[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:25

Goedemorgen.

Naaltje schreef:
alle ava's zijn weer terug :)!

Ik heb vannacht gepiekerd over een onderwerp.. Maar zonder resultaat.. Jeetje hoe moeilijk kan het zijn..
Zal ik de presentatie over de hond doen? :') Beest mee naar school O:)

Doe je het over mennen :D

Wat balen dat je weer een slechte nacht hebt gehad, Tine. Misschien krijg je wel wat energie tijdens de les? :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:38

Ja, laten we dat maar hopen. Maak me ook wel beetje zorgen over de boom. Ziet er inmiddels flink gevaarlijk uit. Hoop dat de mensen die we hebben gebeld, snel terugbellen en langskomen. Er wordt zoveel schade aangericht als hij valt....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:39

Lastig Naaltje, een onderwerp, zeker als het helemaal vrij is

Frensie; leuk dat je zo fijn hebt kunnen rijden weer een keer !

Hier weer een zieke poes. Hij is 15 al en heeft al een dik jaar bijna dagelijks diarree. Is dus afgevallen en is meer bot dan vlees nu. Heeft veel honger maar hij heeft blaasgruis dus hij mag helaas alleen z'n eigen dieetvoer, wat hij niet zo lekker vindt. Heel af en toe geef ik hem wel eens andere brokjes van z'n broertje maar niet te vaak want ja, straks krijgt hij daar weer last van.

Er zijn geen medicijnen voor, ja in pilvorm maar dat krijg je er niet in. Hij wordt furieus en blijft erin. Zo is hij ook een keer bijna overleden bij het afnemen van bloed (ivm de diarree) Hij kan nog opengemaakt worden om te kijken maar dat doen we niet meer, de laatste keer in narcose kwam hij er haast niet meer uit.

Maar verder.........hele dag willen knuffelen, keihard knorren continu, hij doet verder niet ziek aan. Ja, tuurlijk minder actief dan vroeger maar verder, niet ziek genoeg om in te laten slapen.

Elke ochtend als we wakker worden vinden we in het hele huis dunne poep, echt zo zielig (en om te kotsen hihi) Nu was het deze ochtend wel heel erg veel en wilde hij ook niet zo eten.

Heb ook al homeopatische druppels geprobeerd maar dat helpt ook niets.

Lastig hoor......we hebben in ieder geval tegen elkaar gezegd dat op het moment dat hij echt ziek wordt, we a la minute naar de dierenarts gaan om hem in te laten slapen, dat ga ik hem niet meer aandoen.

Arme gompie.......................

(sorry moest het even kwijt....)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:59

@IngridM:
Die tabletten in pilvorm, kun je die niet oplossen in water en over zn brok geven?
Of verpulveren tot poeder en door een stukje leverworst mengen?
En van dat dieetvoer, ik neem aan dat dat op dierenartsadvies is, maar er zijn meerdere merken dieetvoer voor blaasgruispatientjes natuurlijk, wellicht dat je een aantal proefzakjes kunt krijgen zodat je kunt zien welke hij wel lekker vindt?
Verder is natuurlijk ook de vraag hoe heftig hij last heeft van dat blaasgruis? Hoe lang is dat geleden? Want blaasdieet prima,maar als mijn dier zich uithongert omdat hij zn eten echt niet lust, dan kies ik voor een gewoon voer. En als hij dan weer last van blaasgruis krijgt zou ik echt hard nadenken over de kwaliteit van het leven, hoe moeilijk dat ook is.

Mja, eerst maar eens kijken voor een andere toediening van zn medicijnen (ben daar zelf inmiddels vrij creatief in geworden... de mijnen krijgen het gerust in een beetje slagroom ofzo) en wellicht switchen van dieetvoer.
Is de oorzaak van de diarree wel bekend?
Sterkte met t beessie :(:)

lacuna

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:39

tine, ik knijp wobbe niet af hoor :n hij heeft alleen al een enorme vacht aangemaakt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:04

Ik ga richting de 4 daagse. Tot later

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:20

Veel plezier, Tallechie! Zal duimen voor mooi weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:44

Tallechie: heel veel plezier
IT: haha, dat dacht ik ook al niet hoor. Vervelend dat ze zo snel zweten als ze nu al zo dik in haar zitten he?
Ingrid: moeilijke keuze met zieke kat. Inderdaad de tips als Lacuna, anders zou ik het ook niet meer weten. Sterkte ermee

Nou, boom wordt vanmiddag omgehaald. Manlief heeft er net zo hoog mogelijk een sjorband in vastgemaakt, om de boel nog een beetje bij elkaar te houden.

Net les gehad met Rembrand. Ging boven verwachting goed. Die bijtwond zit bovenin zijn hals en doet hem nog steeds pijn. Had verwacht dat hij moeite zou hebben met nageven, maar dat viel dus heel erg mee. Hij liep heel fijn.

Baal van mijn hoefsmid. Pony is WEER een ijzer kwijt, bij Rembrand zit er weer 1 los. Maar hij kan waarschijnlijk pas volgende week. Ben hier niet blij mee. Moet zaterdag ivm groot feest bij onze vereniging een wethouder met kar ophalen en door het dorp heen sturen. Kan natuurlijk niet met los ijzer of met een ijzer te weinig. Schiet weer niet op zo. Weet niet of ik wel bij deze smid moet blijven. Maar ja, afgelopen 7 jaar nooit problemen gehad. En vind maar weer een andere die goed is.

Nou, ik ga even op Thabor zitten. Geen zin, maar ja, hij moet even bewegen na de springles van gisteren.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:55

Goedemorgen allemaal

Veel plezier op de vierdaagse Tallechie!
Vervelend dat je kat zo ziek is IngridM. Er kwamen goeie tips voorbij over het toedienen van medicijnen, die ga ik onthouden voor onze hond!
Fijn dat je les goed ging Tine én dat Rembrand geen last had van de bult. Lastig dat je ijzers niet goed blijven zitten. Ik heb weleens gehoord dat met het natte weer de hoeven zachter worden waardoor een paard eerder zijn ijzers kan verliezen.

Ik heb vanochtend lekker gelongeerd. Ze liep wat stijf in het begin, zal misschien wat spierpijn zijn van gisteren. Gelukkig wel doorheen kunnen krijgen en lekker laten werken aan de longe. Gelukkig hier nog geen beginnende wintervacht, dus weinig zweet. Beentje ziet er nog steeds super uit!!! Heel blij!
Heb net, heel verkeerd, ook chocola gekocht. Komt doordat VHU gister gepost had dat ze dat gedaan heeft en toen kreeg ik ook wel heel erg veel zin in chocolade. Kom ik bij de appie, zijn de chocoladerepen in de Bonus, 1+1 gratis!!! Tja... dan moet je het wel meenemen. En WC papier ook, dus heb nu 48 rollen in huis, voorlopig wel genoeg denk ik :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:28

bedankt voor de antwoorden.
alles wat je noemt al uitgeprobeerd :-) en normaal voer krijgt hij dus al af en toe, kleine beetjes, is beetje uitproberen tot wat goed gaat. Hij hongert zich dus niet uit maar vermagert natuurlijk wel door het vele poepen.
En zijn levenskwaliteit is nu echt nog genoeg. Geloof me, ik ben daar echt wel realistisch in. Ik laat zo'n beestje niet lijden. Als het klaar is, is het klaar, dan heeft hij een mooi leven gehad !
De dierenarts is er 100% zeker van dat hij geen pijn heeft ook nu.

bedankt !

Frensie kan voorlopig ook genoeg poepen met al dat wc papier :j
en wat vervelend, zo'n bonusaanbieding hahaha

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:46

lees hier braaf altijd alles bij maar laatste tijd wat tijd te kort om te reageren.
zag hele leuke filmpjes van vaele met tallachie +:)+ gewoon rustig doorgaan met die waterbak denk ik hij lijkt het te gaan snappen.
been van gwin ziet er al goed uit *\o/* zei ik toch gewoon volhouden laat die andere maar kletsen (ze houden nu hun mond zeker ;) )
vhu gaat super met bente heb ik gelezen :)) leuk om je verhalen van je paard en pony te lezen altijd.
o en ik zag fifi voor de kar ohz en op het strand *\o/*

rest ben ik niet vergeten maar wordt echt te veel om alemaal op te sommen O:)

hier gaat het goed ik heb bitje gekocht voor pony en laat haar eraan wennen, tuig ga ik bestellen zodra ik pony opgemeten heb (blijkbaar wat vergeten te meten) :)) en dan kunnen we weer stapje verder

verder heb ik mijn allereerste (oefen) edurance met mijn paardje gereden *\o/* en goed afgesloten. het was erg leuk en ik hoop in de toekomst meer te doen. Enige waar ze serieuze problemen mee heeft als we worden ingehaald, ernstige deuk in haar ego O:) ik heb haar even uitgelegd dat wij nog noobies zijn en ze absoluut niet zo snel kan zijn als die paarden die beter getraind zijn _-:( . verder was ze eigenlijk heel braaf zeker voor eerste keer en hengstig te zijn .
Afbeelding onderweg
Afbeelding en toen waren we al weer terug. Leuk altijd he als ze ergens naar kijken dat ze die buik intrekken lijkt gelijk 20 kilo lichter :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:36

Zo weer bijgelezen :)
Leuke foto's cyclo86, endurance lijkt me ook zo leuk!

Zo, gaat weer beter tussen Luna en mij.. Even een weekendje vrij genomen van elkaar, en gisteren lekker gefietst. Gewoon even niks van elkaar verwachten maar gewoon lekker recht toe, recht aan even uitwaaien (nou, uitwaaien was het zeker..)
Op de terug weg hadden we onwijze tegenwind, dus ik kon Luna niet bijhouden toen ze gallopeerde. Ze pakt haar bit vast en trekt me zo mee hahaha. Mocht voor 1 keer, ik zag het al gebeuren dat we alles moesten gaan stappen (dan ben je ruim 1 uur onderweg).
Zo lekker weer fietsen, heerlijk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:56

Endurance is echt leuk! Leuk dat je het ook een keertje gedaan hebt cyclo! Ik was dit jaar een aantal wedstrijden van plan, maar helaas maar eentje kunnen rijden door mijn polsen. Hopelijk volgend jaar weer een kans.

Op stal heeft 'vriendin'/collega toch nog commentaar, wil graag het laatste woord blijkbaar. Gwin mag nog even niet op de wei. Twee jaar terug is ze erg ziek geweest en daarbij had ze ook verhoogde leverwaardes. Daarom nu voor de zekerheid nog maar even niet in het gras ivm chlorophyl en fotosensibiliteit. Verwacht je eigenlijk aan alle witte benen, maar to be sure... Dus nu staat ze in de paddock en ook dat is commentaar waard... zucht... Maar zolang ik nog niet kan werken doe ik het toch niet goed in haar ogen, dus ik probeer maar mijn eigen ding te doen en haar wat te ontwijken. Van mijn teamleidster en van de bedrijfsarts mag ik sowieso tot half oktober nog niet werken, dus tot die tijd maar zien uit te zingen samen... Niet echt leuk maar helaas zijn sommige mensen zo kortzichtig. Morgen ga ik tijdens de pauze op het werk langs en dan legt mijn teamleidster uit wat nu de bedoeling is; dus dat ik me eerst op mijn revalidatie moet richten en pas half oktober gaan we kijken of ik kan beginnen met een beetje werken. Hopelijk houdt de persoon in kwestie zich daarna wat in.
Ik heb een ontzettend lieve stalbazin en het is een heerlijk plekje bij het bos. Als dat niet zo was, dan had ik allang ergens anders gestaan, dan was ik weer terug gegaan naar de manege waar ik al 20 jaar kom. Ik ga naar mijn paard voor mijn ontspanning en plezier, niet voor drama.

Poeh... het zit me zo te zien nog steeds vrij hoog ;)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:57

hehe heb duidelijk dagje vrij moet eigenlijk administratie doen hier maar dat is me saai en oliebol ...

@ xxxSCWxxx hmm ik heb allang gemerkt dat "het mag voor 1 keertje" absoluut niet werkt voor mijn dame ;) consequent is consequent je kan haar miss beter leren dat ze je mag trekken als je haar vast heb aan haar schoftje ofzo dan leert ze niet trekken aan haar bit!!!! ik ben bang dat dat toch geen positieve leercurve oplevert... zeker gezien het al niet zo super ging? Ik zie dat het beetje aanvallend en bedweterig klinkt maar is echt enkel opbouwend en goed bedoelt echt waar wil gewoon niet dat jllie relatie nog slechter zal worden. Mijn paardje en ik zijn ook alweer een tijd aan het werken voor meer controle in tempo heb gewoon meerdere ritten niet gegaloppeerd zodat ze leert dat we ook gewoon kunnen draven ipv galoperen waar de paadjes goed zijn. Het is er in e loop der tijd ingeslopen dat we altijd op zachte bodem gingen galoperen(vaak klein dezelfde rondjes met maar 1 stukje zacht en daar dus altijd galoperen en sindsdien had ze de link goed pad= galop :P en in het begin heb je dat niet door en ze galopeerd zo lkkr waar j dan blij mee bent want is een draver achteraf denk je stom want veel meer tijd het goed te krijgen dan het te laten ontstaan).

@frensie kan het me goed voorstellen dat je er ongemakkelijk bij voelt. lijkt me echt heel bale je paard is je ontspanning en zoiets maakt het naturlijk niet leuk, gelukkig dat de pensionbaas wel vriendelijk is. Ik ben als ik zulke verhalen lees altijd blij dat ik eigen weiland heb en alles kan zelf bepalen al is soms wat gezelschap tijdens het rijden gezellig hopelijk vind ik ooit meerijder, maar heb al gemerkt dat cyclo een niet zo n handig (lees snel) tempo heft in alle gangen :+ ach ja kan aleen ook goed genieten ervan. mjah het gaat vast wel over als die stalgenoot een nieuw slachtoffer heeft gevonden om op te zeuren ;) even geduld en volharding en geloof in je eigen doen en laten :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:27

En een goedemiddag :D Vandaag echt hele dag vergaderd ben helemaal %) gaar.
Citaat:
Kom ik bij de appie, zijn de chocoladerepen in de Bonus, 1+1 gratis!!! Tja... dan moet je het wel meenemen. En WC papier ook, dus heb nu 48 rollen in huis, voorlopig wel genoeg denk ik

_O- nou dan heb je dus dezelfde als ik hahaha.

Kreeg net SMS'je dat Bente super had gewerkt aan de longe *\o/* Trouwens, als ik ons 'dagboekje' erop nakijk heeft ze meestal een humeurtje als ze een dag rust heeft gehad....gisteren dus ook. Nu is het zo dat ik meestal na een rustdag de stalhoudster laat longeren en dan die dag erop stap ik er weer op of ga ik mennen. Dan heb ik namelijk twee dagen achter elkaar dat ik niet naar stal hoef. En stalhoudster vond haar met longeren zo vaak tegen de draad in. Nu begrijp ik het beter, Bente houdt blijkbaar niet van rustdagjes, want nu had ik haar gister flink aan het werk gezet en vervolgens gaat het longeren vandaag heel goed.
Dus type werkpaard :7

@Frensie en als je straks weer aan het werk bent ben je er weer te weinig :roll: hopeloos dat soort types...
@Tine is je boom al weg? Trouwens over bomen, zou het een idee zijn een zadel te overwegen met een verwisselbare boom? Zodat je dezelfde kunt gebruiken bij Thabor als bij Rembrand? Zoals je het beschrijft is Thabor gewoon smaller, zit dat voor jou ook prettiger maar is je zadel die van Rembrand (en dan zit het ook niet fijn bij Thabor). Met Rizanta had ik met rijden nog wel wat last van mijn heupen / bekken af en toe maar nu met Bente echt totaal niet. En ik heb toch echt al wel een paar keer behoorlijk lang op haar gezeten. Dan heb ik wel spierpijn (maar dat is echte spierpijn) maar geen pijn in mijn gewrichten. Komt puur doordat Bente smaller is.
En met mijn brede boom zadel op mijn haflinger kon ik dus een of twee weken nauwelijks de trap meer op als ik een uurtje had gereden :o

@Naaltje....en wat is het geworden?
@IT fijne vakantie! Geniet ervan.
@Cyclo86 endurance is echt zo leuk om te doen, heb het ook gedaan (klasse I en klasse II), mendurance helaas maar een keer mogen ervaren maar ik vond dat echt eenzelfde soort 'beleving' :j was je wel goedgekeurd? Omdat het zulk warm weer was, waren echt geen fijne omstandigheden.

Voor de rest nog mensen vergeten :x
Moet zoonlief nu ophalen van muziekles en boodschappen doen plus hond uitlaten dus :wave:

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:39

VanHuisUit schreef:
@Cyclo86 endurance is echt zo leuk om te doen, heb het ook gedaan (klasse I en klasse II), mendurance helaas maar een keer mogen ervaren maar ik vond dat echt eenzelfde soort 'beleving' :j was je wel goedgekeurd? Omdat het zulk warm weer was, waren echt geen fijne omstandigheden.

yupz het was zondag dus niet zo warm ;) gelukkig. maar lkkr droog en goed te doen nog qua warmte wel lichtjes benauwd. ze wilde wel niet drinken maar dat verbaasde me eigenlijk niks wortels en gras gingen er goed in :D bij start was ze relax (hf36) na de aankomst was de parkeerplaats waar ons gemaakte paddockje was drukker en ze had zich plots herinnerd dat ze hengstig was en allemal rare dingen waren dus ze was druk :') vond de nakeuring ook maar erg spannend enfin hartslag zakte niet echt en was dus net 60 :P net goedgekeurd dus haha _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:44

Nou keurig toch? Zeker als andere waardes ook goed zijn. Dat met die voor/nakeuring en P/A moeten ze vaak echt leren. Als je het een paar keer hebt gedan (en ze zijn slim ;) ) weten ze gewoon als je gaat stappen na 15/20 km dat de p/a komt , gaan ze al in standje 'ontspannen', net als bij de finish en nakeuring. En dat drinken doen ze vaak nog niet hoor bij de 1e 25/ 30 km zeg maar. Komt pas als ze meer km gaan lopen. Of als ze het spelletje dus doorkrijgen, dan slurpen ze bij elke plas / bak / emmer een beetje, erg handig want dat voorkomt een uitgedroogd paard.

Maar wie weet komen we elkaar volgend jaar dan wel ergens tegen want ik heb me heilig voorgenomen weer een klasse I te gaan rijden ook onder het zadel dus :D

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:49

haha zou leuk zijn , mijn doel is nu de strandendurance in de panne :D, als je ook komt moet je tegen die tijd maar iets laten weten. ze was voor de rest ook goed hoor. mjah dat wist ik wel, al blijft het toch altijd beetje spannend. het was trouwens 26 km we hebben het gelopen aan ong 10 kmph. uitslagen zijn nog niet op internet ben wel benieuwd hoe het ivm rest ging. had allen het bordje van nog 1/2 km tot finisch gemist _-:( dus had niet zo lang gestapt tot we aankwamen daarom ook niet direct aangebode had het miss beter wel gedaan want ze was stuk rustiger toen we net over finisch reden dan erna ^)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:18

Goeiemiddag!

Leuk cyclo86, endurance! Lekker samenwerken met je paardje.
Ooit hebben wij een mendurance gereden, dan zijn de controles inderdaad spannend.

VHU, wat super van Bente! Komen er snel weer foto's van je werkpaard? *-:)

Foto van Vamp gisteren. Iemand interesse? :D
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:40

Naalt is gestresst :+

maar de presentatie moet 5 minuten, en overtuigend :+
Dus ik ga het maar over die paardenwelzijnsregeling doen :P

Verder heb ik nu even een kwartiertje om te eten, en moet ik dan gauw naar stal.. Ik word echt knettergek... :+ zucht :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:57

Join the club :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:15

Die dagen zijn zo herkenbaar. :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:06

Heb nog niet bij gelezen, maar hierbij even een kort verslag.

We zijn om half 2 vertrokken. Om 5 over 3 waren we bij de pleisterplaats, daar even koffie gedronken en veale op adem laten komen. Om half 4 weer verder gegaan en om half 5 waren we terug.

Dus in principe hebben we 25 km in 2 uur tijd gereden. Veale was erg druk wanneer er paarden voor hem liepen, hij wil gewoon niet achter andere paarden blijven. Ik had mijn handen er vol aan. Zodra hij paarden voor zich ziet gaat hij versnellen, daarna vraag ik maar als ik er langs mag, anders krijg ik kramp. Dit moeten we dus gaan aanpakken.

Maar waar ik het meest versteld van stond is dat hij ALLE plassen heeft gelopen. Zelfs enorme plassen waar paarden voor in de staak gingen, waar paarden begonnen te steigeren liep hij gewoon door zonder te kijken.
Zal het probleem dan echt opgelost zijn???????? I hope so!!!

Veale staat nu in een landje bij een boer 400 m bij mijn ouders vandaan. Hij heeft koeien naast hem staan dus straks is hij daar ook niet bang meer voor :-)

Maar bij terugkomst was meneertje nog niet moe :-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:25

Na aftuigen moet je natuurlijk plassen
Afbeelding

Vieze kar na 1 dag
Afbeelding

veale in zijn prive land
Afbeelding

Van de rest geen foto's ivm drukte van Veale of plassen of te veel gaten in de weg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:25

He Tallechie wat geweldig! Was even kwijt dat je met de 4-daagse was begonnen.
Hij vindt het gewoon helemaal super zo buiten rijden! Alleen dat drammen en er langs willen is nog een punt....hopenlijk is hij morgen wat wijzer := anders kweek jij enorme spierballen..... Echt mendurance paard dus :)*

PS zo ziet mijn wagen er altijd uit :x

PPS ik wordt helemaal gek van dat weer -:(- het waait en regent bah. Zonnebloemen op ons dakterras helemaal verwaaid, tomatenplanten liggen overal, boompjes omgewaaid. Vind er echt niets meer aan :n