@Babs Citaat:
Mijn reactie zou zijn: terug gaan naar de plek van het onheil aan de hand en hem aan het enge verkeer laten wennen
Ik ben er ondertussen wel uit waarom ik er zo slecht mee om kon gaan. En aan de hand was nauwelijks een probleem dus met aan de hand dingen doen lost het probleem dat ik met hem had zich niet op. Wat werd gezegd de combi klikte niet, we waren in het verkeer dus echt geen goede match.
Ik maak met de paarden waar ik mee men ook best wel allerlei situaties mee. Zarah bijv is een vrij jong paard wat af en toe nogal heftig kan reageren en dat doet ze door hard weg te willen rennen, je moet heel nauwkeurig doseren anders gaat ze springen voor de wagen enz. Nolanda vindt tractoren en vrachtwagens heel eng en is tegelijkertijd zeer voorwaarts. En toch vind ik dat de leukste paarden om mee te mennen. Als ze heel terughoudend worden kan ik daar dus niets mee / dat vind ik dus 'eng'. Dan word ik zelf ook afwachtend en is het mis. Terwijl als ik van die snelle types heb ik het gevoel heb dat ik ze goed aankan. Amigo is het type dat terughoudender word en ik moet eerlijk zeggen, ik denk nu dat ik daar dus niet meer om kan gaan. Was met mijn haflinger ook zo, die bleef ook staan, dan verstijfde ik en was het bal.
Vandaag bijv bij een pony wezen kijken en gemend die super voorwaarts was en dat ging direct hartstikke goed. Ook totaal niet het gevoel dat ik het niet in de hand had of wat dan ook. Trouwens erg leuk, door het bos, langs de weg, langs een of ander evenement, door waterplaatsen heen. Han was ook mee en hij vond het ook leuk, gelukkig. Was weer over de schrik heen.
Dus ik hoop dat ik in ieder geval erachter ben wat bij mij past.... pfff het blijft lastig een passende pony te vinden. Moet passen bij mij, bij de andere pony's, bij kinderen enz enz
En dan heb ik ook nog een idee over tweespan. Maar goed, al doende leert men hoop ik dan maar.
Tallechie en Lotte bedankt voor de samenvattingen
HOe is het met Zhora?