[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:00

laura sterkte... :(:)

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:01

dankje meiden..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:17

jeetje laura, wat heftig! sterkte

even over het sulky vs. auto idee.
ik begrijp dat je al geld hebt voor rijbewijs/auto.
persoonlijk zo ik dan lekker mijn rijbewijs gaan halen en een leuk 'begin auto' kopen.
je werkt ook? dan van je loon iedere keer een klein bedrag opzij zetten als spaarpotje voor de sulky die je wilt.
zo kun je het ene doen en voor het andere tegelijk sparen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:24

@Laura sterkte :(:)
@Patrick_ beterschap ik kan me voorstellen dat Hielspoor zeer doet zeker omdat heel het gewicht op je voeten 'rust'

Verders niet bijgelezen vandaag. Ik heb net de auto ingepakt en de wagen staat al op de trailer zodat ik morgenvroeg met mijn monster de pad op kan. Ik ben benieuwd wat mijn juf van Simba vind na twee maanden....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:07

@Rivaldo dat zijn nare tijden en berichten, is dat 'gezeur' van mij niets bij natuurlijk.
@IT een hondje een poos nog op pijnstillers, als dat helpt, ach waarom niet :(:) en dat meen ik he. Zelfde vind ik met oudere paarden, als die nog even meekunnen en 'normaal' kunnen functioneren met wat hulp, maakt dat toch niet uit.
@Ollie, veel plezier morgen!!
@Iedereen, wat zijn jullie toch geweldige maatjes zo op zo'n forum, heb ik echt wel wat aan hoor, bedankt voor alle lieve en constructieve opmerkingen.

Paard en pony's op andere locatie is inderdaad niet handig, maar ik ga zowiezo 2x per week naar Breda voor mijn werk en dat combineer ik in principe met naar Rizanta. Dan heb ik nog 2x per week dat ik voor 'mezelf' op en neer ga, dus dat valt wel mee (vind ikzelf dan ;) ). Waar de pony's staan is een heerlijk plekje, we hebben er ook onze volkstuin. Ik kom er vaak wel helemaal tot rust. De volkstuin zullen we houden alleen de vraag is of de pony's er mogen blijven staan. Het niet eenvoudig naar buiten kunnen rijden met mennen duurt nog zo'n maand of 2 a 3. Er wordt een brug / rotonde gemaakt op de toegangsweg, vandaag ook maar weer eens gekeken of ik met toch niet aanstelde maar binnen een kwartier 2 bussen en 3 vrachtwagens over een smalle toegang, nee daar wil je niet tussen zitten met je aanspanning :+
Maar goed, dat verkeersgedoe is van tijdelijke aard.

Ik werk momenteel meer dan de afgelopen twee jaar, dat kost me ook energie dat merk ik nu wel. Ik merk ook dat ik daardoor meer behoefte heb aan 'gewoon bezig zijn met paard/pony' en ik merk de voordelen van volpension staan (Rizanta), daar kan ik me gewoon richten op mijn paard ipv alle 'zooi' eromheen.

En ach het is nu natuurlijk ook wel een extreme natte prutzooi en K-weer :+
Maar goed het welzijn van de poowns staat voorop en ik heb nu het idee dat ik zeker Snuit te kort doe. Dus daar wil ik wel wat mee. Wat weet ik nog niet maar goed...

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:18

Rivaldo-Wat een vervelend bericht,sterkte.
VHU-Het weer helpt er ook niet echt aan mee om uit een winterdip te komen en tussen al dat vrachtverkeer rijden wordt je ook niet vrolijker van,maar voor komende week geven ze ZON,dan ziet de wereld er vaak ook gelijk een stuk zonniger uit.
Patrick=Beterschap,lastig als je iets aan je voet heb.
Ollie=Veel plezier met lessen.
Ik ga morgen ook lessen met Dandy.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:21

goedemorgen!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:33

Goede morgen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:42

Goedemorgen

@ Patrick: het is wel te behandelen, dat het weer overgaat?
@ Schaduw en Ollie: veel plezier met lessen
@ VHU: Ook met strak plannen en mooi weer snap ik nog steeds niet waar je de tijd vandaan haalt hoor, werk, 2 locaties paarden, gezin, huishouden. Ik vind het erg knap.
@ Rivaldo: sterkte
@ Maisie: idd eerst klein autootje. Kun je dan mooi rijervaring opdoen. Moet je toch voordat je met trailer erachter op pad gaat. Daar gaat wel eenpoosje overheen ook trouwens!
@ Dennis: ik dacht dat vanaf 2013 het niet meer mocht, maar nu ga ik twijfelen. Zal het eens gaan opzoeken.

Nu zoon naar school brengen en dan met beestenspul aan de slag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:53

@laura; :(:)

@VHU; kan niet iemand je helpen met de verzorging van je ponies? Ik weet niet of je dat wil of niet, maar misschien kan het net wat druk van je afnemen? :)

goeiemorgen, hoewel.. goeie?... koppijn is er nog :+
Ik ga zo even stofzuigen.. Dan dweilen, stage, verzinnen wat we voor boodschappen moeten gaan doen...
bleh

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:27

Goede morgen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:46

Goedemorgen allemaal

Laura; heel veel sterkte toegewenst !!

Iedereen die leuke dingen gaat doen, veel plezier !!

Ga snel aan het werk, doei doei :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:57

Hier ook goedemorgen en iedereen fijne dag!

Over mensen die helpen met verzorgen / mennen: ik heb daar zulke wisselende ervaringen mee dat me dat meer stress dan rust geeft. Tamara helpt me als we het zo kunnen afstemmen met mennen, voor verzorgen heb ik iemand die ik in geval van nood kan inschakelen. Maar een volwassen verzorger die stront schept en de boel opruimt bij de pony's maar die er verder niets mee kan doen, behalve poetsen of wandelen of zo? Die zijn er niet. Dat kan ik me nog wel voorstellen ook, er zijn hier massa's mensen met paarden en als je een paard / pony wilt doen wil je er ook graag op kunnen rijden. Heb wel wat mensen gehad maar na een paar keer hielden ze er toch weer mee op of ze komen niet zonder af te bellen (en dan hebben pony's hele dag geen eten). Het is ook geen manege of zoiets, je moet alles alleen doen en mensen willen dat niet. Ja, als het mooi weer is lopen ze de deur plat, als het even regent zie je ze al minder en in de winter is het uitgestorven. En juist dan heb je hulp nodig. Maar kijk maar hier op het forum, hoe weinig mensen een goede verzorger hebben waar ze op kunnen vertrouwen en dingen uit handen kunnen geven.

Vandaag ga ik voor de verandering mijn groom helpen met tuig passen bij haar paard en voor het eerst hoofdstel met oogkleppen, ben benieuwd!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:01

Ik weet het VHU.. heb het ook geprobeerd en bij mij mochten ze dan nog wel rijden, als ik er maar bij was...
dacht ook al wel dat je die optie al bedacht had..

tuigpasze :)

Ik heb net een rondje geworsteld met de stofzuiger, nu even dat ding leeggooien en schoonmaken en dan aan de stage :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:24

Yeah laatste werkdagje is aangebroken en heb eigenlijk niets meer te doen.

Voor degene die het nodig hebben :(:) :(:)

Tine kan je zoontje niet een keer bij iemand spelen of naar iemand toe zodat jij even bij kan slapen.
Ik wil eventueel ook wel een keer een middag komen

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:25

Goedemorgen.

Veel plezier met tuig passen.
(Serieuze) verzorgster/verzorger vinden als ze wel mogen rijden valt al niet mee,laat staan als ze dat niet mogen.
Ik heb er ook slechte ervaringen mee,na mijn rugoperatie iemand gezocht,die mocht er alles mee doen,dat ging goed totdat paardje kreupel werd,weg was ze.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:54

Goedemorgend
Ik ga mee met bovenstaande samenvattingen.
Auto of tweewieler: eerst klein autotje, dan sparen voor tweewieler en dan sparen voor grotere auto en trailer.
Tijd verdelen: Ik snap ook niet hoe sommigen onder jullie het doen. Ik werk 38u per week, heb amper een huishouden (strijken is het enige wat ik moet doen), geen kinderen, pony's waar weinig werk inkruipt (moet bijvoorbeeld niet uitmesten), we zijn wel aan het verbouwen (neemt de weekends in beslag) en vind dat ik nog amper tijd over hou voor leuke dingen met pony te doen.
Naar het strand: dat zou ik ook nog wel eens willen. Blijft toch een beetje een pennydroom om in volle galop op een zwarte hengst met wapperende manen over het strand te vliegen

Verzorgsters: enerzijds zou ik dit wel willen voor men oude shetlander, dan krijgt dat beestje ook aandacht maar anderzijds, wie wil er nu enkel poetsen en een beetje wandelen. Ik vrees dan ook dat ze er toch stiekem op gaan zitten. Ofwel krijg je dan hele kleine kindjes aan huis waar je toch de hele tijd bij moet blijven en dan haal ik er ook geen profijt uit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:59

even afreageren
ik word hier hélemaal gestoord!
Er is er eentje aan het boren in zijn muur, volgens mij wil ie een gatenkaas maken, hij hangt op z'n boor dus het ding maakt een heel zielig geluid, en dat nu al ruim een uur continu! :\

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:20

lekker irritant naaltje

VHU, en als je nou eens probeert iemand te zoeken die desnoods alleen wil uitmesten, voeren en een beetje borstelen?
als is het maar voor 1 of 2 dagen per week?
dan heb jij iets meer rust.
want ik heb een beetje het idee dat je voor jezelf even je rust moet nemen.

Ik heb al lekker gement met wobbe :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:21

Alleereerst Marjo, suc 6 vandaag met Melody bij de kliniek!

Alles willen maar niet kunnen zo’n verhaal heb ik.. Ik stond hier voor ook op een weiland waar alles zelf moest doen, mijn vader draaide hiervoor op omdat het voor mij te zwaar was. Oa hooi halen, hooi lossen etc. Op een gegeven moment kwamen er ezels bij en dat was het moment voor mij om te vertrekken was veelste bang op longworm gezien de mest niet van het land gehaald werd. (5 hectare.). Ik stond er wel mega goedkoop 50 euro voor 4 paardjes. Nu sta ik heel veel duurder en heb ik nog 2 paardjes maar het bevalt me zo uitstekent als het niet lukt hoef ik niet naar stal, doe een hoop samen. Er word gevoerd. Hooi en stro word aangevuld in mijn voerkast. En de stalhouder is heel aardig. Ik ben echt blij op pensionstal te staan en niet meer hutje mutje alleen.. :)

Ik kon toen ik 4 paardjes had ook totaal geen rust in me kop krijgen ik was continue gejaagd en gestrest omdat ik het zielig vond om er 2 te poetsen en de andere 2 er laten staan bijv.. Of met de 1 te gaan mennen, en de ander niet even te lopen.. Wat dat betreft heb ik nu veel meer rust en geniet ik 100x meer van ze dan die tijd toen. Alles willen maar niet kunnen..

@Kim, super leuke filmpjes Rafiki is een lekker duiveltje en Wobbe zijn minibokjes haha!

Tallechie moet nog max 8 weken wachten om de kleine te kunnen omhelzen!!
De shet bij Lacuna valt mee.

@Sander_Lotte, hoe gaat het nu met jou en Romeo ?

Laura, dat probleem had ik ook, met 2 ponys in 1 kast. Ik heb nu een extra kast. Maar moet zeggen dat ik nu met gemak straks ook een zadel voor Lizzy erin kwijt kan. Mijn dekens heb ik wel op dekenrek hangen. Maar zoveel spul heb ik niet meer! Al denkt iedereen vaak van wel. Ik heb alleen echt nog het hoognodige. :P

Twijvel geval met je sulky je wil al heel lang een sulky dus ik zeg kopen!
Slecht nieuws van je oom.. sterkte..

Nou vanmorgen is dan eindelijk me gipsspalk aan gemeten. Het duurde nog even omdat ik gesmeekt had om hem open te maken zodat ik het zelf aan en uit kan doen zodat ik nog wel kan mennen… Nou dat mocht als ik maar verder wel hem consquent draag.. Vooruit dan maar. :*
Dat slangetje zit er voor de ruimte omdat mijn pols vaak opzwelt. Ook gaan ze hem bij die kant openmaken. Mijn ringen zitten er gewoon onder. Volgende week kan ik m opmaken ze gaan leuk printje maken voor me. :D
Hier in het vieze gore papje:
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:34

@ Marjo: succes met Melody!!
@ Buckje: fijn dat het zo opgelost kan worden dat je toch kan mennen.
@ IT: lekker "gewobt"
@ Naaltje: sterkte met je hoofd. Zo al niet fijn, met boren erbij helemaal ellendig.
@ Tallechie: hij gaat ook af en toe wel spelen bij vriendje, maar ja, ze willen natuurlijk ook af en toe hier spelen. Bovendien moet hij ook nog naar judo, zwemles en muziekschool. Op maandag en donderdag blijft hij over, zodat ik kan slapen. Maar ja, gisteren had ik dus een hond die irritant ging blaffen.
En jij gaat niet komen, jij gaat rustig aan doen!!!! :j
@ VHU: inderdaad, verzorgers zijn een ramp, kost nog meer energie en vooral frustratie. Toch snap ik niet dat je het allemaal kunt doen. Ik zou flink gestresst raken van jouw dagtaken :o Daarom vind ik het zoooooo knap van je!

Vanmorgen Rembrand even voor de kar gehad, maar ik kreeg hem niet helemaal zoals ik wilde. Pony bij het longeren ook niet, dus er maar mee gestopt. Komt vast omdat ik niet fit ben. Morgen herkansing. Nou ja, niet helemaal, morgen gaat zoon weer mennen, dus kan ik niet trainen met pony hihi.

Nou, ik geloof dat ik alle juryleden en parcoursbouwer heb. Nu brief in elkaar flansen en morgenavond vergadering van de mencommissie. Eerste keer, vind het best spannend. Zoiets nog nooit gedaan.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:29

Marjo: Succes!
Buckje: Is die gipsspalk tijdelijk of voor vast?
IT: Lekker gemend dus..
Naaltje heeft irri buurman..
Tallechie: wat een georganiseer zeg! Lijkt me veel werk. Succes ermee.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:32

Tine, balen dat het even niet lekker ging. morgen nieuwe dag nieuwe kansen! Wat leuk dat je zoontje zo fanatiek is!

Voorlopig voor vast om operatie uit proberen te stellen vinden ze me nog ff wat te jong voor.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:36

operatie? Wat wilde ze gaan doen dan? Weet dat je vingers uit de kom schieten toch? En je hebt reuma.. Is het alleen voor rechts?

Wel fijn dat hij eraf kan en dat je dan toch nog kan mennen. En dat je gewoon lekker kan douchen en ff kan krabben als het eronder jeukt.. ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:37

vooral dat laatste, kunnen krabben zonder jezelf met een breinaald dood te zitten steken :=

zo, buurman heeft z'n boormachine weggelegd en speelt nu met een hamer :+