[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:21

ik vind die vorst aan de ene kant wel prima (niet zo nat) maar zo is onze bak 1 ijsbaan en ook niet te rijden....... Maja onder water kan ik er ook weinig mee.

Buiten staan ze hier toch wel, regen of vorst....

Ben vanochtend met trailer naar de vereniging gegaan om te rijden, maar gister was er springles geweest en er is daarna niet gesleept, niet te doen man met mijn lichte koetsje. Leek een soort maanlandschap en ik stuiterde alle kanten op. Op een klein stukje die wat beter was dus maar gereden (bak is 100 bij 30 dus ruimte is er wel). Ging wel redelijk!

Naar buiten gaan we sowieso niet doen, rondje wijk is saai en verder kan ik toch niets nu.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:57

Ja buiten staan ze bij ons ook op een beton stuk met zand uitloop.maar nu laat ik ze gewoon over de weide lopen.ik hok niks op geen voorstander van.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:26

Hopelijk aankomende twee dagen het land nog hard want ik moet met de trailer erin om het hooi op te slaan. Wat een prijsverschillen in hooi zeg. Drie adressen gebeld:respectievelijk 6, 5 en 4 euro per baal. Morgen weer 25 stuks in mijn trailer zien te proppen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:17

Napie schreef:
Hopelijk aankomende twee dagen het land nog hard want ik moet met de trailer erin om het hooi op te slaan. Wat een prijsverschillen in hooi zeg. Drie adressen gebeld:respectievelijk 6, 5 en 4 euro per baal. Morgen weer 25 stuks in mijn trailer zien te proppen.

Wel duur bij jou zeg.zit ik toch goed hier 2,50 3,00euro

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:57

Ik betaal 4 euro per baaltje, maar daarvoor bezorgen ze het dan ook aan huis en stapelen het zelfs netjes voor me op in de schuur.
Ik hoef er niet eens voor thuis te zijn.

Prima geregeld wat mij betreft! :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 22:01

wow wat een prijzen bij jullie keona! kan je niet als je hier langs rijd een lading meenemen? hihi

Hier betaal ik 4 euro en zelf afhalen ze laden vaak wel mee in. Vorige keer van buurman gekocht en zelf met tractor van land gehaald.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:11

L_Rivaldo schreef:
wow wat een prijzen bij jullie keona! kan je niet als je hier langs rijd een lading meenemen? hihi

Hier betaal ik 4 euro en zelf afhalen ze laden vaak wel mee in. Vorige keer van buurman gekocht en zelf met tractor van land gehaald.

Voor 2 euro koop ik het van het land afgelopen jaar

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 23:06

wat erg, ja hier is zijn de grondprijzen oom behoorlijk en te kort dat zal ook wel meewerken,maar 2 euro is qua werk ook niet winstgevend als ik dat van mijn vriend zo hoor (die is boer) maar tja ik wil het natuurlijk wel voor die prijs

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:10

L_Rivaldo schreef:
wat erg, ja hier is zijn de grondprijzen oom behoorlijk en te kort dat zal ook wel meewerken,maar 2 euro is qua werk ook niet winstgevend als ik dat van mijn vriend zo hoor (die is boer) maar tja ik wil het natuurlijk wel voor die prijs

Ja toch heb ik het daar voor gekocht,en was erg goed,ze hebben geloof ik wel alle apparatuur zelf. Ook stro kreeg ik paar jaar terug aan 1 euro per stuk.missschien is dat nu iets meer geworden.zal dat eens na vragen.maar probleem bij hun is dat je het zo van land moet kopen anders kun je ook vaak oudere pakken krijgen.maar zo van land perfect.
komend jaar gaan ze me grote pakken hooi sealen

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:19

Misschien toch naar Limburg verhuizen dan. :D hier betalen we vanaf 4 euro.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:45

LinSa schreef:
Misschien toch naar Limburg verhuizen dan. :D hier betalen we vanaf 4 euro.

Nou dan zou ik altijd voor de kleine voordroog baaltjes van aveve gaan net zo duur dan 2 pakjes hooi en net zo zwaar.en echt fijne kwaliteit

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:08

Mooie zware balen opgehaald. Auto was er iets minder blij mee. 500 kg hooi achter een punto.helaas is het land nu te modderig. Hopelijk kan ik morgen uitladen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 00:21

hey nanda waar heb je de baaltjes gehaald?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:30

In Vught....Via Marktplaats. Inmiddels alles uitgeladen. Gelukkig was het land bevroren en kon ik mooi tot de stal rijden.
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:18

Net eens even met 1 van de pony,s gaan fietsen.beetje gaan opbouwen naar ysselsteyn toe.maar pony was weer mega fit.hihi

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:43

lol, die trailer vol :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:01

:D die trailer geweldig haha en dat achter de Punto :')

Die pony's van jou zijn altijd fit Keona *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 07:43

VanHuisUit schreef:
:D die trailer geweldig haha en dat achter de Punto :')

Die pony's van jou zijn altijd fit Keona *\o/*

Ja op de een of anndere manier wel,dus zal ze vast goed verzorgen.hihi

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:34

Jippie,net knhs gebeld.
en ook mijn kaart word omgezet naar enkel mendurance.scheelt toch hoop geld zeker omdat ik andere wedstrijden ook niet kan rijden.(en niet will eigenlijk).

vergeten tevragen bij knhs,weet iemand dat hier.bij die menpas kon je enkel 2 span tandem wat je wilde starten.
bij de mendurance heb ik ook 2 span,maar mag ik die ook enkel starten.of hoe werkt dat.is fijn als bv een uitvalt? Of is dat bij deze pas dan enkel voor bij mij 2 span

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:53

Volgens mij is de mendurancepas combinatie gebonden.
Wel fijn dat je het nog kon wijzigen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:58

Fijn keona!

Zaterdag voor de eerste keer thuis gemend. Pony was errug druk en enthousiast dus echt ontspannen was het niet. Met uitspannen het lamoen op m'n tenen laten vallen dus die zijn nu pimpelpaars :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:13

Linsa oe das niet fijn, ik ben nog met beide pony,s gaan fietsen.en had mijn handen er vol aan.ze zijn echt mega fit.ook bij een de hartslag meter effe uit geprobeerd.
Ik heb echt nooit problemen zo na een winterstop.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:51

Lekker toch :D hier staan ze ook te stuiteren. Mennen vindt ze sowieso super, dus dan is ze altijd al erg wakker maar nu was het soms even billenknijpen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:05

Leuk zeg wij hebben gister een indoor marathon gehad.
Was echt goed gegaan 2x foutloos, wel laatste van de 5 in mijn groep maar dat waren allemaal super ervaren menners en er waren vele die toch een balletje of hindernis mee hadden genomen. Dus erg trots!

Fijn Keona, ik heb net mijn startlicentie betaald, maar ik wil nog wel dit jaar dressuur vaardigheid starten. Dus houd nog sowieso een jaartje aan. Al ben ik het totaal niet eens met het bedrag!

Krijg ik van mijn vereniging nog een na rekening van kosten van knhs 14 euro oke niet veel maar ik heb nog gevraagd aan de knhs of er nog extra kosten bij kwamen en ze zeiden dat ik doormiddel van mijn koetsiersbewijs en lidmaatschap vereniging al voldoende afdraag dat dit dus niet nog kwam.... dus wel....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:49

Voor de nieuwe mendurance-flyer ben ik op zoek naar foto's.
Foto's van deelnemers, keuringen, etc etc. Foto's die een goed beeld geven van een mendurance.

Ik heb een paar foto's maar daar staat het logo van de fotograaf nog op en dat is niet handig voor een flyer.
Foto's mogen gemaild worden naar: info@mendurancesport.nl