[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:54

lienepien, gelukkig heb je maandag hulp, komt vast wel goed

VHU. jammer dat hij weer weggaat.

De chipper/controleur belde net.
Zaterdag ochtend word Rafiki gechipt.
ik moet helaas werken, dus mijn moeder gaat hem in de houtgreep nemen.

en ik moet zéér binnenkort echt mijn stroomdraden eens nader gaan bekijken.
meneer heeft waarschijnlijk vandaag een hele tijd alleen gestaan op het afgezette stukje (waar het gras moest groeien)
omdat hij tussen de draadjes door is gegaan.
Ik heb dara nu 3 draden boven elkaar, maar ik heb het idee dat er weinig of geen stroom op staat.
en hij het dus gewoon niet voelt :+
voorheen had ik 4 draadjes, maar dat ging altijd goed.
dus ik snap er helemaal geen donder van...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:35

Zelf even de draadjes vasthouden :+ Misschien loopt er stroom weg, staan de draadjes strak, zit er geen gras / boomtakken tegenaan?

Ja mensen ben er zelf ook behoorlijk van slag van. Ik ben echt niet iemand van een pony aanschaffen en dan weer weg maar het is nu al de tweede keer in korte tijd. Eigenlijk de derde keer want Stan (mijn haflinger) heb ik ook maar kort gehad. Heeft toch wel heel veel te maken met het feit dat ik fysiek gewoon niet 100% ben (anders was Stan nooit weggegaan) en dat ik ook te maken heb met het feit dat ze hier waar ik men gewoon 99% verkeersmak moeten zijn. Ik weet dat 100% niet haalbaar is, maar Alwyn en Simba zitten wel op die 99%. En voor minder doe ik het niet.

Zo tof, mijn instructeur belde me net hoe het ging met het tweespan. Ik dus alles verteld. Mag ik zaterdag lekker mee tweespanrijden, paar rondritten doen. Heerlijk. Pfffff even relaxed.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:22

Jammer dat hij alweer weg moet.. ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden.. maargoed als je dat liever niet op internet zet :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:44

Jammer dat je zo ver weg woont VHU, anders zouden we met Amerigo en Alwyn mooi 2-span kunnen maken, zou ik van jou kunnen leren hoe dat allemaal werkt...... zucht......jammer

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:58

Ik vindt dat jullie best mogen weten waarom hij terug komt naar mij...

zoals ik het begrijp:

Hij is daar geschrokken van een vrachtwagen en draaide om.

Persoonlijke mening, geef de pony tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving, zijn nieuwe baasje en zijn werk ( november 2009 voor het laatst voor de wagen gestaan) Maar goed, hij komt terug. We gaan weer opzoek naar het juiste plekje voor hem. Hij komt wel weer goed terecht, en anders blijft hij hier ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:59

Het staat in de nieuwe advertentie die er staat
Citaat:
Beleerd onder het zadel en in de aanspanning ( enkel span)
Verkeersmak, vind in de aanspanning grootverkeer spannend

Het is echt jammer, het is een erg lieve en leuke pony. Maar ik heb hier echt te maken met zeer regelmatig groot en rammelend verkeer en kan het ook niet vermijden. Het punt waar ik moet oversteken, hoe ik ook ga mennen is echt heel hectisch, daar moeten ze gewoon tegen kunnen. Denk dat de pony in 99 van de 100 plekken waar hij zou kunnen staan prima functioneert, maar door deze oversteekplek durf ik het niet te wagen. Zie net dat Amigo al heeft gepost....met de reden. Ik durf het simpelweg niet aan. Zeg ook dat het wellicht aan mij en de situatie hier ligt.

Ja Tine, dat is inderdaad erg jammer, zou echt super leuk zijn! Dacht al als er volgend jaar mendurance in Onstwedde is, ga ik naar mijn ouders met een pony (tja, welke is nu dus onduidelijk :( ) en kom ik bij jullie langs, gaan we weekendje tweespannen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:07

Bomproof en verkeersmak blijft altijd een punt. Ik vertrouw mijne (lees: jelle en mickey) voor de volle 100 %, wat ik ook tegenkom onderweg. MAAR het blijven dieren. Er kwamen laatst 30 scooters voorbij (jelle liep voor de wagen) met jonge jochies erop, die vol gas langs ons scheurde. Jelle was behoorlijk bang en ik moest echt even werken om hem in toom te houden, hoe verkeersmak het dier verder ook is.

Kay is nog niet echt verkeersmak en heeft vandaag ook een flinke deuk in mijn vertrouwen gemaakt, dier stond natuurlijk pas voor de 3de keer voor de wagen maar dat vertrouwen moet wederzijds gewoon echt nog groeien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:09

Ja Tine, dat is inderdaad erg jammer, zou echt super leuk zijn! Dacht al als er volgend jaar mendurance in Onstwedde is, ga ik naar mijn ouders met een pony (tja, welke is nu dus onduidelijk :( ) en kom ik bij jullie langs, gaan we weekendje tweespannen :D[/quote]

Dat is dan bij dezen afgesproken!!!!! Ik ben lid van de Driesporen (in Onstwedde) Wedstrijd wordt op ons terrein georganiseerd (niet door onze vereniging overigens)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:11

Klopt helemaal Jelleee. Wat ik ervan heb geleerd is dat ik bij een nieuwe aankoop niet meer over een nacht ijs ga en eerst ook een aantal keer aangespannen wil hebben gereden, dus ook langs een drukke(re) weg voordat ik besluit een pony te nemen.
Ik ben te enthousiast geweest, dat was niet goed en resulteert in een teleurstelling voor beide partijen, helaas.

He Tine, ben jij lid van de Driesporenruiters grappig.
Heb twee keer meegedaan in Onstwedde met endurance, vond het een hele leuke wedstrijd, goed georganiseerd etc.
Nou afspraak genoteerd :7
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-07-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:11

Jelleee schreef:
Bomproof en verkeersmak blijft altijd een punt. Ik vertrouw mijne (lees: jelle en mickey) voor de volle 100 %, wat ik ook tegenkom onderweg. MAAR het blijven dieren. Er kwamen laatst 30 scooters voorbij (jelle liep voor de wagen) met jonge jochies erop, die vol gas langs ons scheurde. Jelle was behoorlijk bang en ik moest echt even werken om hem in toom te houden, hoe verkeersmak het dier verder ook is.

Kay is nog niet echt verkeersmak en heeft vandaag ook een flinke deuk in mijn vertrouwen gemaakt, dier stond natuurlijk pas voor de 3de keer voor de wagen maar dat vertrouwen moet wederzijds gewoon echt nog groeien.

Het beroerde is ook, al is dat vertrouwen nog zo groot. Het gaat om een banketstaaf reden 1 keer mis (of in ieder geval niet zoals zou moeten) en hele vertrouwen stort in. In ieder geval aan mijn kant, weet niet hoe dat bij pony is. Volgens mij vertrouwt hij mij nog wel ;)

Omdraaien, zeker midden in het verkeer, is gewoon superlink! Zou ik ook niet willen. Is toch niet echt verkeersmak te noemen dan?
Laatst bijgewerkt door tine10 op 29-07-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:12

Pff nu had ik zo veel getypt, is alles weer weg -:(-

@ VHU: wat jammer dat hij weer weg gaat. Ik ben ook wel benieuwd naar de reden, maar ik begrijp het volkomen dat je het voor jezelf wilt houden. Hopelijk vind je snel eentje die wel aan je eisen voldoet!

Mijn schoonzus haar paard is ingeslapen. Ze had hem al 15 jaar, ze is er echt kapot van. Toen ik dit hoorde, moest ik gelijk aan tine denken hoeveel pijn zij gehad moet hebben met Quincy. Ik heb wel traantjes gelaten voor Quincy, maar nu komt het échte besef pas. Als de ver-van-mijn-bed-show dichterbij komt, voel je het pas echt. Bij mijn schoonzus haar paard zat het in de hoeven. Hij had iets in 1 hoef (weet niet precies wat), en van de pijn is hij hoefbevangen geraakt in de andere hoeven, het werd steeds erger. Het dier had geen rechtvaardig leven meer, dus hebben ze de knoop doorgehakt.

Maar er is ook goed nieuws... Mijn nicht is gisteren bevallen van een zoontje, Stef (broertje van 3 jaar heet Sam). Bij Sam zijn geboorte had mijn tante zich zo opgejaagd dat ze een fles Amaretto had leeg gedronken om de stress te onderdrukken. Mijn nicht wou dit voorkomen, dus hadden ze gezwegen. Ze hadden Sam naar de opvang gebracht en ze had tegen haar moeder gezegd dat ze met haar man naar Aken ging om meubels te bekijken.(ze zijn aan het bouwen)
Om 2 uur belde mijn tante naar mijn nicht: "Seg zou je niet eens maken dat je thuis bent? Zo dadelijk moet je in Aken bevallen!" en ze kreeg het antwoord: "Sorry mama, maar ik ben al bevallen"
Mijn tante was erg blij dat ze het gezwegen hadden, nu heeft ze geen stress gehad, enkel vreugde.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:13

Ja erg jammer, t is een onwijs leuk dier. Maar als jij je er niet veilig bij voelt moet je het niet doen. Dan zit je straks verkrampt op je wagen en neemt je pony die spanning over en daar hebben jullie allebei niets aan..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:15

Geweldig verhaal Lotte! En gefeliciteerd! Wat naar van het paard van je schoonzus :(:)
Reden staat paar posts boven jouw laatste post ;)

En dat is precies wat ik bedoel Jellee. Heb het ook nog met mijn instructeur overlegd, die zei hetzelfde. Zoveel ervaring heb ik nu ook niet met mennen dat ik precies weet wat ik wanneer moet doen. Ik bedoel heb al wel aardig wat uren instructie gehad, men regelmatig maar in jaren is het natuurlijk nog maar heel weinig.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-07-10 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:16

hahaha, wat een mop. Ben al aan het bevallen. Zou het gezicht van die moeder wel willen zien. Sterkte voor je schoonzus.

@vhu: wij wonen er vlakbij 10-15 minuten rijden, dus je zou tzt ook hier kunnen overnachten (pony ook) We hebben dan 2,5 ha weiland, dus ruimte genoeg lijkt me
Laatst bijgewerkt door tine10 op 29-07-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:16

Tine, omdraaien in het verkeer is gewoon levensgevaarlijk dat klopt. Maar ook niet in het verkeer is het gevaarlijk, je wagen kan scharen, achteruit de sloot in, er kan van alles gebeuren. Zeker hier in de polder heb je overal sloten en dan wil je geen omdraaiende ponys :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:17

SL, gefeliciteerd :D is t een mooi kindje?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:18

Jelleee schreef:
Tine, omdraaien in het verkeer is gewoon levensgevaarlijk dat klopt. Maar ook niet in het verkeer is het gevaarlijk, je wagen kan scharen, achteruit de sloot in, er kan van alles gebeuren. Zeker hier in de polder heb je overal sloten en dan wil je geen omdraaiende ponys :n

Helemaal mee eens, op sloot na dit ook meegemaakt. Is ook altijd mijn grootste angst geweest. Mijn vorige paard deed die omdraaitrucjes namelijk steeds en dat vlak bij sloot of vaart. Daarom heb ik nu nog steeds angst bij buitenritten. Ben laatste 3 keer met trailer naar bos gegaan, daar geen angst, maar ja geen sloten. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:22

Als je met een tweewieler rijdt is het met omdraaien veel lastiger / lukt de pony niet zo snel. Dat is trouwens ook een van de redenen dat als ik alleen men ik altijd met de tweewieler men.
Lijkt me heerlijk, mennen in het bos!
Zeg Tine, die afspraak staat hoor. Lijkt me zo leuk weer eens in Groningen te rijden, kan mijn familie die daar in de buurt woont allemaal komen groomen, gezellig :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:26

Jep ik heb het ook een keer meegemaakt met Jelle, hij vond dat het tijd was om naar huis te gaan en draaide om. Nouja is verder niks gebeurd maar het blijft altijd goed opletten met de sloten.

Bos is ook leuk, geen sloten nee maar wel enge afdalingen :')
Vorige zomer met tweespan naar het bos, ik dacht dat ik op het goede pad zat maar was blijkbaar verkeerd, dus we konden nergens meer heen, de ene kant was een steile trap en de andere kant was een super steile en LANGE afdaling. Leuk als onderweg je remmen het niet meer houden en je in rengalop eraf knalt met aan het einde van de afdaling een scherpe bocht. Man ik zag even mn leven aan me voorbij flitsen haha. De bocht hebben we op 2 wielen genomen :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:33

O VHU ik snap je heel goed!! Mijn fjord heeft dit geintje dus geflikt bij Frank destijds, ik heb er in totaal haast een half jaar over gedaan om het er helemaal uit te krijgen. Dood eng vond ik het, en die van mij ging echt uit het niets gewoon beng. Gelukkig heeft hij het al jaren niet meer gedaan, want ik vond dat echt 10x niks.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:33

Dat klinkt als een heel enge rit Jellee. Hier geen heuvels ofzo, dus dat scheelt weer. Ben al wel voor dichte afsluitbomen gekomen, met hangslot erop. MAar had gelukkig genoeg ruimte om te draaien.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:34

VHU: ow ik zie het :Y) Ik had een volledige post geschreven, maar alles ging weg. Toen ben ik gewoon weer beginnen typen zonder eerst bij te lezen...
Ik begrijp je wel dat je hem daarom niet wilt. Het is zowel veiliger voor jou, Alwyn en zeker voor hemzelf ook. Als hij te angstig is bij groot verkeer, is het misschien beter voor hem om naar een rustiger plekje te gaan. Jij moet je ook goed voelen bij de aankoop, en je plezier in het mennen vermindert als je niet meer weet of jij en je pony's levend terug thuis komen na een rit.

Romeo durfde zich ook weleens omdraaien in het begin. Dit heb ik er gelukkig weer uit gekregen, toen zat ik ook met de rillingen op de wagen! Hij is een stuk dapperder geworden en als hij iets eng ziet(wat tegenwoordig zelden gebeurt), gaat hij gewoon wat sneller, dit heb ik hem zo aangeleerd. Ik heb liever eentje die vooruit schiet bij iets eng dan dat hij achteruit schiet, omdraait of uitwijkt.

@ Jelleee: ik weet het nog niet, ik heb hem nog niet gezien. Maar ik vind beide ouders erg knap en hun 3-jarig zoontje is om op te eten, het kan dus bijna niet anders dan dat dit jongetje ook erg mooi gaat zijn! <3

@ tine: het gezicht van mijn tante had ik ook wel willen zien :D Die was zich van geen kwaad bewust en plots hoort ze dat haar kleinkindje al geboren is :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:40

Jongens, jullie zijn verslavend. Had allang op bed moeten liggen. Zware dag gehad en morgen vroeg op, want heb om 8.15 priveles onder het zadel (nog even oefenen voor zondag, hoop zo dat ik weer een winstpuntje haal, want laatste 3 proeven had ik te lage punten) Hoop daarna nog puf te hebben om Amerigo in de bak te gaan mennen. Eens zien of hij weer zo fijn is als in de les dinsdag. Zo fijn dat er weer een stijgende lijn is. Maar ik moet bij hem dus duidelijk veel afwisselen en ook vrije dagen geven. Hij heeft echt tijd nodig om alles te verwerken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:59

Het is vreselijk verslavend :+ moet ook allang naar bed want morgen gaan we naar avonturenpark hellendoorn (en dan heb ik mijn portie pretparken wel weer gehad ;) ).

Citaat:
als hij iets eng ziet(wat tegenwoordig zelden gebeurt), gaat hij gewoon wat sneller, dit heb ik hem zo aangeleerd. Ik heb liever eentje die vooruit schiet bij iets eng dan dat hij achteruit schiet, omdraait of uitwijkt.
:j
Zo doe ik het ook bij Alwyn. Sim schrikt nooit ergens van, springt hooguit stukje opzij of opeens spurtje naar voren maar eigenlijk is het net zo'n naaimachine'tje, die ratelt hoe dan ook gewoon door.

Nou de greutn' ik ga echt naar bed :evaw: :z

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 06:33

jellee, wat deed kay dan? Dat je vertrouwen even weg is?