lucht. We hebben vandaag geen druppel gehad, dus dat is wel fijn. Hopelijk morgen ook droog. Al zal het nu wel zwaar zijn,.

Ik ga voetbal kijken en dan slapen. Morgenavond opnieuw een verslag :-)

edit wordt net gebeld door mijn ouders, veale staat rustig in zijn wei, naast de koeien :-) Hij eet wel gras, geen kuil, drinken heeft hij wel gedaan

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 20:55

goede avond

@ tallechie leuk dat veale het zo goed doet
@ naaltje kan het niet laten met verzorgsters voor dids
@ poeltje heeft weer op vamp gereden
@ vhu wordt gek van weer
@ cyclo86 heetf oefen endurance gereden
@ IT fijne vakantie
@ frensie gwin gaat beter. 'vriendin'/collega heeft nog steeds commentaar -:(-
@ xSCWx heeft gefietst met luna
@ tine les ging goed, baalt van hoefsmid, heeft thabor gereden, is de boom al om?

en voor de rest die ik vergeten ben. kies maar uit Y;( :(:) |o -:(- ^) *\o/* :z

ik zat net even op de site van de mensport te kijken en kwam daar een verhaaltje tegen over groom van het jaar en na het 2x gelezen te hebben drong het eindelijk tot me door dat het over de partner/groom van nouvel gaat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:06

:D cool he... 8-)

bedankt voor je samenvatting ook! :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:31

Welke site staat Richard, Ellis ? Ik ook lezen :-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:31

Mooie samenvatting Lanouska!

Vandaag weer prettig gesprekje gehad met teamleidster, gelukkig denkt zij wel met mij mee!

Vanmiddag is mijn moeder weer langsgeweest om te helpen met schoonmaken. Ik zuig wel elke dag vanwege de honden en hou de keuken en de was bij, mijn moeder komt één keer per week voor de badkamer en wc en om de vloer te dweilen, én natuurlijk voor de gezelligheid!

Leuk Tallechie dat Veale zo'n plezier heeft tijdens het mennen. Ik hoop ook een keer een mendurance te kunnen doen met Gwin. Maar eerst moeten wij nog heel veel kilometers maken in de bak. Ze loopt nu weer goed dus vrijdag kan ik weer naar de menles. En morgen naar de les ohz. Ik was vorig jaar en het jaar ervoor een best wel fanatieke dressuurruiter, nu heb ik daar helemaal geen interesse meer in, ben een echte recreatiemiep aan het worden, heerlijk zonder stress. Bevalt Gwin ook veel beter.

Naaltje heb je de manen van Dids altijd in een vlecht? Gaat hij dan minder schuren? En heb je ondertussen minder stress?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:41

@frensie; de manen zitten altijd in losse vlechtjes :) Maar dat moet wel, hij staat met een eczeemdeken op. En die gaat er niet elke dag af. Anders (losse manen) wordt het 1 grote klittenbol, dat is geen succes :)
Dus ik vlecht ze in, meestal in het weekend. En vlecht ze na een week weer om :)

Als hij fulltime zonder dek staat gaan de manen weer lekker los hoor! :)
Maar hij was zo sneu nu, gooide zich met z'n koppie tegen de bakstenen muur om lekker daar tegenaan te schurken :(:)

stress? :')
ja.. Moet een ''visie op natuur'' presenteren.. Nouja, ''één'' m'n eigenste.. En ik weet nog niet zo goed wat mijn visie op natuur dan precies is.. erg he :o
en dan die opdracht nog
ons profielproject (risico van leverbotbesmetting bij mensen)
alle vakken ernaast...
brr :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:42

Wij hebben ook een nieuwe stalgenoot. Wat een raar mens. Denkt dat ze alles is.
Ik was vanochtend spullen aan het inladen en kwamen aan de praat. Ik kon nu al niks goed doen, dat wordt nog wat.

Toen vroeg ze als die pony van mij was, daarmee doelde ze op Alwyn. Dus ik gaf aan dat hij inderdaad van mij is. Begint ze er over dat het zo zielig is met zijn zomer exceem en dat ik hem beter in kan laten slapen dan is hij van het gejeuk af. Dus ik vraag aan haar hoe ze er bij komt dat hij ze heeft. Zegt ze ja hij heeft korte manen.... ja gek hé als ik ze zelf heb afgeknipt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:44

het zal nog wel ergens op de mensportsite staan, maar waar durf ik niet te zeggen...

prijs was uitgereikt op Paard & Koets vorig jaar nov...

tallechie, bijzondere mensen heb je toch...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:45

Oei dat klinkt niet als een gezellige stalgenoot.... maar misschien trekt ze nog bij!

Ik zit er vaak aan te denken dat ik graag nog een studie zou willen doen (ik ben een echte studiebol) maar als ik dan terugdenk aan die opdrachten, blegh, dan ben ik blij dat ik er vanaf ben! Succes Naaltje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:48

Als je je nou echt niet kan bedwingen wil ik wel wat opdrachten doorsturen? :') Vermeld ik je in de literatuurlijst O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:00

@ Tallechie: wat een naar mens zeg. Super dat Veale zo de plassen door ging

Verder sluit ik me aan bij samenvatting van Lanouska

De boom is gelukkig weg. Wat een gedoe. Je zag hem gewoon steeds verder splijten, echt doodeng. Landschapsbeheer was er om 12 uur. Ze dachten dat het een eenvoudige klus was, maar dat viel goed tegen. Heel hoge boom, schuur ernaast, hek en poort binnen het bereik. Boom was veel groter dan ze dachten, dus ze hadden verkeerde materiaal bij zich. Maar ze durfden niet weer terug te gaan om ander materiaal te halen. Ze waren bang dat ze dan niet meer op tijd waren en boom al omgevallen zou zijn. Er zijn een paar haagbeukjes beschadigd en een zaagbok (die hadden we over stroomkast voor verlichting van de rijbak gezet en maar goed ook bleek) is gesneuveld. Boom ligt nu in stukken in de tuin. De vader van mijn instructrice wilde het hout graag hebben, dus dat wordt binnenkort wel opgehaald.

Nou, ik hoop vannacht weer eens goed te kunnen slapen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:01

whaha tallechie wat een opmerking van je stalgenoot. Als ze het verschil niet ziet tussen geknipte en geschuurde manen. En veel succes nog met de 4 daagse vaele ziet er goed uit op de foto's.

Naaltje succes met je opdracht. Ik haat presenteren.

Frensie lekker dat je weer mee kunt doen met de lessen en fijn dat je teamleider je wel begrijpt.

Tine is de gevaarlijke boom al weg? Hier ook veel takken op de weg en bij mn ouders regent het walnoten uit de bomen.

Lanouska bedankt voor de samenvatting !!!

Dit weekend hebben wij een menpromotie dag. Ik doe mee met robijn aan de dressuurclinic. Ben benieuwd iemand anders die me miss wat bij kan leren en ik wil ook weten of hij robijn klaar vind voor de M.

En met Ferro doe ik mee aan de longeerclinic.

En nu ga ik naar bed. Truste en tot morgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:31

Leuke plannen Maisie!
En fijn dat de boom weg is.
Arme Alwyn, heb je kort haar moet je direct worden afgevoerd :+

En wat een heerlijke samenvatting :D

Nou net startlijst gekregen voor zondag.... fijne tijden dat zeker maar het komt nu wel erg dicht bij :oo Arme Bente inclusief losrijden zijn we natuurlijk wel 1.5/misschien wel 2 uur bezig dat heeft ze nog nooit gedaan. Resultaat zal zijn of een schaapmak of een strontvervelend dier voor de wagen. Ben benieuwd :=

@Naaltje mocht je zin hebben om te groomen, het is in Chaam....dus vlakbij jouw stal! Ik kijk dan al je verslagen voor je na O:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:32

aankomende zondag?
heb je groom nodig VHU?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:35

Yep aankomende zondag. Peter en Riette willen mij wel helpen hoor. Maar mocht je zin/tijd/gelegenheid hebben, je bent van harte uitgenodigd. Zie je mij ook een keer in de vette stress hahaha.
Ik moet rond 12.00 uur dressuren en dan rond 13.00 uur vaardigheid.
Die vaardigheid, werkelijk, geen idee hoe en of dat goed gaat komen :+

Ik vind het wel heel leuk om te starten hoor. Eens kijken hoe we het ervan afbrengen. Heb wel een soort van nachtmerrie/visioen, dat we alleen maar galopperen in de proef en dat we bij de vaardigheid stuiterend de ring verlaten :x

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:14

wat een rare stalgenoot tallachie wel heel leuk de vierdaagse met veale hij leert het vast wel dat andere paarden soms gewoon even moet laten gaan. (ik heb er hier ok zo een hehe mjah ben overtuigd dat ze dat wel leren, is ook wel ergens goede eigenschap zullen iig niet opgeven en ervor gaan).

VHU succes zondag komt vast goed joh ik had ook mega stress voor die oefenendurance dat het een drama ging worden maar niets bleek minder waar

o en ik heb tuig voor blue besteld *\o/* nu nog even geduld..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 05:01

Ik hoop dat hij het leert.

Ga daan de fles geven en dan hopelijk nog even slapen. Ben moe!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:13

Ik lees en leef nog steeds mee :j

Ik zag een mooie Vamp <3 , Veale met vierdaagse 8-) , presentaties, tja, daar kan een mens toch eigenlijk goed zonder :(:) , een geknakte boom en het visioen van een komende wedstrijd :(:) !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:00

Maisie schreef:
whaha tallechie wat een opmerking van je stalgenoot. Als ze het verschil niet ziet tussen geknipte en geschuurde manen. En veel succes nog met de 4 daagse vaele ziet er goed uit op de foto's.

Hahaha, zie in eens heel raar geknipte manen voor me, dat het er zo raar uit ziet dat het wel exceem lijkt. Nou, dan moet je wel heel knap kunnen knippen volgens mij.

Met zo'n vierdaagse leren ze heel veel, dus wie weet ook wel dat hij rustig moet blijven. Heel veel succes weer vandaag. Zijn gisteravond volgens mij weer heel veel plassen bij gekomen, ging hier in ieder geval heel erg tekeer.

VHU: spannend hoor, maar komt vast wel goed. Jullie worden steeds meer een team en dit soort dingen maakt juist dat je nog meer naar elkaar toegroeit. Gewoon lekker gaan genieten en niet druk maken over de wedstrijd. Gaat er nu gewoon om dat jullie lekker samen bezig zijn. Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik graag even komen kijken.

Maisie: leuk menpromotiedag.

Nou, ik hoop zo alledrie de knullies even in te spannen, wordt dus een race tegen de klok, want moet weer op tijd bij school staan. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:07

succes tine! :)

Ik ga de afwas doen. Daarna eventjes naar het centrum hier. Moet nieuwe paardrijbroek.. Die ene die ik nog heb die euh... is zo onwijs te groot dat het géén gezicht meer is... flodderbroek

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:37

Naaltje in een te grote broek :+ dat zijn zo de nadelen van afvallen :D
Nog even een stuk lezen, eerder mag ik van mezelf niet naar stal :o
Ik ga vandaag maar even oefenen over pionnetjes heen te rijden, dat is voor ons spannender dan er tussendoor }:0
Het is hier prachtig weer *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:46

hier ook VHU :)
Ik ga gauw broek halen, daarna naar stal. Heb les vandaag :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:56

Ik mag dit weekend ook gaan shoppen. De broeken van Daan worden te klein en heb nog geen nieuwe kleertjes gekregen en vind het zo stom om er naar te vragen dus gaan zelf wel wat kopen.

Hier gaat het momenteel ontzettend slecht met Daan, ik breng hem vandaag ook niet naar de creche, want kan hem vanmiddag niet ophalen. hij gaat naar mijn moeder.

Veel plezier iedereen