[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 07:58

@Mogge,

@Gem, uiteindelijk wel geslapen maar toch maar overgegaan op andere slaaptabletjes :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 08:35

Goedemorgen

Volle dag voor de boeg hier. Hopelijk valt het weer een beetje mee. Alles is weer zo gruwelijk nat -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:39

Hopelijk gaat het weer een beetje met Sam en kan Marjola zich concentreren op haar eerste werkdag...

Zag verder nog roze olifantjes, uitgebeld bij vaardigheid :(:) , buikgriep door oppaskindjes, gelukkig zijn de mannen naar ballet geweest en de commando's.

Hier gelukkig gisteravond nog mooi wei en bak gesleept, ik hoop ook dat het droog blijft, al geloof ik niet dat ik nog tijd ga vinden om wat met de paardjes te gaan doen..

Dochter blijft iig een dagje thuis, gisteravond al flink spierpijn en al een paar dagen keelpijn, is ook net weer gaan slapen... Ben nog even aan het bedenken voor de fysiotherapie, die viel vorige week uit doordat therapeute ziek was en twee weken geen therapie is erg lang..., maar ja, ziek..., anders maar ff bellen, ze is altijd de laatste om 17:15, dat ik nog wel wat laat weten.

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:40

@gem maagproblemen ontstaan niet zo plotseling als bv. Koliek, dus het ligt niet aan die ene training. Hij gedroeg zich toen normaal: werklust maar geen nervositeit. Sam eet altijd rustig en verdeeld zijn voer netjes (2 vd 4 bij ons zijn echt schrokkoppen dus die kunnen nog wat van hem leren). Je zou kunnen zeggen dat hij zaterdag wat langzamer at dan gewoon, maar dat is achteraf praten... (En niet een reden om gelijk een da te bellen).

Verder weinig verandering. De darmen blijven tot nu toe netjes opgaan en vers gras eet hij wel op (we kunnen m alleen niet een weiland insturen want dan zakt hij in de blubber en is het sowieso lastig monitoren).

Verder sluit ik mij aan bij je prachtige samenvatting! Want ik sta nu gezellig te wiebelen in een overvolle trein.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:43

@Marjola: fijne eerste werkdag :j , gelukkig verder rustig met Sam, komt goed :j .

Correctie: het regent hier nu dus wel lichtjes :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:07

Marjola, ik hoop dat je veel succes hebt bij je eerste werkdag !
Tine..drukke dag vandaag.
Gem goed bezig geweest met Moos...ondanks die harde wind !! _/-\o_
nog iemand een zweep kwijt geraakt met mennen...die wind was echt hard..
ollie ziet strontvliegen op wekker en roze olifanten... :(:)
HT goed bezig met jonge merrie, en commando training..haha..geweldig !
Janouk had de impuls thuis in de bak achtergelaten..
maar wel goed vaardigheid gereden !! toppers !
Ollie, supergaaf filmpje !! gaat heeeel soepeltjes door de hindernissen, mooi om te zien !
LS jammer van je vaardigheidsparcours, flink oefenen en misschien heeft iemand hier nog tip's voor je om als ezelsbruggetje een parcours makkelijker te onthouden..zelf kan ik dat ook niet goed..dus aan mij heb je niets..dan heb je met je welshje gereden als ik het goed begrijp, deed hij het goed ?
Avaluna altijd fijn als de bak en weide weer helemaal gesleept zijn !! beterschap voor dochter !!

Gem, ik vind de olympischen spelen wel mooi en bijzonder,en kijk ook iedere dag....maar ik zit niet zo in het schaatsen..vind het mega knap wat de schaatsers presteren en zou zelf die zelfdiscipline voor die sport niet kunnen opbrengen....ik heb veel meer met bobsleeën, skieën, langlaufen en rodelen, dat vind ik gewoon mooier..ik was gisteren ook niet fit..dus daar zal mijn gebrek aan enthousiastme ook vandaan gekomen zijn....maar vind ik nog steeds geen excuus voor manlief om stom te doen....zelf had hij het waarschijnlijk niet eens in de gaten en is het al weer vergeten..

nu hondjes doen...moet nog fietsen vandaag, want mijn rug is nogal dwars..en dan helpt fietsen me enorm..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:13

@Biancao; hoop dat het droog is als je gaat fietsen, lijkt me zo leuk met de honden. Zou dat hier niet aan durven, ook niet met de paarden, trouwens, zelfs Liesje was daar niet van gecharmeerd := .

Even klagen; typisch maandag, heel veel regeldingen voor de zaak en dan vanuit thuis, zie je wat er nog allemaal ligt van het weekend :') , dan zijn we echt rommelkonten, hier :o

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:20

Goeiemorgen !

Ik ga even mee met de samenvattingen,sorry ! Y;(

Ollie,nog gefeliciteerd !

Marjola, hopelijk knapt Sam helemaal op nu.
En succes op je 1e werkdag :j

Hier lekker weekendje gehad bij een vriendinnetje, eerst bij haar thuis (foto's gemaakt van de paardjes) en gisteren bij ons paardjes gekeken. Ze heeft nml Twilight gefokt en had m niet meer gezien na afspenen dus nu even kijken bij m :# :j

VHU, hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie het een plekje geven?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:25

Heb zojuist via een bokker een nieuwe Maddox rij / men-overall gekocht *\o/* . Lijkt me een fijn ding, ben heel benieuwd. Hopelijk kan ik het schootskleed dan thuis laten, daar voel ik me niet echt vrij in om snel van de wagen af te komen indien nodig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:03

Hallo Allemaal, ben ik ook weer eens.
@ gem dat klinkt lekker warm...
@ VHU er kwam ergens een brug voorbij op een fot met 1 hond ipv 2. Dat is sneu. Kan me voorstellen dat je zo een aanwezige hond erg mist.
@ tine, gaat langzaam beter met de hand, zoonlief doet het super, leuk hoor.
@ Marjola, succes met de nieuwe baan en hopelijk gaat het al beter met sem. Ja dat praten met paarden zou echt handig zijn.
@ biancacoo heerlijk al die husky foto's die de hele tijd langskomen op fb. Wat geniet jij toch van je honden.
@ ollie Als alles echt heel makkelijk zou gaan gaat de lol er ook af hoor. Maar ik weet zeker dat je 22 maart een super kur gaat rijden.
Ik ga mezelf een mega cadeau geven. Heb net voor db super mooie voor en achter beschermers gekocht met carbon erin, dus we kunnen veilig gaan marathon rijden. Helemaal in stijl. Rip uit me lijf maar dan heb je wel wat moois. Heb toch voor mr stockings gekozen. Vind ze het mooist en ze zijn er nu met carbon.

Hier was de gemeente vanmorgen weer lekker handig. Zijn gaan snoeien op her naastgelegen sportveld zonder te melden. Dus de jaarlingen staan nu 2 weilanden verder dwars door het draad overal. zucht.
Heb alles weer een beetje aan mekaar geknoopt. Als ze ophouden met zagen en kappen zal ik ze proberen of ik ze weer in een goede wei krijg.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:14

@Baudyh: wat een leuk cadeau :j *\o/* , balen van de draad/jaarlingen *\o/*

Hier mezelf ook nieuwe Ariats cadeau gedaan :o , wilde die al lang de Coniston en nu flink afgeprijsd kon ik het niet laten...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:53

Rustig hier....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:00

Baudy: mooie samenvatting Wat een ellende met je jaarlingen. Ze hebben geen verwondingen?

Vanmiddag had zoonlief zijn 3e priveles. Wow, wat gaat hij hard vooruit. Hij kan nu zelf in de draf al hele stukken Amerigo aan de teugel rijden. Echt ongelooflijk hoe snel hij dat oppakt. Als hij zo doorgaat, dan kan hij over een half jaar de proeven gewoon volledig aan de teugel rijden. Trotse mams hier <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:11

Leuk om je kind te zien groeien, Tine :j !

Nederland weer 1, 2, 3 op het podium van de 500 meter Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:13

Tine, knap van je zoontje ! *\o/*
Gem, superknap op die olympische spelen...
Ik mis trouwens Aks en vhu.....en nog een hele rits mensen...

hier verder...niets te vertellen....wilde wat toetsen...maar doe het maar niet.. ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:58

Geweldig he, dat schaatsen :D

@Biancocoo :(:)
Bedankt voor het vragen over Mies .... het is echt moeilijk het een plek te geven, maar we doen ons best :) Wiske helpt hierin erg mee, is erg lieve en fijne hond. Fantastische hond om lange wandelingen mee te maken (wat ik zo graag doe, waarom ik ook al vanaf het moment dat ik uit huis ging een hond heb, eerst Tex, toen Mies en nu dus Wis)... maar ach, de as om uit te strooien staat er nog, wilden we afgelopen week doen, maar was dus te snel. Komt wel, maar heeft tijd nodig ...

Bijgelezen maar beetje afgedraaid hele dag gewerkt, leuke dag dat wel, maar moest met auto naar werk want nog een bezoek aan een bedrijf, dus door de files heen weer naar huis en dat kost altijd erg veel energie.

Gelukkig doet Sam het weer naar omstandigheden redelijk, hoop dat je 1e werkdag fijn was Marjola!
En lees nog over top Moos, top Amerigo en zoontje van Tine en allerlei stoere/mooie aankopen 8-) plus doorgebroken jaarlingen :( hoop dat ze allemaal nog 'heel' zijn ... en o ja nog iets over rose tabletjes :+

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:05

Biancacoo. :(:)
VHU fijn dat Wiske je helpt een plekje te geven met het verliest van Mies. Zo fijn he dieren die zoveel voelen.

tine10 schreef:
LS: is het ventiel van je luchtvering wellicht vies of zit er een vuiltje in? Wat met een band kan, kan met een balg ook. Ik kreeg na de onderhoudsbeurt op mijn kop dat ik de ventielen van de balg niet goed schoon had gehouden.

Nee dat niet en de wagen is ookal terug geweest bij Kraay waar hij 2 uur onderhoud heeft gehad. Daarna zou het verholpen moeten zijn dit was niet zo. Wel had hij de verklaring dat met de kou de luchtvering wel wat sneller leeg zou kunnen lopen.

Gezien jullie dus nergens last van hebben ga ik morgen weer Kraay bellen.
Ik rijd nu namelijk inmiddels weer met 3 wielen omdat de ene vering weer leeg gelopen is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:12

Da's echt balen LS -O-

Zoonlief had vandaag, hij was eerder thuis dan ik en dan zijn vader, de deur van het huis open laten staan en was gamen in zijn kamer. Manlief trof Wiske voor het huis aan, daar lag ze, trouw de voordeur te bewaken. Ze heeft daar dik een uur gelegen, zo we kunnen nagaan. Knap he. Niet weglopen, niet raar doen, maar ze lag gewoon pal voor de deur _/-\o_

LS ik heb vroeger veel gesprongen met de pony's, beetje met de paarden :o daardoor merk ik dat ik het eigenlijk niet lastig vind een vdh parcoursje te onthouden. Het zijn wel mega veel poortjes, dat wel. Maar meestal zit er toch wel op enig moment iets 'logisch' in bijv. 2x linksom, dan 1x rechts, paar keer links en weer rechts of zoiets. Zo probeer ik het dan maar te onthouden .... dus kijken waar iets van logische patronen in zitten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:36

Bedankt allemaal voor de succes wensen. Eerste dag is redelijk goed gegaan (je zit toch met pony stress en eerste dag zenuwen ;)). Vooral heel erg wennen en een bak informatie die je over je heen krijgt. Hopelijk gaat het OV morgen wat soepeler, want vandaag was het een zooitje...

Verder is Sam tot nu toe stabiel. Er valt weinig meer te vertellen (en ik wil niet al te grote stress in het topic creëren - ziek zijn gaat met vlagen), maar mocht je interesse hebben een pbtje mag altijd. Zodra het goed gaat zal ik het in ieder geval melden.

Inderdaad tof van de olympische spelen. baudyh een mooi cadeau voor zichzelf gekocht en tine blij met progressie van zoonlief. Ik duik weer even de stal in, dus ik sluit mij bij de andere samenvattingen aan Y;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:09

Marjola, goed gedaan op je 1e dag ! Ik blijf dingen voor sam !
hoop snel dat je goed nieuws kunt plaatsen hier.

Vhu, wat onwijs knap van Wiske ! Super fijn zeg, gewoon op baasje thuis gewacht, en het huis bewaken !

Voor straks hoop ik dat iedereen kan slapen zonder roze tabletjes en zonder roze olifanten. ?. :+

Ik hoop dan op een fijne dag voor iedereen morgen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:11

Hier gister erg druk geweest. Vandaag dan ook grotendeels gespijbeld van t werk en lang geslapen.
Met det 2 wp in de vaardigheid. Ik had een bal dacht ik, maar naar het bleek errrrgg mazzel gehad.
Hier gaat de witte poown wss weer naar de eigenaar. Ben er wel ff van de leg van :-(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:02

@ips zeg maar: errrrrrrrrrrrrg veel mazzel. :D je reed sommige pionnen gewoon aan en de bal wankelde en wiebelde en toen de pion weer omhoog stond, lag de bal er nog steeds op :roll:
en dat een paar keer. ongelooflijk, wij hielden telkens ons adem in, maar ze bleven liggen bij jou.
haha

Balen dat de witte weer weg gaat.

@marjola het klinkt alsof Sam nog niet de oude is. duim duim duim

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:37

Ips mazzel met de vaardigheid.haha...
Wiitte pony weer naar vorigd eigenaar....niet leuk,..knuffff

Goedemorgen allemaal, ik ga voeren....fijne dag...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:48

Goedemorgen

Net terug van ziekenhuis/fysio. Heb nog meer oefeningen gekregen, zodat het herstel zo voorspoedig mogelijk mag verlopen.
Ips: ik heb denk ik iets gemist. Waarom moet de pony weg?
Marjola: Sam stabiel gelukkig en eerste werkdag redelijk gegaan.
VU: brave Wis. Zou hier niet gebeurd zijn. Dame en heer zouden flink aan de wandel gegaan zijn
LS: balen van je wagen

Nu weer aan de slag buiten.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:05

Vraagje aan de kenners hier.
Wat is een normaal gewicht voor een marathonwagen, maat cob ongeveer?
Mijn fjorden moeten ervoor, dus wat is voor de wagen een goed gewicht. Er zit een gewoon lamoen bij, dus voor enkelspan, maar ook een langboom en er kunnen dus ook twee voor.
Ik weet nog niet of ik er ooit tweespan mee ga rijden, de twee die ik nu heb is absoluut geen span, hihi..