[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:13

marjola, van harte gefeliciteerd ! super fijn ! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:22

*\%/* Marjola :# super :))

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:05

super nieuws Marjola !!
*\o/* *\o/*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:05

Dankjewel allemaal! :D :D Ben heel blij :# en tegelijkertijd schiet ik ook in de regelmodus. Had juist volgende week allemaal afspraken staan van tandarts, osteopaat etc. dus die moet ik maar even omzetten. In week 1 zoveel weg zijn werkt niet echt ;)

@Biancacoo dat lijkt mij ook geen fijne situatie dat er een andere hond in je span loopt, die van jou zitten ook nog eens vast en je wilt de boel niet (vechtend) in de knoop hebben. Hopelijk hoef jij zoiets niet mee te maken.
@lanouska leuke foto's! fijn dat de pony's er weer zin in hadden.
@VHU leuke foto van Hero! En een echte arabier in zijn doen en laten zo te horen ;)
@Gem een goede les achter de rug. +:)+
@Tine knap dat je alles wil afstaan (organen). Ik twijfel nog steeds, aan de ene kant vind ik het heel goed donor zijn aan de andere kant een raar idee dat je uiteindelijk niet meer compleet bent (en ik ben niet eens zwaar gelovig).
@Ollie kur achter de rug. Lastig dat je niet helemaal de proef situatie kan nabootsen thuis, maar je gaat er vast wel iets op vinden want jullie zijn al zover met zn tweetjes! Ben benieuwd naar je filmpje trouwens :)

Hier de bak ook onder water. Zo irritant. Hij was de hele week droog, maar als we dan gingen trainen begon het te regenen en waaide het flink, dus dan ga je er ook niet voor je lol achter zitten. Vandaag wel droog toen ik trainde, maar een giga plas in de bak. Kon alleen de hoefslag volgen. Dus goed aan het stabiele basistempo gewerkt en een paar keer door de megaplas gestuurd als waterbak oefening :P Eerst keek Sam even van wat is dit bij mijn voetjes en na een paar keer ging hij zelfs in een rustig handgalopje er doorheen. Topknol!

Morgen marathonles in een manege. Kijken wat dat weer brengt.

Sorry als ik iemand vergeten ben! Y;( Y;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:08

super marjola! :) Hartstikke mooi! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:13

Marjola, ik denk maar zo: als ik een orgaan nodig heb van een ander, omdat er iets niet meer functioneert, zou het wel heel raar zijn, als ik zelf niets zou willen afstaan. Ik ben niet meer gelovig, maar ook toen ik dat nog wel was, had ik dezelfde mening. Als er een leven hierna is, gebeurt er toch niets met mijn oude lichaam. Dan kunnen maar beter andere mensen ermee geholpen worden, zodat zij nog langer kunnen genieten van het leven.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:23

Thanks Aks!
@Tine Ik snap die beredenering heel goed, maar ik vind het zelf nog lastig om de beslissing definitief op papier te zetten. :o Hopelijk heb ik nog heel lang de tijd om de knoop daarover door te hakken, want het is voor mij dus ook nog geen definitieve nee.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:12

Lanouska, er is inderdaad heel wat haar vanaf! en wat loop ie mooi!

IPS, sterkte met de mededeling!

Hihi VHU, ik las buffelbeer ipv knuffelbeer :P hij ziet er goed uit!

Gem, super dat Moos het zo goed doet! Leuk een keer mee doen met oefenmarathon!

Tine, hihi mennen met 1 hand, leuk dat je zoontje morgen bixie doet!

Biancacoo erg vervelend als mensen hun honden zo laten loslopen.. is al vervelend als je aan het mennen bent en lijkt me nog vervelender als je span uit honden bestaat.. Leuk een wedstrijd gepland veel plezier!

Ollie1, was het niet een momentje of is hij vaker gespannen? Sil is de ene keer zo gespannen en vervelend dat ik na 15 minuten van de kar af ga omdat het gevaarlijk word en de volgende dag kan ik dan weer heerlijk mennen :P
Het komt iig vast wel goed! Je krijgt iig goeie tips :D

Marjola, dat klinkt ontzettend vet! Wat ga je dan doen?
Ja lastig dan inene alles omgooien he, maar wel super fijn natuurlijk :D Bij mij ging het ook zo snel! 22 augustus sollicitatie mail gestuurd en de 26ste was ik aangenomen haha.

Bleh vandaag fysio gehad naar me werk en dat hakt er toch wel even in, verzorgster had ook afgezegd dus moest na het boodschappen doen en koken ook nog naar sil.. gelukkig ging mn vriend mee om auto te rijden en te helpen.
Hier sil's nieuwe trucje :D Omdraaien!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
Ik vlieg donderdag ochtend al naar engeland, vind het erg spannend maar ook wel leuk O:) Wel heel raar gevoel dat ik dan heel dicht bij mijn familie in schotland ben, maar niet dicht genoeg om erlangs te gaan..
Ik zou morgen dus een wagen gaan testen.. maar weet niet zeker of dat wel doorgaat ivm vervoer. Ik vroeg toen of hij misschien niet met wagen naar mij toe zou kunnen komen, is maar half uurtje rijden maar toen kreeg ik te horen dat hij niet kan en ook niet wilt en dat het al een mooi aanbod is dat ik mag komen proefrijden.
Dan denk ik je wilt toch een wagen verkopen.. en hoezo mooi aanbod? lijkt mij toch standaard dat je proefrijd? of ben ik nou gek :?
Nja ben er iig een beetje door van slag en weet niet zo goed of ik het allemaal nog wel wil zo.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:16

Ik heb nog nooit proefgereden met paard bij een nieuwe kar. Heb nu mijn vierde wagen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:50

Hier ook nog nooit proefgereden. Maar omdat jij met je lijf zit en je mede daarom andere wagen wilt kan ik me daar wel wat bij voorstellen :j maar trek je niets aan van de wagenbouwers dat is soms vreemd volk :x leuk naar Engeland, jammer dat je net niet dicht genoeg bij je familie zit.
Sil is -:)

Gaat het weer Ips :(:)

Leuke plannen Gem.... en ach, met Ol heb ik een wedstrijdje minimarathon gedaan in september, stond ze net een maandje voor de vierwieler. Gewoon voor de ervaring, moet je toch ergens en ooit op gaan doen als je wedstrijden wilt rijden dan. 't Was hartstikke leuk en we eindigden zelfs in de middenmoot.

Ollie1 even hickupje met Brutus ivm :)ddd *\%/* 't was vast best nog wel om aan te zien :*

Marjola dressuren over / door de plas :+

Hier vandaag gewerkt. Was warme-truien-dag op school, dan gaat de verwarming lager. Dus iedereen een dikke trui aan, was het me toch warm := echt niet om uit te houden. Pas in de middag zakte het wat af :+

Verder vanmiddag flink eind gewandeld met Wiske en opeens vloog het me aan. Moest zo |( om Mies pfff mis haar enorm... -O- er was geen keus en het was het beste maar jeetje zeg het ging zo snel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:58

VHU :(:) :(:) :(:) ik kan me heel erg voorstellen dat je haar ontzettend mist. Een leegte in huis, buiten tijdens het wandelen, Wiske alleen te zien. Het zal wel een tijdje duren voor iedereen met elkaar dat lege plekje heeft opgevuld.

Jenkins, eigenlijk vind ik het niet zo'n gek idee hoor, om proef te rijden. Als ik een auto van 2000 euro zie staan, wil ik ook niet alleen de motor horen lopen. Maar ik kan me wel voorstellen dat de verkoper niet langs komt, vind het wel stoer dat je dat gewoon durft te vragen :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:05

:\ 't valt me enorm tegen. Dacht als ik het helder heb dat het niet anders kan dan is het wel klaar. Nou niet dus. Ze was altijd erg aanwezig. Wis is een vreselijk brave lieve hond. Die ligt altijd keurig naast je, doet precies wat je zegt, zeurt niet, loopt niet in de weg. Ideaal eigenlijk. Mies was altijd wat dwars. Ging precies voor je zitten. Begon te joelen als ze niet op tijd eten kreeg. Dreutelde heen en weer van gang naar huiskamer (elke keer deur open/dicht ... :roll: ), wilde meestal wel maar soms ook totaal niet mee naar buiten := luisterde totaal niet als mijn man haar riep, liep gewoon weg.
Ze was gewoon vanaf dag 1 dat we haar hadden tot de laatste seconde zo eigen, zo zichzelf. Heel bijzondere hond.
**zucht**
Propke van 8 weken of zoiets
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:18

Mies lijkt op onze zwarte kater, die vertoont precies hetzelfde gedrag. Heeft me al een keer plat voorover laten vallen omdat het 17.00 was geweest. Etenstijd voor meneer. Op de trap vlak voor je voeten springen... kon ik het maar opbrengen om dan maar gewoon op zijn staart of poot te gaan staan, maar ik zit Jan Dram toch gewoon overal te ontwijken -O- .

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:19

hmm ik dacht dat het toch wel redelijk normaal was als je een nieuwe wagen wou kopen? Je wilt toch weten wat je koopt? Ik heb totaal geen ervaring met marathonwagens, dus ga niet zomaar iets kopen :P
En bij Kraay hebben ze zelfs een binnenbak om te kunnen testen :P
Maargoed, een vriendin wou daar toen ook een kar kopen en toen bood hij aan naar haar toe te komen, dus zij zei vraag anders of hij naar jou toe komt. Prima dan als hij het niet doet hoor.. maar dat kan toch ook wel normaal overgebracht worden. :?
Ach, had er gewoon erg naar uitgekeken na een week hard werken en veel pijn. Maar gaat dus allemaal niet door ivm geen vervoer. Stom vervoer altijd.

Hihi VHU warme truien dag, wat grappig! en dat je het moeilijk hebt ivm het verlies van Mies is helemaal niet raar hoor! ik kan nog steeds huilen om mijn ratten die ik 6 jaar geleden weg heb moeten doen.. dus snap volledig dat het je zo aangrijpt als je zo plots een dier verliest waar je zoveel van houdt :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:24

Thanks for the support ... :*

Wat je zegt Gem, heel herkenbaar :+ ik had ook altijd zoiets van ik loop stoer door maar bij Mies liep ik dan ook gewoon tegen haar aan :P

Ach ja.

Trek je er maar niet te veel van aan Jenkins. Met dat vervoer is altijd }:) gewoon de tijd voor proberen te nemen, kun je ze uitproberen en een goed besluit nemen. Komt vast wel goed bij jou :j

En die warme truien dag was idd heel grappig. Zelfs mijn directeur liep met zo'n echte warme slobbertrui aan, zij ziet er altijd heel netjes uit met mooie pakjes enzo wist niet wat ik zag =:)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:27

:(:) :(:) voor VHU. Dat soort momenten overkomen je ook zomaar en dan lucht het op als je het gewoon laat gaan. Het is inderdaad een gat, afwezigheid - hoe rustig een dier ook was (in jouw geval dan druk) - merk je altijd.

Ik heb ook geen wagen getest, maar kan het begrijpen in jouw situatie. Al kan ik ook begrijpen dat de bouwer niet heen en weer gaat rijden (tijd kost geld), omdat het in zijn ogen nog geen volledige deal is. Hopelijk kom je eruit met vervoer!

Ik zit op mobiel dus terugscrollen gaat lastig, maar ik meen een job vraag te herinneren. Dit bedrijf adviseert andere bedrijven op gebied van online activiteiten. Mijn onderdeel focust zich op communities: volgers/likers van een merk, al kan je een forum als bokt ook als community zien. Ik ga namens bepaalde consumentenmerken de day-to-day communicatie op social media regelen (plaats jij een bericht dan reageer ik namens merk x). Maar ook content schrijven of online (facebook) acties managen om meer likers te krijgen en de band met de achterban te versterken.

Simpel gezegd: het vinden, binden en boeien van je "fans".

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:31

Zag ik trouwens weer achternichtje van Gem(?) op tv the voice kids? Leuk dat ze door is!

Heeft iemand die je kent niet toevallig ook zo'n wagen? Misschien kan je daar even opzitten? Ik had voor mezelf meer afgekeken bij anderen, maar ik heb dan het voordeel dat ik op wedstrijd aardig wat voorbij had zien gaan qua wagens.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:34

Nee, niet van mij..... je bedoelt Floor, was dat niet het achternichtje van HT?
edit: nee, Floor was niet door, weet dan even niet wie je bedoelt.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:41

Ik was al bang dat ik fout gokte :o : Isabel heette ze toch? Meisje met een beetje rossig haar. Of ik heb vanaf het begin aan al de verkeerde kandidaat in mijn hoofd gehad.

Edit: ze is familie van maisie! Congrats maisie! Ik zie al waarom ik het verkeerd had: toen we het daar over hadden had je ook muzikaal nieuws (zoon die klarinet speelde).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:49

Goed idee van Marjola Jenkins, misschien dat Happytime of Janouk mensen weten in de buurt met dergelijke wagens?
Ik heb altijd het grote geluk gehad dat ik veel kon overleggen met mijn instructeur, die weet echt wel wat een fijne of niet fijne wagen is (en tot nu toe heeft hij daar altijd gelijk in gehad).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:12

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:01

Wat gaaf, Gem.
Volgens mij gaat Biancacoo hart nu sneller kloppen: marathon in de sneeuw

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:10

Jenkins
ik let eigenlijk nooit zo op wie welke wagen heeft :o Bij ons op de club zijn er meer met een Cavalier wagen. Maurits is lid van onze club. Dan zou je op dinsdagavond op de club moeten komen kijken en eens voelen bij de verschillende leden. Dat is wel te regelen.

Zondag gaan we in Wormerveer van start in het mennen ZZ dr en Z va. Als je tijd hebt, kan je ook daar langs komen en eens de verschillende koetsen voelen en uittesten. Of daar ook Cavaliers bij zijn, weet ik niet. Maar in ieder geval genoeg verschillende koetsen.
Wij hebben een luchtgeveerde wagen van Voskamp Hall Eerbeek. En daarboven op heeft Paul een geveerd bokkussen. Echt die voelt helemaal niets. :D Die zit mega comfortabel.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:08

Mogge, wat een waardeloos weer zeg -O- Ik ben die regen zooooo zat...
Morgen een rondje crossen tijden 's de minimarathon bij stal de Ronde...ik had eigenlijk wintercompetitie moeten rijden maar had al 2 wedstrijden door omstandigheden gemist.....dus dat maar gecanceld en nu ffies lekker ontspannen....

Verders hoop ik vandaag nog een rondje buiten te doen en mijn huis aan kant maken en taarten bakken op het programma _/-\o_ oh ja en tussendoor natuurlijk schaatsen proberen te kijken....

@janouk, heel veel succes ,morgen +:)+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:11

zangeres is achternichtje van Maisie.
Hoe is het Maisie..al even niets van je gelezen..
Marathon in de sneeuw..supergaaf, al zou ik dat niet durven met paarden...
Jenkins..balen dat je geen vervoer hebt..misschien inhuren ?
Vhu... :(:) :(:) ik kan me dat goed voorstellen....het zijn nogal bijzondere honden, hebben een eigen willetje..en als ze ergens het nut niet van inzien..doen ze het niet..dus zo ook..liggen ze waar ze willen, lopen ze waar ze willen...drentelen heen en weer tot je er kriegel van word....en soms..willen ze aandacht van het vrouwtje....heel herkenbaar wat je schrijft..ze is zo lang bij jullie geweest, die zul je niet zomaar vergeten, ze was een stukje van jullie gezin.
Het zal voor Han ook apart zijn dat ze er niet meer is...Wiske is heul anders qua karakter natuurlijk....wel superhandig dat die lekker los mee kan en mee naar de paarden kan..
Warme truien dag..gisteren..ik loop elke dag in zo'n degelijke trui..heb ook niets anders.
Ollie veel plezier morgen bij de minimarathon !! en jumjum..weer aan het taarten bakken...smullen !!

vanmorgen een rondje met de honden getraind met de quad....lekker vanaf huis rustig aan even stukje pootjes strekken....