[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 14:43

@ ollie er komt een andere amazone op uzma bij mij doet het nu al auw ik voel me hele lijf

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:56

Goedemiddag
@ Lanouska: auwie
@ Nouvel: heerlijk op het strand
@ Dennis: wat een debuut, super
@ SL: oeps, van de trap gevallen. ook auwie

Rest weet ik even niet meer. Weer heel erg moe hier.

Vannacht slecht geslapen. Had geen weersvoorspelling gezien, dus schrok me vannacht kapot van heftige onweersbui. Dacht aan mijn arme paarden in de wei. Maar goed, daar was toen niets meer aan te doen. Gelukkig stonden ze er vanochtend gewoon rustig bij. Vanmorgen heeft zoonlief watertraining gedaan met de pony. Had echt geen puf om naar binnenbak te gaan, maar bak stond half onder. Zoon vond het echter zo leuk, dat hij op gegeven moment ook in draf door de plassen ging. Gekke pony doet alles voor hem. Daarna Rembrand voor het eerst sinds donderdag even gelongeerd. Hij liep op zich wel goed, maar heeft nog steeds 1 dikke en warme plek op zijn hals. Weet niet wat ik nu moet. Da erbij of toch gewoon de tijd geven. Het doet hem wel pijn, heb het weer gewassen en ingespoten met Acederm. Maar hij loopt wel gewoon, eet gewoon en zo.En ja, wat kan da ermee?
Tenslotte Thabor even kort ohz gereden met zadel van Rembrand. Wilde ik eens uitproberen, maar voelde in de draf niet fijn. Of hij toch nog meer aangesingeld moet worden of toch gewoon nog te breed is.... Moet manlief van de week nog maar eens proberen (die was op het moment de wei aan het uitmesten)

Vanmiddag weer naar zwembad geweest om te oefenen voor B diploma. Hoop echt dat hij over paar weken mee mag doen met diploma zwemmen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:30

Dressuur 151 en 154, Vaardigheid 5 ballen door omstandigheden, marathon liep goed. Waterbak ging hij eerst niet in laatste poortje uit zichzelf wel, wat ook te zien is op de film

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:38

Ziet er fijn uit. Waterbak kan natuurlijk zonder hulp, maar dit is toch al heel netjes.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:54

@ tallechie ziet er netjes uit hoor..
wij wouden H4 net als tallechie rijden en asl je op het filmpje van H4 kijkt dan gaat tallechie links de hindernis in en dan meteen weer rechts daar zijn wij met het 4 span om gegaan

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:07

Als ik kijk hoe hij vorige week bij de waterbak deed viel dit nog mee, maar zonder hulp gaat hij er niet in. Dan komt hij omhoog en gaat de wagen scharen. Ik was allang blij dat hij het laatste poortje zonder hulp deed, er zit dus vooruitgang in en ik ben heel blij dat hij het zo op pakt.

Ik moet hem alleen nog wat ronder zien te rijden, dan is hij ook wat meer te sturen, maar het was ook erg zwaar. Ik moest hem ook nog weer zonder wagen aanbieden omdat hij wat onregelmatig liep. Moet hem straks ook nog longeren, maar heb de hele dag al een huilende daan en die gaat dan voor.

Tempo was ook niet zo snel als anders en dat zag ik ook aan mijn tijden terug als ik die vergelijk met de rest. Maar hier ben ik allang blij mee en tempo komt vanzelf wel

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:11

@ tallechie als veale de hele dag in het land heeft gestaan zou ik hem niet longeren en hem gewoon morgen wat licht werk laten doen daan gaat voor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:15

Hij staat sowieso in het land.
Probleem is alleen dat ik morgen niet kan. Morgen moet ik werken en 's avonds heb ik geen oppas.

De dierenarts gaf aan dat ik hem beweging moest geven.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:26

ik geef meestal ook lichte beweging na een zware wedstrijd.

Lanouska gelukkig is alles goed afgelopen zeg !!
Nouvell is met spookje op het strand geweest.
VHU gefeliciteerd met je man.
Dennis gefeliciteerd met je wedstrijddebuut.

Nou wij zijn ook weer thuis. Vanmorgen om kwart voor 7 gebeld ja de wedstrijd ging door. Had daar niet zo veel geregend zeiden ze.
Nou dat was niet helemaal waar geloof dat mn kar nog nooit zo vies is geweest en zeker niet van een dressuur wedstrijd. Losrijden ging niet
en een proef rijden in ring 1 ook niet ring 2 lag wel iets beter. Jury was erg aardig voor ons wat resulteerde in :D 194 en 198 voor robijn en
185 en 182 voor ferro. Helaas wel 2 ballen met robijn in de vaardigheid en 1 met Ferro.

Heb wel een hele mooie waterdichte ideal mendeken met hals gewonnen. En snoepjes kadobon en geld.

Maar nu ben ik kapot en ga ik eten.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:30

Gefeliciteerd allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:52

Ik lees allemaal hele goede resultaten op wedstrijden en goede vooruitgang! Dat is toch wel heel mooi in al die nattigheid +:)+
Bij ons was het erg gezellig, wel wat regen maar het viel erg mee. Hier in Rotterdam heeft het echt ongelovelijk geregend >;)
Nouvel heerlijk met Fief in zee, wat fijn zeg. Tine geef je al arnica druppeltjes aan Rembrand? Helpt ook goed bij blauwe/beurze plekken? Weet je zeker dat Thabor hem niet af en toe tussendoor 'grijpt'? Dan blijft het beurs...

Citaat:
En je zag er supermooi uit, zo lekker met Bente aan het rijden, echt
wat aardig PrinsjeH dat je dat zegt ik heb werkelijk geen idee hoe het lijkt met mezelf op Bente vind het wel af en toe al heel fijn rijden dat is wel zo :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:02

Net even je filmpjes goed bekeken Tallechie ik vind het er fijn uitzien, de waterhindernis was alleen het 1e aanrijden dat hij twijfelde daarna niet meer. Je ziet wel duidelijk dat hij de 1e hindernis nog vol 'pit' zit en de laatste hindernis is het koppie aardig naar beneden.... beetje moe :(:)
Als ik jullie zo bezig zie krijg ik er ook wel heel veel zin in om dat te gaan doen hoor!

@Lanouska sterkte met de spierpijn :(:)

Hebben jullie dat berichtje gezien op nieuwspagina over die merrie die zo mishandeld is dat ze is overleden en dat veulentje, die dus voor de 2e keer zijn moeder verliest (eerst zijn 1e moeder aan mishandeling, nu dus de 2e). Ik vind dat zo hemelschreiend zielig |( wie kan nu zoiets doen?

Dit soort berichten over mishandelde paarden in weilanden hebben ons wel doen besluiten echt definitief een punt te zetten achter onze eigen stalletjes. We kunnen het nog aanhouden omdat het nog niet weg hoeft, wel raak ik stuk wei kwijt, maar ik vrees dat ik het toch te eng vind. Er is geen direct toezicht, er lopen vaak allerlei types rond het weiland / achter bij de vaart (vissers of ??). We hebben al wel eens mensen uit de wei moeten halen hier en ook bij mijn andere wei, ik durf het niet meer aan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 21:10

@ vhu dank je ging vanmiddag wel weer na wat bewegen maar nu ik op de bank lig wordt het weer minder en ben ik ook erg stijf

ik had het bericht ook gelezen ja vindt de foto's met het veulen ook erg sneu

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:21

Auw, Lanouska heeft onderuit gelegen, je zal wel spierpijn krijgen !

Geweldige foto's en filmpjes van Fifi, heerlijk om te zie Ellis!!

Leuke filmpjes van Tallechie !

Mooie punten Maisie!

Kan me je gevoel voorstellen VHU, het is wel erg afgelegen/zonder toezicht. Je moet er niet aan denken wat ze tegenwoordig allemaal uitvreten BAH!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:25

Moet je nagaan dat ik nadat ik mijn paardjes dus verkocht had omdat ik zo zwaar geblesseerd ben geweest, ik alleen maar ruintjes heb gekocht met de pony's ook omdat ik weet dat mijn stalletjes / wei zonder direct toezicht zijn. Dus dat je daar eigenlijk ergens in je achterhoofd al rekening mee houdt dat idioten eerder een merrie pakken dan een ruin. Bij mijn vorige wei zijn er een paar keer mensen in de wei geweest die waarschijnlijk achter de pony's / het paard aan zijn gegaan en ze zijn betrapt dat ze op mijn shetlandertje, toen net een maand of 3 geleden gedekt zaten. Pony was in principe drachtig (niet meer hengstig geweest) en een paar weken na dat incident was ze wel weer hengstig, ik denk dat ze haar veulen verworpen heeft na die toestanden. Dus toen heb ik een heel hekwerk gemaakt (weiland was voor de rest tussen flinke sloten) zodat je er echt niet zomaar meer op kon.

Nu bij ons stalletjes (=andere plek) lopen toch vaak van die halve gare types rond (drinken/blowen, is vlak achter drukke woonwijk, achter weiland zit een vaart met een soort maaipad en hoge struiken, dan komt mijn wei/stal), ik heb er geen vertrouwen meer in. Je moet er toch niet aan denken dat je paard/pony iets overkomt op zo'n manier.

@IngridM dus jij vindt het ook geen onzin? Jij kent het plekje. Ik vind het een naar idee als ze daar zomaar staan. Heb ik altijd al wel gevonden, maar daar probeer je dan maar niet aan te denken. Maar nu ze gewoon op een fijne stal staan en ik daaraan gewend ben, ik ben er wel klaar mee.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-09-11 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:25

:wave:
tallechie vooruitgang met veale en waterbak, super joh!! :)

maisie keigoed gereden, ook al supergaaf! :D

vanavond weer verzorgmeisje op bezoek gehad :)) ik leer het ook niet af ook he ;)
Was lieve meid, dids luisterde op de grond heel goed naar haar. Onder het zadel begon hij meteen met africhten :+ ze moest liever drijven vond hij (manegeponys gewend, dus op een gegeven moment gaf ze een fikse schop, en hij deed gewoon geen halve stap harder _O- tot ze zachtjes dreef, toen ging hij wel := )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:31

Ja Naaltje, je pony kiest haar eigen verzorgster wel uit hahaha

Nee geen onzin Maaike, al dacht ik er ook aan op de manier van 'wat als er 1 ziek wordt' dan ziet niemand het, dat vond ik ook een beetje eng.
En het is eigenlijk erg he, dat je aan dat soort dingen MOET denken........halvegaren er rondlopen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:51

Ik ga lekker naar bed. Morgen eerste keer naar de revalidatie! Wel een beetje spannend...
Hopen dat ik daarna nog genoeg energie over heb voor Gwin.

We hadden hier trouwens een hele rare kleur lucht tijdens de zonsondergang. Heb foto's gemaakt maar zet die morgen wel even hier, nu even geen puf meer.

Trusten allemaal

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:53

succes morgen frensie! :)

@ingridM; hij kiest inderdaad heel duidelijk :o Erg eigenlijk he :=
Maarja, dat is zijn karakter, zijn ego. Dat kun je alleen maar toejuichen natuurlijk! :)

Mijn auto is nu overigens wel gewoon kapot verklaard.. Ik rijd er niet meer mee (in het donker dan).. De lampen gingen uit, en niet meer terug aan.. Dus alarmlichten en groot licht aangezet en zo naar huis komen rijden (bij tegenliggers op alarmlichten gereden, groot licht uit )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:06

@IngridM dat met eventueel ziek worden was de reden dat ik ze er van het voorjaar weg heb gehaald, toen de weg ook steeds open lag. Op zich was er wel wat toezicht hoor, maar niet officieel zeg maar, en vooral met wat slechter weer is er dan niemand en al helemaal niet 's nachts.

Het lucht op zich wel op dat we dat besluit nu een maal hebben genomen :j

Die Diddle, voedt verzorgstertje even op <<)
Zwaar K van je auto Naaltje!
Vanuit hier ook heel veel succes gewenst Frensie, zet 'm op!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:07

Das balen van je wagen zeg Naaltje !

Morgen succes Frensie, ik hoop dat je er wat aan hebt !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 02:39

dank jullie wel.

hij was inderdaaad bekaf, maar was ontzettend zwaar. Heel erg klam en benauwd. Top knol.

Ga dan fles geven en dan hopelijk weer slapen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:45

Goedemorgen!

@ Tallechie: inderdaad topknol. Weer was erg vies om dan zo hard te moeten werken. Bodem zal ook slecht geweest zijn.
@ Frensie: succes vandaag.
@ Naaltje: balen van je auto.

Nou, ik ga zo naar de binnenbak voor priveles. Er staat nog net iets teveel water in de bak hier thuis. Hij droogt wel snel op nu het even een nacht niet heeft geregend, maar ja, ik wil mijn les wel volledig benutten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:56

Nou ik hoop dat het vandaag gewoon droog blijft... Moet vanvond naar stal namelijk.. En wel, jaja, met m'n auto.. :x Als het niet nat is blijven die lampen misschien wel aan...

nou, moet vandaag hele dag naar school. Heb ook een presentatie vandaag.. totáál niet leuk..