[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:57

Biancacoo, ik probeer het nog even zo, en dan zullen we wel zien. ik vind die witte wel heel erg leuk met al zn streken :) Maar anders gaat er wel iets veranderen, maar weet nog nie goed wat.

Happytime, gefeliciteerd!

Tallechie, oh heerlijk die periode dat ze niet normaal slapen... pfff... blij dat dat hier geweest is. wees dus gerust, t gaat vanzelf weer over, echt waar!! dr komt een tijd dat je savonds om 7uur niks meer hoort tot smorgens 6 of 7 :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:57

oh en vandaag komt mn tuig binnen!!!! he he... wat kan wachten lang duren.. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:59

gatsakker VHU!
wat doe jij mij aan?
....
Ik heb het geld nu echt niet daarvoor. Maar damn, wat zou ik graag jouw wagentje hebben!

Hier lekker een half uurtje uitgeslapen. Oh dat was al heerlijk! Laatste keer tot volgende week zaterdag dat het kon. Vandaag niet naar school maar thuiswerken. Er is geen werkplek op school..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:32

En een goedemorgen :D
@Tine tussen willen en kunnen zit soms een wereld van verschil he. Als je eens wist wat ik allemaal zou willen :o
Met Snuitje kan ik ook mennen kan met een leuke tweewieler en ik heb het geld gewoon nodig als ik een andere wagen wil. Met Snuitje men ik toch puur voor de lol. 't Is wel een superfijne wagen maar ja, je kunt niet alles (ik tenminste niet).

@Frensie heel veel plezier morgen het is inderdaad super endurance weer. Lekker fris en droog. Wordt vast heerlijke dag!

@Akshay was ik blond en rijk mocht je hem zo hebben :D echter helaas is beiden niet (meer) het geval }:0

Nou ik moet aan het werk, iedereen fijne dag!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:35

Haha :D Ik heb net nog maar even zitten rekenen, maar nee ik moet het echt niet doen :x :=

Ik ga wat huishouden uitvreten en dan maar verder met het voorbereiden van m'n 'mondeling' dinsdag

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:30

*mist de zon hier*

en jahoor, heb spierpijn -O-

@aks, je eigen kar al wel verkocht?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:31

@vhu, mooie wagens heb je daar, misschien kun je bij dealer wel inruilen beide vor 1 die je wilt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:33

Hier een heerlijke zon, nog wel fris maar heb net al met Daan en de hond gelopen. Daan op zijn fietsje en de hond er naast. Ook al naar het gemeentehuis geweest, kan id kaart volgende week ophalen. Huis ook al gezogen dus al flink bezig geweest.

Nu aan de studie, volgende week al weer examen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:39

@Bicci thanks :o ik ga de komende weken ook even wat 'shoppen' o.a. bij Snoys in Zundert, dat is een Clever dealer :D fijne vind ik wel als je ze gewoon particulier verkoopt dat je dan ook naar goede tweede handse kunt kijken. Ik hoef niet perse nieuw.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:41

@bic; nee nog niet verkocht. Anders had ik nu een aanhanger geregeld om VHU haar wagen op te halen :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:45

hahahahah, groot gelijk aks...

@vhu, je heb ook groot gelijk, wij hebben ook 2de hands, mar dacht omdat je particulier niet kan inruilen, en je er 2 hebt die beide weg mogen, vond wel goed idee :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:11

En dat is het ook :j

Ik heb ook altijd nog moeite met de Wijkmans. Het is eigenlijk nog altijd de wagen van Rizanta, klinkt wat watterig maar zo voelt het wel. Bij Rizanta stond hij ook heel mooi, echt zo klassiek, ik had hem ook echt voor haar uitgezocht. Bij die wagen moet ik ook altijd nog aan Rizanta denken -O- net ook met de foto's uitzoeken getverderrie krijg ik weer helemaal brok in mijn keel ;( .
Het wordt tijd om dat hoofdstuk eens af te sluiten, ook die ellende met mijn bekken/benen e.d. Hoort dit ook beetje bij.

Maar goed. Ik ga de hondjes uitlaten :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:51

Goeiemorgen!

VHU: de grote wagen, zou daar een tweespan D-maat Fjorden voor kunnen lopen, of is de wagen daar te groot voor? Een stalgenootje van mij zoekt een wagen en jou vertrouwende durf ik haar best jouw wagen aan te bevelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:56

Is ook moeilijk vhu.... is een lastige beslissing, en je hebt al een grote stap gemaakt door met Bente verder te gaan !!!
maar die wijkmans is echt een topwagen !!
mijn wijkmans was ik ook zooooo blij mee !!! superwagen, maar die is nu van een enkelspan menner ook met een paard ervoor, die is er erg blij mee !!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:00

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IK HEB MN TUIG BINNEN!!! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:03

Das lekker vroeg Newmom :D ! Nou, hup naar stal jij, om te gaan passen! En vergeet de gaatjestang niet :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:04

Hier was het zulk prachtig weer, dat ik besloten heb Janouk vandaag te wassen in plaats van morgen. Net toen mevrouw helemaal in het sop stond, begon het hard te hagelen en naar een paar minuten is het hier weer zonnig. Raar weer. Janouk is wel prachtig schoon en klaar voor de samengestelde wedstrijd van zondag in Amsterdam.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:08

Zo, ik was er weer.

Bicci sterkte met je spierpijn!
Aks lekker uitgeslapen!
Tallechie al gezogen, ik moet hier ook flink aan de gang zo, nog even uitstellen.
VHU mooie wagentjes te koop!
Newmom heeft tuig binnen!
Tine nog lekker op Rembrand gereden?

Gwin net een half uurtje gereden, gewoon heel simpel wat stappen, draven en galopperen. Daarna stalletje gedaan en alvast kuil in de hooinetten gepropt voor morgen.
Ga nu echt even stofzuigen en was opruimen. En met de honden lopen en en en en en nog veel meer moet er gebeuren... -O-

newmom

he.. domper.. hij is niet compleet.. ik mis t borstuig met de strengen... grrrrrr

vraagje, kan ik het borsttuig van het 2spantuig zo lang gebruiken??

IK WIL RIJDEN!! hahaha

Frensie

@ Janouk en nu maar hopen dat ze schoon blijft!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:13

lijkt me toch haast wel? in mijn ogen is het t zelfde behalve dan dat de ring op de borst schuin zit en er ogen bovenop zitten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:39

@newmom; jeetje wat slordig dat dat er niet bij zit...
Volgens mij kun je wel een 2span borst/strengen gebruiken?

Hier stiekem toch veel huishoudelijker bezig dan de bedoeling was. Maar zelfs het huishouden trekt momenteel meer dan de ecosysteempjes.. En ik moet echt vandaag af krijgen wat ik dinsdag allemaal wil/moet gaan vertellen..

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:40

idd, pure pech.. hoort in één pakket te zitten.. en dan zit je er zo op te wachten haha das echt een domper.
ik ga het eens even proberen. t zal me niet gebeuren dat ik weer een weekend niet kan rijden :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:12

@ newmom je borst kan je gewoon gebruiken hoor ! zitten dan waarschijnlijk wel conway gespen aan voor 2 span die je niet nodig hebt maar dat is niet erg.

VHU succes met de verkoop. Ik heb toen ik mn nieuwe wagen kocht er ook 2 particulier verkocht.

O ja had het hier nog niet gemeld maar ik heb weer werk per 1 mei. Dat sluit ook mooi aan want ben nog in dienst tot 30 april. De vergoeding die ik krijg is dan extra. Wat gaan we daar weer eens van kopen (heb hetzelfde probleem als VHU wil van alles maar niet alles kan)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:13

@Gem tweespan fjorden moet makkelijk kunnen (de Wijkmans bedoel je) daar kan ook prima enkelspan Fjord voor, trekken ze enkelspan ook zo weg hoor. Zelfs Snuitje zou dat kunnen, maar dat staat wat a-typisch :+ wagen loopt super licht. Maar ik heb geen tweespan boom en er zouden zwengen bij moeten worden gemaakt / gekocht. Er zit op zich wel aansluitingen / voorbereiding op voor tweespan.
Voor tweespan bij de Clever vind ik hem goed voor A/B pony's maar niet meer dan dat daar is wagentje te licht voor.

@Newmom balen zeg. Maar borsttuig is prima te gebruiken hoor van tweespantuig. De broek zit aan het schoftje vast en schoftje heeft ligtogen om lamoen doorheen te doen, is dus anders dan bij tweespantuig.

En Maisie super gefeliciteerd! Vrij zijn is leuk als je werk hebt maar zonder werk is het maar niets!

**moet hier ook ernstig aan de slag maar heb lekker gelopen met honden :7 **