[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:29

Ben ik ook weer! :D

Jullie hebben weer flink door geklets, ben bijgelezen, beetje veel om zo even snel te reageren...

maar hoofdpijnmensjes sterkte! :(:)

vhu, moeilijke tijd even, ook sterkte... :(:)

IT, lastig zeg, moeilijk dingen zijn dat...
Wij hebben onze hond vorig jaar ook bijna een jaar op pijnstillers gehad, met het idee dat het aflopend was en zijn laatste jaar zou zijn (artrose in zijn voorpoot), maar gek genoeg is hij afgelopen zomer zo bijgetrokken dat 'ie het nu alweer maanden zonder pijnstillers doet!
Hij krijgt wel 2x per jaar een glucosamine injectie, en dat houden we ook zo, maar de dagelijkse hoeveelheid pijnstillers is op een of andere manier niet meer nodig, alleen als hij een slechte dag heeft, echt heel bizar...
maar jij heel veel sterkte ermee!

Gelukkig droog vandaag, al was het wel erg donker en nog erg nat overal...
Was lekker vroeg thuis nog vanmiddag, dus heb het er even van genomen en ben nog even met Fifi richting strand gegaan.
Het was super rustig op strand en het was mooi breed en hard, dus eerst lekker door het water gestapt en toen een stuk kunnen draven.
Ondanks dat ze onderweg erg kijkerig was was ze op strand super braaf! <3

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:33

:o
kijkt groen naar nouvel :oo
lekker joh!

Hier hele dag motregen gehad.. bleh :+
Maar wel even met dids gevd't.. Hij was alleen niet zo gemotiveerd als ik

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:50

Ivy: Inderdaad luisteren naar je eigen gevoel, wij hadden ook een hoop over voor ons hondje, maar toen hij plastabletten kreeg voor zijn vocht achter hart en longen en helemaal niet meer dronk als wat hij normaal deed was het voor ons echt gelijk besloten. Het heeft geen zin meer, hij droogt zichzelf nu uit. Hondje heeft zijn hele leven al problemen gehad en veel kosten aan gehad (wat we uiteraard voor hem over hadden, maar wanneer je merkt dat het niet helpt zijn we er snel mee gestopt.
Wat zien die filmpjes er leuk uit zeg echt een heerlijk spelend duo zo! Kan daar altijd zo van genieten!

Nouvel: Heerlijk een dagje strand :D

Bianca: Succes morgen en sterkte met het vervelende verlies.

Vhu: Vervelend joh dat je nu zo in je vel zit, maar zoals vele ook zeggen het is makkelijk als je op 2 verschillende stallen moet zijn en je ook nog alles zelf moet doen bij de pony's. Hoe gaat het nu verder met je plekje waar ze staan? Waren de geruchten waar?

Tine: Wat leuk zeg dat je zoontje zo enthousiast is dat hij wilde mennen.

Tallechie: Nog een dagje en dan mag je ervan genieten meis! Vind dat je behoorlijk hard aan de slag bent geweest!

Vandaag heb ik een dagje vrij bij de paardjes. Mijn verzorgster heeft het lekker droog gehouden.. stiekem toch beetje jaloers :P Gisteren was het zo'n rotweer.

Zit hier ook weer erg in dubio.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:51

naaltje, kom je ook maar een keer zee spetteren met je harige gele monster! :D

laura, wel fijn voor haar, voor jou een beetje jammer... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:56

zou graag willen nouvel! is wel een droom zegmaar :o
maar geen trailer en rijbewijs enzo he.. ;(
en als ik 't hem laat lopen is het meerjarenplan of een nóg kleinere (afgesleten) pony :+

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:58

Jeetje wat kletsen jullie veel

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:58

Ja hihi gisteren was het echt zo droevig, gelukkig wel goed kunnen invullen om staleigenaar ook wat blijer te maken :D.. heb echt alles netjes opgeruimd ( heb veel spullen wat niet in mijn kast past, mag als enige mijn extra tuigenkast meenemen en had daarbovenop ook helemaal volgestapelt, dat was natuurlijk niet de bedoeling :P..) Niet dat het in de weg lag, maar ik moet me wel aan de regels houden ook gezien ik al mijn eigen kast mocht meenemen. Soms niet handig als je rijd en ment en dan 2 pony's :P Kast kan gelukkig nu zonder moeite dicht :D

Ga jij altijd naar noordwijk nouvel?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:59

Laura hoezo ben je weer in dubio? toch niet weer over de verkoop? :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:59

_Patrick_ schreef:
Jeetje wat kletsen jullie veel

hihi ben ik mee eens, loop ook op mijn tenen om het bij de houden :Y)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:03

Hier vanmorgen bij de dokter geweest.
Heb al een poos pijn in me voeten en dan voornamelijk me hielen...
Heb dus hielspoor nu moet ik volgende week naar een podotherapeut....
Vandaag gewerkt, paarden gedaan geholpen met de dakgoot te maken enzo die hadden de mannen gesloopt }:0 nijnen thuis gedaan dus nu lekker hangen en straks op tijd naar me bedje

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:08

Jelleee schreef:
Laura hoezo ben je weer in dubio? toch niet weer over de verkoop? :o

Nee hoor dat absoluut niet, ik moet wel echt ech echt een hele slechte dag hebben wil dat weer in mij opkomen.. tum en riv hebben mij echt overtuigd <3 Ze zijn zo'n leuk duo, beste maatjes, speelmaatjes en mijn hartediefjes dat ik ze echt niet wil missen of uit elkaar wil halen.. zou denk ik ook niet ten goede zijn voor mezelf. :Y)

Ik zit in dubio over een sulky aanschaffen.
Ik wil mijn rijbewijs gaan halen (geld is nu aanwezig) en gelijk doorgaan voor mijn E.
Nu denk ik moet ik een sulky aanschaffen voor bijv 800 euro, of kan ik niet beter een auto kopen waarbij ik en zelfstandig ben en de wagen op kan. Oke dat is wel duurder maar je gebuikt de auto ook voor meer.

Voordelen sulky:

- Kan in de winter in de bak trainen
- Makkelijker op wedstrijd
- Is lichter op wedstrijd (al heeft rivaldo niet echt moeite met mijn wagen)

Nadelen sulky:

- Geeft geld uit die je ook kan invensteren in auto
- Je rijd niet altijd in de bak enkel winter
- Je bent minder snel echt helemaal ''zelfstandig''

Bij alles wat ik nu bedenk zitten evenveel voordelen als nadelen -O- :\

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:10

Vervelend patrick sterkte, ik heb is een ontsteking gehad aan de aanhechting van mijn pees aan mijn hielbeentje.
Wat een Kl*te zin zeg :P.. Blijft altijd wel gevoelig.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-02-11 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:10

Pffff lastig ja!! Ik zou je echt niet kunnen helpen hoor.. je kunt het ook 'na' elkaar kopen. Dus eerst bv de sulky en volgend jaar een auto. of andersom.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:19

als je je rijbewijs nog moet gaan halen zou ik niet meteen in een auto gaan rijden waarin je dik moet investeren
zou eerst leren rijden (en nee, dat leer je in je lessen niet, dan leer je sturen.. autorijden is heel wat meer, zonde als je daarmee je spaargeld in de puinpoeiers rijdt.. een paard is een slechte investering, een auto net zo, al helemaal als je 'm in elkaar duwt ;) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:21

@ Rivaldo: persoonlijk zou ik voor rijbewijs gaan. Sulky mag je tzt geen wedstrijden meer mee rijden, dus dan is het alleen voor de training. Maar je hebt een wagen om te trainen. Maar goed, dat is mijn mening. Zou ik die centjes liever voor rijbewijs en auto gaan sparen.

@ Patrick: geen idee wat hielspoor is, maar het doet blijkbaar pijn. Sterkte ermee

@ Lacuna: wat fijn dat die pony mee valt. Maar ja, nu nog zorgen dat het baasje er ook mee overweg kan gaan. Dat is vaak veel moeilijker. Vooral als die ook onzeker is.

Ben vanavond naar les geweest, heb een half uurtje mee gedaan (om Rembrand niet gelijk vol te belasten), maar ik had het er erg zwaar mee. Lichaam wilde niet op juiste plek in zadel blijven. Toch zou ik zo graag weer eens willen starten ohz. Maar ik wil natuurlijk niet een vreselijke proef laten zien. Moeilijk.

Ik duik mijn bedje in. Hoop nu toch echt op een fatsoenlijke nacht. Dit hou ik niet lang meer vol zo. ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:23

laura, ja lastig he, neemt zoveel ruimte in als je zowel rijdt als ment, ik ken het probleem... :+
Ik ga altijd bij Noordwijk/Noordwijkerhout naar strand, eerst door de duinen vanaf de schulpweg en dan kom bij ong. bij de duindamse slag op strand.

patrick, dat is vervelend en pijnlijk, sterkte!

tine, sterkte! :(:)

naaltje, haha dan komt er wel iets met hele korte pootjes inderdaad ben ik bang... _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:24

Naaltje schreef:
als je je rijbewijs nog moet gaan halen zou ik niet meteen in een auto gaan rijden waarin je dik moet investeren
zou eerst leren rijden (en nee, dat leer je in je lessen niet, dan leer je sturen.. autorijden is heel wat meer, zonde als je daarmee je spaargeld in de puinpoeiers rijdt.. een paard is een slechte investering, een auto net zo, al helemaal als je 'm in elkaar duwt ;) )

Maar dan moet je toch een auto hebben om te leren rijden?? Zul je er toch een moeten kopen denk ik. Want huren is ook zoiets. Of begrijp ik het nu verkeerd. :o?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:27

tine10 schreef:
Naaltje schreef:

Maar dan moet je toch een auto hebben om te leren rijden?? Zul je er toch een moeten kopen denk ik. Want huren is ook zoiets. Of begrijp ik het nu verkeerd. :o?

ze heeft het over een goeie zware waarmee trailer kan trekken etc
dat zijn doorgaans niet de meest budgettair vriendelijke voertuigen ;)
ze moet het ook zelf weten.. maar in je spaargeld rondrijden voelt stoer, tot iemand hem erin vlamt ofzo.. ;)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:39

mag je in de toekomst dan ook niet meer met sulky/ tweepersoons tweewieler wedstrijden rijden? Ook niet als hij wel aan de spoorbreedte voldoet?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:52

Zou me niet verbazen, maar de plannen zijn er nog niet.
Het mocht voorheen niet, vanaf dat ik wedstrijden rij mag he twel ;) (heb eerst met een 2wieler gereden, precies vanaf de dag dat het in ging, kreeg de complimenten van de jury dat ik het nieuwe rregelement zo goed gelezen had ;) ).

Maisie

idd eerst je rijbewijs en dan een leuk klein autotje. Heb nu mn 5e auto en dat is ook pas de 1e
fatsoenlijke waar ik ook een trailer achter kan hangen.

En een grote auto kost een berg geld ook aan onderhoud. Ik heb nu al 2x een rekening gehad van 500 euro in 3 maanden dat is echt niet grappig.

_Patrick_

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:53

Sorry mensen ik lees zo even bij heb heel slecht nieuws gehad over mijn oom.
Hij ging voor onderzoek voor zijn hart en kreeg jodium in zijn vaten zodat je zijn vaten beter kon onderzoeken.. nu werd hij daar erg ziek van en houd niets binnen. Uiteindelijk foto's gemaakt en zijn er plekjes op zijn lever en alvleesklier gevonden.. hij wordt nu ook in het ziekenhuis gehouden..

Zit net nog met mijn moeder foto's te kijken van haar van vroeger.. en zeg nog .. ik vind het een eng idee dat je naar foto's zit te kijken en dat het leven allemaal zo snel gaat en ook omdat mijn opa daar opstaat die overleden is en ik nog niet los kan laten.. 10 minuten later krijg ik dit nieuws.. bah!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:55

Jeetje heftig, heel veel sterkte voor jullie allemaal :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:00

Heftig laura sterkte!!