[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:14

SL gelukkig gaat het weer wat beter met Zhora!
Yuri die lekker ritje op t strand heeft gemaakt, heerlijk! Ooit wil ik dat ook een keer doen. Heeft ook in de planning gestaan tot we een pony van onze groep hebben zien verdrinken op Texel. Verschrikkelijk en sindsdien kom ik liever niet in zulke situaties.
VHU die weer op zoek is.. Gelukkig is de schrik er een beetje uit!

He bah, alles was lekker klaar voor de shetlandmendag, wil ik net het programma klaarmaken voor morgen.. Zie ik dat de deelnemers op de startlijst andere nummers hebben gekregen.. Heb net al gebeld, maar ben nu al álles aan het nakijken. Pff wat een werk. Blij dat ik er nu achterkom en niet morgenochtend als ik daar ben.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:16

goed... ik ben terug uit de ardennen (Sinds dinsdagavond al, maar moest eventjes wat opruimen in m'n kop en hier thuis :P )

Jenkins schreef:
Jaja zeker :D
Zie alleen wel op tegen de 30 euro die t kost hahaha :P

Maare, hoe zit het eigenlijk met de namen van jullie paarden/pony's?
Zelf verzonnen of heette ze al zo bij de aankoop?

Sil heette al silvester bij de aankoop, wou het eerst wel veranderen. Want ja.. jaren droom je over een eigen pony en zit je namen te verzinnen en als je dan eindelijk een pony hebt, weet je geen passende en betere naam dan Silvester haha. (terwijl ik nooit de naam silvester had bedacht voor een pony :P)

Hoe zit t bij jullie?

Dids heette al zo :D Al vanaf 't ''begin'' van zijn geschiedenis die ik achterhaald heb ook :D

Over mooie ritjes, paarden voor de kar, lessen, staltroubles, kapotte autos, ziekenhisbezoeken, opbezoekkomende broers, wondjes, weer gezonde honden enz gelezen :)

Diddle is weer 2x aan het werk geweest, aan de longe met touwhalster,gaat verbazend goed! :D heb er wat fotootjes van gemaakt
[GVL-ITP] Poging dubbele longe met touwhalster; Little Diddle

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:54

Naaltje leuke foto's!! Meteen commentaar waarom dit, waarom niet zo.. pff het is ook nooit goed, doe lekker wat je zelf wil meid :) Heb je het leuk gehad in de Ardennen?

Yesss, toch nog af.. álles na moeten kijken. Toen de wedstrijd vol zat heb ik het programma en de deelnemerslijst gekregen, zodat ik dat alvast kon invullen. Maar natuurlijk kunnen de deelnemers dan nog wijzigingen doorgeven.... Pfff :D

Nou truste dames! Morgen weer vroeg dag! Op naar de shetlandmendag!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 06:23

Goedemorgen

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:00

Even een snelle belangrijke vraag, is Tijger vos-kleurig of bruin? Ik vind het altijd enorm moeilijk om het verschil te zien/weten.

Afbeelding

we gaan van de week met een keuring mee doen en ik moet nog wat informatie doormailen, ook zijn kleur. Ik ben 90 procent zeker dat het vos is, maar ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:20

@milanka; vos toch? bruin heeft donkere manen?

@lienepien; nja, wist ook niet of he kon hoor, met touwhalster, maar dids kan dat het beste vertellen :)) En misschien werkt iets anders wel beter, maar da gaan we nog uitvinden ;)
overigens, met bit-dubbele longe loopt hij meer naar beneden, maar dan met een nek-krulletje, wat hij gisteren deed zie ik dan liever :D

Ardennen was hartstikke leuk :) gecampeerd, had ik nog nooit gedaan, en was ook nog niet echt in 't buitenland op vakantie geweest :P
Ja was leuk, leuke dingen gedaan :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:30

Tijger is zo vos als vos kan zijn hoor.

Bruinen zijn inderdaad donkerder, dit roodbruine is kenmerkend voor de voskleur.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:38

Bruin heeft zwarte manen en staart. Vos zijn de manen en staart het zelfde of lichter.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:45

vhu fijn dat de schrik een beetje weg is ;) en dat je heerlijk hebt kunnen mennen met een andere pony. Is hij wat?

De mensen die donderdag zouden komen kijken voor mijn kar konden niet en wilde toch nog even wachten met de aanschaf van een kar. Ik hoor het wel van je ;)

SL: lekker ritje gemaakt

Lacuna: gezellig etentje gehad

Tine: vandaar nooit op gelet of het nou onder het zadel was of mennen, dacht altijd onder het zadel.
Succes morgen

jenkins: Fijn dat hij er geen echte last van had zoals ze zeiden. Zo zie je maar weer tijdens zo'n les dat je achter dingen komt die je nooit opgevallen zijn erg leuk en leerzaam!

Millanka: inderdaad vos :)

We gaan zo naar stal, was om half 7 al wakker en in bad gegaan, toen weer in bed gedoken. Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:51

L_Rivaldo schreef:
Tine: vandaar nooit op gelet of het nou onder het zadel was of mennen, dacht altijd onder het zadel.
Succes morgen
.

Ja valt ook niet mee he, ben hier denk ik een van de weinigen die beiden doet (ook qua wedstrijd rijden dan)

Hoop voor je dat het geen blaasontsteking is, is erg lastig.
Naaltje leuke vakantie gehad!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:24

:wave:

Ik ben je lotgenoot, tine. Ik doe ook beiden. :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:23

ik doe beide, maar zwaar recreatief :)) wil vanavond even rijden :)

ik heb een hooibal gekocht.. Voor dids, wil er nog iets van een hooinet inmaken, en dan gaat hij maar eens frotten voor zijn hooi.. hij eet het allemaal zo snel op...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:40

Vanmorgen even met pony gemend. Zoontje wilde aan opa en oma laten zien hoe goed hij al kon helpen. Dressuurmatig kreeg ik niks voor elkaar, maar goed, hij heeft weer even wat gedaan. Heb zadel ed voor morgen al klaar.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:16

tine10 schreef:
Klinkt goed Lacuna, kunnen wij ook aanschuiven? :Y) Hier wordt het weer een ovenheerlijke maaltijd uit de magnetron. Maar goed, nog ca 6 weken, dan heb ik weer een keuken.

:x nog 6 weken wachten.... Ik geloof dat ik gek zou worden!!!
Je mag hier altijd aanschuiven hoor, tis wel vegetarisch of biologisch en laat t van te voren ff weten. Wij zijn niet zo moeilijk hier.
Voordat heel bokt nu aan wil schuiven... ik heb maar een piepklein huisje en meer dan 4 man extra passen er echt niet in :Y)
Enneeh... wel zelf afwassen he! We hebben hier geen vaatwasser.

Ik lees weer een hoop bij:
Jenkins heeft een stoute stalhond die wel een heerlijke lunch heeft gegeten en een heel goede leerzame les.
Ivystoeter had geen zin om te mennen
Ook SL had een aanvaring met honden, en is erachter gekomen dat je een nieuwe groom altijd ff moet inwerken ~~}> Arme Romeo met het wondje. Heeft hij echt oogkleppen nodig?
Veale moet wat meer inbuigen. Al eens geprobeerd om heel bewust alleen op de teugel-die-hij-niet-aanneemt-en-het-overliggende-been te rijden? Bij mij werkt dat heel goed als ik de teugel waar Sun meer druk op neemt loslaat en hem dan echt met mn (in ons geval) rechterbeen naar de linkerteugel rij.
SL: niet teveel verwennen he die ponyruiters ;) Fijn dat het met Zhora beter gaat :)
VHU weet nu wat ze zoekt in een pony. Nu nog precies die pony gaan vinden. En het is echt zo hoor, een goed paard heeft geen kleur. (maar een mooi paard is zwart... ;))
Yuri is mij ff stikjaloers aan het maken. Man wat zou ik ook graag heerlijk met ponykind op het strand willen gaan...
Naaltje is terug uit de ardennen, heeft hoofd en huis opgeruimt en nu moest die arme Diddle eraan geloven. ik ga zo ff je topic bekijken :)
Milanka: wat de rest ook al zegt: Tijger is vos, bruin heeft zwarte manen en staart en vaak ook zwarte onderbenen (vermits daar geen aftekeningen zitten natuurlijk)
Laura, blaasontsteking, hou je jezelf ff in de gaten?

Vandaag zijn we met Rob en Sunny buiten geweest. Eigenaresse van Rob was mee, en ik met Sun als steun. We hebben lekker over het industrieterrein gestapt, veel gezien en gehoord en Rob was Superbraaf!
Verder lekker met mn hondje gewandeld.
Komende maandag gaan we fijn naar het bos. De keuring waar we naartoe zouden gaan gaat helaas niet door. (nja, de keuring zelf wel, maar degene met wie ik mee zou gaan die gaat niet :) )

Het eten gisteren was erg gezellig! Tis uiteindelijk toch pasta geworden met een ciabatta-brood erbij en soja-yoghurt als toetje. Halverwege de avond kwam nog een collega van mn broer aanwaaien dus die ook maar voorzien van koffie en koek. Het was weer ouderwets gezellig!

Groetjes, Lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:24

Mooie samenvatting!

Vandaag is mijn zoontje met mijn ouders (die hier gisteren kwamen) voor een week mee logeren. Wel gek hoor, zo lang zonder kind, maar ook wel lekker (slechte mama :o ). Ga van de week lekker veel mennen, ook een paar keer naar buiten als het goed is. Maandag gaat Tallechie met me mee en woensdag hoop ik manlief weer zover te krijgen. Verder veel oefenen voor wedstrijd van volgend weekend (en komende kampioenschappen)

Ennuh Lacuna: een goed paard heeft geen kleur, maar een mooi paard is bont. Sorry, je hebt toch een typfoutje gemaakt hahahah.

Vanavond lekker uit eten naar de Japanner!!!!! Heerlijk.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:29

Jakkes... bont! Haha, daar heb ik nou helemaal niks mee. Die gaan altijd met de witte delen in de meest smerige dingen liggen rollen en dat krijg je nooit meer schoon.
Schimmels evenzo, heb ik ook niks mee, haha.

Mja, mijn droom was ooit een "Grote zwarte hengst"
Mijn ouders begrepen mij verkeerd en gaven mij een grote maat zwarte shetlandhengst...
Inmiddels is hij ruin EN kleurt hij elke zomer een tandje lichter.
En mn andere zogenaamd-zwarte shet is ook een ruin, ook grote maat en net zo chocoladebruin...*zucht* ;)

Eet smakelijk vanavond. Hier wordt het friet, haha!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:32

lacuna, hihi maar toch ben je wel dol op je zwarte grote shetlander? ondanks dat je ouders je ooit verkeerd begrepen hebben toch?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:47

Oh jaaaaa, absoluut! T is volgens mij de allerbeste net-niet-zwarte shetlander die er bestaat, haha! ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:51

@ Lacuna: mooie samenvatting!
Ik weet niet of hij oogkleppen nodig heeft... Ik wil het wel zonder proberen, maar is het veilig om met een rijhoofdstel te mennen? (met mijn men-bit, een B-stang) Heb gelezen dat dit een hele andere inwerking heeft en dat je met een rijhoofdstel minder te zeggen hebt. Dit begrijp ik helaas niet zo, dus info is altijd welkom! :Y)

Wat betreft het verwennen van de ponyruiters, ik zie het niet als verwennen, maar als "mijn eisen". Ik wil nog altijd diegene zijn die het meeste doet met Romeo, ik heb alleen iemand nodig die op hem rijdt omdat ik te groot ben. Als ik wat kortere benen had, zou ik het zelf doen :o

Ohja, die droom van de "grote zwarte hengst" had ik ook altijd, zie me hier nu staan met mijn wit ukkie van 1.25m :Y)

@ Tine: leuk, een week zonder zoontje :Y) Uiteraard kan je niet zonder hem, maar even rust hebben kan toch wel deugd doen :o

@ IvysToeter: ik denk dat iedereen dol is op zijn eigen paard/pony, ongeacht de droom ;) Of ben ik daar mis in? :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:14

Sl, de neusriem werkt anders in en daardoor werkt het geheel anders in op het paard.

Ik ben afwijkend ik heb nooit een zwarte willen hebben, van de week een mooie zwarte shet merrie gezien, half zus van de mijne , maar haar fokker heeft hetzelfde als mij, als je de kleur wegdenkt is het een schitterende pony, maar ze is helaas zwart.

En bont maakt zich inderdaad vies, mijn bontje heeft met het witte deel langs de hekken om de bomen heen geschuurt dus heeft hij nu grijze strepen, en voskleurige vlekken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:26

Pfff ff bijgelezen maar geen puf om op iedereen te reageren.
Nou ik heb in ieder geval een enorme paardendag gehad, van vanochtend 8.30 tot zeg maar 18.00 achter elkaar bezig geweest. En de dag is omgevlogen. Eerst (samen met de anderen hoor) 6 paarden gepoetst, benen/voetjes netjes, optuigen. Met drie koetsen op pad, en eerst een toertocht door Den Haag daarna vier rondritten. Dan weer alles naar stal, paarden verzorgen en even lekker bijkomen en bijkletsen. En weer op huus an, via mijn eigen pony's, die nog gevoerd en verzorgd en nu weer thuis met een pinteke voor de buis... Vind het altijd zo heerlijk zo'n hele dag alleen met paarden bezig te zijn, heb weer genoten.

Morgen Amigo terugbrengen...en maandag weer verder op pony'jacht'.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:28

ik hou niet van wit :P
soms zie ik wel mooie witte.. Maar als ik opzoek ben naar een pony valt een witte zowiezo al af.
Ben meer van een kleurtje :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:45

Haha zo te horen houden mensen hier allemaal van andere kleuren, gelukkig maar!
Voor mij heeft een goed paard echt geen kleur, alleen voor tweespan dacht ik vooral aan een schimmel of vosje met veel wit of zoiets. Alleen daar ben ik nu vanaf gestapt :+

Voor mijn paarden maakte het mij helemaal niets uit. Ik vind zwart of donkerbruin wel super chique 8-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:52

Tine ik ben het helemaal met je eens :D.. bont vind ik ook super. Toen ik ging kijken voor een pony was een ding duidelijk hij moest een apart kleurtje hebben :D

Naaltje: Fijn dat ardenne bevallen is.

Lacuna: nog steeds blij met haar niet zwarte shetjes :D

Tine: Inderdaad je bent lekker bezig in de sport met je paardje :D.. helemaal leuk.. zal morgen voor je duimen.
Nog effies 6 weken doorbikkelen en dan kan je een lekkere maaltijd zelf vers maken :D

Vandaag heb ik al mijn energie gegeven die ik nog had. We hebben 3x gereden met de trailer.. eerst 1 trailer met mijn spullen.. haha wist nooit dat ik zoveel spul had zeg,, toen moest het ook nog allemaal in een kast.. iedereen en ikzelf dacht dat het me niet zal lukken... nu de kast dicht is heb ik geen idee hoe het me lukt.. hopelijk valt niet alles eruit als ik morgen me kastdeur open doe :P.. daarna een ritje met mijn wagens en toen mijn bontjes opgehaald :D.. Mijn moeder nam rivaldo, want ik dacht oh die is wel rustig.. tum zal wel stresserig doen.. maar het was dus mooi andersom :P.. op het land gingen ze samen ook erg mooi showen :D.. wat kan tum toch echt als een welsh lopen met zijn staart in de lucht <3

Na een paar uur wennen (en in de tussentijd me kast in te ruimen) heb ik ze lekker laten rennen in de bak :D.. Tot slot ook even gepast in de stal, ze kunnen nu lekker samen tegelijkertijd naar buiten kijken. In mijn oude stal was de stal aan de korte kant voor en nu de lange kant :D..

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:59

leuke foto rivaldo :D
ik heb vandaag op m'n huidige plek opgeruimd :))
heb een kunstof ladentrollytje gekocht, 3 laatjes, 1 voor poetszooi, 1 voor smeerseltjes (ja.. eczemer, smeersels genoeg) en dan wil ik in de andere schone halsters hebben :)
k had spinnen ter grootte van 2 2euromunten, baaaah :wow:

VHU morgen pony terugbrengen en terug op jacht :(:)
lacuun vol huisje gehad :D (wanneer gaan we weer 's mennen? met sun of dids? O:) )

en over paardenkleuren.. Ik houd niet van 't ras fjord... :') maar wel van diddle :P nee alle gekheid op een stokkie; ik wilde nooit 'n fjord :) maargoed, dids overtrof t begrip 'fjord' :')