[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:28

Klopt hij heeft inderdaad Mendurance gelopen maar dat is een stuk minder druk dan een vierdaagse. Daarnaast heeft Andor wel last van bewijsdrang als hij bij een ander loopt. Hij wil graag de voorste zijn. Vandaar dat ik liever wat rustiger start dan in een massa, ik moet hem daarin nog leren kennen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:28

Mijn nieuwe aanwinst <3 <3 :

Afbeelding

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:40

Jeej super leuk karretje!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:13

Erg leuke wagen mooi hoor! Misschien je stoeltje nog wat hoger of naar achteren, zit net wat prettiger denk ik.

Begrijp je goed Barney hoor :j doen waar jij je prettig bij voelt :j

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:58

Mooie wagen Linsa

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:06

Leuke wagen,maar je broek zit niet aan lemoen zo heeft hij weinig nut.
en inderdaad stoeltje naar achter wat vanhuisuit zegt

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:33

Ja dat weet ik keona :+ mijn riempjes zijn tekort en daar kom je pas achter op het moment dat ze ingespannen staat ;)
Stoeltje moet inderdaad nog even naar gekeken worden ,staat nu namelijk op het voorste gaatje. Ben niet zo groot :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:59

Veel plezier er mee,maar zal vast wel lukken

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:15

Barney1978 schreef:
@marjaR hoe is deze vierdaagse? Ik ga op Andor en Barney voor de tweewieler met Martin. Is er ook een starttijd dat het niet zo druk meer is? Hoe is die doorwaadbare plaats, verdrinkt Barney daar niet en Martin zit laag dus ik neem aan dat hij niet zeiknat verder wil op de route. Is dat dan te vermijden?

Ik vind het ook spannend, ik weet niet hoe Andor is met zoveel paarden vandaar dat ik liever op een rustiger moment start en we niet constant mensen in ons nek hebben zitten.

Het is sowieso geen massaal evenement, veel kleiner dan de 4daagse in Epe bijvoorbeeld. Het totaal aantal deelnemers is overzichtelijk (< 150) en het is dus nooit ergens echt druk, het is vooral heel gezellig.
In de praktijk starten de meeste deelnemers overigens in het 1e uur. Dus als je gewoon iets later start weet je helemaal zeker dat je rustig kunt rijden.

In 2 dagroutes zit een doorwaadbare plaats, maar bij beide voordes kun je zelf kiezen of je er wel of niet doorheen gaat. Er is bij beide plekken een mogelijkheid gewoon over een brug te gaan.
Hoe diep de doorgangen zijn hangt af van de hoeveelheid regen die er in de dagen net voor de 4daagse gevallen is. Maar in de praktijk kan bijna iedereen erdoor.

Afgelopen jaar waren er wat menners van de Shetlander Menritten, met kleine pony's dus, en die zijn niet met hun wagentjes door de rivier gegaan. Die hebben hun pony's uitgespannen en zijn ermee heen en weer door het water gelopen. :-)
Zie https://www.facebook.com/P4DBarchem/vid ... eo&theater

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:14

haha die wagen ken ik n(en Camiel ook :P) :D

Afbeelding

krijg je ook verhoogde lamoenen erbij? alhoewel op jouw foto wel al een ander lamoen lijkt

Overigens denk ik dat je stoel veel verder naar achter moet (zo klein ben je helemaal niet) want je moet je benen bijna gestrekt neer zetten:

Afbeelding

zo zei camiel tenminste tegen mij.

Wel heel leuk!!! Hebben we een zelfde combi :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:34

Dat lamoen dat jij hebt ziet wel fijner uit dan dat enorme lage

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:38

Haha ja, jij hebt met mijn wagen gereden :D
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik heel weinig, echt heel weinig, verstand van menwagens heb := ik vertrouw eigenlijk blind op Camiel, dus hopelijk kan dat ook. :D
Ik heb wel om een 'vast' lamoen gevraagd, dus niet die er al op zat. Sabrina schommelt daar teveel voor en ik ga het ook niet gebruiken ;)
Stoeltje mag wel naar achter inderdaad ,maar kan anders niet goed bij de rem. Even uitproberen.
Ik ben wel heel blij met jullie tips, want ik zie het allemaal niet ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:40

Hmm ik krijg ineens het bange vermoeden dat ik dat lage lamoen dan meekrijg... :=
Ik word helemaal zenuwachtig van jullie hahaha

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:07

Linsa: ik denk dat op die blauwe nu kortere met minder bocht zitten, want de originele uiteindes (die ik op de foto met die blauwe had) heb ik nog steeds op mijn zwarte wagen (alleen met andere ' beginstukken' , verhoogd en korter).
Want bij jou ziet het er beter uit dan bij mij.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:54

Ja, de kniek zit bij mij pas bij de buik. Die ronde uiteindes waren nu uitschuifbaar etc, geschikt voor de marathon, maar aangezien wij alleen asfalt en gras rijden hebben we dat niet nodig en heb ik het liever wat stabieler.
Ik wilde eigenlijk ook een zwarte wagen, maar vind dit ook niet lelijk en het was een mooi aanbod :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:18

Klinkt goed MarjaR, dan starten we gewoon wat later.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:16

Kan ik beter brancardbeugels of veiligheidslichtogen gebruiken?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:35

Uiteindes zijn bij mij ook uitschuifbaar hoor!

Is volgens mij niet alleen maar voor marathon hoor. Ook in de dressuur in voltes blijft het mooier zitten. Trekt zo veel minder aan de schoft.

Enige nadeel is dat bij mij, als die helemaal is uitgeschoven, dat hij dan soms niet terug wil. Maar verder vind ik het wel heel fijn.

Ik zou veiligheidslichtogen nemen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:46

Oh, maar bij mij waren die ronde uiteindes heel onrustig, dat bleef maar draaien en bewegen. Ik zal morgen wel ziem wat er afgeleverd wordt :D

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:19

is dat wat die ogen? nooit gebruikt maar t lijkt me zo schokkerig en is dat ook niet slecht voor je tuig??

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:51

Ik heb nu gewoon vaste lamoenen. Met proefrijden was ze heel kijkerig en druk, dus die 'ogen' vlogen alle kanten op ,heel onrustig. Verkoper dacht dat het wel rustiger zou worden als Sabrina wat beter voor de wagen loopt.
Ben toch voor de vaste gegaan maar twijfel nu best wel. Maar we gaan het wel zien, eerst m'n tuig compleet krijgen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:03

Hier bij ons loopt alles nu weer 2dagen op wei.dat is fijne als het vriest .lekker benen strekken.en ze lopen niks kapot.voind dan ook fijn als vriest in de winter

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 09:01

Hier inderdaad ook van mij mag het wel even blijven vriezen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:15

Dan hebben we toch pech, want tempratuur loopt weer op denk dat ze morgen nog kunnen lopen blijven en dat het dan weer over is

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 13:30

hier staan ze alleen maar buiten, bij de buurman is het dan nog te doen als het veel regent.