[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:09

VHU: ik kan me goed voorstellen dat je moe was. Man, wat heb je een werk en stress gehad. En geen zorgen om de ponys.
Keet: lekker weekend weg geweest.
Bianca: lekker getraind met hond
Ava: ook ik denk dagelijks aan je. Ik hoop echt dat het iets beter gaat, maar omdat je hier niet komt, ben ik bang dat het juist wat minder is. Heel veel sterkte
Janouk: hoe gaat ie daar? Volgens mij is die kat een dikke boef
Verder sluit ik me even aan bij de vragen van Bianca, wel zo handig ;-)

Ik ben vandaag niet mee geweest op wedstrijd. Voel me daar dan wel schuldig over, maar ik moest echt even rusten. En was goede keuze, want ze hebben 2 uur moeten wachten op de protocollen. Ze hebben niet meer gewacht op de prijsuitreiking, dus geen idee waar zoonlief geeindigd is. Hij had wel weer 2 wp, maar er was erg laag gejureerd. Tja, daar doe je niets aan.
Ik heb vanmiddag nog even kort gemend met Amerigo, ik denk dat zoonlief nog iets handiger moet worden met de zweep en iets minder lief. Amerigo voelt haarfijn aan dat zoonlief het zielig vindt om de zweep te gebruiken en maakt daar mooi misbruik van.

Morgen weer naar "mijn" drukke groep 3. Heb iets bedacht met 3 soorten emoticons (geprint en geplastificeerd) en allerlei tussendoorspelletje en mijn handpop. Als dat ook niet werkt, weet ik het niet meer. Morgenmiddag rapportgesprek op school en de paardencoach komt ook nog thuis voor een sessie met eigen pony, oftewel, wordt een drukke dag

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:49

Heerlijk keet !! fijn een weekeind weg geweest !
Vhu welverdiende rust vandaag..en wandelen met de snuiten..altijd fijn.
Tine..lekker bijgetankt ! ook nodig zo te lezen..succes in de klas van de week !!

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:30

Lief van jullie xxx

Het komt wel weer!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 04:16

Grrr en weer een nacht van maar 4 uur slaap. Dit gaat niet goed zo

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:31

Ha Tine.. :z :z in de klas..hoop dat je wakker kunt blijven B-)
Ava..knuffel terug.. :*
Zo...btje zere benen van het joggen met mn hond gisteren....maar goed...die spieren groeien dus..hahaha... :=
Vhu...beetje bijgetankt ?? :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:32

Ja gelukkig wel ja :) Denk misschien toch ook soort griep heb 4 dagen enorme spierpijn gehad en voelde me echt niet lekker %)
Nou zoonlief heeft op een 5 voor wiskunde (tja dag ervoor hoorde hij het nieuws van zijn knie, denk toch wel dat dat invloed heeft gehad...) allemaal voldoendes gehaald op zijn proefwerkweek dus die is over naar 3e HAVO *\o/*
Sterkte Tine volgens mij heb je er echt alles aan gedaan om het een leuke dag te laten zijn bij je kids from hell }:) <<)

Het zadel ligt erg goed op Ber :D nu ook gewoon lekker met neusje naar beneden met longeren met het zadel op. Heeft ze bij nog geen enkel zadel gedaan. Mocht er ook (beetje) aan hangen zonder dat ze in de stress schoot. Zal ook combi zijn met de t-touch en osteopaat maar goed alles is meegenomen :)
Alleen staat ze nu steeds met een been omhoog en naar voren ook al doe ik niets zels bij haar achterbenen als ik er maar naar wijs het is toch ook zo'n gek dier :)) kan zo bij het circus _O-

Met Piet fijn gemend, gestapt, rustige drafstukjes, halthouden, mooie voltes en wendingen (vind dat heel knap van hem :D ). Het is een fanatiek kereltje =:) was jammer dat het steeds harder ging regenen was graag wat langer doorgegaan. Gaat in de bak nu prima, hij trekt met gemak door het zand. Hij schiet alleen af en toe wat weg als hij langs de stalhouder moet, die stond te kijken bij de bak, elke keer als ik langs hem kwam versnelde hij. Slecht geweten denk ik hahaha O:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:51

tine last vaan slaapgebrek
biancacoo spierpijn van trimmen
vhu weer met de ponys aan de slag geweest,knap van pietje hoor
ik heb vanmorgen les gehad(lange regenjas in auto laten liggen)dus super nat geregend maar.....sun liep zo fijn, nu dit vasthouden tot zaterdag op de DK _/-\o_

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:45

Fanatiek bezig VHU en HT. Lekker b

Fijn van je zadel voor Ber VHU.

Sterkte Tine.

Biancacoo sterkte met de spierpijn.

Gisteren mijn vader op zijn geboortegrond uitgestrooid. Nu bijna 500 km verder, bij Turijn. Ik ben hier nog nooit geweest. Lekker wat rondbanjeren door Turijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:23

Belker: Sterkte, zal wel heel raar zijn om daar zo te lopen
HT: gaat voortaan in stromende regen trainen :+
VHU: fijn dat het zadel past en lekker bezig geweest met de paarden
Bianca: spierpijn.

Ennuh, al mijn moeite was voor niets. Wat een groep. Echt vreselijk. Gewoon echt niet eens 1 minuut stil kunnen zijn. Handpop heb ik geprobeerd maar er werd zo door heen gekletst dat ik hem maar in de tas heb gegooid. Ze moesten van mij 5 minuten nablijven omdat ik de hele dag stees weer op ze moest wachten. Nou, dat heb ik geweten, allemaal boze ouders. Hoe ik het durfde om ze na te laten blijven terwijl zij in de regen stonden te wachten. Tja, wat heb ik anders voor sanctiemiddel... Nou ja, zal de komende maandagen wel vrij zijn, zal wel niet terug hoeven te komen. Aan de ene kant balen, aan de andere kant ik zit niet op zulke kinderen te wachten. Volgende week gaan ze naar de bieb. Zou ik 20 minuten moeten wandelen en dan ook nog zorgen dat ze zich daar gedragen.

Rapport gesprek op school was gelukkig wel erg goed. De sessie met paardencoach maar afgezegd ivm regen. Ook wel lekker, want ben echt af nu. Moet nog uitmesten maar veel meer ga ik niet meer doen. Hoef lekker niet te koken, we gaan restjes opwarmen. Lekker makkelijk ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:03

Tine, .... soms klikt het niet met een groep....balen is dat, maar is niet anders..snap best dat je ze liet nablijven.
Belker, bijzondere ervaring om de as daar uit te strooien, sterkte.
Vhu, heeft snelle pietje...als hij langs de stalhouder moet...hahaha.....zie het voor me dat jou haar dan zo naar achteren waait en de kuif van Piet ook..zoeffffff....fijn dat Ber ook goed ging...
net gesprek op school gehad..zoon heeft echt sprongen vooruit gemaakt,..behalve de reken/wiskundecito...die was slecht..maar met de gewone rekentoetsen een 7,6 ...dus dat strookt niet echt met elkaar..en gewoon heeeeel trots op hem !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:10

@belker; lijkt me moeilijk, maar ook mooi en bijzonder; dubbel; veel sterkte en ik hoop dat jullie veel mooie herinneringen weten op te halen.

@tine; zegt dan ook wel weer wat; reactie van de ouders...

@happytime: succes!

@vhu: fijn van zadel en stoere Piet!

Jullie hadden al begrepen dat ik even met mezelf kamp, maar ik lees wel altijd mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:23

Er is 1 meisje die komt standaard iedere maandagochtend te laat op school (half uur ofzo, of ze komt gewoon niet). Na de middagpauze kwam ze weer te laat, dus toen ze de klas in kwam vroeg ik waarom ze te laat was, kwam de vader die achter de deur stond heel boos de klas in dat ik daar niets van mocht zeggen. Het zijn echt 30 prinsen en prinsessen daar.

Ava heel veel sterkte
Bianca met recht trots op zoon!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:25

Ben je daar nog steeds Ava? :(:)
Belker, sorry ik denk bij Italie direct vakantie... maar jij bent er voor heel andere reden. Mooi dat je vader naar zijn roots terug kan... 'is' jouw moeder daar ook uitgestrooid?
TIne ik denk dat je gewoon wel weer wordt gevraagd die ouders zijn niet goed bij hun hoofd en dat is vaak ook waar zo'n schooldirectie mee te kampen heeft _-:( goed gedaan hoor +:)+
Wat goed van jullie zonen Tine en Biancacoo. En de cito anders dan de andere toetsen, onze zoon had voor cito vmbo kader score en voor de andere toetsen gymnasium duszzz... hij is nu, als hij zijn dag heeft <<) , een prima HAVO leerling, als hij zijn dag niet heeft presteert hij niets :+
Kinderen moeten tegenwoordig ook precies in het lijntje passen ik heb daar erge moeite mee...

Nou morgen komt er weer iemand voor de trailer }> ben er onderhand wel klaar mee maar hij moet wel weg, heel wagenpark aan trailers is niet handig.
Heb mooie Titan Jelsum (yep Gem, heb je tip goed opgeslagen ;-) ) op het oog wil die echt graag hebben... Kan Ber ook nog in namelijk. En kan ik zo inrichten dat wagentje van Piet en Piet er samen in kunnen...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:35

Tine, blijft lastig met sommige kids..je weet niet wat er speelt dat ze vaak te laat komt...lijkt me heel moeilijk om daar goed mee om te gaan...
Vhu, hoop dat het doorgaat met de verkoop van je trailer ! en de aankoop ook, dat zou mooi zijn.
We doen zelf niet zo moeilijk qua de officiele lijntjes...zijn gewoon altijd trots ! hij is te jong om echt iets te verknallen...hij doet zijn best, en meer kan hij niet doen. _/-\o_
Ava, :wave: :wave: :wave: :wave:

heb onze "oude" mtb te koop....nu hopen dat die wel vlot weg is..staat maar te staan..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:39

De eigen juf heeft meerdere gesprekken met vader gehad, hij heeft er gewoon lak aan heeft hij gezegd. Tja.... wat voor voorbeeld geef je dan aan je kind.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:44

Vanmorgen maar geprobeerd wat afleiding te zoeken, want trek het me toch best wel aan merk ik.
Eerst lekker met Amerigo gemend en daarna met Rembrand de bak gesleept, ging al een stuk rechter ;-)
Daarna kregen ze er weer een strookje gras bij.
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:49

Dat soort mensen zijn niet te verbeteren of wat dan ook Tine, proberen van je af te laten glijden, erg moeilijk ik weet het maar jij zit ermee en zij dus niet :\

Koper wilde toen hij er was er vrijwel niets voor geven, ben er onderhand klaar mee. Trailer is prima ja hier en daar wat plekjes maar jeetje zeg vraag er echt geen wereldbedrag voor. Ga nu eens navragen wat het kost om wat dingen te laten reviseren misschien ben ik dan handiger bezig. Zit een klein plekje in een paneel aan de voorkant en daar zit ook een scheurtje in de gietvloer, dat moet worden bijgewerkt. Denk met frees eruit halen en nieuw stuk erin, en klaar is het. Is geen reden om nog maar 500,- Euro voor de trailer te geven lijkt me }:) verder is hij helemaal goed. Zijn dan gewoon handelaren die proberen dat gewoon maar kost zoveel tijd en gedoe.

Nou vanmiddag nog 2 uurtjes lesgeven en dan hebben we het gehad voor dit schooljaar :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:03

VHU: dat proberen heel veel mensen zo. Veel mensen trappen erin, want dan voelen ze zich schuldig als iemand een eind heeft gereden en zakken dan in de prijs. Goed dat je het niet gedaan hebt!

Hihihi, ergens zit iemand niet goed op te letten. Starttijden voor komend weekend waren 8.37 met Samoerai en 9.26 met Amerigo, dus mailtje gestuurd of we wat meer tijd tussendoor konden krijgen, omdat er zo amper tijd was om op en af te zadelen, laat staan los te rijden. Heel snel antwoord gekregen op mail, dat ze het gingen aanpassen. Nu wordt het een vliegende wissel. Starttijd Amerigo 9.26, Samoerai 9.33

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:06

Tine, lekker met R bezig geweest, altijd fijn, leuke foto's.
Vhu....stom is dat he..?? die mensen die dan denken..ze moet er toch vanaf..kan ik ook wel te weinig bieden...ik vind dat nooit zo netjes...
Mijn mountainbike is gisteren wel zonder problemen of afdingen verkocht..gelukkig !

vanmorgen weer een klein uur op pad met mijn sneeuwwitje.. <3
Ze vind opstakels erg leuk....hahaha....leid me de weg....
Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:13

Je mooie roze mountainbike Biancoo?

Je wilt niet weten wat voor reacties je krijgt als je een Shetlandpony te koop aanbied :x heb haar al op afbetaling kunnen verkopen :+ of kunnen ruilen voor een Iphone :n maar eigenlijk moet ik haar gratisch en voor niets weggeven...... Treurig

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:56

Keet: het probleem met Shetlanders is denk ik dat je 2 soorten hebt. De hopeloze gevallen zeg maar en de sportponys. En er zit natuurlijk ook nog wel wat tussenin. Maar mensen vergeten vaak dat er ook echt leuk en goede Shetlandponys zijn. Ze zien het meer als een bewegende grasmaaier.

Bianca: heerlijk bezig zo met je hond. Ik vind het heel knap, zou dat niet kunnen.

Net een heel lieve, opbeurende mail van de vaste juf van de groep gekregen. Erg blij mee. Die laatste 2 maandagen gaan we ook nog wel overleven. En het team staat achter me. Echt super.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:59

Klopt :) maar dan nog :+ ruilen voor een Iphone......

Fijn dat je een mail gekregen hebt met wat opbeurende woorden :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:13

Niet mijn nieuwe mtb hoor. ..Nee mijn oude stond er nog.
Tine, dit is gewoon wandelen ( slenteren :+ ) hoor....joggen zit er voorlopig niet niet in...
Keet...jemig ruilen voor nieuwe iphone. .heb je gezegd dat ze met je shet niet kunnen internetten en bellen ? :+
Tine..komt vast goed die laatste 2 weken...lijkt me heel lastig om als inval juf te vinden wat de kinderen in zo'n groep boeit....wat ze interessant vinden. ...lief dat je mail kreeg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:21

Okee :) dacht al :)

Heb er niet op gereageerd :n kansloos.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:01

Is toch ook te belachelijk voor woorden Keet.....Wie verzint zoiets. ..