[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:59

Dakota is weer thuis *\o/* ze belden om 10 voor half 3, dus kon haar nog net op halen voor ik zoontje van school op ging halen..ze is heul groggie natuurlijk ..ze ligt in huis...wat zal manlief mopperen... :o maar ze is echt nog half in narcose..en het is nog koud buiten, dus ze mag hier wel wakker worden.
ze hebben alleen inwendig gehecht, het bloed niet, ziet er keurig uit, en alles was goed gegaan.
nu duimen maar dat ze niet gaat likken en trekken aan de snee..ze heeft geen kap ofzo.

tallechie..de meeste leveranciers die verkopen wel tuigen maar hebben weinig verstand van leer onderhoud, en stikselonderhoud..
vet is ook niet super voor je leer, af en toe....2x per jaar is wel genoeg..

vhu...sterkte met je werk...en met je voet....en met je hoofdpijn...

prinsjeh, leuk dat de fokker zo enthousiast is !

newmom

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:09

hopen dat Dakota snel weer herstelt is dan!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 17:26

Goedemiddag

Ik ben gister de hele middag bezig geweest in cooevorden, om alle spullen van de wedstrijd van maandag schoon te maken en dat was nog best wel een werkje.
Was om kwart over 2 in coevorden en heb eerst de paarden naar buiten gedaan en de fietsen uit de marktwagen gehaald de marathon wagen maar laten staan. Die Is te zwaar om er met 2 vrouwen uit te halen. Dus vervolgens de dressuur wagen, beenbescherming en tuigen uit de vrachtwagen gehaald om schoon te maken. Ook de living was nodig aan een schoonmaak beurt toe en had van de week een klacht van harry gekregen dat de koelkast van de vrachtwagen niet schoon was die dus ook maar meteen schoon gemaakt. Alleen wat dan zo jamer is dan heb je net de living helemaal schoon en ook de vloer gedweild en dan loopt harry met zijn vieze voeten naar binnen ~~}>
Na het eten samen met harry de onweis vieze marathon wagen uit de marktwagen gehaald en schoon gemaakt wat kwam daar een rommel van af zeg :j daarna nog de stallen gedaan, hooi er voor en bix in de baken en toen was het half zeven en hebben we nog heel even tv gekeken en hadden we om half 8 les bij harry thuis.

Ik mocht gister met arjan rijden en die liep erg leker van het begin af aan, soms mag de stelling en buiging nog wat beter en zijn gister bezig geweest met het halthouden omdat ie mestal een pasje achter uit doet met halthouden. Ook heb ik het galopperen is mee gepakt en dat doet ie ook echt super makkelijk, hij lacht er om :D

Zatedag gaan we weer lekker vroeg op wedstrijd moeten om 9 ur starten dus om half 7 van huis omdat ik op de wedstrijd zelf nog de paarden doe vlechten omdat de vlechten anders niet mooi genoeg blijven zitten. Ik heb al heel lief aan harry gevraagd of ik vrijdag in coevorden mag blijven logeren anders moet ik zaterdag wel erg vroeg me bed uit.

@ ollie leuk dat je ook een marathon gaat rijden +:)+ als je het handig vindt heb ik nog wel een tijden schema
@ bianca mooi dat het goed gegaan is

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:35

@VHU, de amerikaans gefokte appies wel, die stammen af van de mustangs en de europese spaanse rijschool paarden die toen nog gebruikt werden voor oorlogs voering ipv shows (hoelwe de training nog eht zelfde is)
door die mustangs en spaanse paarden is het een warmbloed.

breezer heeft maar een 10de amerikaans bloed, de rest euopees, voornamelijk knapstruber.
waardoor hij dus als koudbloed het beste word onderhouden.
het typische appie-karakter heeft hij dan weer wel van de amerikaanse familie...
heet worden uit en om het niks, en ook ineens weer kalm zijn, koelbloedig qua verkeersmak etc.
maar zodra je hem harder voert dan hij gebruikt en nodig heeft...pats!...adhd.
(ook van de amerikaanse)

@prinsje, 12mei...is dat moederdag?

--mennen in liesbos, ik kom heel regelmatig men-wagen-sporen tegen op de ruiterpaden,
men houd zich er dan dus niet aan denk ik,
als ik achterom kijk in t liesbos, ik ook niet,hihi, liggen er zelfs verse men-sporen... :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:39

:wave:
even snel terwijl het eten op staat bijgelezen... :D
iedereen die het nodig heeft, sterkte... :(:) :(:) :(:)
en iedereen die iets leuks (of spannends 8-) ) in het vooruitzicht heeft veel plezier en succes! *\o/* +:)+

prinsje gefeliciteerd met mick! *\o/*

tallechie in 3 jaar door ideal tuig heen gesleten, da's wel erg snel...
kun je niet eens contact opnemen met degene die het je geleverd heeft?
wij hebben destijds ook een mindere gehad helaas, door goed onderhoud bleef 'ie wel netjes gelukkig, wel veel plezier van gehad en in nette staat over kunnen doen aan iemand die er nu nog met veel plezier meer rijdt...
(fifi pastte het niet...)

Leeronderhoud...
Ik maak alles schoon met warm water, meestal zonder zadelzeep, tenzij dat echt nodig is.
Dan laat ik het goed drogen en dan smeer ik het goed in met Rapide lederdressing of ledergel, en dat werkt prima.
Heel droog leef, of nieuw leer doe ik zo nodig een keer of een paar keer met olie om het soepeler te krijgen, bruin niet, want dan wordt het veel te donker...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:54

Biancacoo, supergoed nieuws dus... is ze inmiddels al wakker?
Aks, wat ben jij toch goed op de hoogte van die verkeersregels allemaal, top!
Lanouska goed bezig geweest met poetsen en daarna lekker gereden, da's de beste beloning dan he
Bic geen idee over 12 mei, maar anders neem je je moeder mee hahaha...
Nouvel dankjewel :-) Dat zadelzeep heb ik trouwens nooit helemaal begrepen :o Moet je dat dan ook weer nalopen met doekje om zeepresten weg te halen ofzo? Bij m'n zadel heb ik ook dat rapidspul voor als ik grondig te werk ga, maar ik haal gewoon met zachte borstel alle zand/modder weg en dan wrijf ik 't in met dat spul (één keer in 't halfjaar ofzo) en boen ik dat goed uit... lijkt prima te werken.

De vakantie naar Vlieland net gecancelled... er blijken helemaal geen menmogelijkheden te zijn en het werd erg ingewikkeld met vervoer, dus nu wordt het Ameland of Terschelling, dat is makkelijker. Heb bij wat huisjesverhuurders en stallingsverhuurders mijn vragen uitstaan, dus wachten op reactie nu *\o/*

en ik ben weer weg :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:57

Heb een keer zelf bij liesbos gestaan met de wagen ;) En dat bordje gelezen. Om om te draaien en terug naar huis te gaan. Vandaar dat ik die weet :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:57

haha, mn ma en dagje paarden, "op moederdag" ,..denk eerder de hel losbreekt....lol :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:59

zooo jullie gaan echt snel,ff 6 pagina"s doorspitten en alles alweer vergeten O:)
vandaag is mijn happytime 26 jaar geworden.... *\o/* wie had dat ooit gedacht dat ze dat zou halen.. :n
gisteren weer een new forest-baby opgehaald, nu hebben we 2 new-forest-baby-meisjes op stal staan(en nog steeds mijn merk niet ;) ) :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:09

Poeh wat wordt er gekletst hier!!

Las eerst dat PrinsjeH met paard naar Vlieland wilde, begon me al af te vragen hoe ze paard op de boot wilde krijgen, maar zie dat plan gecanceled is!
Biancacoo gelukkig Dakota weer thuis! Bubbles was ook onderhuids gehecht en heeft er geen enkele keer aan gelikt.
Bicci hier ook een paard dat heet wordt van normale brok, dus hier ook Subli zonder.
Lanouska weer druk bezig geweest.
Newmom heb je je monsters nu nog steeds apart staan?

Druk dagje gewerkt hier, nu dienst. Verder weinig boeiends te melden :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:13

das rot voor je frensie, ik weet hoe het is/kan zijn, maar ergens ben ik dan weer blij dat de enigste niet ben met zo'n monstertje , hihi :+

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:31

"" Ene nog een nieuwtje... olga de dressuurprikker heeft zich ook opgegeven voor de samengestelde menwedstrijd in Vrouwenpolder , echter omdat ik klasse ZZ dressuur en Z-vaardigheid rijd moet ik wel klasse 3 starten Maar we hebben nog even (leuk doel om te trainen) en we gaan ervoor Alleen moet ik nog een groom zien te regelen....slapen mag ik bij Kiss op de wagen"

Ollie: de grooms zitten in Dalfsen!!!

*\o/*

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:33

Frensie, jep, ze gaan niet meer samen, ik vind het een te groot risico.
Ik ga ervan uit dat ik het voor elkaar krijg ze zo goed onder de duim te krijgen dat ze geen problemen geven straks in 2span... ze zijn verdorie 95cm, dat moet ik na alle grote hittepetitten van min 1.68, hoog in t bloed, vol op sportbrok, bommetjes onder je billen, toch voor elkaar moeten krijgen ???!!! hahahaha
en anders pak ik ze bij hun oortjes, geef er een draai om heen en fluister dat ze moeten luisteren anders draai ik ze de worst in. :D :P

nee, zonder gein, ik zet ze niet meer bij elkaar, hun taal naar elkaar is goed te lezen en de witte is dr klaar voor om de hoogste rang over te nemen... maar hij heeft dikke pech, want die heb ik al :D
ik kan het de zwarte gewoon niet aan doen, op de één of andere manier zie je duidelijk dat hij lichamelijk minder fit is dan de witte, das een verloren strijd en vragen om problemen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:59

Ollie1 schreef:
Train je trainer was leuk... heel veel 'kritische' meninstructeurs aan de kant die onder leiding van Koos aan moesten geven waar mijn verbeterpunten lagen.....over het algemeen kwam het er op neer dat ik met nog meer activiteit van achteren moest zien te rijden waardoor hij mooier bovenin blijft en meer gedragener gaat lopen... Moet wel zeggen dat ik best wel wat gespannen was want je hoort ook best veel negatieve dingen van meninstructeurs die 'positief' lesgeven niet in hun woordenboek hebben staan :roll: Maar Koos deed het écht super en wist dat mooi 'om te buigen' of liet zien dat ze niet té snel met hun oordeel klaar moesten staan (bijv direct kinketting strakker etc...). Ik vond het weer super leerzaam en ga hier lekker mee aan de slag.... :D

Vanmiddag hoorde ik van mijn lesmees dat hij naar "Train de Trainer" was geweest :D ! Moest er meteen aan denken dat er iemand uit dit topic aan mee had gedaan :j . Hij vond het iig wel erg leuk; dat waren zijn verhalen over juryleden overigens ook :+ .
En nu naar klasse 3 van de SGMW +:)+ ; hoe oud is Brutus eigenlijk?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:34

@ARhythmical ... ja, ja... wrijf het er nog maar even in ;) groom is gelukkig ook hier geregeld ;)
@Gem, Bruutje is/wordt 16 dit jaar....Ik heb hem van de paardenmarkt meegenomen toen hij 9 was dus al weer een aantal jaartjes in mijn bezit... eerst alleen als grasmaaier en nu met een eigen carriëre.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:40

Ik vind het zo'n knappe poown om te zien :j !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:54

@gem, dank je wel.. het is ook mijn kanjertje <3. Hij is voor mij, zijn gewicht in goud waard zeg ik wel eens... hij heeft me zoveel goeds gebracht ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:12

@Frensie: haha, je kan je paard wel op de boot krijgen, had vanmiddag de gemeente Vlieland gebeld hiervoor, je kan dan toestemming krijgen om je trailer aan boord te zetten (kost wel 260 euro) en dan moet je in Vlie een vervoersbedrijf regelen richting stalling (of vragen of ze van de manege even willen rijden en trailer aanpikken en dan hun vergoeden wat ze vragen), maar da's dus best een gedoe. En bovendien is er geen plek om te mennen, je mag nergens rijden, behalve de ene asfaltweg, ik had gedacht dat je ook op de dijk en langs het bos mocht, maar dit zijn allemaal fietspaden en dat mag dus niet :n
Vandaar vanmiddag maar gecancelled, was gelukkig allemaal met een mailtje/telefoontje geregeld toen ik het uitlegde :D

Mick heeft net nog een soort beautybehandeling gehad :D Met z'n tweetjes een uur lang Mick gepoetst... voor z'n verjaardag.

HT gefeliciteerd met je 26 jarige HT ! *\o.*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:14

Ht gefeliciteerd.

Ondertussen weer een opdracht af. Ik ben nu gaar dus ga naar bed.
Daan is ook wakker

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 00:14

Daan nog wakker maar mama wil naar bed, da's lastig :+
Happytime 26 *\o/*

Hier enorm aan het denken en prakkezeren over de komende zomermaanden. Sta met mijn paarden best wel duur, benzine is vreselijk duur op het moment en er is een muur in het huis die 'aandacht' nodig heeft oftewel :$ :$ dus het zou logisch zijn een zomer (lees wei met mogelijkheid tot stalling voor Bente) te zoeken maar da's weer zo verrekte lastig hier in de omgeving, zeker in combi met mennen. Ga morgen bij twee adressen kijken. Een is vlakbij de stalhouderij, kan ik daar weer af en toe lesjes nemen :)* Maar ik wil helemaal niet weg bij mijn huidige stal..... -O-

Het enige waar het echt gunstig voor zou zijn (behalve de portemonnee) is dat Bente dan wel na deze zomer goed verkeersmak zou zijn. Want dat is iets wat ze hier wel leert :+

Naja, 't is ingewikkeld.

Ik wil ook een wagen, waar zowel tweespan poowns voor kan als mijn peerd (een 21 inch of lichte 23 inch dus en enkel/tweespan). Maar dan moeten mijn andere wagens eerst verkocht. Dus als iemand belangstelling heeft voor mijn poown wagen of mijn paarden wagen, let me know
Poown wagen is een oudere (maar uitstekend onderhouden en rijdende) Clever, wielmaat 18 inch/16 inch (achter), erg fijne wagen voor A t/m C pony. Enkelspan en tweespan, spoorbreedte 1.15.
Paardenwagen is een Wijkmans, heerlijke wagen, ligt perfect achter je paard, enkelspanwagen, 23 inch, spoorbreedte 126. Ook prima onderhouden, super degelijk.
Voor beiden is de prijs 1350,- Euries per stuk vanzelfsprekend.

De Clever
Afbeelding
De Wijkmans
Afbeelding

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:16

:( als ik t geld had, had ik meteen je pony kar gekocht...
maar helaas.. heb t zo niet liggen.
Waar woon je? ik weet hiet in de buurt nog wat weitjes.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:25

Goedemorgen!

Dilemma's voor VHU! De benzine is zeker erg duur nu ja! Helemaal met mijn benzineslurper die met trailer 1 op 6 rijdt... :o En zonder 1 op 8 :+

@ PrinsjeH dat is dan inderdaad niet echt leuk rijden op Vlieland, gelukkig kwam je er op tijd achter!

Ik ga zo even de dienst overdragen aan mijn collega, dan boodschappen doen en daarna naar stal. Gwin nog een beetje rijden en alvast een hoop zooi verzamelen voor de endurance morgen!!! *\o/* Heb er zin in en het wordt perfect endurance weer *\o/* _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:33

vhu...wat een gedoe altijd dat geld....kan me voorstellen dat het veel geld kost, op zo'n stal.
hier heb ik ze thuis staan, anders kon ik helemaal geen paard houden denk ik...
weiland genoeg hier...maar ja..dat is wel erg ver weg voor je..
Wagens......die clever was mooi voor melody geweest, maar..daar beginnen we niet aan.
is wel een mooie wagen !
Happytime 26 jaar geworden !! proficiat !!!!
prinsjeh pland vakantie, lekker hoor.
Ollie Brutus is een superpaardje !! jullie hebben in niet al te lange tijd, echt veel bereikt ! top.
Dakota is al weer lekker fit, ze snuft wel wat aan de plek, maar verder is die niet interessant gelukkig..dus alles goed verlopen. :j
newmom..mijn hengst is gecastreerd toen hij....11 jaar oud was...en is echt wel een stuk makkelijker geworden met andere paarden, is geen shetlander maar een volbloed arabier, maar het helpt echt wel ! scheelt een boel ergenis.
met rijden was alles echt een stuk relaxter ! scheelt een boel tijd en geduld ! :+
Frensie wat leuk dat je morgen endurance start, veel plezier alvast !!! en succes !!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:43

vhu ik zou het niet weten. Jammer dat de clever een spoorbreedte heeft van 1.15. Durf ik nu nog niet aan.

Fijn dat dakota weer fit is.

frensie succes met je wedstrijd

Daan is uiteindelijk im 23 uur in slaap gevallen tot half 7.

Vanochtend weer naar het gemeentehuis, huishouden. vanmiddag les en alwyn wassen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:48

Goedemorgen,

Ik sluit me even aan bij alle samenvattingen :o Het gaat weer zo vreselijk snel.

VHu: dat betekent straks dan wel dat je geen enkelspan met pony meer kan rijden. Wil je dat niet meer?
Bianca: fijn dat Dakota goed hersteld
Frensie aan het voorbereiden voor morgen. Mocht ik het later vergeten, alvast heel veel plezier
Prinsje: fijn dat je vakantie kon afzeggen. Op Vlieland kun je heerlijk rijden, maar niet met een kar erachter. En paard erheen brengen (is niet alleen maar paard met trailer, maar ook al je spullen, dat lukt vast niet bij de handbagage) is een zeer kostbare zaak.

Verder weet ik het even neit. Computer doet heel raar, hou ik niet van. Nou ik ga paardjes voeren, Rembrand op stal zetten om straks even te rijden ohz Ik hoop de rest van de ochtend een beetje rustig te hebben, want vanmiddag weer heel vol programma.