[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:58

@ Kim: welkom. Onderhuidse luizen...... dan denk ik dus aan schurft. Hebben de geiten hier wsl ook gehad. Die hebben 2x een injectie gehad en dat werkte super. Nu ziet hun vacht er weer prachtig uit. Maar heb er geen ervaring mee bij de paarden (gelukkig!)

@Biancacoo: fijn dat het met het bultje allemaal goed ging en dat het niets bijzonders lijkt. Wat een opluchting!!

@ Buckje: wordt gestalkt. Heb je al aangifte gedaan ;) :D

@ Naaljte: lekker in de bak gereden.

@VHU: lekker vachtje heeft Freddy. Ongelooflijk, wat een haar. Zijn vacht is bijna net zo lang als zijn manen hahaha. Rembrand vond het ook best een tijdje spannend om borststuk over zijn hoofd heen te krijgen.

Manlief belde net. Hij vertrekt nu "al" uit Arnhem, dus voordat hij thuis is....... BAH.

Nou, ik ga nog wat verenigingswerk doen. Tot later

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:59

Naaltje schreef:
he nog een luizenbolletje
hij is wel leuk :D

Ik heb een Pluizenbol, met pluis, zonder beestjes (hopen we dan toch :)) )

Ja dit is mijn eerste eige pony, en dan meteen die verdomde luizen.. Maarja daar komt ie
gelukkig wel vanaf.

Hier even vraagje. Weet iemand waar je een winter/regendeken met hals kunt kopen?
Ik heb heel internet afgezocht maar ik kan niks vinden. Ja eentje.. die buckje heeft.
Maar die is eigenlijk toch boven mijn budget maar als er nou echt geen is ga ik toch voor die. :P

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:02

tine10 schreef:
@ Kim: welkom. Onderhuidse luizen...... dan denk ik dus aan schurft. Hebben de geiten hier wsl ook gehad. Die hebben 2x een injectie gehad en dat werkte super. Nu ziet hun vacht er weer prachtig uit. Maar heb er geen ervaring mee bij de paarden (gelukkig!)

Nou het mooie is dat de DA zei dat ik alleen de plekjes die hij kaal had gebeten moest behandelen. maar... lopen luizen niet gewoon over het hele lichaam? Ja je hebt plekken waar ze blijven zitten maar toch niet op een stukje van 5 cm??? Maar toen zei ze dat het onderhuidse luizen waren. En die injectie tegen luizen vond zei geen goed idee omdat 1 op de 1000 paarden er dood aan gaan en ze dus eerst met neocidol wilde doen. Maar ik heb nooit luizen gevonden.. Ook geen dode. Maar hij had wel erge jeuk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:02

hmm.. geen dekens op mijn knol behalve eczeemdeken sorry weet er ook niks van dus...
en dan ook nog zo klein :=

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:05

Naaltje schreef:
hmm.. geen dekens op mijn knol behalve eczeemdeken sorry weet er ook niks van dus...
en dan ook nog zo klein :=

Ik heb eigenlijk ook liever geen dekens maar om hem nu kaal zonder te zetten.... arme poown!
Ja hij heeft maat 102.

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:15

Ook al luis? Haha het luizen topic wordt dit :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:16

je moet 'lacuna' eens haar berichten nazoeken, zij heeft tijdje terug 2 dekens gekocht voor haar shetters, nou zijn die van haar wel groot :P maar misschien dat dat dekenmerk ook kleiner gaat?

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:17

Jelleee schreef:

[HK]'' De paden op, de lanen in.... met luizen terug! '' Rijtuigje deel 4 }:0

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:19

Naaltje schreef:
je moet 'lacuna' eens haar berichten nazoeken, zij heeft tijdje terug 2 dekens gekocht voor haar shetters, nou zijn die van haar wel groot :P maar misschien dat dat dekenmerk ook kleiner gaat?

Ja mijn frummel is maar 81 cm :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:21

Br heeft kleintje, Impal riding ook.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:26

Rhine_ schreef:
Br heeft kleintje, Impal riding ook.

Ja maar ben ik dan zo scheel :') Ik kan namelijk niks op google vinden!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:27

xkmmtjeee schreef:
Naaltje schreef:

die van mij maar 1,35 :') je hoort mij niks zeggen ;)

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:30

xkmmtjeee schreef:

naaltje schreef:
die van mij maar 1,35 :') je hoort mij niks zeggen ;)

tussen die van jou en mij schilt bijna niks :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:01

xkmmtjeee schreef:
tine10 schreef:

Nou het mooie is dat de DA zei dat ik alleen de plekjes die hij kaal had gebeten moest behandelen. maar... lopen luizen niet gewoon over het hele lichaam? Ja je hebt plekken waar ze blijven zitten maar toch niet op een stukje van 5 cm??? Maar toen zei ze dat het onderhuidse luizen waren. En die injectie tegen luizen vond zei geen goed idee omdat 1 op de 1000 paarden er dood aan gaan en ze dus eerst met neocidol wilde doen. Maar ik heb nooit luizen gevonden.. Ook geen dode. Maar hij had wel erge jeuk.

Klinkt niet als een heel betrouwbare DA. Heb je niet een andere in de buurt, die je eens kunt raadplegen. Vind het erg onwaarschijnlijk dat als het luis is, je alleen plaatselijk hoeft te behandelen. Dan zou je ook geen dekens ed hoeven te wassen. Onderhuidse luizen heb ik nog nooit van gehoord. Heb ernaar gegoogled en daar komt het ook niet voor. Zou gewoon eens andere da bellen en ernaar vragen.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:05

xkmmtjeee schreef:

tine10 schreef:
Klinkt niet als een heel betrouwbare DA. Heb je niet een andere in de buurt, die je eens kunt raadplegen. Vind het erg onwaarschijnlijk dat als het luis is, je alleen plaatselijk hoeft te behandelen. Dan zou je ook geen dekens ed hoeven te wassen. Onderhuidse luizen heb ik nog nooit van gehoord. Heb ernaar gegoogled en daar komt het ook niet voor. Zou gewoon eens andere da bellen en ernaar vragen.

Idd.. Nou de DA waar ik zit zijn er meerdere in een praktijk. Veeartsen, dierenartsen, tandartsen etc. Maar ik zal is ergens anders om advies vragen of het wel klopt.[list=][/list]

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:19

getver jullie met de luizen....heb maar preventief de 2 jonge paardenbeesten behandeld met luizenpoeder(geiten hadden vorig jaar luizen, maar die krengen zijn niet te pakken te krijgen,dus ook niet te behandelen)
maar was wel stom geweest:ik was eerst in bad geweest en daarna besloten ze te poederen....1,5 jarige kwpner was groter dan ik dacht,IK krijg in ieder geval GEEN luis....getver wat stinkt dat spul
ik stoof helemaal onder :( :j

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:24

happytime schreef:
getver jullie met de luizen....heb maar preventief de 2 jonge paardenbeesten behandeld met luizenpoeder(geiten hadden vorig jaar luizen, maar die krengen zijn niet te pakken te krijgen,dus ook niet te behandelen)
maar was wel stom geweest:ik was eerst in bad geweest en daarna besloten ze te poederen....1,5 jarige kwpner was groter dan ik dacht,IK krijg in ieder geval GEEN luis....getver wat stinkt dat spul
ik stoof helemaal onder :( :j

Lekker :Y)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:48

xkmmtjee-Welkom.
Het wordt een echt luizentopic.
Biancacoo-Fijn dat het mee viel met het bultje.

Casper heeft voor de sleep gestaan,en hij ging erg hard,hij was loeisterk en werd niet snel moe.
Maar niet bokken slaan of wat dan ook,morgen weer.
Met Dandy heerlijk gelest,als hij Zaterdag zo loopt met de wedstrijd ben ik dik tevreden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:49

lief gesleept :j knap hoor :D

en het mag met die luizen nu wel ophouden hoor :+

ik zit m'n onderzoeksplan verder te vern*...

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:59

Naaltje schreef:
lief gesleept :j knap hoor :D

en het mag met die luizen nu wel ophouden hoor :+

ik zit m'n onderzoeksplan verder te vern*...

Dat moet je ook niet doen he :9

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:27

Haha is het woord luis schrijven soms al besmettelijk ? Zoveel mensen met het probleem hier! Bij ons op stal is Lizzy de enige.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:34

Buckje schreef:
Haha is het woord luis schrijven soms al besmettelijk ? Zoveel mensen met het probleem hier! Bij ons op stal is Lizzy de enige.

Bij ons op stal is Dies ook de enige. Maar hij stond wel 2 weken op stal(sinds zondag niet meer) omdat hij anders met 3 andere paarden 24/7 buitenloopt met inloopstal. Ook om besmetting te voorkomen. Al zei de mijn DA dat luis niet zo heel besmettelijk was maar voor 't geval.

Maar buckje: Ik had je een Pbtje gestuurd over je Rhino deken, waar heb je die gehaald? :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:52

xkmmtjeee schreef:
Jelleee schreef:

:')

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:57

xkmmtjeee schreef:

Jelleee schreef:
:')

Ja sorry, kwam ineens in me op :7

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:59

Buckje schreef:
Bokt is triest zwaar triest!! Vooral die groene lettertjes die komen uit het niets.

Is bokt triest?? |(