[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:09

Sorry voor het ego bericht, lees hier elke dag nog met interesse mee, maar heb zelf nogal weinig toe te voegen omdat mijn paarden stil staan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:16

@Jeskim: ik kan je helaas niet helpen met je vraag m.b.t. de wagen, heb er gewoon niet genoeg verstand van :D .

Tine trots op zoon, echt knap, hoor!, Sam wel redelijk, hoop idd dat we snel goed nieuws horen en verder blijven we gewoon meeleven en duimen, hoor, Marjola! Balen van het ov.
Hier dochter nog maar een dagje thuis, fysio hielp wel voor het loskomen van slijm (sorry voor het akelige bericht :D ). Nog even een knuffel voor Biancao :(:) , zo maar even de zinnen verzetten met de hondjes. En VHU, is en blijft een groot gemis, die lieve Mies, kan me voorstellen dat het ook moeilijk is, dat uitstrooien :(:) :(:) :(:) :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:35

Esther, ik zou proberen het rond de 250 kilo te houden. Misschien 300 als het een echte 2spanwagen word. Maar anders word het erg zwaar.

Tine, je hebt niks gemist ik heb het hier verder nog niet verteld omdat nog niks zeker is. Maar ze wil er weer zelf voor zorgen, ze staat bij mij prima, maar dat is voor haar te ver. Dit heeft alles te maken met de gezondheidstoestand van de pony en niks met de relatie tussen ons. Maar pony is zo'n lieverd en juist door alle zorg heb je zo'n band met zo'n beest opgebouwd dat ik haar enorm ga missen. En ik moet bedenken wat ik wil. Wel of niet een 3de paard erbij. Det is natuurlijk regelmatig hele dagen op wedstrijd of op kamp etc. Pablo heeft echt vrienden nodig eigenlijk. Dus dat gaat ook door mijn hoofd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:37

Ips: bedankt voor de uitleg. Gelukkig geen problemen met de eigenaar. Tja, 3e paard erbij... lastig. Is inderdaad fijn voor de thuisblijver, maar is ook weer extra werk.

Net weer even gemend met Amerigo. Ik blijf het moeilijk vinden om alleen recreatief bezig te zijn :o
Als het goed is komt het tuig van Rembrand morgen weer thuis.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:52

Ips...lastig zeg..misschien een kleintje voor Pablo erbij, dat ie niet alleen komt te staan.. ?

Tine..fijn dat amerigo het zo goed doet ! binnennkort kun je weer aan de slag als je hand weer wat beter is..komt wel goed !!
Jeskim, mijn enkelspanwagen was 260 kg, een wijkmans wagen..paardje kon dat wel doen, maar in de blubber was het wel wat te zwaar...maar fjord is sterker dan mijn welsh X new forest..

Ava, ga je nog op pad vandaag ? hier schijnt het zonnetje..

en ik heb idd heerlijk getraind vandaag met de step..
lange ronden gedaan 1e rit met reu en teefje afstand van 8,3 km en waren we 27 minuten onderweg, gemiddelde snelheid van 18,8 km.p.u. en 2e ronde met de andere 2 teefjes was 7,76 km en was ik ook 27 minuten weg, die liepen 17,3 km.p.u gemiddeld..de reu en teefje samen zijn iets sneller dan de 2 teefjes van het 2e team..en de reu heeft ook nog lekker bijna alles alleen maar gedraafd...dus die kan nog veel meer..fijn om te zien vlak voor een wedstrijd.
en het was echt even fijn !!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:22

goedemorgen

@ ollie is de kür aan het herschrijven. zag roze dingen door haar slaapkamer huppelen
@ vhu heeft zeer brave wiske die voor de deur gaat liggen. (zou die van ons niet doen)
@ gem heeft warme overall gekocht. en moos gaat steeds beter.
@ ava heeft zichzelf een cadeautje gedaan.
@ tine moet wenen aan recreatief mennen. en wacht op tuig rembrand.. als ik wat voor je kan doen moet je het laten weten
@ bianca heeft weer lekker getraind met hondjes. van het weekend wedstrijd?
@ janouk toch winstpunten mee naar huis ondanks dat HRB de impuls thuis had gelaten
@ ips pony weer naar huis. twijfel over 3de pony..
@ jeskim vraagt advies over een kar. onze marathon kar weegt 165 kilo (die van me moeder) ik zou het toch onder de 250 houden als je er ook leuk mee in het bos wil rijden.
@ ls gewoon lekker mee kletsen, geeft niks als je niet altijd op iedereen reageert
@ marjola gelukkig gaat het weer beter met sam.. was het nou een maagzweer? veel plezier in je nieuwe baan.
@ annemie heeft dapper in de wind gemend.. wij hebben met de wind maar gewoon ohz in de bak bij stal gereden.
@ maisie nog tandem gereden?

hier weinig te melden.
zaterdag de pony's gelongeerd ze gaan allebei steeds beter lopen. zaterdag avond team overleg gehad, over de kalender, teamkleding en nieuwe kar. was natuurlijk weer erg gezellig.

zondag wouden we gaan buitenrijden maar omdat het zo waaide maar in de bak op stal gereden.
ondertussen volgen we hier ook heel fanatiek het schaatsen in sotsji. gister hadden de pony's vrij en vandaag weer aan de longe. moet van de week ook nog ergens een gaatje vinden om cupido weer te scheren kan die ook zijn nieuwe deken er bij op.

dit wordt onze nieuwe kar (schets. moet nog gebouwd worden)
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:23

Dat gaat dan best echt rap zeg! 18.8 km :D

Ik zit dus erg te twijfelen. Een kleintje erbij is minder voeren etc als een grote erbij. Maar ik heb niet zo veel met de kleine ponies :P Dan neig ik toch naar of een grote pony of een mogelijk 2span paard. Maar heb ik daar dan tijd voor is de grote vraag. Of een fjord zoeken die wel licht in de hand staat. Zoveel keuze!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:34

Ips..de eerste 4 km lopen ze tussen de 24 en 28 km.p.u. Daarna tusse de 15 en de 18 km.p.u. In de bochten remmen we flink...ging bijna onderuit..haha..
Je komt vast een paard tegen die preciez past ips !
Lanouska, supermooie samenvatting! Gave nieuwe wagen spannend !
Idd aankomend weekeind wedstrijd, maat ik verwacht dit keer niet in de prijzen te vallen, meer minivakantie met trainingsronde.

Ik vond mijn wagen meer voor een paard, met zijn 260 kg. die leica's zitten rond mooi gewicht voor enkelspan tussen 160 en 190 kg, dan gaat je paardje ook niet lopen hijssen...dat deed die van mij soms wel.

Sorry typfouten...zit op telefoon.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:44

@ bianca minivakantie toch ook leuk en zo lang de hondjes het goed doen en jullie allemaal heelhuids weer thuis komen. Ben je eerste toch?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:57

Prachtige samenvatting en nieuwe wagen Lanouska
Bianca, waar is die wedstrijd? Iig veel plezier

Ik ga even slapen :O

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:04

Slaap lekker!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:18

@Ips: is het schimmeltje toch met hb? Nu er hier eentje staat, merk ik hoe snel het een soort van eigen voor je is, als je met zoveel liefde en zorg de dagelijkse verzorging op je neemt :(:) . Ik zou er een leuk Welshke bij zetten ;) , paardje in ponyformaat, zeg maar.

@Biancao: oh, heerlijk en idd waar is je wedstrijd?

@Lanouska: wow, wat gaaf, zeg 8-)

Ik hoop idd nog even weg te kunnen, heb flinke hoofdpijn, al een paar dagen, als eigenaresse van opie niet kan, dan ga ik zelf nog even ohz.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:18

Even een klein berichtje tussendoor.

Na een hoop vage klachten en vermoeid zijn, toch maar naar de huisarts geweest, bloed geprikt etc etc. Conclusie: oververmoeid.

Ik lees wel mee, maak weinig tot niks mee op paardengebied.
Paardlief wordt deze week onder handen genomen door stalbaas, krijgt 'ie toch zn beweging. Weer een zorg minder.

Ga nu wel proberen weer wat mee te kletsen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:26

@ML: :(:) , je had nieuwe baan met flinke reistijd, toch? Hoop dat je snel weer wat opknapt, helpt het rusten je iig wat? Zijn ook altijd veel ballen om in de lucht te houden en dan ook nog eens in voor velen onzekere tijden :(:) :(:) . Fijn dat je stalbaas paardje doet! Maar ondanks alles; hartstikke leuk dat je hier weer terug bent :j !

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:55

Ja door overplaatsing behoorlijk wat reistijd en de trein is helaas geen optie. Solliciteren ben ik ook mee bezig maar er is vrij weinig op het moment.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:58

vervelend MJ. Hopelijk gaat het snel een beetje beter.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:00

Ik hoop het ook. Ik vind dit echt helemaal niks
Ben jij vanavond ook bij het organisatorenoverleg in Ermelo?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:13

Nee ik organiseer niet meer. Door ruzie eruit helaas. De wedstrijd gaat wel door hoor. Maar zonder mij. hihi

Ga jij wel? ben benieuwd of er nog wat zinnigs uitkomt, ik hoor er nog weinig van.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:21

Ooh, ik dacht dat jij nog wel in de werkgroep zat, vandaar.
Ja ik ga wel. Kan gelukkig meerijden, dus dat scheelt. Anders was het twijfelachtig geweest.
Wij als organisatie hebben in de tussenliggende tijd ook niks gehoord hoor.
Ik heb daar onlangs wel even flink over geklaagd bij de KNHS. Verwacht niet dat ze daar iets mee doen, maar het lucht wel op ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:54

Ik zit/zat meer in de aanpassingen regelementen groep. Maar loop tegen zoveel weerstand aan dat ik het op een wat lager pitje heb gezet. Inderdaad geeft de knhs niet veel mee.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:19

Gem heeft een nieuw men overall gekocht ! Hopelijk bevalt ie je :j

Baudyh kon de jaarlingen gaan vangen, is idd niet zo slim van de gemeente nee.
En nieuwe beschermers, super :j

Tine haar zoontje gaat goed vooruit met rijden, leuk is dat he ?

VHU fijn dat Wiske helpt om het een plekje te geven. :(:)
En idd brave hond dat ze mooi voor de deur bleef liggen.

Ls, balen zeg van je wiel !
Ik verken eerst altijd het hele parcours en dan de hindernissen allemaal nog eens voor stuk.
Weet niet of het voor jou helpt,maar ik heb ooit eens een tip gehad van iemand.
Die zei als je het hele parours zo op t zand kunt tekenen dan weet je m goed. Maar nogmaals,weet niet of dat voor jou werkt nl ;)

Marjola, fijn dat Sam stabiel is,hopelijk knapt ie snel helemaal op.

Ips, balen dat de witte weg moet.

Bianca heeft fijn getraind :j

Lanouska, schets ziet er al goed uit . ben benieuwd straks in t echt :D

ML, :(:) :(:) :(:)

hier weinig nieuws,druk op zoek naar een ander zadel voor Lodewijk. Maar helaas tot nu toe nog niks gevonden. Best lastig een breed paard ;)

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:27

:wave:

Ik ga even mee met de samenvattingen van hierboven. Het is behoorlijk druk op het werk. Heb de foto's van Bubbles en mij ontvangen dus daar zal ik er straks een paar van plaatsen :-)

ML, doe het rustig aan!

Lanouska, schets van de koets ziet er al mooi uit!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:45

Kom maar op met die foto's, Claud!

Ben trouwens benieuwd naar je overall, Gem en hoe die bevalt.
Zelf bij koud weer in mijn softshell snowboardbroek met lekker warme jas, dat gaat eigenlijk prima.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:54

Met de jaarlingen gaat het trouwens goed, ze hebben er niks aan overgehouden. Moeten alleen nu ff binnen blijven. Tot het draad weer up to date is.

Gisteren braaf naar les geweest maar de instructeur had thuis wat problemen met het lammeren dus die kwam niet. Lekker zelf gereden. Hij liep super. Gaat nu steeds meer de midden en uitgestrekte draf snappen en zowaar gaat dat met een hand rijden ook langzaam beter. Zelf de achteruit knop lijkt nu iets te gaan lukken.
Hij zet nu zeg maar 2 a 3 passen achterwaarts alleen heel scheef. Gooit zijn kont naar rechts zeg maar. Zal ik wel rechts meer druk hebben dan links dacht ik zelf, wat denken jullie?

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:58

Dat is wel een goeie tip Avaluna! Ik heb ook nog een skibroek liggen terwijl ik nooit meer ski. Die kan ik ook wel gebruiken als het heel koud is.

Baudyh, als ie zijn kont naar rechts gooit dan zou je toch juist links meer teugeldruk hebben? Dacht ik tenmiste :o? Wel fijn gereden in ieder geval.