[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:36

Keet: natuurlijk niet gereageerd. Daar ga je geen tijd aan verspillen. Hoe verzint iemand het, telefoon voor pony.

Eigen juf heeft in hele jaar niet echt iets kunnen vinden om ze te motiveren.
Maar goed, ga nu wel met fijner gevoel morgen naar het werk

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:44

keet: tjonge wat een mensen heb je erbij zitten
tine: fijn dat ze achter je staan,en die starttijden ??? ik krijg zaterdag ook zo'n leuke tijd om parcours te lopen voor vaardigheid ,40 minuten de tijd.......maar....van de begin tot eindtijd rij ik mijn dressuurproeven :( ik kom wel eerder en pak de eerdere parcourslopen wel mee, kan ik erna 39 zien rijden hoe het moet _/-\o_
vhu: hoop snel iemand voor je trailer

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:28

Tine. ..blijft moeilijk. ..Misschien inspelen op hun hobby's ? Ieder kind heeft een passie waarmee ze te motiveren zijn toch ??.... maar dat is met 1 makkelijker dan 30 tegelijk. ...succes volgende keer.

Ht, succes alvast !! En veel plezier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:31

Starttijden zijn nu 8.30 en 10.15 dus dat komt goed :-)

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:54

Ha dat is fijn tine !!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:40

Ik kom weer een beetje onder mijn steen vandaan....

Vorige week op kamp geweest. Maandag paard naar de knoppen laten rijden in 10 minuten waar ik nu nog last van heb. Fijn met zaterdag het DK voor de deur. Kan haar alleen lang laag in een rustig tempo rijden en daar houd t wel een beetje op. En dames daar wordt ik zooooo sjaggerijnig van niet normaal.
Maar goed ook leuke dingen! Mooie Kelders Boxer op de kop kunnen tikken dus weer een grote stap dichterbij het 2span rijden :D

Ava, rustig aan je hoeft je hier niet te verantwoorden lijkt me. Iedereen leeft met je mee!
Tine, ik vind het knap werk wat je doet iedere keer in een ander zijn ritme binnen komen en iets met die kinderen zomaar moeten vind ik echt een vak!
Biancacoo lekker aan de wandel, heerlijke omgeving woon je toch! En trots op zoonlief!
HT les van Mirjam gehad ? Knallen zaterdag hoor!
VHU trailer verkoop lastig! Mijn laatste heb ik ingeruild dus geen gezeur mee gehad.
Keet, lastig hoor pony verkopen. Maar wat is zo'n beestje nou echt waard (ik heb echt geen idee, vind dat zo moeilijk) er zit ook nog een best verhaal aan vast natuurlijk.

Oja, mijn starttijd zaterdag 9.10 in Maasdijk (en nee daar ben ik natuurlijk absoluut niet blij mee het is bijna 100 km rijden)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:54

Niet veel,al is het een prima pony. Wil er ook niet rijk van worden, wil gewoon een goed plekje
Maar mensen die met de insteek beginnen dat ze er niets aan uit willen geven komen over het algemeen al vreemd over. Wat is een paar 100 euro op de rest van de kosten?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:08

Niet te geloven idd ruilen tegen een i-phone ;( en op afbetaling, leasen, verzorgpony al dat soort dingen komen dan langs waardeloos :(:)
Morgen komen er weer mensen voor de trailer :D naja er is in ieder geval elke keer wel belangstelling. Inruilen zou ik ook graag doen maar goed, moet er wel wat in te ruilen zijn zeg maar, geld voor helemaal nieuw heb ik niet.
Fijn dat je fiets verkocht is Biancacoo!
En peerd in 10 minuten verkeerd hoe kan dat Ips, iemand anders die stuurde of is er wat gebeurd waar wij wat van kunnen leren (zo van dat en dat moet je nooit doen??)?
Had het wel gedacht Tine dat het team je zou steunen, super toch dat ze zo reageren, fijn hoor goed gedaan dus +:)+
Morgen heb ik mijn eerste les met Ber vind dat best spannend, ben niet zo van het lesserige zeg maar ... zoek het altijd graag zelf uit zeker bij zo'n complex dier maar ik kom er zelf niet uit dus ... ben heel benieuwd hoop echt dat we er wat aan hebben.
Was bij Epplejeck vanmiddag, dacht laat ik eens wat leuks gaan kopen, was nog nooit in een van hun winkels geweest. Nou ik snap niet dat veel mensen er zo mee weglopen want kon niets leuks vinden zal wel aan mij liggen ... :\ allemaal vrij standaard materiaal zeg maar. Wilde leuk dekje voor Ber maar ben met alleen een singel en zak slobber teruggekomen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:02

Dat snap ik Keet! Ik had het met Fera al, vroeg ik 1750 euro voor een gezond jong paard. Enige vraag die ik kreeg, wat is uw uiterste prijs voor dit paard...... Dat werd m niet natuurlijk!

VHU, de betreffende instructeur nam de leidsels over, ik weet t ik moet het niet doen maar ik deed het toch :( Trek m aan zijn kop en een Z paard moet nou toch eens goed in de oprichting kunnen lopen. Dat het Z paard de afgelopen 4 maanden vooral smw getraind is en niet perse Z deed er blijkbaar niet toe. Gewoon zo stom van mezelf (kreeg van mijn eigen instructeur ook faliekant op mijn donder hoor dat ik het had laten gebeuren).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:09

Tjee.... en dat noemt zich dan instructeur :x :x :x :x En dan is het waarschijnlijk ook nog een bekende naam. Schandalig, jij zit er lekker mee. Al fysio of zoiets erbij gehad?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:15

He verdorie wat sneu voor Det en jou Ips -:(-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:48

Vreselijk wat er in Istanbul is gebeurd... ik wil het nieuws eigenlijk gewoon niet meer zien, kan het niet meer plaatsen wordt steeds erger en meer |(

Slecht geslapen het regende en ik zag alweer alles voorbijdrijven :O en bijna uiteindelijk bijna verslapen :oo dus in kwartiertje ontbijtjes gemaakt voor onze 4 gasten en ik heb niet gehoord dat er iets mis was in de kamers dus het zal goed zijn gegaan :+

Gisteren werd gevraagd of ik op een vacature wilde solliciteren bij de school waar ik heb ingevallen. Ik heb dus bedankt en gezegd dat ze me altijd mochten vragen voor invalwerk op de maandag/dinsdag. Ben zo blij dat ik niets meer te maken heb met het vergadergeneuzel, onderwijsadministratie, commissies en andere energievreters. De leerlingen vind ik echt superleuk maar alle randverschijnselen (die dus in uren vaak hoofdzaak zijn helaas) 8)7

Gaaf paard trouwens deze http://www.bokt.nl/markt/ad/413921/date als ik nog jong en jeugdig was haalde ik haar direct op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:29

Ips,....dat is waardeloos,...hopelijk heb je Det weer snel fijn aan het lopen,..niet leuk.
Vhu, wel een compliment dat ze willen hebben, maar begrijpelijk dat je het niet doet.
epplejack is lok niets voor mij.., hoop dat je je trailer vanmiddag verkopen kunt, duim voor je.

Hier veel wind...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:54

Veel te groot paard hihi.
Ik kom wel vaak bij EJ maar voor simpele dingen (en de winkel zit nog geen 3 km van mijn huis LD )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:33

Gaat nu ook niet meer hoor maar dat soort types hield ik erg van. Nebraska (ruim 1.70 ook kasteel :-) ), een van mijn vorige paarden, zat zelfde bloed in (Voltaire, ook Ramiro, maar deze is een Voltaire). Zijn heerlijke nuchtere harde werkers. Niet altijd qua keuringen van KWPN het beste, krijgen vaak net geen 1e premie, soms hier en daar wat groffer qua beenwerk of net niet ruim genoeg in de gangen of rug niet zoals KWPN wil zien, maar zijn heel fijne paarden om mee te werken. Zie je ook wel aan die merrietest bijv.
Maar goed we doen het hier met Ber en Piet ook leuk hahaha :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:09

Fijne paarden Voltaire's, ze oogt helemaal niet zo groot op de foto...maar dat is ze wel, haha..grappig.
Zelf veel fijne jaren gehad bij de stoeterij waar ik werkte...met de nikki stam.....heel fijne paarden !!
wilde met zoon gaat mtb-en in het bos..maar krijg beide fietsen niet op de drager...dus helaas...thuis maar dingen doen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:58

Net een paar uur geslapen. Was heel hard nodig. Moet nu eigenlijk nog Sam longeren en iets met Rembrand, maar ik vrees dat ze vrij gaan krijgen. Nog steeds heel erg moe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:16

Dan kun je beter je rust nemen TIne :(:)
Ja dat is een hele mooie oude merriestam wat leuk zeg Biancacoo dat je daarmee hebt gewerkt :j
Nou ik heb een hele hele bijzondere middag gehad. Ben er nog van ondersteboven. Het heeft me heel veel inzichten en antwoorden gegeven over Ber en mezelf en onze samenwerking.
Het meest bijzondere was dat aan het eind van de sessie ik Ber in de wei had gezet. Maar ze bleef staan. En ging op een gegeven moment voor zich uit staan kijken alsof ze iets zag. Maar er was niets. Ondertussen zei Anita, de instructrice zeg maar, dat Ber het had over een schelp, of de zee... maar ze wist niet precies wat... een andere vrouw die ook mee was liep naar Ber toe en Ber begon tegen haar te praten. Dat wil zeggen je zag haar ogen en oren heen en weer gaan en uit haar ogen liep water (tranen?)... echt zo bizar. Ber vertelde dat ze nog wat wilde vertelellen dat ze naar het strand moest met een groep paarden, dat ze niet wilde, maar ze moest, en ze moest het water ingaan terwijl ze wist dat dat niet goed ging, ze rende en rende en zakte weg (de mevrouw deed na wat ze aangaf, galopperende beweging en opeens viel ze).
Degene van wie ik Ber heb overgenomen heeft me nooit verteld over een ongeluk in zee, wel dat ze vaak naar zee gingen rijden... Volgens Ber was er ook nog een ander paard bij betrokken.
Toen ze het had verteld ging ze op drie benen staan en was helemaal rustig, leek moe (of tevreden?).
Ze had al verteld dat ze heel veel pijn aan haar knieen had gehad (ik heb haar overgenomen met chronisch ontstoken voorknieen), maar Steffi ontdekte toen al die verschoven wervels, wellicht dat dat door dat ongeluk is gekomen...
Bizar he.
Zo was er nog veel meer.
Dus de puzzel is weer wat meer gelegd. Was heel indrukwekkend allemaal :7 was nog veel meer maar dit vond ik een van de meest bizarre gebeurtenissen die ik ooit heb meegemaakt bij een paard-mens-relatie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:22

WoW, wat bijzonder om zo mee te maken, Vhu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:25

Heel bijzonder VHU. Ik heb ook een keer een paardentolk ingeschakeld, helaas kreeg ik niets herkenbaars, anders dan de standaard dingen die iedereen kan bedenken, dus ik geloof er niet zo in.
Het zijn mensen die heel goed luisteren, goed vragen kunnen stellen en heel goed kijken naar lichaamstaal. Net zoals bijv Derek Ogilvie.

Maar goed, blijkbaar heb jij een echte. Maakt verder ook niet uit, als je er maar mee geholpen bent.

Poeh, krijg net berichtje, zoonlief komt pas rond 19.30 terug van kinderfeestje, vind ik persoonlijk toch best wel erg laat eigenlijk. Hij moet morgen gewoon weer naar school. Nou ja, ze hebben het wel leuk gehad.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:34

mooi VHU,ooit kwam er ook zo'n vrouw bij een paard op stal, ze was die aan het behandelen en draaide zich om naar mij en zei: happy is heel blij met jou als baas.... <3 (ik weet wat ze met haar hadden uitgevreten bij de vorige eigenaar maar niemand anders weet dat) heel bizar en ik was er stil van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:08

Vhu, wat onwijs gaaf....!! Zo valt langzamerhand van alles op zn plekje !! fijn !! <3 <3
Tine..uitrusten lijkt me dan wel essentieel nu.... :(:)

De stoeterij had geweldig leuke paarden staan.....echt heel mooie merrie's...waarvan de nakomelingen veel kwpn en zangersheide gekeurd zijn....ook met nakomelingen gewerkt van voltaire en concorde....Ramiro Z en Zeoliet...
Mooie herinneringen....dubbel gevoel geeft dat...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:44

Afgezien van het verhaal vond ik het gedrag van Ber heel bijzonder, de rust die ze uitstraalde echt niet normaal, alsof ze stoned was zeg maar :z ultra chill. Dus deze mevrouw doet zeker iets met energie, wat het dan ook is. Ze is energetisch therapeut, naast centered riding en connected riding instructrice. Ik heb bijna een uur staan janken, tranen liepen me over mijn wangen bij van alles echt niet normaal het was zo ontroerend allemaal. En ben best nuchter type. Huil eigenlijk nooit. Toon nooit achterste van mijn tong zeg maar... Tijdens mijn burnout vroeg iedereen steeds moet je niet huilen, nee, hoezo :+ en nu echt bizar hoor.
Moet er dan ook ff van bijkomen :P
Ze zei dat dat wel paar weken kon duren voordat alles op zijn plek viel, ben benieuwd :7

En toppie, trailer verkocht :D
Piet wilde ook van alles kwijt, zo grappig, want daar liepen we even langs, omdat Ber vertelde dat ze een kleine vriend had :) ik zei, ja dat kan ik me voorstellen dat die van alles kwijt wil maar dat wil ik niet horen want hij is zo eigenwijs ;-) moest ze enorm om lachen. Piet heeft geen trauma's in ieder geval, die denkt gewoon dat hij Mister Universe is hahaha.

Er zijn ook nog veel vraagtekens, zo had Ber het steeds over allerlei zwachtels en watten. Maar wat dat is? Echt geen idee. Maar goed hoef ook niet alles te weten als ik maar iets beter begrijp wat ik met haar kan / mag / wil doen. Ze zei bijv ook dat ze duizelig wordt in de trailer omdat het wiebelt en dat ze graag andere dingen wil doen dan grondwerk/longeren want dat heeft ze onderhand wel gezien maar wel gewoon werken met lijnen en dan echt aan het werk, dat ik meer met haar kan / moet doen dan wat ik nu doe omdat ze het wel kan :+ en ze wil al helemaal niet verzorgd worden door meisjes dat vindt ze vreselijk, mij vindt ze geweldig <3 maar ze snapt me niet altijd :+
En wat Biancacoo ook zei: haar bloedlijnen zijn behoorlijk complex, haar karakter op zich is al een uitdaging combineer dat met tig-niet-begrijpende eigenaren jarenlang en dan heb je een paard met een verhaal...

Sorry voor het lange verhaal, was ook nogal wat allemaal (nog veel meer :list: )

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:22

geeft niets mooi om met ons te delen :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:28

Ik lees het ook graag, Vhu.
Kom er zelfs voor onder mijn steen gekropen.
Mooi ook, Happy!