[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:40

Heel mooi Biancacoo dat is genieten <3
Wat is het raar weer he, het is hier benauwd warm :o?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:01

Was echt een kadotje van de natuur vanmorgen...reeën,..en spechten gezien van heel dichtbij....ik loop niet graag in mijn eentje Door het bos te struinen. ...met hond ....maar vanmorgen was het schitterend....wel natte voeten van het natte gras. .maar veel gezien,..lekker gewandeld, stap in de goede richting..naar buiten, niet op de bank blijven zitten, geen excuus verzinnen, gewoon gaan. ~~}>

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:06

Goed gedaan, Biancao!
Mooi, hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:48

Goed gedaan Biancacoo +:)+
Koper van marktplaats had zicht teruggetrokken _-:(
Maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen. Heb al wel weer een bod maar hoop op nog wat meer eigenlijk.
Had trailer toch nog niet netjes want gisteren was zo'n rare dag dus misschien maar beter ook. Vandaag maar ff rustig aan gedaan, wel in huis van alles gedaan maar niet iets wat perse moest. Twee zadels die toch niet goed passen / voor Ber niet lekker liggen in de verkoop gedaan, hoop ook dat die snel verkocht worden ruimt het lekker op :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:44

marktplaats..ik vind het een ramp om via daar iets te verkopen..... :7
hoop dat je je trailer alsnog goed verkopen kunt..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:50

Ik ook. Had nu weer bod, is weer ingetrokken, naja we zien wel.
Vanochtend grote schrik want ons complete B&B stond onder water :oo water was via de afvoer van de douches omhoog gekomen, kon niet meer weg door de enorme waterval van afgelopen uren. Nu kun je in je afvoer iets laten monteren waardoor het niet terug kan maar dat zit er bij ons niet in. Ik wist ook niet dat dat kon dat hoorde ik nu pas :o? We hebben hier nog nooit wateroverlast gehad, niets nat ook niet in de kruipruimtes dus nooit verdacht op geweest dat dat ook nog op die manier kan.
Oftewel: alle vloertegels eruit, alle meubilair eruit of omhoog geplaatst en dweilen, dweilen, dweilen.
Denk dat het nu 80% is opgeruimd.

We hebben onze workout wel weer gehad voor vandaag :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:54

Wat ellendig, Vhu, hopelijk valt, buiten al het extra werk, de schade mee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:14

Pppffff vhu wat een ellende. Hoop dat je alles weer goed droog krijgt. Gelukkig ligtergeen houten parketvloer van ons. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:23

:oo vhu. ..dat is waardeloos. ...Hoop snel alles weer droog en terugslagkleppen erin....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:38

Nou Janouk dat dachten wij ook direct := zo echt wel he.

Water is nu 90% weg, rest moet drogen. Deuren open, verwarming aan en hopen dat het snel weg is. En vooral dat er nu de komende dag / dagen niet meer zo vreselijk veel meer gaat vallen.

Zo zeg dit was wel een aanslag op mijn stressbestendigheid :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:54

Pfff VHU wat een stress! Hopelijk is alles snel weer in orde.
Zo raar dat we hier helemaal geen regen of onweer hebben gehad (ben er niet rouwig om!!) Nog steeds zonnig en bloedheet.
Heb naast de gewone dazenval dit jaar 4 emmers onderste boven opgehangen met speciale dazenlijm. Nou, er zit van alles in maar geen dazen. Die zitten liever op de paarden, ook al hebben ze dekens aan. Arme Sam had hele dikke ogen. Ze had haar masker af weten te krijgen. Weet nu niet of het van het masker komt of van de zon, maar ik ga maar uit van de zon. Zo zielig, gelukkig had ik nog zalf liggen, dus hopelijk trekt het snel weer weg. Zoonlief heeft vanmiddag nog heel dapper beide ponys gereden. Trots op hem.
Ik moet nu nog tuig gaan poetsen voor de wedstrijd van zaterdag, want morgen erg weinig tijd (weer laat thuis, nog priveles zoon en kar moet ook nog schoon en de magen gevuld).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:19

Heftig VHU. Dat is idd een totale workout.
Sterkte met de schoonmaak Biancacoo en voorals ik het vergeet, succes op de wedstrijd.
Ava, hoe is het daar?

Ik heb voor het eerst met Bruno een cavalettieles gereden. Laten we zeggen dat het geen springpony is en dat hij veel te verwerken heeft. Wel heel fijn met balkjes gewerkt en zelfs wat stress weggekregen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 06:36

Belker trainen met balkjes en Bruno .. goed om dat te oefenen dus.
Tine. Succes met schoonmaken. En met de wedstrijd.

Hier weinig regen. ..ver weg beetje onweer.
Wel stroom uitgevallen...geen idee waarom..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:19

Hier gister 32 graden. Vannacht onweer en regen. Begint nu weer op te klaren.

Gisterochtend een wolkbreuk gehad.

Balen vhu! Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:02

Zo kan jullie kleine man daar een beetje tegen? Ja wat een weer he.
Nou heb me drie slagen in de rondte gewerkt maar de gasten konden weer in een kamer. Andere kamer hoop ik uiterlijk overmorgen af te hebben. Gang/keuken/eetgedeelte ziet er ook weer toonbaar uit. Ben nu echt compleet gesloopt pffff.
Ook trailer nog gewassen en die ziet er weer keurig uit. Dan heb ik wel zoiets van waarom doe ik hem weg maar goed wil zo graag met Piet op pad kunnen met wagen...
Nog even naar Piet en Ber geweest, slobbertje gegeven, gepoetst meer niet maar dat komt wel weer als alles weer op regel is.
Grappig Belker van jouw poown en de cavaletties. Meestal kunnen de New Foresters wel goed springen. Ber kan heel goed springen die springt overal overheen (helaas ook weidehekken :+ ).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:22

klopt VHU, maar hij is altijd menpony geweest en dan moest je ver van alle gekleurde balken en boomstammen blijven. En bij alles wat anders is dan normaal schiet hij de stress in. Gelukkig was hij candaag wel heel fijn, heel moe ook.

Hard gewerkt VHU.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:43

Ja hij doet het goed. Kan ie vast wennen aan de hitte. In Florida is het warmer :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:54

Sorry, even egopost.

Super super trots op Patrick. Vandaag had hij zijn debuut in de L dressuur mennen. Bij het losrijden liep Amerigo zelfs alles aan de teugel. Helaas vond hij dat niet nodig in de proef. Ook de impuls was over. (Een 4 daarvoor op protocol) maar. ....Patrick stuurde zijn figuren fantastisch met als resultaat 183 punten. bij de vaardigheid was het tempo ook te laag, dus veel tijdfouten, maar netjes gestuurd. Patrick moet nog wat handiger worden in het zweepgebruik denk ik. Als ik puf heb, zal ik er van de week zelf weer eens achter kruipen om te voelen waar het probleem ligt. Ben ongelooflijk moe, echt niet normaal meer, dus besloten komende week maar dinsdag en donderdag "vrij" te plannen. Komende donderdag wordt als het goed is ook onze nieuwe wasmachine bezorgd. Oude doet heel raar, dus denk dat hij ieder moment kan stoppen. We hadden er altijd 2, maar die andere is al hele tijd stuk.

Nou, ik ga maar poetsen en inpakken voor de wedstrijd van morgen (onder het zadel met Sam) Denk dat ik dan maar een dagje thuis blijf. Gelukkig wordt Rembrand nog steeds heel fanatiek gereden door mijn bijrijder, dus dat is een hele zorg minder. Anders zou ik me daar ook nog schuldig over voelen.

Verder gaat Patrick supergoed bij de privelessen, gister ook weer lekker geoefend met de travers en de keertwendingen. Zo genieten <3 <3 <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:41

Gefeliciteerd Tine, knap gedaan van je zoon.

Ik zwaai naar jullie vanuit Italie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:05

Super TIne, zo knap van je zoon!
Jeetje Italie, wat heerlijk Belker, veel plezier!
Hier nog erg druk met de waterschade-rest-gedoe :+ alle tapijttegels weer netjes en schoon en droog en er weer in dat kost nog wel paar dagen tijd :7

Heb voor Ber een prachtig en goed Massimo zadel kunnen overnemen in haar boommaat. Die van Ollie (had ik ook Massimo bij) zat haar goed maar was net tikje te groot. Nu dus een in haar maat en ik hoop dat dat dan het zadel is wat bij haar past. Want eerlijk gezegd zit ik zelf op geen enkel zadel zo fijn als op een Massimo. Het boomloos avontuur met haar was geen succes dwz het bleef schuiven ... en bij een pony die toch al zo instabiel is met opstijgen is dat geen succes.
Duszz.... we zullen het zien :+
Ook bezig met trailers dus er gebeurt hier van alles alleen geen poown of peerd gezien vandaag /3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:00

Tine. Knap van je zoon, goed gedaan..succes vandaag !!
Belker. Veel plezier op vakantie.
Vhu. Hoop dat het zadel goed past en de juiste in.
Vanmorgen voor het eerst weer "hardloop" training gedaan..ging redelijk. ...stelde nog niet veel voor...maar samen met mijn man...is gezellig, hij loopt alleen al veel langer dus moet zich erg aanpassen.

Fijne zondag nog...Hoop dat het met iedereen goed gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:29

Ik hoop het ook Biancacoo voel me onderhand soort zadelhandelaar :7 :+ we zullen het zien.
Wat goed van je, hardlopen _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:11

Tine, hoe is het vandaag gegaan ? Ik hoop weinig regen bij jullie.
Ava,.. :* denk elke dag aan je....weer een week verder... Y;( beste emoticon met een bloemetje...iets beters is er niet...
Janouk, hoe gaat het qua shaken van Janouk, en 2-spannen ? En hoe is het met nieuwe katertje ?
vhu, nog bij paarden geweest ?
Ips, hoe was menkamp?
Maisie, hoe gaat het net de paardjes.
ls Hoe gaat het met jou, en amadeus ?
Keet, hoe gaat het met je ?
baudyh,...Hoe gaat het met je pols, en de paarden ?
.....als ik je hier niet genoemd heb..sorry... Y;(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:21

Moe :) weekend frans/duits België gedaan met schoonouders. Lief dat je het vraagt :)
Hoe gaat het met jou?

Tine haar zoon was goed bezig. Hoe ging zijn wedstrijd vandaag?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:33

Toch lekker er even tussenuit Keet. Hoop dat het noodweer je bespaart is gebleven.
Nee niet bij de poowns langsgegaan ik was zo vreselijk moe. Heb hele middag geslapen :z wel lekker gewandeld net met de hondjes.
Zoonlief en manlief zijn bij een verjaardag dus lekker rustig hier, zo lekker lezen en dan denk ik dat ik weer snel in slaap val :P erg blij dat de pony's gewoon 24/7 op de wei staan. Piet heeft nog steeds twee trouwe verzorgstertjes die altijd in het weekend langskomen dus die heeft zijn aandacht wel gehad (zal wel weer tig-keer ingevlochten, gewassen en gepoetst zijn zo schattig).
Ook het besef dat het toch wel heel fijn is dat Ollie zo'n fijne plek heeft want zo weinig aandacht is voor Ollie echt helemaal niets. En straks als zoonlief wordt geopereerd heb ik natuurlijk helemaal geen tijd voor dagenlang trainen. Kan zijn dat ze in het najaar terugkomt Ollie, maar kan dus ook zijn dat ze haar willen kopen... lijkt me wel raar dat ze dan helemaal weg zou zijn dat wel...
Nou ik heb weer iemand die de trailer wil overnemen, is de 3e keer dus ik zou haast zeggen 3x is scheepsrecht ben benieuwd. Kan hem ook goed inruilen op andere trailer maar verkoop liever gewoon eerst dan kan ik rustig op zoek.
Wat ontzettend fijn Tine dat jouw bijrijdster zo lekker bezig is met Rembrandt.