[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:43

Ik heb zowel een Maier als een HCA sulky. Beide zijn comfortabel. Het type Maier die genoemd werd ken ik wel, maar die is wel vrij zwaar.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:58

De instap van een tweewieler is lager. Dat werkt anders als een sulky.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:37

Pff ik baal wel hoor.
Ik wou gewoon echt heel graag een sulky en geen tweewieler. Ben dus niet zo happig op een zoektocht naar een tweewieler. Ik wil geen bankje en je zit juist zo mooi stabiel op de hca sulky. Nouja, ik hou het de alternatieven in de gaten maar ben nog niet echt overtuigd van de tweewielers.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:47

Unleash schreef:
Pff ik baal wel hoor.
Ik wou gewoon echt heel graag een sulky en geen tweewieler. Ben dus niet zo happig op een zoektocht naar een tweewieler. Ik wil geen bankje en je zit juist zo mooi stabiel op de hca sulky. Nouja, ik hou het de alternatieven in de gaten maar ben nog niet echt overtuigd van de tweewielers.

Misschien een kwestie van uitproberen?
Als je een inch maat groter op je sulky zet, dan gaat alles in zijn geheel omhoog?

Ik heb een afspraak bij hca gemaakt. Lees goede berichten hier! En ik heb afgelopen zondag de sulky en miniatuur paardje geprobeerd van een vriendin. Hca met stoel - zit heeeerlijk en de pony deed ook heel goed haar best :-)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:56

Er zijn er ook die met een pony van 1.15 met 19 inch hca mennen en deze goed in balans hebben. Wellicht kijken of je t eens ergens met een 19 inch kan proberen?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:06

Unleash schreef:
Pff ik baal wel hoor.

Ik heb geen bankje op mijn 2wieler, maar de "gewone" HCA stoel. Kan wel eventueel 2 stoelen naast elkaar erop zetten, maar in de praktijk men ik alleen, dus met 1 stoel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:55

Ik ben nu niet op stal dus kan niet meten, maar heb eigenlijk de maten (vooral de lengte) van een 16 inch HCA sulky nodig. Weet iemand dat toevallig?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:50

Hoe herken je een hca sulky? Aangezien er ook best wat look a likes zijn gemaakt?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:35

Tancreda4 schreef:
Hoe herken je een hca sulky? Aangezien er ook best wat look a likes zijn gemaakt?

De hca variant van tjeu wordt niet meer gemaakt. Andries heeft m aangeklaagd en de rechter heeft m in z'n gelijk gesteld.

De tjeu versie heeft een rails om het stoeltje te verstellen. De hca heeft een rubberen druppel, de schroeven aan de onderkant moeten losgedraait worden om m naar voor en achter te schuiven.

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:54

Tancreda4 schreef:

Op de achterkant van de stoel en/of op de stang onder de stoel zit een soort plaatje/sticker van Tjeu of hca.
De hca stoel ziet er meestal ook luxer uit: breder en dikkere kussens.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:34

Iemand die mij raad kan geven om tweewieler nog beter af te stellen? Hij zweeft nu mooi in stap maar lijkt in draf heel veel te bewegen in de livhtogen en ook van links naar rechts of is dit normaal? Ik men normaal met vierwieler.... op foto stonden de strengen nog te kort maar zo heb je idee van de combiAfbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:44

Als de lichtogen teveel bewegen dan moet je het lamoen nog iets naar binnen zetten zodat het goed aansluit op het schoftje.
Over de balans kan ik niet zoveel zeggen vanaf deze foto, dat is echt iets wat je moet voelen. De sulky moet niet achterover kiepen maar ook niet compleet op de schoft rusten. Probeer het eens zonder paard ervoor en jij gaat erop zitten. Iemand houdt het lamoen aan het uiteinde vast, die persoon moet lichte druk op de handen hebben. Ze zeggen ook wel dat je hem dan met 1 vinger omhoog moet kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 14-04-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:52

Ok dank je was ook mijn gedacht wel dat lamoen nog smaller mag.... hij zweeft wel mooi in stap en stilstand maar hebben daarvoor wel bak met 50 kg op de tree achterop moeten zetten. Volgens mij is deze wagen bedoeld om groom achterop te staan maar wil er alleen op kunnen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:00

Ik had altijd wel iets druk op het lamoen hoor, als hij bij mij teveel zweefde ging hij in draf heel erg klapperen en dat is irritanter voor je paard dan als er wat lichte druk op blijft staan. Alleen als ik je zo zie zitten, denk ik wel dat je last van je nek en rug gaat krijgen. Voor jou helt hij teveel achterover, je zit niet recht. Maar dat kan ook komen omdat het bok kussen schuin loopt.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:09

Ok mss toch wat gewicht uit de bak halen... bokkussen is los en heb ik vandaag weg gelaten

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:30

Mijn hulsmann sulky is binnen. Ja het veert prima en het in balansbrengen is een fluitje van een cent. Ik was een HCA gewend ( staat nu bij G van Boven) heb hier zeer prettig lange tijd mee gereden maar ik moet en kan zeggen dat deze Hulsmann Sulky toch veel prettiger veert en goed af te stellen is. Ook het stoeltje dat op rails is gemonteerd is heel handig. Niks ten nadele van de HCA maar ik heb met deze nu rondgereden en wil niet weer terug.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:32

Ik zou een foto willen plaatsen maar omdat ik lange tijd niet op bokt heb gezeten ben ik dat verleerd ,mocht iemand het willen zien dan zal ik me er weer in verdiepen.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:33

Ik zou een foto willen plaatsen maar omdat ik lange tijd niet op bokt heb gezeten ben ik dat verleerd ,mocht iemand het willen zien dan zal ik me er weer in verdiepen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:44

Ik ben heel benieuwd!
Foto kan heel makkelijk via de knop Voeg foto's toe onder het type venster.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:20

Ik ben vandaag begonnen met de lijdensweg die 'hoe krijg ik m'n sulky in balans' heet. Wat een gemier haha. Als iemand nog tips en tricks heeft voor een hca af te stellen of eventueel zou kumnen/willen helpen (zuid Holland) hoor ik dat graag {:}

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 22:43

Tancreda4 schreef:
Ik ben vandaag begonnen met de lijdensweg die 'hoe krijg ik m'n sulky in balans' heet. Wat een gemier haha. Als iemand nog tips en tricks heeft voor een hca af te stellen of eventueel zou kumnen/willen helpen (zuid Holland) hoor ik dat graag {:}

Waar precies in zuid-Holland?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:36

xSCWx schreef:
Tancreda4 schreef:

Waar precies in zuid-Holland?

Ter aar / Alphen ad Rijn.
Ik kan zelf ook met de trailer komen eventueel :)

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:01

Foto lukte me niet :o :(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 15:38

Tancreda4 schreef:

Wij wonen bij elkaar in de buurt, kan best helpen :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 15:39

Er staat sinds van even een Meijer sulky op FB, misschien heeft iemand interesse