[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:15

Vind het erg leuk Tine om zo de vorderingen van je zoon en het meegroeien met Sam te lezen zo along the way van de topics :) +:)+
Belker wat een mixed feelings... mooie foto... lijkt me behoorlijk intensief allemaal... hoop dat je met je werk nu in een wat rustiger vaarwater komt waardoor dit allemaal ook wat beter een plekje kan krijgen :(:) wat fijn dat je wagen klaar is, wanneer ga je hem ophalen?
Biancacoo in prachtige omgeving aan het wandelen, wat kan een mens daarvan opknappen he. Neem je elke keer een andere hond mee trouwens of loop je meestal met Ziva, de witte?
Ips is Fera nu definitief verkocht? Had dat niet meegekregen eigenlijk sorry. Wat een prachtige foto's van Det. Las net dat het kampioenschap niet doorgaat van julllie district, hoop dat je haar weer goed aan de loop hebt :j
Hier wonderbaarlijk genoeg vrijwel geen last van de behandeling en ik hoop zo dat het zo blijft. Het voelt soort van 'opgelucht' in mijn kaak, eindelijk geen druk er meer op. Zou toch wat zijn als dit eindelijk is opgelost.
Vanmiddag bij Ber en Piet langsgeweest het was...... pisweer sorry for saying so maar jeetje zeg ander woord heb ik er niet voor, dus alleen slobbertje met speedi beet gevoerd, Ber haar neus ingesmeerd en weer door bleh....
Zoonlief en ik hebben soort buitenkeukentje gemaakt bij ons balkon/terras vandaag. Ruimte om spulletjes als bestek, borden, fris, drinken en bbq'tjes op te bergen en ook bbq'tje neer te zetten. Ben zeer tevreden over het resultaat. En we hebben het vanavond in de stromende regen ook geprobeerd, werkte allemaal perfect :Y) :D Manlief zit in het buitenland deze dagen dus hoop dat hij het ook leuk vindt.
Morgen kan ik ook niets met de pony's doen dus hoop dat het overmorgen weer kan :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:46

Kamp gaat vast goed, is superleuk zo op kamp met je eigen paardje.
vhu, . Ik neem altijd zief mee idd...De andere 4 zijn echt.....slepers...hijsers. ...voor in het team te lopen superfijn, en dat is ook waar we ze voor hebben.....maar om te wandelen...kan dat echt niet....zeker niet met mijn lijf...mijn man neemt in het weekeind vaak wel een van de andere mee, maar die voelt dan zijn kuiten erg goed na het lopen..hahaha..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:54

Ik dacht al zoiets Biancacoo, zo van hoe doet ze dat met van die echte trekhonden :oo
Gretha was de afgelopen 2 maanden zo ongeveer ongelovelijk in haar puberteit was af en toe geen land mee te bezeilen :P maar langzamerhand komt ze weer tot zichzelf, gelukkig. Ben sinds een week of 2, 3 elke dag heel gericht met haar aan het trainen om goed aan de lijn te lopen, want dat was drama geworden.... ze deed het zo goed tot een maand of 7 en zo langzamerhand ging het steeds slechter. Dieptepunt was drie weken terug, toen trok ze opeens heel hard aan de riem terwijl ik net een stap naar voren deed met als gevolgd dat ik heel hard viel, twee beurse knieen en polsen was erg vervelend.
Dus toen had ik zoiets van nu moet het maar afgelopen zijn, trainen, trainen, trainen.
En echt, het gaat nu al zo'n stuk beter, dat is zo fijn :D ze kent eindelijk het commande halt/ho weer (zo handig als ze te vrolijk worden) en loopt hele stukken heel goed mee aan vrijwel losse lijn. Ben daar erg blij mee. We wonen zo in de stad, het is geen doen een hond die niet goed aan de lijn loopt.
Dus wij zijn weer op de goede weg gelukkig.
Elke keer als ze maar dreigt te trekken draai ik om of moet ze oefeningen doen (blijf, zit, terug, naast, wachten, rondje om plantenbakken of lantarenpalen heen, tussendoor wachten of zitten, dat soort dingen) ze vindt oefeningen doen ontzettend leuk. 't Is natuurlijk ook eigenlijk een echte werkhond, dat heeft ze gewoon nodig (soms vergeet ik dat, Wiske is zo makkelijk, die vraagt daar niet om, maar Gretha moet gewoon gericht werken).
Maar moest even erg aan je denken toen het de afgelopen weken zo slecht ging, al dat getrek, dat hou je gewoon niet vol, dat kost je je armen en je rug. Als ik jouw hond dan in het tuig zie en jou eraan vast denk ik jeetje joh hoe doe je dat!

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:39

Idd werkhonden horen te werken. Die van mij loopt alleen op vakantie aan de lijn en dat gaat redelijk. Ik woon aan het einde van de steeg en bos rondom. Vandaar dat Jones niet echt aan de lijn heeft leren lopen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:21

Onze witte is beetje apart verhaal......Ze woont ook in huis, de anderen als roedel buiten,...ze is een herplaatser, ze was 1,5 jaar oud toen ze bij ons kwam, kende niet veel behalve door omstandigheden leven in kennel,...was echt een probleem, ze had onwijze verlatingsangst,..schreeuwt, gilt, en was compleet de weg kwijt als ze niet bij me in de buurt kon zijn...
nu is ze 4, en kan in de roedel als ik boodschappen moet doen,...en gaat rustig slapen als ik in huis ben..het liefst tegen me aan op de bank...als er stress of spanning is,..valt ze nog terug in haar oude ik...het heeft heel veel geduld en tijd gekost om haar te krijgen zoals ze nu is....ik hoop dat het nog beter word...maar ben al blij met dat ze rust heeft gevonden.
Ze houd met lopen net de lijn strak....trekt minimaal...De anderen maken zich een stuk sterker..

fijn weekeind allemaal,..
jammer dat de districtskampioenschappen niet door gaan door de nattigheid....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:05

Afbeelding

Afbeelding
Bianca super hoe ze bij jullie tot rust is gekomen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:19

Knappe zoon Tine.

Mooi dat jullie haar zo een plek hebben gegeven Biancacoo. Loopt ze ook voor de slede?

We willen volgende week vrijdag of zaterdag de wagen halen. Manlief komt vrijdag uit de nacht, dus vanaf dat moment kunnen we.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:15

Het lijkt erop dat ik met t-touch en de manier van communiceren die mijn instructrice me leert eindelijk tot Ber door kan dringen zodanig dat ze compleet ontspannen wordt, zo stond ze in de wei nadat ik vandaag met haar had 'gewerkt' (lees: een uur met haar in een gesloten box oefeningen heb gedaan incl poetsen e.d. , ja, dat is 'werk' voor een pony die in een afgesloten ruimte met een dak boven haar hoofd compleet gek wordt / werd... ze deed het vandaag zo goed <3 ). Hoop zo dat we dit voort kunnen zetten, zodat ik ooit op een ontspannen manier met haar kan rijden.
Ze staat hier dus helemaal alleen, de kudde is aan de andere kant van het weiland, een paar honderd meter verderop. Ber alleen in een weiland, werkelijk dat leek tot vandaag onmogelijk :D

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:29

Vhu geweldig !! Grote stappen.
Belker...Ja. .Ze loopt in de sneeuw als leidhondje voorop...Zij kent dat het best/ heeft daar veel gevoel en instinct voor om op de trail te blijven ipv ernaast te lopen in de diepe gaten. ...ondanks dat ze de jongste is. ..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:21

Bianca: handig zo'n stuur!
VHU: wat een prachtig resultaat, en dat al zo snel
Baudy: hoe gaat het met jou en je veulens, DB?
Belker: spannend nieuwe wagen

Vanmorgen heerlijke bosrit gemaakt. Het was wel heel erg nat, maar goed, we moesten oefenen voor het kamp ;-). Sam was weer super braaf. 's Middags naar de Vrijbuiter geweest om nieuwe campinggasstel te kopen. Vorig jaar stonden we op camping en konden we ineens niet meer koken. Daarna heeft zoonlief nog Amerigo gereden, even proefje geoefend voor morgen, waarna de paardencoach nog hier thuis kwam en zoonlief samen met Sam allerlei oefeningen heeft gedaan. Viel nog niet mee, maar uiteindelijk goed afgesloten. Sam is heel snel afgeleid dus was hele uitdaging.

Ze staan nu gewassen en gevlochten op stal, morgen al weer vroeg op pad.
Fijn weekend verder.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:40

Tine, lekker op buitenrit, dat is genieten !
Vhu, schitterende foto van Ber....dat komt helemaal goed met jullie !

Ik mis veel mensen hier....komen vast snel weer iets vertellen, of om de hoek kijken... :wave: +:)+
Janouk, hebben jullie kunnen 2 spannen vandaag ?
baudyh,..Hoe gaat het met je pols en de brace ?....helpt het iets...en DB ?

Vanmiddag op het water doorgebracht, kijken bij zoontje, hij ging zeilen. Lange middag, maar ondanks een flinke bui...toch genoten !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:01

Wat heerlijk Tine... ik moet eerlijk zeggen dat ik dat langzamerhand toch begin te missen. Weet ook niet hoe en of we het weer gaan doen maar zo lekker met je paard door het bos heen stappen is toch wel heel fijn, of erachter uiteraard.
Gaat goed he Biancacoo het zeilen, lijkt me heerlijk als je dat kunt, lekker buiten met de elementen.
DK ging niet door vandaag heb ik begrepen, het is ook allemaal zo vreselijk nat. Kijk maar naar die foto bij Ber naar het land, gewoon een grote baggerbende terwijl het erg goed weiland is...

HOe zit het bij jullie allemaal met de regendekens? Ik heb hem er bij Ber maar opgelegd, arme dier stond gisteren helemaal te trillen ze had het echt koud, vind dat maar niets. Als ze op stal kon staan had ik ze deze dagen gewoon 's avonds op stal gezet, even uit die nattigheid... Maar goed, vandaag stond ze er dankzij de deken weer lekker warmpjes bij. Zie je dan direct aan haar hele houding en het vreet anders ook energie (lees: valt ze in). Heb ook maar nieuwe besteld (zo'n Bucas met liner systeem kan dan van de winter andere bij onder), deze hangt wat op haar hals, zit zo'n kwart halsje op, lijkt mooi maar zit bij haar dus net niet 100% lekker... Wat een but-zomer tot nu toe -O-

Ben ook benieuwd naar Gem, hoe gaat het met je nieuwe aanwinst?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 05:44

Ze hebben hier de vliegendekens op. Want als de regen stopt, zit het gelijk weer vol met dazen. Maar heb Sam ook al een paar keer bibberend van de wei geplukt. Ze kunnen hier prima schuilen, maar ja, moeten ze dat wel doen. Amerigo is slim en doet het wel, maar Sam en Rembrand blijven in de regen staan. Tja, en Sam krijgt het dan koud. Gisteren zat ik te twijfelen om een regendeken op te doen, maar als het dan droog is en de zon komt door, dan gaan ze daar weer onder staan zweten. Blijft lastig allemaal.

Gem, inderdaad hoe gaat het met je nieuwe pony?

Nou, wij moeten zo weer op pad. Wel vroeg, maar dat betekent vandaag als het goed is wel een vrije middag.

Groeten en fijne dag

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:23

Je hebt ook van die regen vliegen dekens. Is het rugpand regendeken en de rest vliegendeken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:07

Hier regendeken op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:16

Vhu. Groot gelijk met de regen deken. Er valt steeds bij jullie meer regen dan hier bij ons.
Ik zie de paarden hier of zonder of soms met die zebra dekens op..maar waait hier flink en weinig water in de buurt..Dus niet veel steekbeesten.
Gem. Hoe gaat het met je mooie nieuwe merrie...al wat grondwerk met haar gedaan ?...of met het schip onderweg ?? Waar ben je...

Home alone hier vandaag.....geeft niets..zoon heeft mountainbike in appelscha als afsluiting van het seizoen. Man rijd de Kids erheen. Ik en de roedel drinken koffie in de tuin....zonnig en 18 graden..heerlijk genieten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:50

Lekker rustig dagje Biancacoo.
Hier schijnt de zon ook even, na alle regen en donder. Ik heb om 12:00 afgesproken voor een buitenrit onder de man.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:02

Veel plezier Belker

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:09

Hier vol in de voorbereiding voor Gups zijn eerste verjaardag vandaag.
Gister de slingers opgehangen. Katers waren volledig van slag.

Maar Gup zijn snoetje vanmorgen was onbetaalbaar.

Nu de cakes aan het versieren enzo. Vanaf 14 uur verwachten we visite :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:13

Keet, gefeliciteerd , onbetaalbaar deze momenten ! Veel plezier.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:32

Gem voelt zich schuldig dat ze niet voor iedereen een leuk / lief / opbeurend / kritisch (sorry, hoort er ook bij) / ondersteunend woordje heeft uit tijdgebrek :o . En dan merk ik dat ik bepaalde mensen "voortrek" door daar wel op te reageren omdat ik die óf beter ken óf bijvoorbeeld meer in mijn lijn van werken / leven ligt. Niet zo eerlijk, vandaar het maar even helemaal niet reageren.... Over een paar weken moet ik weer varen, dus zal ik weer wat attenter zijn. Y;( .

Nieuwe paard gaat goed :j . Lief dier, PROK-foto's zijn ggk door het stamboek, dus volgend jaar eens naar de keuring voor inschrijven voor het stamboek. Het is soms wel een drammerige tante, dus ze heeft al een keer kennis gemaakt met mijn rechter stalen neus. Verder ben ik dagelijks bezig met kleine dingetjes, zoals een beetje doekjes/dekentjes-proef maken. En dan nog een paar uur p/d weidegang in haar eentje met alleen de geiten in de wei naast haar om haar toch ook te leren dat ze af en toe zonder andere paarden zal zijn. Was de eerste paar dagen wel spannend, maar nu vindt ze dan toch de rust.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:51

Iedereen kun je niet op reageren....kost idd best veel tijd...schuldig voelen nergens voor nodig...je hebt een eigen leven.
fijn dat het goed gaat met je paardje.

en Y)(^) Janouk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je nog een fijne dag hebt !! Y)(^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:11

Gefeliciteerd, Janouk! Maak er een mooie dag van!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:15

Lekker aan elkaar wennen mooi Gem :j fijn dat je direct het PROK certificaat aan kunt vragen, da's wel handig :j en voel je vooral niet verplicht op iedereen te reageren :7 :list:
Veel plezier Belker vanmiddag.
Ja lastig he Tine. Hier geen dazenprobleem dat is wel erg fijn in dit gedeelte van onze regio. Als het zo hard waait heb ik zelden (eigenlijk nog nooit) een zwetend paard onder de deken. Maar heb hem er net wel afgehaald, het schijnt droger te worden. Vanochtend nog een giga stortbui hier echt niet normaal :oo
Ber ging ook nooit in de container staan, alleen er vlak voor / naast, beetje in de luwte maar niet erin. Ollie en Piet vlogen er altijd direct in, vooral Piet die heeft een enorme hekel aan regen. Arm diertje moet nu wel afzien, gelukkig kan hij net bij wat boompjes schuilen bij de wei, staat hij net niet in de volle bui zeg maar.

Vandaag lekker stuk gewandeld met Piet, vindt hij zo leuk om te doen. Ber alleen gepoetst en emmer pulp gegeven bij de wei, even geen ingewikkelde kwesties :)

Manlief komt morgen weer thuis, was paar dagen weg, zoonlief vermaakt zich met neef die op bezoek is dus ik heb het heeeeeerlijk rustig :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:51

Hier net heerlijk een paar uur geslapen. Voel me een stuk beter nu. Zoonlief heeft heel fijn gereden vanochtend. Hij weet nu helaas ook hoe het voelt als pony tong over het bit heeft. Maar goed, hij startte net Sam toch hc. Ondanks dat en paar foutjes nog 170, 5 en 183 punten. Amerigo mocht ook weer eens mee. Tot de galop heel nette proef, in galop aanleuning beetje kwijt. Weer wp erbij.

Sam gaat wel schuilen, maar laat zich eerst nat regenen. Wil zeker stoer doen omdat Rembrand ook in de regen blijft haha.

Gem fijn dat het goed gaat.
Janouk ook hier nog even felicitaties.