[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:38

Bedankt voor de succeswensen, alles staat klaar, ze kan zo in de trailer en dan gaan we op pad.

Buckje, veel sterkte met je gipsspalk, ik hoop dat het je goed helpt !!
Balen is het wel........ :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Tallechie, is goed bezig......bezige bij !!

IT, je was er vroeg bij om te mennen vanmorgen, haha. leuk !

Naaltje.......zo'n buurman krijg je een punthoofd van, is 'ie inmiddels al klaar ?? :Y)

Tine: fijn dat je rembrand weer aan het werk kunt zetten !!
Wel een boel georganiseer zo'n wedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:03

Biancacoo schreef:
Wel een boel georganiseer zo'n wedstrijd.

Ik denk dat als ik het een paar keer heb gedaan, het wel meevalt. Maar nu is alles nog nieuw, dus moet heel veel leren. Gelukkig is het team dat ik aanstuur wel ervaren, maar goed, ik moet het wel goed aansturen. Heb zoiets nog nooit gedaan. Gelukkig helpt mijn man me. Die heeft het heel vaak gedaan, bij meerdere organisaties.

Nou, ik ga snel naar bed. Zoonlief ligt al te slapen, dus dat moet ik benutten. Straks nog naar zwemles en voer voor alle dieren halen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:08

Naaltje schreef:
Ik weet het VHU.. heb het ook geprobeerd en bij mij mochten ze dan nog wel rijden, als ik er maar bij was...

Dit ga ik ook regelen als ik iemand heb voor Romeo: enkel en alleen rijden als ik erbij ben. Wat mijn diertjes betreft, vertrouw ik echt niemand :o

Buckje schreef:
@Sander_Lotte, hoe gaat het nu met jou en Romeo ?

Het gaat best wel. Ik gebruik nu de hengstenketting om hem van en naar de wei te brengen en nu houdt hij zich koest. Hij heeft sindsdien niet meer gesteigerd. Het klinkt misschien erg dom, maar hij lijkt echt boos op me omdat ik niet meer zo veel tijd voor hem heb. Ik borstel hem nu wel 's morgens en 's avonds, maar meer tijd kan ik er gewoon niet in steken momenteel, ik verzuip in het schoolwerk! Hij doet wel al een klein beetje liever(lees: hij is niet meer aanvallend chagrijnig), maar hij is nog niet terug blij om mij te zien. Volgens mij heeft het ook wel een beetje te maken met het voorjaar... Maar mijn mentale dip is wel ongeveer weg, ik zie het weer zitten. :)

Heb ik trouwens wat gemist wat betreft je gipsspalk? Wat heb je aan de hand?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:53

Zooo net is Mick geschoren, en gewassen. Luis :roll:

nu maar eens ff teruglezen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:12

zo jullie gaan echt snel.... ;) ff alles doorgelezen,maar teveel om op te reageren.
voor de liefhebbers: zondag a.s. koetsenbeurs in haarlemmermeersebosmanege (misschien wat voor degene die een andere kar zoekt of wil verkopen??) *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:54

@ SL: Rembrand is ook niet blij als hij te lang zonder werk staat. Gelukkig gebeurt dat zelden. Alleen toen in de vorst met sneeuwperiode. Toen heeft hij 3 weken stilgestaan. Maar geen rare fratsen naar mij toe gelukkig, maar je kon gewoon aan alles zien dat hij iets wilde doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:56

Koetsenbeurs....neeeeee, daar moeten we juist niet heen ;)
@Buckje hoop dat het gaat werken de spalk....wat je beschrijft alles willen, niet kunnen tja, hoe herkenbaar :o
Citaat:
@ VHU: inderdaad, verzorgers zijn een ramp, kost nog meer energie en vooral frustratie. Toch snap ik niet dat je het allemaal kunt doen. Ik zou flink gestresst raken van jouw dagtaken Daarom vind ik het zoooooo knap van je!

Als ik lees wat jij allemaal doet denk ik minstens het zelfde }:0
Citaat:
VHU, en als je nou eens probeert iemand te zoeken die desnoods alleen wil uitmesten, voeren en een beetje borstelen?
als is het maar voor 1 of 2 dagen per week?
dan heb jij iets meer rust.
want ik heb een beetje het idee dat je voor jezelf even je rust moet nemen.

Lief IT, bedankt voor de zorg :j
Geloof me, ik heb dat vaak genoeg geprobeerd, niet alleen bij deze pony's, ook toen ik nog een paard had en eigen land, ik vind niemand die alleen wil mesten, voeren en borstelen :n Ze komen een paar keer, dan moet ik alles uitleggen, dan doen ze het hoogstens 3, 4 x zelf en dan haken ze af.

Maar goed, vandaag lekker dagje hoor. Vanochtend bij de poowns langs, alles lekkere poetsbeurt gegeven, voelt alweer veel beter dan wanneer ik alleen kan zooi opruimen en hooi erin :D
Hierbij een impressie...
Hier zijn ze dus zoal mee bezig bij ons...
Afbeelding
brug in wording
Afbeelding
Dit duurt nog een maand of twee >;)
Daarvoor hebben ze vanaf oktober de wegen erachter aangepakt (nieuwe riolering, andere voetpaden en nieuwe bestrating). Tja en dat is dus wel mijn weg naar de wijk / de fietspaden.
Over wintervacht gesproken... pluisje is er niets bij, Freddy's achterwerk...
Afbeelding
zoonlief stond bij het konijn in de box, Freddy wilde ook een boterhammetje, wacht maar met mond open :+
Afbeelding
Konijn in ruim konijnenhok ;)
Afbeelding
En na de pony's ben ik Tamara wezen helpen met optuigen van haar geweldige Tinker, Rhona, ze was heel braaf, vond alleen het borsttuig over haar hoofd eng, lief hoofd...
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:08

Jelleee schreef:
Zooo net is Mick geschoren, en gewassen. Luis :roll:

Ja, ik kriebel er nog van.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:27

Voor luis was ik bij Freddy ook bang voor, niet omdat hij schuurt ofzo maar omdat ik er hier zoveel over hoor. Heb niets kunnen vinden, dus ga er maar vanuit dat hij nergens last van heeft.

Lekker klusje nu, wassen :brr:

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:17

Ja koud! Maar met warm water gewassen en beetje opgeschoten dus was zo klaar. Morgen de andere ff behandelen.

Waren daarstraks lekker met zn 3en aan het crossen in het weiland, Mick is weer helemaal vrolijk :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:52

he bah, nog meer luis...

@VHU; wow! daar is dids heilig bij! :wow:

Ik ben net terug van stal :) Dids gereden!! :) In de bak zo'n zeldzaamheid :P
Het ging aardig goed, moest eventjes voorwerk voor morgen doen he, en dat was vooral controleren of ik nog wist hoe die werkte, maar het ging helemaal niet slecht :D
Daarna lekker hooi gevoerd en nu net thuis, gaan strakjes boodschappen doen :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:57

Hier komt de dierenarts zo de luis bij Liz wil niet weg dus ze word zo ingespoten en over 14 dagen weer.

Lees straks bij ik word nu in het land gestalkt door paarden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:01

Ik heb altijd begrepen dat zulke injecties riskant zijn.

Gelukkig reageren die van mij goed op wassen, alle luis ligt meteen dood bovenop en weekje erna was ik nog een keer.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:03

Hoihoi

@ Laura veel sterkte!

@ Bukje bah die vieze troep ken ik. Welk kleurtje ga je kiezen? Ik heb een saai kleurtje :+
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 01-03-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:14

BAH...........Luizen.........ieeehhhh, ik hoop dat jullie paardjes er snel vanaf zijn !!
En jullie ook na een heerlijk bad ofzo ?!?!?!

Tine; even lekker snel bijslapen, super !! dat werkt altijd wel even fijn vind ik.

VHU; jeeeee ^) wat een bouwput, kan me voorstellen dat je daar met je paardjes niet zo maar even langs gaat..... -O-
Ik vind Freddy wel erg wollig en lief zo in zijn wintervacht !!! <3

Egopost :
Melody's bultje is weggehaald, het hing echt alleen maar aan een dun stukje vel met 1 klein bloedvaatje, dus bloeden deed het niet, pas toen er nietjes in gingen, toen ging het bloeden.
Ze was superbraaf, en het bultje heeft de substantie van een soort wrat, dus volgens de DA niks om me zorgen over te maken !!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nu volgende week die nietjes eruit zien te krijgen........ :')

Ze had ook heeeeel klein beetje haken op haar kiezen, dus die zijn meteen weer mooi bij gevijld, over 6 maandjes weer even nakijken, volgens de DA heeft ze een heeeel mooi gebit !! *\o/*

Dus.........ik ben weer blij. :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:24

gelukkig viel het mee met het bultje.

Vhu, hihi het was enkel een ideetje.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:25

Mag ik me hier ook melden :o

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:30

Ja tuurlijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:34

Welkom vertel een iets over jezelf en de paardjes waarmee je ment :)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:39

He bah luizen, gelukkig hebben we een goede scheerbokker in ons topic!

Heb weer even bijgelezen!
VHU, heerlijk om te lezen hoeveel plezier je met Rizanta hebt, en een weekje wat minder kan ook geen kwaad toch! :)

Ik ben afgelopen weekend i.p.v. dat we zaterdag de indoor hadden, met de hele menvereniging een dagje gaan mennen bij leersum! Gelukkig begonnen we droog, na de stop begon het met regenen. Wel echt heerlijk gereden en die shetten hebben zich weer top gehouden! Heerlijk die krachtpatsertjes!

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:44

Haha oke, Ik zal eventjes me eige goed voorstellen dan :P

Nou, Ik ben Kim. 18 jaartjes jong nog en sinds november mag ik mij de eigenaar noemen van een mini shetland ruintje '' Amadeo di korsou '' (zeg maar gewoon Diesel) Het is een 3 jarig vosje die ik voor het karretje wil spannen. Aangezien ik maar 0,0 % verstand heb van mennen ben ik me nu veel aan het verdiepen in deze tak. En zodra ik toch wel de basis weet die je toch moet hebben als beginner wil ik door
middel van begeleiding van iemand die er wel verstand van heeft Diesel gaan beleren en daarna doormiddel van les uhmm.. ja, gaan mennen! Het is toch wel voornamelijk recreatief maar wil toch ook wel een beetje dressuurmatig(noemen jullie dat ook zo hier??) gaan mennen. Uhm.. verder weet ik eigenlijk niks meer te vertellen. Als jullie nog verder nieuwsgierig zijn moet je ff gillen!

Ohjaa.. Fototje hoort er toch wel bij! (Inmiddels issie kaal vanwege luis ;( )
Afbeelding

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:47

Ohjaa!

Ik heb een beetje menervaring. Ik heb lang geleden gegroomt mij iemand die mendurance deed met zijn welshjes. Ik tuigde de pony's op en zette ze voor de wagen. En tijdens de ritten koelde ik de pony's af bij de vetgate. En de verzorging erna natuurlijk. Ik ben daar mee gestopt omdat ik jammer genoeg geen tijd meer had ik het weekend vanwege me werk(toen) Nu werk ik bij de Appie 20 uurtjes en ga ook nog 1 dag inde week naar school(BBL)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:14

Welkom Kim,
Diesel ziet er leuk uit !! :j

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:20

Biancacoo schreef:
Welkom Kim,
Diesel ziet er leuk uit !! :j

danku. Alleen die *piep* ellende met die luizen. En het mooiste is. Ik heb hem nu 2x gewassen. Eerste keer met wintervacht
en 2e keer kaal. En nog geen een keer luizen gezien. Ook niet van te voren. DA had afschraapsel eraf gehaald en onderzocht.
'' Onderhuidse luizen '' Bestaan die?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:54

he nog een luizenbolletje
hij is wel leuk :D

Ik heb een Pluizenbol, met pluis, zonder beestjes (hopen we dan toch :)) )