[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:32

Je kunt het Naaltje *\o/*
Tine naar de binnenbak, ik moet zo eerst wat aan het werk en daarna ook naar stal. Denk dat ik er maar op ga, wil zo graag voor het eerst gaan galopperen..... Met wagen erachter is nu ook wel erg zwaar hoop dan dat ik woensdag en zaterdag nog even proef kan oefenen en wat vaardigheid. Heb het deze week echt bizar druk met school B-) nog twee weken en dan sta ik de vrijdag in ieder geval niet meer standaard ingeroosterd, dat scheelt een hoop.

Ik raak mijn oude rijjasje maar niet kwijt, is keurig jasje weet iemand iemand die graag een jasje wil voor een oefenwedstrijdje of zoiets? Het is maat 40/42 ouder model maar het is nog werkelijk keurig. Vind het ook zo zonde om het gewoon met oude kleding mee te geven maar kan het zelf ook niet meer gebruiken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:22

Goedemorgen allemaal !! zwaai even snel ..... mag wel he ?!
Zooo, wat hebben jullie veel gepost.
Sterkte voor diegene met blauwe plekken
Gefeliciteerd met de goede resultaten op de wedstrijden.
Dennis sterkte met de kijkers van Lot !! ze is echt een topper.
VHU lekker mennen en rijden met Bente en een rijjasje. ???? niet aan mij besteed...
lanouska om gegaan...jeey, akelig zeg...
Tallechie, wat heb je een goede wedstrijd gereden, ziet er rustig en ontspannen uit, nu nog idd wat ronder, enne,.... klein vraagje : wil je zelf wat meer stoer rechtop gaan zitten.... ??? je kunt het best, Vaele is al echt veranderd !!! super gedaan !
Naaltje, succes !!!
Nouvel, wat een geweldige tijd langs het strand heb je met Fifi gehad, ziet er echt uit als GENIETEN !!!! :j
Wij hebben weer puppen gekeken gisteren, volgende week mogen ze mee naar huis !!! eindelijk !!! kan haast niet wachten !!!

Succes iedereen vandaag, en sterkte en veel plezier.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:32

PrinsjeH schreef:
:x NIEUWS: VAN SCHIE Ruitersport / Mensport gisteren failliet verklaard zag ik...

Ik wilde nog even op dit bericht reageren trouwens. Beetje laat maar kom er via via achter dat dit in het topic stond.

Dit bericht is dus onjuist. Van Schie ruitersport en Van Schie mensport zijn twee aparte bedrijven.
Van Schie mensport is NIET failliet geweest. De ruitersport Van Schie is helaas failliet verklaard door een misverstand, maar was in een dag weer opgelost. Helaas krijg je dan gelijk wel het label Failliet. Wat dus een te groot woord is voor hetgene wat er gebeurdt is.

Ze vonden het erg jammer dat het op zo'n "sensationele" manier hier op bokt verkondigt werd, terwijl er niet eerst even gebeld werd om te vragen wat er aan de hand is.
Ik vind het ook erg jammer dat het zo opgeblazen op een openbaar forum is neergezet zonder achtergrond informatie. Dit is zeer schadelijk voor een bedrijf. Waarom niet gewoon even navragen wat er aan de hand is voor je iets op een openbaar forum met veel poeha neerzet.

Heb ze utigebreid gesproken en er is helemaal niets meer aan de hand. Alles was zo weer opgelost (het was ook maar een miscommunicatie)
Ik heb het volste vertrouwen in de winkel en de mensen achter de winkel. Wilde dit dus gewoon nog even kwijt.
Persoonlijk vind ik het ook wel een wat overdreven bericht. PrinsjeH, ga je zulke berichten over alle bedrijven die failliet gaan plaatsen? Dan zal je er namelijk een dagtaak aan hebben :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:53

Goeiemorgen allemaal

@Nouvel: Super foto!
@Dennis: Net wedstrijddebuut, maar had niet anders verwacht! Goed gedaan.
@Tine: Kan me voorstellen dat je schrok. Paarden op de wei met zulke onweersbuien geeft geen lekker gevoel.
Leuk dat je zoontje zo fanatiek door de plassen ging. :D Succes met je les straks.
@Tallechie: Goed gedaan. Filmpjes zien er goed uit. Lekker rustig en gecontroleerd. :)
@Lanouska: Auw. Zulke wedstrijden zijn minder. Gelukkig hebben jullie en de paarden er (vrijwel) niks aan overgehouden.
@Maisie: Ook al zo’n nette wedstrijd gereden. Gefeliciteerd.
@VHU: Onbegrijpelijk he, dat mensen zo met hun dieren kunnen omgaan. Wij zullen dat toch nooit kunnen begrijpen.
@Naaltje: Goed dat je vertrouwen houdt in verzorgsters. Er zitten echt wel goede tussen! Hoop dat dit hem wel wordt.
Wat balen van je racemonster.
@Evelli: Ik denk dat PrinsjeH het niet zo bedoelde hoor. Als je leest dat er een winkel failliet gaat, schrik je toch wel. Vooral als je daar vaste klant bent. :)

Gisteren fanatiek bezig geweest op stal. Iedereen was naar HE, dus volop bezig geweest.
Alle stallen gedaan, pony's naar buiten gedaan, Brunellie gelongeerd, met Kokkie gemend en nog even op Vamp gereden. Die liep dressuurmatig echt top. Zat de hele tijd met een grote grijns. Daarna nog even een sprongetje gedaan, alleen was de hele hoefslag zeiknat, dus op een gegeven moment maar gestopt.

Keet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:56

Vraag me af of PrinsjeH er wel een vaste klant is. Want die woont héél ergens anders, heeft volgens mij niet eens een idee waar Zwaanshoek ligt!
Wat ik erger vind is dat ze inkomsten mislopen nu omdat het op deze manier op Bokt is gezet. Ze hebben al diverse berichten ontvangen dat door deze melding op een openbaar voor iedereen te lezen forum niet meer naar hun winkel komen omdat ze bang zijn dat er niet geleverd wordt oid. en dat vind ik ontzettend sneu!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:59

@evelli, als je opgelet hebt, is het later ook gemeld dat het faillissement weer ingetrokken is. Ik vind jouw bericht dan ook een beetje zwak. Degene van dit topic die er in de buurt wonen zijn er ook gewoon alweer geweest :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:00

@evelli, maak er ajb niet zon ophef over? Dat zal allemaal vast niet door een boktpost komen. Daarbuiten bestaat ook nog een wereld!

Poeltje goed bezig geweest!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:02

Ik ook van het weekend, heb er lang met ze over gesproken. En zij gaven aan wat ik hier net in mijn bericht heb neerzet: dat ze van diverse mensen hebben gehoord dat mensen door dat bericht op bokt (is er specifiek bij gezegd) niet meer naar ze toe komen ;) en dus inkomsten mislopen. Want ook al is het later gezegd dat het ingetrokken is, het blijft voor altijd op het WWW staan, in het openbaar waar iedereen het kan lezen ;)
Heb ook overlegd of ik er op in zou gaan en dat wilde ze ook erg graag :) het is dus in overleg ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:59

@Evelli
Ik vond het juist opvallend hoe weinig aandacht er gegeven werd op Bokt en in de omgeving aan het faillissement. Er staan juist heel weinig berichten op.
Ik had het bijv. niet gehoord via Bokt of de club, maar zag het op de rol van de Rechtbank staan. Ik was daarna op Google en Bokt gaan zoeken wat er aan de hand was en kwam helemaal niets tegen, behalve een melding van 1 Bokster die haar wagen in onderhoud had staan en zich afvroeg wat de gevolgen waren voor haar koets. Terecht overigens.
Dus ik denk dat het wel meevalt met de negatieve publiciteit, voor zover ik kan overzien.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:28

Geen idee waar jullie het over hebben :-)

Ik heb nu 2 aanbiedingen staan voor het meegaan op de wagen en dat wordt nog lastig kiezen :-)
De eerste is bij een bokker :-) Is eigenlijk ook wel iets te ver weg maar altijd te combineren met bezoek aan ouders/broer/etc in die buurt. Gave sportponies.

De 2e is dichtbij, met friezen en een wat oudere man.

De 1e trekt me meer aan maar daar kan ik even nog niet gaan kijken ivm omstandigheden.

Alletwee wordt denk ik teveel ivm mijn horsecare activiteiten........

keuzes maken is soms lastig :-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:06

Naaltje schreef:
Poeltje goed bezig geweest!!

Dat voelde ik gisteravond ook wel. :z Was aardig moe, hihi.

Leuk dat je twee aanbiedingen gehad hebt, IngridM! Succes met het maken van je keuze.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:38

even snel tussen het werk door...

evelli, ik had hier inderdaad al gemeld hoe het zat, heb gelijk contact met ze opgenomen en contact gehouden zodat ik gelijk wist hoe het zat en het hier kon melden...

het heeft ook in de kranten gestaan en op sites op internet, dus het 'gerucht' komt niet alleen van bokt af...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:23

De kogel is hier halverwege door de kerk: ik ga een heel goed huisje zoeken voor Dora.
[EA-TK-PP] Prachtige bruine 4 jarige beleerde shetlandmerrie

Ze is netjes beleerd, is de allerliefste shet die ik ken en verdiend een plekje waar lekker elke dag met haar geknuffeld wordt en getutteld.

Ellis: gave fotos trouwens op het strand!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:24

Evelli waarom wordt dora verkocht?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:10

@Evelli dan voortaan enkelspan begrijp ik? Want je had toch twee bruine shetlanders of waren het er drie, ben het even kwijt. Want wie is 10? ?

Als ik op google intyp van schie ruitersport zie ik in totaal ruim 3000 berichten en op de 1e pagina bijna bovenaan de faillissementsmededeling van het faillissementsdossier. Kijk als dat bovenaan staat dan ga ik me als consument wel wat afvragen. Dat ik dan zo slim moet zijn om te begrijpen dat dat onderdeel is van de holding van schie mensport, zal dat zo zijn, maar de vraagtekens komen eerder door mededelingen die gedaan zijn door bevoegde instanties. Als je zakelijk geluk afhangt van wat er op bokt wordt geschreven heb je zowiezo een probleem.

Verder vind ik dat van Schie erg mooie wagens te koop heeft en ik hoop dat de mensportzaak gewoon blijft bestaan.

Wij hadden vandaag dat moment dat je altijd hebt met jonge paarden die je door gaat rijden.... het moment van wat nu? en als ik er nu niets aan doe, heb ik morgen een groter probleem <<) Bente stond al stuiterend in haar weiland (zo wat kan die bokken en springen zeg!) en dus eerst maar eens gelongeerd voordat ik ging rijden. Het was ook nogal onstuimig weer dus alle ingredienten voor een pittig ritje := Nou ze was dus zeer tegen mijn been, huppelig maar net niet steigeren, kont knijpen maar net niet bokken, bit niet aan willen nemen }:) opeens heel erg kijken en stilstaan en dan weer niet voorwaarts willen >;) dus ik er eerst vanaf, alles gecontroleerd (tong over bit, ligt zadel goed) en er weer op. Zelfde verhaal -O- zjips denk ik dan, ik moet hier doorheen maar hoe .... nog wat rondgestuurd maar het was echt bagger }:) boel eraf gehaald en aan lange lijnen gezet en eerst maar eens heel goed gaan doorwerken op de volte links / rechtsom. Ze liep na zo'n kwartiertje echt heel fijn lekker los en laag/rond swingend in het rondte 8-)
Daarna er weer op (we waren onderhand dik een uur bezig, zo vermoeiend :+ ) en ze begon weer net zo....maar ben gewoon rondjes gaan rijden flink benen eraan en me niets aangetrokken van het gehuppel en geklooi...en jawel....na een paar rondjes ging ze echt heel fijn lopen *\o/* dus nog links/rechtsom gedaan en klaar :D

Jong spul blijft erg leuk (als je het kunt oplossen haha).

Ben nu wel soort van gesloopt :roll:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:14

Zowel de mensport als de ruitersporttak blijft gewoon bestaan hoor ;)
Ja die berichtgeving op internet is erg heftig, vooral als je hoort wat er is gebeurt :+ dan is het die berichten niet eens waard. Maar ja, kom er eens vanaf ;) dat is moeilijk hoor.
Maar veel mensen kwamen er pas achter toen het hier in het topic geschreven werd ;) en zijn daarna gaan zoeken.

Klopt, ik heb twee bruine shetten en wil inderdaad me op het enkelspan gaan richten. En nog wat andere dingen spelen mee.

Ik vind je verhalen over je poownies altijd leuk om te lezen en zo leuk geschreven!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:15

VhU, wat súper van je dat je het zo hebt opgelost!!! :) eventjes een trutjesbui dus.. T is ook wel echt (in den bosch dan) stormachtig.. dus wellicht dacht ze ''dat kan ik ook :):) ''

van het googlen had ik ook gedaan, met hetzelfde resultaat als VHU :+

Ben nu net thuis..
Helemaal gaar... ;(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:17

Goed gedaan VHU, de aanhouder wint !

Jammer Evelli, dat je er 1 moet verkopen, altijd balen !

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:21

VHU goed opgelost!
Naaltje is erg moe
Evelli verkoopt één van haar shetjes
Poeltje is gisteren goed bezig geweest
IngridM zit in een luxepositie en moet kiezen wie ze wil groomen
En Biancacoo is weer bij de pups wezen kijken!!

Ik heb vanochtend de eerste revalidatie ochtend achter de rug. Eerst kennis gemaakt met de ergotherapeute en mijn klachten doorgenomen, daarna even langs de revalidatie-arts. Toen naar de fysiotherapeute die ook weer naar mijn klachten vroeg en naar mijn verwachtingen en daarna nog langs de maatschappelijk werkster. Was bekaf daarna dus na thuiskomst even snel wat brood gegeten en toen naar bed.

Nu zit ik te wachten op een telefoontje van de bedrijfsarts. Ze belt ergens tussen 15.30-18.00 uur om te vragen hoe het ermee gaat. Vanavond nog even langs het paard. Misschien heb ik nog genoeg puf om te rijden en anders morgen maar even longeren.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:52

jammer dat je er eentje gaat verkopen evelli.
je hebt toch best een lange tijd gezocht naar een bruin shetje erbij voor 2 span.
waarom gaat ze weg?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:53

was het een beetje wat je verwachtte frensie? :)

Wij zouden vanvond soep eten met stokbrood. Maar de stokbroden zien er kei vies uit na het bakken :=
dus ik heb wat gehakt in de pan gegooid nu.. Maak wel taco's ofzo :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:56

is toch ook lekker taco's?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:58

ja :j lekkerder zelfs
maar ik baal van die stokbroden :=
ze zien eruit alsof er elk moment paddestoelen uit kunnen komen, terwijl ze nog zo'n 5 maanden houdbaar waren >;) maar als ik er dan al zo naar heb gekeken hoef ik het dus ook niet meer :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:58

Dat zijn heel bijzondere stokbroden Naaltje :))
Kan me voorstellen dat je daar moe van wordt Frensie, hopenlijk vanavond nog even lekker rijden, zou fijn zijn.
IngridM twee passende aanbiedingen dat is wel heel leuk.

Nou ik voelde mezelf ook wel soort van dapper toen we de boel weer aan de loop hadden :+ Toen kwam Peter er ook nog aan met de tractor. Moest ze van mij ook nog netjes bij de tractor gaan staan en rustig afwachten :7 , ze was er helemaal warm van. Kijkt ze me aan met van die grote angstige maar ook gehoorzame ogen is het toch wel een schatje hoor <3

Ik weet niet of jullie er ook wel eens van hebben gehoord dat paarden met een bepaalde kleur vaak ook een bepaald karakter hebben. Ik heb dat altijd grote onzin gevonden maar met die twee sabino zwarte teutebellen (Snuit en Bente) van mij begin ik wel te denken dat die sabino'tjes een echte 'aan' en 'uit' knop hebben en als die knop op uit staat, of op 'niet' dan is het soms wel even puzzelen hoe hij weer op 'aan' komt haha.

@Poeltje, Vamp is toch het paard dat jullie te koop hebben staan? Ik vind dat zo'n kwijl paard :~ mooie leeftijd, mooie afstamming, mooie kleur.... leuk hoor als je daar nu nog even op mag rijden!
**sleept zich nu echt naar de appie hein**
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-09-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:04

Ik had inderdaad verwacht dat het nu vooral even allemaal intake zou zijn Naaltje.
Ik dacht alleen van te voren dat een maatschappelijk werkster niks voor mij zou kunnen betekenen, maar dat kan ze wel. Zij helpt je zeg maar bij het sociale aspect van je klachten, zorgen dat je niet in een sociaal isolement komt, leren omgaan met onbegrip van je omgeving, etc. Ze wil ook dat mijn man of ouders of een goede vriendin ook een keer meekomt. Alleen kan mijn man onmogelijk op maandagochtend en ouders of een vriendin zie ik niet helemaal zitten... Even kijken hoe we dat oplossen.

Bedrijfsarts heeft nog niet gebeld dus zit nog te wachten... Moet eigenlijk stofzuigen maar ben bang dat ik dan de telefoon niet hoor, haha.

Ik heb ook een keer een soort paddestoelenstokbrood gehad, bleek de verpakking niet helemaal luchtdicht geweest te zijn...