[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:20

@ollie thanks we hebben flinke concurrentie, yonne vd mark en sandra haleber en tessa en marianne wijdenes. Dus Janouk kan aan de bak. Maar wel leuk

Ollie1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:22

Super toch! Ik heb ook heel veel goede die meedoen dus ik ga lekker even voor de ontspanning rijden...er hangt niets vanaf daarna direct naar huis voor de visite....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:25

Gisteren heeft paul vaardigheid getraind. Hij hoopt op winstpunten in de vaardigheid. Op naar de zz. Weinig dressuur nog getraind de laatste tijd, daar gaan we kijken hoe cer we zijn.
Als het nog droog wordt, ga ik haar lekker even stappen onder het zadel.

Succes morgen enjoy

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:41

goedemorgen allemaal. Hier even een zwaai van mijn kant. Ik lees en leef nog steeds met iedereen mee.
Zag mooie plaatjes van geschoren pony's van Lanouschka. Mooi hoor!
Stoere Hero kwam weer voorbij <3 . Vind het heel erg logisch hoor VHU dat het je zo nu en dan aangrijpt. Een hond die je al zo lang hebt maakt echt deel uit van de familie. :(:)
Gem die weer naar les is geweest. Gaaf hoor dat Moos het zo goed doet!
Ben altijd erg benieuwd naar hoe het er bij jullie uitziet als je aan het trainen bent. Filmpje hint hint.
Janouk die aan de bak mag op wedstrijd, succes!
Een nieuwe baan voor Marjola; congrats!
VHU aan de slag bij de universiteit; ook nog gefeliciteerd.
Jenkins die nieuwe wagens gaat testen, heb hier ook nog nooit proefgereden maar vind het wel een goed idee gezien de omstandigheden.
Ollie die niet helemaal tevreden was. komt vast helemaal goed met jullie
Tine die achter amerigo heeft gezeten, respect hoor. Kun je je er bij neerleggen dat Thabor weer rijpaard wordt?
Ips; :(:)
Biancacoo een vreemd ehond in het span, najaa sommige mensen ook...

Hier verder weinig nieuws te melden. Paardje van de week gelongeerd in het tuig en eindelijk liep ze echt heel fijn en over de rug en kon ik ook wat stelling en buiging vragen zonder joligheid. Schoonvader zo ver gekregen om ze niet meer op de volle wei te zetten en het is mij nu helemaal duidelijk dat het onstuimige daar vandaan komt want ze doet nu weer netjes wat je van haar vraagt. Paard van manlief staat nog steeds op rust. Tja irritatie in de peesschede, langdurige kwestie. Morgen maar weer eens proberen paardje aan te spannen en ritje te maken. Nu met zoonlief naar voetbal en daarna heeft hij een feestje. Je lacht je slap; hij wordt door alle meiden uitgenodigd voor hun partijtjes als enige jongen, hi hi casanova...........

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:04

hej annemie..wat fijn dat je paardje zo goed liep met longeren..
en paard van je man nog steeds op rust..dat kan lang duren, zo'n pees...

mooie samenvatting !!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:23

Bedankt voor de felicitaties. Isabel is idd door. Echt gaaf hoor.

Iedereen die op wedstrijd gaat succes. Er staat hier een flinke wind.
Het heeft ook echt wel weer heel veel geregend -O-

Vanmiddag ga ik nog even tandem proberen heb mijn tuig terug en er
zitten 2 mooie ogen aan dus die moet ik even testen.

Jenskins helaas woon je beetje ver weg anders mocht je ook hier wagen testen hoor!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:33

Sorry, even egopost.

Net terug van de dressuurwedstrijd Onstwedde. Patrick had vandaag zijn debuut in de B dressuur (na bijna 2 jaar bixie). Wow, wat een begin. In de eerste proef had hij 192 punten en een 1e prijs. In de tweede proef had hij 178 punten en ook een 1e prijs.

De tweede proef ging wel minder, maar zoveel verschil.. Tja, de tweede jury wilde dat pony de hele proef aan de teugel zou lopen (hij had dan ook een 5 bij het onderdeel in aanleuning gaande pony). In deze ring waaide er tijdens de proef ook een wit A-4-tje de ring in, wat die hoek wel heel gevaarlijk maakte. Aldus Amerigo. Maar goed, je hoort ons niet klagen, een super begin. En als het aan de teugel rijden straks in alle gangen lukt, nou, dan moeten die punten wel binnen stromen

Vanmiddag nog bixiespringen. Eens zien of ze zonder weigering rond kunnen komen.

Nu snel de andere 2 even longeren in de storm.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:35

*\o/* super Patrick en amerigo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:44

Wow, wat goed van die twee *\o/* *\o/* <3

Nog even een dikke knuffel voor VHU :(:) :(:) :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:15

Wat stoer van hem!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:08

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:12

Ollie1: Ik vind het er echt mega goed uitzien !!! velen doen je dat niet na..waaronder ik.....haha..
toppers zijn jullie samen.

Tine, superknap van je zoontje, heeeeel goed gedaan !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:14

ollie: ik vind het ook top gedaan,ziet er toch goed uit voor de 1ste keer *\o/*
Jenkins: jammer dat je geen vervoer heb,maar ik snap de verkoper wel,op de bosmanege kan je bij regen binnen testen,buitenbak testen,op het asvalt testen en stukje bos en op gras testen en heel veel ruimte om pony goed en zorgvuldig in te spannen.
VHU: altijd een gemis een hondevriend :(:)
janouk succes morgen
en voor iedereen : hoop dat de regen nu een paar weken wegblijft (sta al 2 dagen de loopstal te hozen)
en veel succes met de wedstrijden,trainingen enz
duik weer snel onder mijn steen :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:18

Hoe is het met de pony's HT? Kun je al wat doen met je nieuwe pony's?
Je ziet idd dat Brutus een beetje veel =:) is ... maar jeetje, dan nog, galop is altijd zo mooi van jullie en de uitgestrekte draf aan het eind 8-) maar ... als je nu zo rijdt, kun je nagaan hoe het kan worden +:)+
Veel succes Janouk, go go go!
Duurt lang met het paard van manlief Annemie.... :(:)

Hier vandaag Hero weer voor de band. Hij vond al het water in de bak en het bijgehorende pssss geluid van de band eerst maar spannend maar bleef braaf lopen. Hij is erg braaf, komt overigens ook denk ik vooral door mijn onverstoorbare instructeur :)
Ollie gelongeerd en daarna gereden, lekker gymnastiek met haar gedaan, ze liep erg lekker op een gegeven ogenblik.

En nu net terug van heerlijk uit eten :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:56

Patrick zijn springwedstrijd ging super. Foutloos rondgekomen. Met als commentaar van de jury: Jij lijkt wel mini Jur Vrieling!! Topdagje, 3x eerste prijs. We zijn zoooooo trots op onze mannetjes <3

VHU: Hero wordt een toppony hoor en Ollie aan de gymnastiek
HT: hoe gaat ie?
Ollie: ja, er is wat spanning, maar man, wat ziet het er mooi uit. Er is toch niemand die zonder fouten zijn proef/kur rijdt. Ik doe het je niet na en ik denk dat er maar weinig zijn die hierbij in de buurt kunnen komen. Ik ga nu in ieder geval ernstig twijfelen of ik wel die hele reis naar Scherpenzeel moet gaan maken, want mijn kur is van een ander niveau ;( Zeker als ik nog steeds niet kan oefenen, dan word ik gewoon een blamage voor de mensport -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:47

@Tine, super 3x een eerst plaats vandaag voor Patrick *\o/*

Vwb de kur moet jij echt ophouden...hebt een kur met een veel hogere moeilijkheidsgraad...ik zie bij jou wijken, schouderbinnenwaarts, halthouden galop met 1 hand...nou dat doe ik jou niet na -O- . Dus jij mag echt niet zeggen dat jouw proef een blamage is...want ik ben er gewoon jaloers op -O- :j

Echter wat ik wel geleerd heb afgelopen donderdag dat je beter de verplichte oefeningen goed kunt doen met een iets mindere moeilijkheidsgraad dan dat je voor iets lastigs kiest wat niet helemaal correct gaat . Bijv ik heb in mijn proef aw en direct galop...ik zie niet echt terugkomen (Tdh daargelaten) dat ik er extra punten voor kreeg ook uitgestrekte galop op A-X-M lijn (met knik er in) kwam ook niet terug in de punten bij de moeilijkheidsgraad . ik ben dus vanavond maar weer in de pen geklommen om mijn kur te herschrijven met hopelijk minder spanningsmomenten.

En Vwb mijn filmpje voelde het echt 10x erger ...ik heb vanmiddag het pas voor het eerst terug kunnen kijken.

@ VHU, super zo'n fijne instructeur voor knappe Ollie....als hij dadelijk beleerd is dan kidnap ik hem gewoon....de knapperd <3
@HT, ik heb droog weer besteld maar of het helpt :7 , waardeloos al dat water in je stalletje -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 08:53

Goedemorgen

Ollie: ook hier even mijn felicitaties. En vwb de kur heb je helemaal gelijk. Je kunt beter de verplichte oefeningen perfect doen dan een hogere moeilijkheidsgraad die niet uit de verf komt. Echter, ik heb nu al twee maanden niet gemend, en ik weet niet hoe lang het nog duurt voor ik wel kan mennen. Bovendien ben ik er straks nog een week tussenuit ivm vakantie. Dus heb nog maar ca 3 weken om te oefenen, als mijn hand het al doet. Dus het moet wel echt een beetje lopen, anders gaan we niet zo idioot veel km maken. Dat is zonde van de tijd, moeite en kosten.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:23

@Tine; Dat is wel balen zeg dat je nog niet kunt voorzien wanneer je weer kunt mennen. Geef je groot gelijk hoor dat wanneer voor je gevoel de juiste voorbereiding er niet is je niet zoveel km. gaat rijden daarvoor. Zou wel jammer zijn natuurlijk. Je hebt inderdaad een hoge moeilijkheidsgraad in je kür hoor. Ik vind dat je aan jou heel goed kunt zien dat je ook onder het zadel rijdt. Daarmee heb je wel een voorsprong vind ik.

Ollie is dus weer aan het herschrijven met de kür. Vond het beeld nog wel meevallen hoor. Blijkbaar het gevoel toch heel anders. En inderdaad lastige lijnen die de moeilijkheidsgraad niet direct verhogen maar het voor jezelf wel lastig maken kun je er beter uithalen. IIk vind overigens wel dat je je pony ontzettend goed voor elkaar hebt. Doe het je niet na.

In het mennen geen ervaring met het rijden van proeven maar onder het zadel wel degelijk en ook met kür. Waar ik me in de menproeven over verbaas is een uitgestrekte of middendraf met een knik erin. Dat is naar mijn idee helemaal niet logisch. Dat zie je zelfs in de Grand Prix onder het zadel niet. Je kunt dan nooit het laatste stukje (beste) eruit halen/ laten zien omdat je in het midden om moet buigen. Zo zijn er wel meer dingen waar ik vraagtekens bij heb.Maar goed wie ben ik...........

Straks naar de paardjes. Het waait hier flink. Vind ik zo waardeloos op de bok wanneer je bijna van je kar afwaait. Maar niet door het bos i.v.m. vallende takken. Hoe doen jullie dat op dit soort dagen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:29

annemie77 schreef:
Waar ik me in de menproeven over verbaas is een uitgestrekte of middendraf met een knik erin. Dat is naar mijn idee helemaal niet logisch. Dat zie je zelfs in de Grand Prix onder het zadel niet. Je kunt dan nooit het laatste stukje (beste) eruit halen/ laten zien omdat je in het midden om moet buigen. Zo zijn er wel meer dingen waar ik vraagtekens bij heb.Maar goed wie ben ik...........

Jij niet alleen hoor. Ik heb er weinig verstand van, ben onder het zadel niet zo ver gekomen, maar mijn instructrices (die alleen maar ohz rijden vinden de menproeven te idioot voor woorden. Na halsstrekken uitstrekken, die knik inderdaad, maar nog heel veel meer dingen.

Ik ben echt benieuwd wanneer die nieuwe proeven nu eens gaan komen. Ze zijn er wel, maar je hoort er niets over, wat ik wel raar vind. Want als je vanaf 1 april de nieuwe zou moeten gaan rijden, is het wel fijn als je ze van te voren ook een paar keer kunt oefenen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:30

Ik snap, Tine, je twijfel. Misschien is het beter voor je eigen lijf dat je je nu al vast legt op een wedstrijd, dan is de kans dat je je zelf overneemt, veel te groot. Ik zou me eerst focussen op herstel en revalidatie. Er komen nog genoeg wedstrijden in de toekomst.
Sprak zij wijs -:)

Straks wedstrijd ZZ dr en Z va, dus we dachten gisteren; laten wij Janouk maar een dagje vrij geven, dan heeft ze zondag misschien iets over op de wedstrijd :D :+

Hier het beeld van de zondagochtend gymnastiek (let wel; ze stonden al 2 uur buiten hoor) Voor Image is het duidelijk nog te vroeg in de ochtend. Maar Janouk en Bjorn hebben er zin in.

http://www.youtube.com/watch?v=RQ7S4inG ... e=youtu.be

Gelukkig maakt ze dat soort sprongen als op 4 sec. niet meer zo vaak onder het zadel.
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-02-14 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:43

Dat klopt niet helemaal Janouk, want Rembrand zal denk ik na dit jaar niet meer uitgebracht worden. ;) Maar goed, ik kijk natuurlijk hoe mijn hand zich houdt.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:46

Rembrand na dit jaar niet meer uitbrengen? Heeft dat een reden Tine?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:58

Die Janouk zeg, mag inderdaad hopen dat ze dit niet voor de wagen doet, haha!!
Wie is die fjord die erbij loopt, Bjorn? Weet jij toevallig wie zijn vader is??

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:05

weet dat ik niet heel actief ben, maar we willen dit jaar tijdens vakantie naar plopsaland en kwam dit tegen en dacht doe mee, willen jullie ons helpen. Want het is moeilijk om veel likes te krijgen. Vraag me ook altijd af hoe mensen het doen. Zie mijn onderschrift.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:06

Goedemorgen, ollie van harte met je verjaardag.
Janouk en ollie veel succes en plezier vandaag.

Vanaf telefoon, dus.....geen samenvatting vandaag.
Ik ben al fijn in het bos geweest met de honden..
Fijne dag allemaal.