[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:11

Oee spannend jenkins!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:24

Jaja zeker :D
Zie alleen wel op tegen de 30 euro die t kost hahaha :P

Maare, hoe zit het eigenlijk met de namen van jullie paarden/pony's?
Zelf verzonnen of heette ze al zo bij de aankoop?

Sil heette al silvester bij de aankoop, wou het eerst wel veranderen. Want ja.. jaren droom je over een eigen pony en zit je namen te verzinnen en als je dan eindelijk een pony hebt, weet je geen passende en betere naam dan Silvester haha. (terwijl ik nooit de naam silvester had bedacht voor een pony :P)

Hoe zit t bij jullie?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:25

Dolly heette al dolly ;) de rest is zo gebleven behalve dat 1 hengstje pascha heette..klonk te verwijfd betekende koning in het perzisch geloof dus werd het king :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:32

Jelle heette Binkie toen ik hem kocht. En raad eens? Mickey heette ook Binkie :') Echt toevallig!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:33

Hehehe dat is wel heel toevallig ja!! En denk ik ook heel lastig ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:36

Ja nogal, en daarbij komt nog dat ik het een afgezaagde naam vind :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:38

Haha je hebt dus 2 binkie's :P

Dus je hebt de namen zelf verzonnen, hoe ben je op Jelle en Mickey gekomen?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:41

Ja er heten er wel erg veel binkie. Altijd als ik jouw jelle zie staan moet ik denken aan de jelle die bij ons op stal stond alleen dat was een mega grote lompe gelderse :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:44

Nou dat is wel heel toevallig :+
Citaat:
Wat je ook kan doen is er een net overheen doen die fijnmazig is dan moeten ze meer moeite doen om het eruit te pakken.
HEb ik al, ze moeten enorm peuteren, heb het meest fijnmazige hooinet erom dat er bestaat volgens mij (3x3 cm gaatjes), ze zijn er dus ook uuuuuuren zoet mee, maar ze worden er niet dunner van :o

Alle pony's hier heten zoals ze op papier heten. Maar vind hun namen ook wel passen. Alleen Freddy vind ik eigenlijk geen naam voor een pony, maar het past wel bij hem. Als ik hem zelf een naam had gegeven was het Bliksem geweest denk ik. Bij mijn paarden heb ik het wel eens veranderd. Arigina tja, wat is dat voor naam, werd Attent, Heliantha werd Happiness. We woonden toen ook nog in Groningen, als je weet hoe Groningers praten weet je ook hoe zulke namen dan worden uitgesproken :7

Jenkins spannend je menles. Beter een goede menles van 30 Euro dan 3 slechte van 10 Euro denk ik dan maar. Met een goede prive les kun je vaak toch wel een week of twee, drie vooruit hoor.

Ben hier druk aan het tuigen kijken. Ga toch denk ik voor een echt goede tweedehandse of als dat niet lukt voor een nieuwe webtech ideal. Heb vandaag wat goedkopere tuigen in handen gehad maar ik vertrouw het toch niet. Hele tuig wordt dan wel net zo duur als de pony's maar goed :roll: ik hou nu eenmaal van degelijk materiaal en lees zoveel ongelukken en gedoe met mennen dat ik wel mijn materiaal in ieder geval goed wil hebben.

Kijk met een pony tegen een paal aan rijden, tja daar kan het tuig natuurlijk niets aan doen :+ ;)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:47

We hadden New Forrest Bella werd Belle, later reed ik op een KWPN met een supermooie naam: Ruberlina H. Maar om haar zo te roepen.. Dat werd dus Sjimmie omdat t daar de enige schimmel was.
De 2 shetlanders die ik nu heb vind ik wel leuk bij ze: Keria en Domino. Hoewel ik Keria niet echt een naam vind voor een ruintje. En Jenna, tja.. Ook bij gebrek aan beter maar zo gelaten. Maar ik vind het niet echt een leuke naam. Voor de rest hebben we de namen gelaten zoals ze waren.

Binkie of Binky vind ik wel een hele leuke naam voor een eigenwijze shetlanderhengst :D

Jenkins succes en veel plezier vrijdag met je eerste les.. Vind het ook niet zo leuk om ook 30 euro te betalen, maar heb wel van een héle goeie les!

Laura Rivaldo ziet er lekker fris uit :) Ik kan die 2 nog niet uit elkaar houden hoor..
Hier nog een waar ze van lucht al dik worden. Jenna trainde ik voorheen ook om de dag, voordat dit gedonder was begonnen en toen zag ze er super uit. Maar nu, een klein maandje bijna volledige rust met trainen en het is verschrikkelijk. Krijg dat er maar zo snel weer af.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:56

Jenkins schreef:
Haha je hebt dus 2 binkie's :P

Dus je hebt de namen zelf verzonnen, hoe ben je op Jelle en Mickey gekomen?

Pfoe nu moet ik even lang terug denken :')

Jelle wilde ik een friese naam geven, hij lijkt op een mini friesje. Op papier heet ie Vivaldi maar dat past echt niet bij hem.. En ik hou sowieso van 'mensen namen' bij paarden. En Mickey weet ik eigenlijk niet, vind ik gewoon een geinige naam. :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:27

Silly :D
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:46

Succes met je eerste menles.

Rembrand heet op papier ook zo. Quincy heette op papier D. En Amerigo heet op papier Gregor, maar dat vonden we geen leuke naam. Toen ons zoontje hem de eerste keer zag, begin januari, riep hij gelijk: kijk, kleine Amerigo (het paard van Sinterklaas heet Amerigo). Dat vonden we zo grappig, dat we hem nu zo noemen (ook op de startkaart).

Normaal (bij alle asieldieren die we hier hebben rondhobbelen) hou ik de namen aan die ze al hebben. Anders blijf ik namen verzinnen ;)

Nou, ik ga weer een slaappoging ondernemen. Lukte net niet. Beetje stress over mijn auto, die vandaag ineens niet meer wilde starten. Later weer wel, maar er brandt wel een lampje (iets met startonderbreker), dus kan zo weer mis gaan.

Kan hier echt niets zonder auto, woon teveel buitenaf. Bovendien moet ik morgen naar ziekenhuis, dan moet hij het wel doen. Dus morgenvroeg maar garage bellen om te zien of ik nog snel langs kan komen en hopen dat ze het snel kunnen oplossen. Bah, hou niet van auto's die het niet doen.

@ Jenkins, wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar ik denk niet dat je zo veel hebt aan je broekriemen. Die moeten eigenlijk in verlengde naar voren lopen. Volgens mij doen ze zo niets.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:52

Haha oke :P Ik heb er niet zoveel verstand van. Maar vrijdag hoor ik het wel van de instructeur :)

Succes met je auto!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:55

2 binkies...oeps ja dat is moeilijk voor een 2-span ;) maar wel toeval.
sunrise heette: geen idee wist niemand,toen hoorde ik het liedje....dus sunrise!
tiamo heet al zo (luisterd zeer goed naar zijn naam,komt meteen dan)
elza noemen we happytime (sportnaam happy time elza)
showtime en easytime heb ik zelf zo genoemd (makkelijk al fokker)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:13

Goeiemorgen. Net even garage gebracht. Nadat ik Rembrand heb gereden, kan ik erlangs. Nu maar hopen dat het niets is.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:28

Haha, wat grappig van al die namen en toevallig van de binkies. :D

Wij hebben ook bijna alle pony's zelf namen gegeven. Eerst span werd Sjors en Sjimmie. Tweede span werd Peppie en Kokkie. Derest van de pony's hebben of de naam van het paspoort gehouden. Of een naam bedacht met dezelfde letter :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:30

Hier heet alles zoals het op papier heet. Tenminste, ongeveer.
Ze hebben allemaal een stalnaam die niet gebruikt word als roepnaam. En Dennis heet L-Dennis van stal Pronkhof, ga hem echt geen L-Dennis noemen :P. Roos is eigenlijk Rosy.

Judith en Whitney's namen vond ik verschrikkelijk bij koop, maar het past, dus het is nooit veranderd. Ik heb nog een pony op stal gehad, Angel, die heeft die naam wel gekregen bij aankoop, die heet eigenlijk Odet.

En mijn Lotje heet op papier A lot of Rosy (is ook de dochter van Roos). Roos/Roosje/Rosy was geen optie als roepnaam, dus toen werd het Lot/Lotje.

Alles wat hier geboren is heeft gewoon exact zijn stamboek naam, alleen Camacho word wel afgekort naar Macho (tis het grootste doetje wat ik er tussen heb staan....).

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:32

jouke_h schreef:
Heb weer heel wat foto's langs zien komen!!
Was vast niet de bedoeling poeltje!! Zo was de menner er wel snel bij ;) Knopen jullie de leidsels ook altijd aan de wagen vast??
Zieke beestjes...Hoop op snel veel beterschap!!
Ponie dieet problemen ;) Soms worden ze gewoon dik van lucht lijkt het.

Alleen bij tandemtuig wordt het vastgemaakt. Dit omdat hij het uiteinde van de leidsels onder de kar komen en dan de hele tijd over de grond sleept.

Spannend Jenkins. :D Leuke foto's!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:12

Goedemorgen :) Mijn pony's heten Flash en Sharon hadden nog geen naam toen we kochten, dus dat hebben we zelf bedacht, het past ook echt bij ze. Flash is een ondeugende shet en Sharon is gewoon een dametje. Sharon spreek je overigens uit als sherrun.

Yuri heet op papier Pom en dat vond ik echt 3x niks. Maar een andere naam met de P kon ik zo een twee drie niet bedenken dus ja dan maar Yuri.. Op papier heet hij wel Pom, dat is ook wel leuk want hij is gefokt door Hr. van Pommeren.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:26

Romeo heet gewoon Romeo. De vorige eigenaar wilde hem eerst Vigor noemen, maar daar luisterde hij niet naar. Toen ze "Romeo" riep, keek hij onmiddellijk op dus is het Romeo geworden :D

@ Laura: Rivaldo ziet er goed uit, zo geschoren :))

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:29

Petra Is op paier Bosveld's Petra.
Sasha is gewoon Sasha gebleven.

Maar of ik nu hun namen roep of wat anders, ze reageren er hetzelfde op.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 09:32

Veale was al veale, vaal in het fries vanwege zijn kleur.
Het paard wat ik hiervoor had was Balinda en is ook zo gebleven.

Gisteren heb ik 1,5 uur gezwommen. Nu heb ik last van beide knieën

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:33

Alwyn, Amigo en Freddy heten voluit anders, ze heten Damke' Alwin (met een i) en Medembliks Amigo en Freddy van de Moerdiehof .... maarja, roept zo lang he.
Traffor, die klein die we een blauwe maandag hebben gehad spande de kroon, die heette officieel Silver Shoes First Edition... :list:

Zoonlief ligt nog steeds te slapen, weet niet wat me overkomt. Net even wezen kijken, hij slaapt nog als een roos <3
Dan maar even :9k

@Tine, jij ging toch naar het ziekenhuis?
@Rivaldo...enne...afspraak gemaakt?

Onze tweespan afspraak komt pas ergens in september, jemineetje wat heb ik veel geld uitgegeven deze maand (en vrijwel niets binnengekregen ivm vakantietijd :o ).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:35

ponynamen....
Ivy had eigenlijk nog geen naam toen ik haar kocht... oh ja, ze hadden haar tijdelijk: veulentje genoemd.
dat was makkelijker voor de nichtjes van de fokster.
wobbe heet op papier eigenlijk spirit of the new life.
toen we gingen kijken wisten die mensen zijn exacte naam niet (omdat ze 86 shetlanders hadden lopen exclusief de veulens)
dus toen had ik zelf al gezegd Wobbe.
en dat past precies, het is helemaal geen 'spirit'

even een vraagje.
op de vereniging hier bij ons in de buurt komt ad aarts 2 oktober een menclinic geven.
nou wil ik op zich graag meedoen, ik zit alleen met de volgende 'problemen':
* het vervoer van pony & sulky (wil dit graag in 1x doen en mijn sulky niet uit elkaar halen)

* de les duurt 3 kwartier en daarvoor moet je al los gereden zijn... gaat wobbe dat redden? een uur op het zand rijden? (ook al is dat te trainen natuurlijk)

* de laatste keer dat we daar op de vereniging waren (schriktraining) was hij helemaal hyper de pieper... ik weet niet of ik het aandurf om hem daar in te spannen.. hij zal vast wel rustig zijn met rijden.... maar krijg ik hem net zo rustig en makkelijk ingespannen als thuis?
Thuis zet ik hem vast en kan ik hem alleen inspannen...maar wat nou als hij daar op de vereniging zo hyper is? straks ga ik dat 'eng/spannend' vinden en lukt het niet.. staat zo knullig..