[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:34

@Biancao: zo hier dus ook geleerd, bij de cursus voor het koetsiersbewijs op de menstal, eigenaar heeft geweldig veel en mooi tuig en daar is alles, écht alles altijd brandschoon) en dat gaat dus allemaal met de groene zeep :j . Het teilidee is mijn eigen slimme en snelle manier en dat bevalt prima :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:22

Hier ook kennis over tuigen schoonmaken van de stalhouderij waar ik heb gegroomd. Ook daar de truc met de groene zeep of met zadelzeep. Ik gebruik dus ook geen olie (nooit gedaan). Als ik het gewoon te vies vind worden maak ik het schoon. Niet dat ik het altijd allemaal uit elkaar haal, soms gewoon een onder deel (de strengen / broek, ligt er net aan hoeveel tijd ik heb). Voor wedstrijd alles netjes natuurlijk. Dan heb ik wel van NAF (leather balsem, ruikt heerlijk en wordt het erg mooi van) en een soort snelle schoonmaker (leather quick clean), zal even plaatjes erbij zoeken.

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... et/111541/

en hier wordt het ook heel mooi van, als ik wedstrijd heb gebruik ik dat vaak voor *D
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ssing.html

Mijn tuig is dus al ruim 10 jaar oud en mijn zadel, ik weet niet eens hoe oud }:0 . Maar 't is echt allemaal nog prima. Zadel / hoofdstel trouwens altijd gewoon met van die cleaner en als ik het te droog vind met die rapide.

Vind beetje prutsen met tuig altijd wel leuk, 't knapt er altijd erg van op :+ Hou er ook van als het er netjes en mooi uitziet *D

Vanochtend wakker met knallende koppijn. Moest natuurlijk van alles doen eerst om man/kind de deur uit te krijgen en daarn voor mijn werk. Nou 't ging echt niet. Plat gegaan %) Kom nu weer beetje bij. Te veel aan mijn hoofd, dat is wel duidelijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:28

Jemig, wat gaan jullie hard.

@olga klinkt als een hele leerzame les met Koos. Hopelijk heb je veel inspiratie opgedaan. Stoer hoor om Samengesteld te starten. Volgens mij staat in het reglement "mogen" als ik me goed herinner en zou je lager mogen starten. Maar ach, klasse 3 makkie toch :D

Wij starten zondag in het Amsterdamse Bos samengesteld. Start dressuur: 9.00 u, dus dat wordt vroeg voeren. Start marathon om 9.50 u en s middags vaardigheid. Janouk start in de ervaren klasse pony, al wordt dit haar 4e samengestelde wedstrijd. Op basis van haar klassering in de D/V.

Onderhoud tuig; ik ben vroeger als Penny zo gedrild op een stal, dat ik het nog steeds hetzelfde doe. Wij hadden geen schabrakken, dus elke dag moesten de zadels schoon; sponsje met zadelzeep. En 1 x per maand hoofdstel helemaal uitelkaar halen, alle gespen schoonmaken en controleren, etc.
En dat doen wij met het tuig ook. En aan het begin van het wedstrijdseizoen gaat het in het vet. En voor de Hippiade helemaal in de schoensmeer voor de glim. haha

@vhu :(:)

@tine ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan voor je zoon, zodat hij zich snel weer beter voelt :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:33

@VHU :(:)
@Tine, wat vervelend een parasiet in zijn darmen , echter wel fijn dat je nu weet wat de buikpijnen veroorzaakt bij zoonlief....

Vwb mijn samengestelde wedstrijd ga ik het gewoon proberen. Dressuur moet wel lukken hoop ik (heb de proef bekeken en ziet er niet super moeilijk uit) en vaardigheid is nu voor mij ook al +20 in het Z. De hindernissen zijn hetzelfde vwb klasse 1/2/3 dus boven het feit dat ik het erg spannend vind ga ik gewoon de komende periode lekker oefenen en hoop gewoon te kunnen genieten. Verders geen illussies etc.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:50

Gewoon proberen. Wij hebben voor de marathon ook een voorsprong omdat wij dressuur/vaardigheid goed voor elkaar hebben, dus kunnen wij genoeg steken laten vallen in de marathon door gebrek aan ervaring :D . Dat geldt voor jou ook. *\o/* _/-\o_

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:53

Ik heb net de fokker van Mick - eindelijk - gevonden en gesproken *\o/*
De man is nu 83, recent weduwnaar geworden en hij gaat op zoek naar veulenfoto's <3 (hij kon zich de bles nog herinneren ;-) )
Hij vond het heel leuk om eens iets van z'n paarden terug te horen, hij had nooit eerder meegemaakt dat iemand hem had benaderd en zich eigenlijk nooit bedacht dat het best leuk was om te horen. We werden al van harte uitgenodigd om eens langs te komen met 't paardje.
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 12-04-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:58

Biancacoo schreef:
1x in de olie keer als je hem nieuw gekocht hebt, prima, maar daarna enkel met zadelzeep schoonmaken en verder niets !!
dat is dus de ouderwetse manier van lederonderhoud, wat tegenwoordig bij onze generatie echt niet meer bekend is, helaas..

YESSSSSSS!!!!! hahah jawel jawel jawel.. wel bekend dus!! :D

Biancacoo

vhu :(:)
Tine....dat klinkt niet best van die parasiet in de darmen van je zoontje...balen zeg...
Ik hoop dat hij snel baat bij de medicijnen heeft.... :(:)
Janouk..heel vroeg voeren dan zaterdag..en dan aan de slag..veel succes en veel plezier !

nog niets gehoord van DA over Dakota...wat duurd een dag dan lang..
ga weer was opvouwen enzo.....

Ollie1

janouk schreef:
Gewoon proberen. Wij hebben voor de marathon ook een voorsprong omdat wij dressuur/vaardigheid goed voor elkaar hebben, dus kunnen wij genoeg steken laten vallen in de marathon door gebrek aan ervaring :D . Dat geldt voor jou ook. *\o/* _/-\o_

:j en zo zie ik het ook.... en als we maar 'lol' hebben toch... kan ik in iedergeval zeggen dat ik ooooooit een x klasse 3 heb gereden :=

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:59

@Biancacoo, een vervelend gevoel is dat hé dat wachten.... mmm dat ik had met de sterilisatie van Layka ook ...... ze zijn toch met je diertje bezig :(:)

@Prinsjeh, wat een super leuk nieuws... en ook ontzettend leuk voor de oude eigenaar :D
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 12-04-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:00

PrinsjeH schreef:
Ik heb net de fokker van Mick - eindelijk - gevonden en gesproken *\o/*
De man is nu 83, recent weduwnaar geworden en hij gaat op zoek naar veulenfoto's <3 (hij kon zich de bles nog herinneren ;-) )
Hij vond het heel leuk om eens iets van z'n paarden terug te horen, hij had nooit eerder meegemaakt dat iemand hem had benaderd en zich eigenlijk nooit bedacht dat het best leuk was om te horen. We werden al van harte uitgenodigd om eens langs te komen met 't paardje.

Dat is wel heel leuk zeg!
had ook kunnen zeggen dat t m geen reet interesseert. Heel leuk dat die man er zo enthousiast over is!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:01

@Prinsje: oh, wat ontzettend leuk <3

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:09

kei lief prinsje,
zo ben ik ook an de veulenfoto's van breezer gekomen, die mensen vonden het oo zo gaaf dat hij nu in trails loopt etc..

hopelijk vind die man ook nog wat voor je joh..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:10

dankjewel voor jullie reacties, ik ben ook helemaal :):) :):) :):) ervan, nu maar hopen dat ze destijds inderdaad fotootjes van 't veulentje hebben gemaakt, dat wist hij niet helemaal zeker, maar hij dacht van wel. De beste man beheerste geen computer, dus mocht hij iets vinden, dan krijg ik het met de post thuis gestuurd (haha, de goeie oude tijd methode werkt natuurlijk ook nog).

Nu ga ik naar de ruitersportwinkel, m'n dekens wegbrengen om te wassen/repareren

:wave:

maar eerst nog
:(:) voor het wachten op nieuws van Dakota voor biancacoo
:(:) voor de hoofdpijn van VHU
:(:) voor de parasiet bij zoonlief van tine
*\o/* voor de samengestelde van Ollie
*\o/* voor degenen die de 'echte' lederonderhoud-technieken beheersen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:14

net terug van rondje van 11km,
meneer was DRUK!! ADHD, pfffffffffffffffff (denk 1,5 uur weggeweest, en nee, niks gedraaft..)
vond het nu wel welletjes en heb stalhoudster verzocht, geen brok meer, enkel nog de subli-zonder...
gras groeit ook weer, stippeltje haalt er allemaal zat uit, krijg ook 2x per dag hooi en halve schep subli-zonder 2x per dag, + brok....
tis geen heet ras, die flappeloosas, dus hoeven helemaal zo hard niet gevoerd te worre...
over paar weken de musly er ook nog af.
leuk voor de winter maar in de zomer echt overbodig..
tijd zat als er wedstrijden zijn ofzo.
man...mn rug doet gewoon zeer... :-(
straalt uit naar mn been, vin dr niks aan zo...
straks rugpilleke en na rondje taxi vroeg naar bed toe....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:31

Bianca waarom wordt dat niet door de tuigleverancier gezegd... dan was mijn tuig dus waarschijnlijk wel langer mee gegaan. Ik heb net een pot zadelzeep weggegeven omdat ik die nooit gebruikte. Ik zal even op zoek gaan naar ander spul dus. Zou ledervet ook kunnen? Daar heb ik nog wel een pot van staan.
Wachten duurt altijd lang.

Tine wat vervelend voor P. Weet je ook hoe dat zo in zijn lichaam kan komen. Wel goed dat hij het nu kan aangeven. Hopelijk knapt R. op.

Prinsje wat leuk.

Bicci jeetje wat vervelend. Dat stip daar zo heftig op reageert.

Ik heb gespijbeld. Ik wilde wat aan de studie doen, maar ben toch maar even op bed gaan liggen. Normaal slaapt daan 1,5 a 2 uur, maar vandaag 3 uur. Oeps. Dus ga maar snel wat doen

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:33

Bicci, heb je pijn in je rug van je rondje met druktemaker??
vervelend dat het dan niet lekker gaat. hier krijgen ze ook geen brok (en stuiteren nog)
maar scheelt altijd iets idd. sterkte!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:36

wellicht wisten ze dat toen nog niet bij de leverancier? (slecht kwaliteit die levering)

en olie, tjah, als die verteren en jij hebt eerder nieuw tuig nodig, levert meer op vor hun?
slecht, maar kan natuurlijk.

die stomme stip heeft zo zn gebruiksaanwijzingen jah.
alle ander paardjes op stal staan keihoog in t bloed, springpaarden en dressuurpaarden enzo.
zo'n stipgeval is koudbloedje, dusjah....heulllllll anders :))
bovendien heeft de mijne veel knapstruber in t bloed, nog kouwer dus..haha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:37

@Tine: hopelijk slaan de medicijnen aan bij je zoontje :(:)

@Bicci: :(:)

@Tallechie: nu ben je ook vast een stuk productiever!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:38

@nm, thxx, tis mn eigen schuld hoor,
had toen ik stond te twijfelen om te longeren uitgebreid dat gewoon moeten doen ipv rondje naar buiten.
door omstandigheden had hij ook al bijna weekje niks gedaan (wel elke dag in de wei van 8 tot 19:00)

dus tjah, daar heb mezelf mee...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:38

Laatst bijgewerkt door janouk op 12-04-12 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:39

avaluna normaal gesproken wel, maar moet ik niet hier blijven hangen :-)
Zo maar even rondje met hond en Daan doen, even frisse llucht

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:05

Wat leuk PrinsjeH ik denk dat je die meneer er een groot plezier mee hebt gedaan.
Janouk zo mooi en zo := filmpje houdt op na plm 1.5 minuut, tenminste ik heb dan zwart beeld (of ben verblind door Janouk hahaha)
Tine wat naar voor je zoon, maar wat fijn dat je het nu weet. Arm joch.
Biancocoo de DA heeft vast zo'n belrondje om 16.00 uur. Dat de assistent ze allemaal tegelijk doet. Komt echt goed hoor :(:)

Ben hier weer helder & boos -:(- dus heb mijn leidinggevende een heldere mail gestuurd (wel paar keer overgelezen :x ) dat ik volgend jaar 0.5 wil werken en geen uur meer ga doen (ook niet als ze me 'per ongeluk' een taak geven wat een soort Betuwelijn blijkt te zijn ~~}> ). Ook weer zo'n leidinggevende die er nooit is, ook zo handig. Moet het weer per mail >;)

Nou ik zal ophouden met mijn gemopper :7
Heb ook nog enkel verstuikt/gekneusd met het uit de auto stappen gisteren, stapte precies op het stoeprandje :roll: kon gisteren nauwelijks lopen maar gaat nu langzamerhand wel weer beter.

:D

@Bicci een appaloosa is toch een warmbloed? Dacht ik :o? Maar van een weekje lekker op de wei en voor de rest niets en dan ook nog dat voorjaarsgras wordt denk ik elk paard een beetje 8)7 :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:12

@VHU: he, het zit je even niet mee... hoofdpijn, enkel verstapt, leidinggevende die betuwelijn in je werkweek wil stoppen... :(:) Tijd voor ommekeer hoor, nog wat leuks gepland binnenkort??? Iets om naar uit te kijken, zoals de endurance?

Die meneer belde dus net al terug... hij was druk aan het zoeken, maar raakte beetje bedolven onder veuelenfoto's... hij had nog niks gevonden, maar vroeg de precieze geboortedatum, die had hij steeds achterop de foto's gezet. Ben benieuwd...

Ik ga zo Mick uit de wei plukken en poetsbeurt geven voor z'n verjaardag :D En mss nog even longeren of zo... Daarna afspraak waar ik helemaal geen zin in heb -O- en daarna gaan we hapje eten buiten de deur, dus allemaal: toedeloe :wave:

Ik hoop maar dat Biancacoo Dakota aan het ophalen is en alles ok is gegaan, log vanavond nog even in!

Trouwens, gaat iemand naar die Dag van Aangespannen Paard op 12 mei in utrecht??? Ziet er wel leuk en gezellig uit...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:33

:wave:
wel fijn dat nou bekend is wat het is met zoontje tine! Hopelijk gaat het gauw beter!

veulenfotos voor prinsje
De vraag over Liesbos, NEE, dat mag niet, mennen op die paden. Staat op de borden. Of men zich daaraan houdt is een 2e natuurlijk. maar het mag niet.

Ik ga gauw afwassen en een was draaien en dan verder een presentatie in elkaar draaien