[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:23

Gefeliciteerd Linsa, super!
Pffff opluchting Napie :(:)

Hier Piet voor het eerst aan de longe gehad vond hij errrrrug leuk :):) nou tempo zit er genoeg in in ieder geval hahaha. En ik weet niet of jullie het al hadden gelezen maar als je een startkaart endurance hebt mag je daar vanaf nu ook (weer) mendurance mee rijden, dus denk best goed nieuws!

Eilatan

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:57

Dat is fijn nieuws!!!! Ik hoop misschien dit jaar ook een mendurance wedstrijd mee te pikken, al zal het wel tegen einde van seizoen worden, en impuls...

Gister buiten gereden met Kyano en daarna inenting gehaald. Helaas ook minder momentje, in een stom moment van mezelf reden we langs een 'takkengrinder' (geen idee wat officiele naam voor die machine is). Hij stond achter een grote bus, had het dus niet gezien, hoorde wel een machine draaien maar dacht dat het iets anders was. Precies toen we ernaast reden gooide ze er een dikke tak in.
PPRRGGTTGGTTTTTTTTT en daar ging Kyano. :(:(

Dood eng. Heb mooi voet op de rem gehouden; niet dat we daardoor echt tempo controle hadden, maar het ging toch iets minder hard. Wil niet weten wat er was gebeurd als ik die niet had. Paardje die mee was (onder het zadel) peerde hem ook mooi in galop, maakte Kyano natuurlijk ook niet rustiger.

Daarna was natuurlijk alles eng, sprong overal van opzij, en schrok zich levenloos van de inenting. Zo even flinke terug val dus. Vandaag enorme bult op zijn boeg van de inenting, want omdat ie opzij sprong kon de DA het ook niet goed houden. En tja tot nu toe deed ie nooit wat bij inenting dus ja, dat verwacht je ook niet. Maar de stress zat hem blijkbaar nog hoog. Maja hopelijk is de bult maandag weg, het was flink pijnlijk vandaag voor hem :(

Vrijdag hebben we een B dressuur impuls debuut namelijk, dus nog een lesje maandag zou wel fijn zijn :P

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:01

Foto krijg ik er met m'n mobiel niet op, zal morgen even kijken.
Hij wordt waarschijnlijk komende week al gebracht.

Wel jammer: ik moet een nieuw schoftstuk waarschijnlijk omdat ik dichte 'ringen' (ben ff de naam kwijt) heb en het lamoen is ook gesloten zegmaar.

Pff vervelend Toydoll! Hopelijk is de rust snel weer terug!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:39

Linsa, je kan ook gewoon alleen je lichtogen vervangen. Of gewoon een stukkie uit je lamoen slijpen XD

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:26

Toestandje Kyano :(:) maar goed soms gebeurt dat en er is verder niets gebeurt dus lekker weer verder.

Ik heb vrij lang met gewone lichtogen gereden en die knupte ik er dan gewoon doorheen. Natuurlijk totaal niet veilig maar goed toen wist ik niet beter :o idd wat Toydoll zegt gewoon stukje uit lamoen laten slijpen.

Hier al aan de ontbijtjes maken voor de gasten. Hebben twee kleine kinderen bij zich, die zijn al klaar wakker :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 08:56

wat snel al dat hij gebracht kan worden linsa! Ik heb nog van ideal eurotech veiligheids lichtogen liggen die je dus open kan maken. Nooit gebruikt, destijds gekocht voor mijn verzorgster zodat we samen enkelspan konden mennen maar nooit gebeurd.

Toydoll vervelend wat er gebeurd is maar denk wel dat ieder paard zo een reactie had kunnen geven. Het is tenslotte iets wat hij niet zag aankomen en jij ook niet waardoor hij kon ontglippen. Zal vast goed gaan de volgende keer, gewoon meer laten door rijden als hij aan het zoeken is. Leuk een wedstrijdje, veel plezier!

Vhu gaat goed met je bb zo te lezen via fb super zeg

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:07

Ja echt heerlijk! Daar had ik ook helemaal niet op gerekend!
Maar ik zou dus mijn lichtogen eraf kunnen halen en nieuwe erop kunnen zetten? Lamoen doorslijpen durf ik niet hoor hahaha :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:14

Wel als je een tuigje hebt waarbij je losse onderdelen kunt bestellen, of een tuigje waar losse onderdelen van bijv ideal of zilco op passen of (3e mogelijkheid) dat je dat passend kunt laten maken zo ingewikkeld is het niet.

https://www.tuigonderdelen.nl/ideal-vei ... athon.html

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 09:30

ik heb ze over linsa

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:37

VanHuisUit schreef:
Gefeliciteerd Linsa, super!
Pffff opluchting Napie :(:)

Hier Piet voor het eerst aan de longe gehad vond hij errrrrug leuk :):) nou tempo zit er genoeg in in ieder geval hahaha. En ik weet niet of jullie het al hadden gelezen maar als je een startkaart endurance hebt mag je daar vanaf nu ook (weer) mendurance mee rijden, dus denk best goed nieuws!

Hahha ja,zit ik eerstmenclubtezoeken voorstartkaart kan ik nu ook gewoon endurance.echt boh hij

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:49

L_Rivaldo schreef:
ik heb ze over linsa

Heb je een pb gestuurd!

Ik heb een ideal tuig, de luxe marathon volgens mij.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou Andor nog even laten zien
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:04

Ziet eruit alsof jullie een goede keuze hebben gemaakt! :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:13

Hij is echt heel leuk, het is ook wel een echte Fjorden boef :)

Ik ben nog wel heel erg bang geweest, die angst zat er dieper in dat ik had verwacht. De dag van aankomst raakte ik zo in paniek dat hij bijna weer terug kon. Met een heleboel begeleiding van iedereen die me lief is, is het toch nog goed gekomen. Steeds een klein stapje verder en sinds gisteren voel ik me steeds sterker worden. Ik ben blij dat ik het nu weer steeds leuker ga vinden, al een paar keer buiten gereden. Geen hele lange stukken maar toch vaak een klein uurtje. Nu twee keer per week les en dit heb ik voorlopig ook wel nodig om twee keer per week te lessen. Andor begint ook aan me te wennen met rijden, dat is toch ook een hele omschakeling voor hem.

In het eerste weekend van maart gaan we als het goed is voor het eerst een weekend met hem weg, samen met Barney. Dan gaan we eens kijken hoe dat allemaal verloopt. Best wel spannend want ik ben natuurlijk twee kleine pony's gewend.
Martin is nog niet zo ver dat hij alleen met Andor zou mee kunnen, dus ik zal dan gewoon naast hem lopen en een bosritje maken met Martin in stap op Andor (gewoon een klein ommetje). Dan heeft hij toch ook voor het eerst buiten gereden en hebben we er samen plezier van.

Als alles goed gaat, zullen we in juni twee weken naar camping Boszicht op vakantie gaan met ze. Tegen die tijd zal ik wel zo gewend zijn aan hem dat het moet lukken.

In de tussentijd heb ik alle berichten wel gelezen in dit topic, iedereen is lekker bezig. Gelukkig komt de lente er straks weer aan en dan wordt het weer wat aangenamer om te mennen/rijden.

Barney loopt nu zo'n drie keer week en wat longeren of spelen in de bak. Hij loopt nu op hoefschoenen en dit gaat goed. De ijzers zijn eraf omdat we niet meer voor de Mendurance trainen. Als we de vierdaagse in augustus gaan rijden dan zal hij wel weer ijzer krijgen want schoenen vindt ik niet prettig als het vier dagen lang is en dan ook nog vaak door zand heen. Dan ben ik bang dat het gaat schuren en hij open loopt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 13:23

gefeliciteerd linsa

barney het heeft tijd nodig als je maar plezier hebt, naar welke vierdaagse ga je?

Hier staat alles weer op een laag pitje het weer werkt totaal niet mee.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:36

Als er mensen zijn die me datums van 4 of 3daagse kan geven en link naar site graag mag ook via pb

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:45

Goed bezig hoor Tijnie.
Ik weet wat angst kan doen, spreek uit ervaring helaas. Blij dat het bij jou al de goede kant op gaat.

En vanavond plaats ik een nieuwtje op de mendurance website en forum. Laat jullie nog lekker even in spanning ;)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:16

Dank je wel Nicole, ik ben er nog niet maar ik ben blij dat het gisteren veel beter aanvoelde. Wat spannend een nieuwtje, ook al start ik niet, ik lees het toch om een beetje bij te blijven.

Ik ga de Barchemse vierdaagse rijden, dit is vanaf 17 augustus. Tenminste ik moet me nog even per 1 februari inschrijven. De camping en stalling is wel gereserveerd en de vakanties aangevraagd.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:57

Lijkt me erg leuk zo'n vierdaagse. Ooit wil ik dat ook nog eens doen.

Update geplaatst :D
Ik plaats de updates overigens bewust eerst alleen op het menduranceforum, wil dat forum een beetje van de grond krijgen. Een forum wat redelijk actief is, werkt fijner bij de promotie van de mendurance :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:52

Angst is een lastig ding Barney. Met Bente was ik op een gegeven moment zo bang dat ik echt niets meer met haar durfde -O- met Ollie heb ik heel af en toe (nog) de kriebels zeker als ik er weer eens naast lig :roll: Wat bij mij erg goed helpt is beseffen dat ik er niet perse op hoef maar er ook naast mag lopen klinkt stom maar soms ga ik gewoon stukken ernaast lopen als het allemaal erg spannend is en dan vloeit de spanning weer af en ga ik er weer op.
Nu is Ollie een erg lieve en betrouwbare pony maar ze heeft ook wel haar fratsen ze kan echt in een fractie van een seconde naar links en dan weer naar rechts springen soms ook nog met een bok erbij en dan blijf ik dus niet altijd zitten :o
Met Ollie heb ik het echte vertrouwen weer gevonden toen we haar nog maar net hadden en we in de meivakantie naar Boszicht zijn geweest. Ze was toen zo braaf echt geweldig. Kon toen alleen nog maar met haar buiten stappen en wandelen maar dat was ons 'turning point' toen wist ik ook dat ze niet zomaar weer weg zou gaan :D we hebben haar nu 3 jaar en hebben denk ik al wel zo'n 2500 km buiten gereden als het niet meer is kun je nagaan :)

Vind het super knap van je dat jullie zo lekker bezig zijn met Andor.

NIcole, moet je je weer opnieuw aanmelden op het forum of zoiets? Ben 't ff kwijt en er lang niet geweest...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:01

VHU: het forum is in de tussentijd verhuisd. Volgens mij had jij je nog niet aangemeld op het nieuwe forum.

Angst, praat me er niet van. Weet er alles van helaas.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:13

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:13

Barney1978 schreef:
Ik ga de Barchemse vierdaagse rijden, dit is vanaf 17 augustus. Tenminste ik moet me nog even per 1 februari inschrijven. De camping en stalling is wel gereserveerd en de vakanties aangevraagd.

Leuk Tijnie, zie ik je daar! :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:29

@marjaR hoe is deze vierdaagse? Ik ga op Andor en Barney voor de tweewieler met Martin. Is er ook een starttijd dat het niet zo druk meer is? Hoe is die doorwaadbare plaats, verdrinkt Barney daar niet en Martin zit laag dus ik neem aan dat hij niet zeiknat verder wil op de route. Is dat dan te vermijden?

Ik vind het ook spannend, ik weet niet hoe Andor is met zoveel paarden vandaar dat ik liever op een rustiger moment start en we niet constant mensen in ons nek hebben zitten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:34

Barney1978 schreef:
@marjaR hoe is deze vierdaagse? Ik ga op Andor en Barney voor de tweewieler met Martin. Is er ook een starttijd dat het niet zo druk meer is? Hoe is die doorwaadbare plaats, verdrinkt Barney daar niet en Martin zit laag dus ik neem aan dat hij niet zeiknat verder wil op de route. Is dat dan te vermijden?

Ik vind het ook spannend, ik weet niet hoe Andor is met zoveel paarden vandaar dat ik liever op een rustiger moment start en we niet constant mensen in ons nek hebben zitten.

Hij heeft toch ook mendurance gelopen,ik vond dat een enorm cool en rustig paard altijd.je kunt er ook mooi tandem mee rijden barny voor andor hihi