[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:05

IT: viel best mee hoor :)
Maar ik wil me meer gaan richten op het enkelspan rijden en er zijn nog wat redenen, maar die hoeven niet op een openbaar forum :) dat heeft te maken met mijn priveleven.
Het is niet dat ze weg moet uit geldnood, omdat ze ziek is, omdat ze niet functioneerd oid. Ik zoek gewoon een goed huisje voor haar waar veel geknuffeld en getutteld wordt :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:14

Klinkt als een perfecte shet voor mij Evelli, maar helaas.......dat zit er niet in onder mijn omstandigheden nu.

Klinkt niet zo lekker dat stokbrood :=
Ik ben gek op soep met brood, maar dat is vaak voor de zaterdag haha.

Frensie; kan me voorstellen dat het vermoeiend is zoveel gesprekken achter elkaar!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:24

Ja, dat is jammer Ingrid :) maar tegen de tijd dat je er de ruimte voor hebt komt er vast wel weer een perfecte shet op je pad :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:26

VanHuisUit schreef:
@Poeltje, Vamp is toch het paard dat jullie te koop hebben staan? Ik vind dat zo'n kwijl paard :~ mooie leeftijd, mooie afstamming, mooie kleur.... leuk hoor als je daar nu nog even op mag rijden!
**sleept zich nu echt naar de appie hein**

Dat is inderdaad het paard dat we tekoop hebben staan. Is echt een super merrie en kan gigantisch leuk springen en dressuurlopen. :j
Zal zo richting stal om nog even wat te rijden (nu kan het nog, hihi)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:44

Wat jammer dat ze niet voor de keuring is geweest voor ster, als ik die moederlijn zie, allemaal preferent/keur etc. Zou ook erg leuke fokmerrie kunnen zijn. Zit super bloed achter (is familie van Rizanta jaja!).
Was ikzelf niet zo kreupel en op zoek naar een paard, dan roofde ik onze spaarrekening en kwam ik direct naar jullie toe!

IngridM zat ook aan jou te denken bij Doortje. Maar wat je zegt, niet het juiste moment. Geniet ervan dat je kunt gaan groomen, is hartstikke leuk, jouw tijd met je eigen pony of paardje komt echt nog wel :j

Maar ben nu heel blij met Bente hoor, is nu helemaal juiste paardje voor mij :D
Ben dus alweer terug van de appie. Ontzettende lekkere reep chocola gekocht :9 fout he.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:48

VanHuisUit schreef:
Ontzettende lekkere reep chocola gekocht :9 fout he.

>;) delen!!

Ik zat ook al te denken er straks even eentje te gaan zoeken :=

Vriendje nog altijd niet thuis... pff..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:48

http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48

Als het goed is, is Vamp sowieso keur, omdat ze al boven de M zit in de sport. En als ze er nog een winstpunt in het Z bijkrijgt, is ze sport.
(Geloof dat ik het nu goed zeg en anders sorry :o )
Maar inderdaad jammer dat ze geen ster is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:18

Sportpredikaat klopt, dat worden ze als ze Z plus 5 zijn dressuur of springen.
Maar voor ster of keur moeten ze nog weer op exterieur worden gescoord en voor keur moet er volgens mij een veulen bij zijn wat premiewaardig is of zoiets. Ff checken, o nee dus, voor keur geen veulen erbij :o
Dus ster is zeg maar een plus op exterieur en keur een plus plus en een goede verrichting / sportprestatie.
Sport is uitstekende sportprestatie Z + 6 of meer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:26

Bianca ik moet inderdaad rechtop blijven zitten. Voordat ik de hindernis in ga maak ik de leidsels ook op maat maar op een of andere reden ga ik dan voorover zitten en heb ik gelijk meer leidsels. Ik zal er op letten. Thanks. En inderdaad hij is erg vooruit gegaan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:22

Evelli ammer dat je er 1 weg doet vond het een leuk span. Je gaat er vast wel een goed huisje voor vinden.

Tallechie je zit idd nogal naar voren verder leuke filmpjes !!

Zo wat een wind zeg. Heb alleen even mn kar gewassen en ferro brokjes gegeven. Morgen is er weer 1 aan de beurt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:29

Ik heb net een heerlijk buitenritje gereden. De laatste twee weken heb ik alleen gestapt en een klein beetje gedraafd vanwege de mok. Nu wat meer gaan draven en ook wat gegaloppeerd en paardje was BLIJ! Ze houdt zo van lopen.
Voetje daarna met betadine gewassen, restjes zalf weggekrabd en nieuwe zal erop, ziet er super goed uit. Gelukkig maar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:32

Ben ik ook nog even. Zit er helemaal doorheen, manlief is naar les, dus ik ga zo maar naar bed.
@ Maisie: hier ook flinke wind. Droogt de bak wel goed van. Maar we zagen paar uur geleden dat een wilg op ons erf, direct naast de stallen is ingescheurd door de storm, dus ik hoop dat hij niet omgaat. De wind staat nu wel van de stallen af, maar toch. Zo'n hoop schade als ding omgaat. Morgen hopelijk iemand te vinden die het ding om kan halen.
@ Tallechie: voor jezelf ook beter als je rechtop blijft, kost het veel minder energie. Maar verder echt zo verbeterd.
@ VHU: kan hier niets merken hoor van die Sabino zwarte kleur. Hier een superbraaf ventje, die tot nu toe gewoon altijd zijn best doet. Ik lust ook wel wat chocola :Y)
@ Naaltje: heb ook wel eens zulk stokbrood gehad, was het niet meer vacuum verpakt. Maar wel slecht voor de eetlust, bleh.
@ Frensie: klinkt goed! Hoop voor je dat het ook echt verbetering gaat geven.

Trusten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:49

Slaap lekker Tine, ik ga er ook niet laat in, moet morgen ook vroeg op.
Bente is eigenlijk ook heel braaf hoor, maar er zit wel karakter in en je kunt heel duidelijk aan haar zien als ze het ergens niet mee eens is (dat is eigenlijk wel handig :P ) :+ met rijden doe ik het allemaal zelf zeg maar, zonder hulp, denk dat ze met het mennen, doordat Peter haar ook zo af en toe ment en me regelmatig begeleidt met les, de kans niet krijgt :+ .

Die storm is heftig zeg, het gaat hier ook nog behoorlijk te keer....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:55

**strompelt binnen**

heyhey allemaal...
gelijk eerlijk bekennen, (nog) niks bij gelezen.
net de website bijgewerkt, alle pagina's werken nu.

vanaf morgen weer meer tijd om bokt weer redelijk bij te houden.
uiteraard bij deze ook beloofd weer niet alleen op de meeleesbank te vertoeven.
de laatste 2 weken ontbreken zo goed als geheel bij mij hoor :)
350km te peerd wor je soort van beetje moe van, hahahah

hier hopelijk alles een beetje oke en onder controle?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:56

Hey Bicci
Zag al op het forum voorbij komen dat jullie een mooi bedrag opgehaald hebben! Gefeliciteerd, knap hoor!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:59

dankjewel, maar ik heb het niet alleen gedaan he,
een heel team ded me en hielp overal en nergens mee :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:28

@Bicci ontzettend veel respect voor jou en het Trail Team for Brooke, wat weer een super prestatie. Vind het al zo bijzonder dat je zo'n enorm eind met een aantal mensen & paarden aflegt maar dat je voor het goede doel zoveel doet, echt petje af.

Net je website bekeken, wat een zware tocht was het deze keer zeg, dat weer zat echt niet mee. En wat ziet je paard er super uit trouwens, aan hem(haar?) zie je echt niet dat ze zo'n eind heeft gelopen!!

@Frensie wat heerlijk dat je weer even gewoon hebt kunnen genieten van je paardje!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:00

:wave: :)

wat een wind zeg! :oo
Ik had vanavond een bezoekster op stal :) iemand had mij via bokt benaderd. Ze was wat angstig geworden met rijden.. En ik kon dus niet laten om haar mee te nemen en met Dids in de bak te sturen :) Wil dan wel graag helpen. En dat ging aardig goed geloof ik. Monstertje liet zich van de beste kant zien in deze storm :))

Op de terugweg naar de wei nog spannend. Er was een fikkie O:) Dus we moesten op een meter langs het knetterende flikkerende brandhaardje. En dat doet hij dan toch zo netjes he (half in mijn broekzak :(:) )

En nu thuis...
Moet nog een spreekschema voorbereiden voor een presentatie.. Maar onderwerp is vrij.. Nu wil ik het mezelf makkelijk maken, en iets pakken wat ik eigenlijk gewoon al weet.. Maar wat... Of iets wat ook leuk is om uit te diepen... help.. ^) :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:17

Spreekschema voor presentatie, hoe lang mag / moet presentatie duren?
Onderwerp vrij....mmmm...dan gaat 't dus echt om het presenteren dan, dus zou me niet zo druk maken over het onderwerp, lekker nemen wat je zelf leuk vindt :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:26

presentatie van 15 minuutjes..

wat ik zelf leuk vind..
euh :') dat is niet zoveel :)) niet als ik het moet presenteren in elk geval, want dat is niet mijn favoriete onderdeel. Kan het wel, maar liever niet.
Morgen even in de trein over hebben met klasgenootje.. Dan ben ik maar te laat hoor...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:46

Huh, alle ava's doen het niet meer bij mij. :+

Naaltje, wat ben je toch ook een lieve meid. Meen ik serieus. Aardig dat je iedereen wilt helpen :)
Succes met het maken van je presentatie!

Ik heb vanavond even op Vamp gereden. Later heeft de eigenaar er nog even opgezeten.
Nieuwe foto's in mijn advertentie!
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 12-09-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:46

presenteren heb ik altijd klote gevonden.
heb een hekel aan spreekbeurten, presentaties etc.

nou alles is klaar.
wobbe vandaag nog gement, arme beestje was na 20/25min drijfnat.
denk dat hij blij is dat hij nu even niet de kar hoeft te trekken en alleen wat gelongeerd word en in de molen gaat (hoeft hij toch minder hard te werken)
na mijn vakantie lekker dat dikke pak haar eraf!
cavia's en vogels hebben een schoon hok.
het hele huis is schoon gemaakt.
alle spullen staan klaar voor mijn moeder die de beestjes verzorgd als wij weg zijn.
straks voor ik naar bed ga check ik nog een laatste keer of ik alles in mijn koffer heb zitten.
en dan morgen rond kwart voor 12 vertrekken we richting mijn schoonouders van waaruit we naar schiphol vertrekken.
ik heb er heel veel zin in!
geen idee of ik morgen ochtend nog online ben.
dus ik zeg alvast: "tot over 10 dagen! :wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:13

Poeltje schreef:
Huh, alle ava's doen het niet meer bij mij. :+

Naaltje, wat ben je toch ook een lieve meid. Meen ik serieus. Aardig dat je iedereen wilt helpen :)
Succes met het maken van je presentatie!

Ava's zijn stuk ivm onderhoud boktserver :j staat op forumzaken (was ook al gaan zoeken :)) )

en :o. Vind het zelf maar heel normaal. Bedoel, het kan dus waarom niet.
Meiske was hartstikke blij, heb ook aangeboden over een tijdje af te spreken overdag. Kan ze eens een buitenritje maken :) Voor vast is het niks, ivm afstand. Maargoed, als ik zo kan helpen (of nouja, Dids kan helpen :)) )

Hij stond trouwens zijn uitbreek-reputatie eer aan te doen!
Allebei zijn strookbegrazingsdraden hingen zo slap dat ze op de grond hingen ( :o foutje in het knopen van mij :o ) en hij stond braaf aan de goede kant.. := Hoezo uitbreker? :+
(krijg de foto even niet geupload := maar die komt nog :P )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 06:59

alle ava's zijn weer terug :)!

Ik heb vannacht gepiekerd over een onderwerp.. Maar zonder resultaat.. Jeetje hoe moeilijk kan het zijn..
Zal ik de presentatie over de hond doen? :') Beest mee naar school O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:53

Goedemorgen

Weer heel slechte nacht. Zit ernstig te twijfelen of ik mijn les moet afzeggen.

Naaltje: piekert over presentatie en helpt angstige ruiter
It: knijpt Wobbe af, arme pown. Geniet van je vakantie
Bicci: echt heel knap van jou en je team!!
VHU: enige waarmee we soort gevecht hebben met Thabor is trailerladen. Dat kost soms redelijk wat moeite, maar goed, we winnen het wel steeds.