Barney1978 schreef:@marjaR hoe is deze vierdaagse? Ik ga op Andor en Barney voor de tweewieler met Martin. Is er ook een starttijd dat het niet zo druk meer is? Hoe is die doorwaadbare plaats, verdrinkt Barney daar niet en Martin zit laag dus ik neem aan dat hij niet zeiknat verder wil op de route. Is dat dan te vermijden?
Ik vind het ook spannend, ik weet niet hoe Andor is met zoveel paarden vandaar dat ik liever op een rustiger moment start en we niet constant mensen in ons nek hebben zitten.
Het is sowieso geen massaal evenement, veel kleiner dan de 4daagse in Epe bijvoorbeeld. Het totaal aantal deelnemers is overzichtelijk (< 150) en het is dus nooit ergens echt druk, het is vooral heel gezellig.
In de praktijk starten de meeste deelnemers overigens in het 1e uur. Dus als je gewoon iets later start weet je helemaal zeker dat je rustig kunt rijden.
In 2 dagroutes zit een doorwaadbare plaats, maar bij beide voordes kun je zelf kiezen of je er wel of niet doorheen gaat. Er is bij beide plekken een mogelijkheid gewoon over een brug te gaan.
Hoe diep de doorgangen zijn hangt af van de hoeveelheid regen die er in de dagen net voor de 4daagse gevallen is. Maar in de praktijk kan bijna iedereen erdoor.
Afgelopen jaar waren er wat menners van de Shetlander Menritten, met kleine pony's dus, en die zijn niet met hun wagentjes door de rivier gegaan. Die hebben hun pony's uitgespannen en zijn ermee heen en weer door het water gelopen. 
Zie https://www.facebook.com/P4DBarchem/vid ... eo&theater