[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:03

hihi Nouvel, ik was eigenlijk van plan om alleen ff te poetsen, meestal op woensdag, maar hij stond zo lekker druk te doen dat ik dacht dat hij mss wat energie kwijt wilde... dat was dus ook het geval :)) Vandaar op ballerina's de strijd met de elementen aangegaan... :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:19

Nouvel, zou ik dan met het bit lager of ander bit het sterk worden oplossen. Dit doet hij niet tijdens de les, op het wegparcour of tijdens de dressuur. Dit is echt alleen bij de vaardigheid en marathon.

Prinsje dat heb ik ook wel eens gehad. Tegenwoordig standaard laarzen in de auto liggen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:22

PrinsjeH schreef:
Vandaar op ballerina's de strijd met de elementen aangegaan... :=

:D :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:30

haha Tallechie, da's wel een heel goed idee om dit soort verrassingen te voorkomen :D
het witte strikje wordt denk ik nooit meer wit :n

Newmom hihi... was heel zware strijd hoor >;) haha, ik zakte soms echt tot m'n enkels weg in de blub en ben m'n schoentje zelfs keer verloren toen ik stapje bij wou zetten :P Arme schoentjes...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:41

tallechie, dat zou kunnen inderdaad, dat is een kwestie van proberen...
gaatje lager hangen (bakstuk onderkant gaatje laten zakken) kun je altijd eens proberen, kost niks, en als het niet werkt doe 'm je weer omhoog... 8-)

prinsje, jammer dat je er geen foto's van hebt! :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:46

PrinsjeH schreef:
ben m'n schoentje zelfs keer verloren .

Cinderella... pas maar op, straks staat de prins op de stoep om je verloren muiltje te passen.. :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:46

Ik heb net een aantal weken geleden alles om hoog gedaan :-)
Hierdoor werd hij constanter in aanleuning. Heb vrijdag les, dan zal ik het even bespreken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:48

ja zal een kwestie van uitproberen zijn waar hij goed op reageert op die moment dat je wat extra's nodig heeft, dat zal voor elk paard weer anders zijn...

Fifi wordt juist sterker als ze scherper wordt ingespannen, omdat ze die druk niet wil...
die geeft meer gevoel in de bril dan in de bovenste sleuf bijv...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:53

Ik heb nu ongeveer een maand geleden zijn gewone neusriem weer om gedaan ipv neus en sperriem. Ik heb het bit hoger gehangen en kinketting losser gedaan. Dit gaat ook prima, alleen in deze tijd geen marathons gereden. 2e sleuf heb ik nog nooit gereden, dus ik weet niet hoe hij daar op reageert. Kinketting strakker of losser reageert hij vrij weinig op

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:57

ik baal... zou aan gem de maten door geven.. handig als ik ben heb ik net de ponies de nacht dekens op gedaan, nog wat te knabbelen gegeven, een knuffel en weltrusten gewenst, alles buiten uit en dicht gedaan. lekker onder de douche door gerent .. en wat denk je? zit ik hier in mn pyama en bedenk me ineens dat ik vergeten ben de maten op te nemen!! grrr.. handige harrie wie ik ben. oke, morgenvroeg, t eerste wat ik doe, opmeten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:09

@Tallechie bedenk me ook nog (nav post Nouvel) dat bij Snuit het juist andersom werkt. Hoe scherper je hem zou doen hoe gekker hij wordt. Die heeft een heel gevoelig mondje. In tegenstelling tot wat je zou denken als je hem bezig ziet, zo drammerig als hij kan zijn. Maar hij gaat gewoon door zijn gevoeligheid heen, hoe kan ik dat zeggen? Is eigenlijk niet uit te leggen /3 . Maar hoe dan ook nu met bit flink hoog, simpel postbitje, geen sperriem (daar flipt hij compleet op) is hij in principe (het is en blijft Snuit :') ) goed te sturen.

Kwestie van uitproberen dus.... altijd zo lastig als ze zo duidelijk op wedstrijd anders doen want tja, hoe doe je dat qua oefenen he.

@Newmom & PrinsjeH :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:20

Zo, ben even een avondje uit (naar Acda en de Munnik geweest) zitten jullie weer allerlei pagina's vol te kliederen.

Newmom: handige actie. Morgen in de herkansing.
Tallechie: vwb bit inderdaad gewoon wat dingen uitproberen. En soms moet je het een poosje proberen om te weten of het werkt. Had ik met pony met huidige bit ook. Na een paar keer merkte ik pas verschil. vwb tuig, ik heb luxe marathontuig van Ideal, gebruik het al 8 jaar (weliswaar neit voor de marathon, maar wel best intensief) en dat ziet er nog super uit. Ik deed de eerste paar jaar echt na iedere keer gebruiken alles schoonmaken met zadelzeep, nu ben ik daar te lui voor :o maar zeker 1x per maand maak ik het helemaal schoon en wordt het gevet.
Prinsje: hahaha, Assepoester... zie het helemaal voor me _/-\o_ Amerigo is morgen ook jarig. Feestje *\o/*

vwb afstanden rijden: ik probeer na afloop de route terug te vinden op de kaart en ga er dan met zo'n kaartloper over heen. Heel ouderwets :o

Nou, ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen weer een volle dag. Morgenochtend komt de fysio weer voor Rembrand. Ik wil hem namelijk weer electro-therapie gaan geven, in de hoop dat hij zijn been toch weer wat beter gaat optillen. Gaat me iedere dag wel weer 45 minuten extra kosten, maar goed, je moet er wat voor over hebben he? Alleen zo jammer dat mijn dagen al te goed gevuld zijn.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:33

@Tine: echt een topbaas, dat je Rembrand electro-therapie gaat geven! Jij hebt er idd veel voor over, zeker als je bedenkt dat jouw energie soms al niet meewerkt, top!!! En morgen vieren we op afstand samen feest *\o/*

Over bit kan ik geen adviezen geven, te weinig verstand ervan :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:39

Zo, even bijgelezen, had gisteravond verjaardag van schoonzusje!

Lees een hoop over bitjes en sleuven etc. Newmom die vergeet te meten, PrinsjeH met ballerina's in de blubber, die kan je vast wel in de wasmachine doen! Tine lekker uit geweest, Aks saaie rechtenscriptie en een hoop meer.

Ollie hoe was je les van Koos de Ronde?

Gistermiddag gebeld of ik vandaag en vrijdag kan werken. Vandaag kan wel, maar vrijdag moet ik echt Gwin nog even rijden en alle spullen bij elkaar zoeken voor de endurance, dus dan kan ik niet werken.

Nou, tandenpoetsen en naar het werk. Fijne dag allemaal!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:48

Goedemorgen

Frensie werkse en goed bijgelezen :))
Ollie hoe was de train je trainer (en vanavond is het zover...)
Tine gefeliciteerd met Thabor, die zalnet als Thamigo (mick) ook wel 12 worden *\o/*

Ik werd wakker met een zeer hoofd, vrees voor migraine... Maar daar heb ik geen tijd voor!!!

Allemaal fijne dag

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:53

goedemorgen...
ollie, hoe was het ?? heb aan je gedacht...
vhu...de airbrush van missy heb ik maar zo gelaten, ze is herkenbaar, en zal nog eens een poging doen, ik was bezig met een elfje...en zonnebloemen, maar morstte een enorme donkere vlek precies midden op het elfje...balen.... maar ben nu met eagle en dakota begonnen op een doekje...nieuwe techniek...oefenen oefenen oefenen...
zoals ik janouk gemaakt heb, bevalt tot nu toe het beste....maar zo'n mooi resultaat heb ik nog niet weer gehaald.... :Y)

haha....prinsje natte voeten..
nouvel goed advies over bitten..hier melody de laatste ritjes op een B-post gezet met leidsels bovenin..maar die is ook zo zacht in de mond..
tallechie zoekt nieuw tuig...met zilco of ideaal hoef je niet zo veel meer te poetsen...heb hier nog een zilco cob maat,...maar daar past vaele nooit in....hahaha.
straks dakota naar de da brengen, ik maak me nu al zorgen...vind het doodeng..maar voor ik het weet is ze weer thuis. :j
Hoe zou het in Nieuw-zeeland zijn ??? daar is SL nu toch heen ??
Rembrand aan de electro therapie..ben benieuwd of het werkt.

Over route's meten...op de website van afstandmeten.nl kun je van je rit met je pc de route nameten, is echt handig !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:59

Ik heb ook een ideal tuig, maar deze is dus nog maar 3 jaar oud. Wordt 2 a 3 x in de week gebruikt. Natuurlijk ook marathons en vierdaagse, maar vind wel dat het tuig snel kapot is gegaan. Ik ken anderen met hetzelfde tuig die nog goed is. Ik olie of vet het tuig 2 x in de maand in.

Met het bit ga ik overleggen en eventueel uitproberen. We hebben net alles een stuk losser gedaan en thuis is er dus niks aan de hand. Begint echt met de marathon.

Tine verstandig dat je het weer gaat proberen. Vond hem afgelopen week een stuk minder soepel lopen dan daarvoor. Hopelijk werkt het.

Gefeliciteerd met Amerigo en mick.

Ik heb een drukke dag gepland, weet nog niet hoe ik alles moet gaan doen, maar goed. Moet boodschappen doen, huishouden, studie, paspoort voor Daan aanvragen en hiervoor dus ook foto's maken, met de kat naar de dierenarts voor enting.

Afgelopen nacht een rotnacht gehad. Nu heeft Daan ook rode wangen en een bultje. Misschien begin van waterpokken?? HIj heeft ook wat verhoging.

Weet iemand dat trouwens, mijn vriend heeft nog geen waterpokken gehad. is het voor hem nu gevaarlijk?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:04

Goedemorgen

Tallechie: dat is wel heel snel. Maar ik heb begrepen dat er een periode is geweest waarin het tuig van mindere kwaliteit was. Wellicht was dat precies toen jij het kocht? Ik doe er echt al 8 jaar mee, en men zeker 4 keer in de week. volgens mij is waterpokken voor je vriend gevaarlijk. Even ha bellen. Maar als Daan ze nu heeft, is hij al een paar dagen besmettelijk!!!
Rembrand liep misschien ook wat stijver omdat ik de laatste maanden weinig met hem heb gedaan.

Bianca: in het verleden hield de et ook, dus ik ga het gewoon proberen.

Prinsje: gefeliciteerd met Mick. Amerigo is nu 18 (Thabor wordt in mei 5 ;) )

Nou, ik ga snel zoon naar school brengen, dan mennen met R en dan de fysio met hem aan de slag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:07

Tine ik heb dit tuig dus 3 jaar terug gekocht bij van dorpel. in die tijd heeft iemand anders daar ook een tuig gekocht en die is ook versleten. Een aantal jaar daarvoor ook een tuig daar gekocht en die is nog steeds goed. Heb ik dus gewoon pech gehad.

Dat zou goed kunnen hoor dat R daarom stijf was. Het viel me wel op in ieder geval.

Daan heeft 1 bultje, ik weet nu niet als dit wat anders is of begin wat waterpokken. Lijkt ook wel op een muggenbult. Vijfde ziekte gaat ook weer rond. Ik zal in ieder geval de huisarts even bellen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:17

hier hebben de jongens ook wel eens een bultje/pukkeltje als ze even wat minder weerstand hebben door bijv slaap gebrek oid.

waterpokken kan dan voor je vriend besmettelijk zijn en kan gevaarlijk zijn, maar hoeft niet gevaarlijk te zijn hoor en hij hoeft t ook niet te krijgen.

pffff... ik zit hier al een aantal minuten braaf op de stoel terwijl zoonlief van 3 mijn haren aan t kammen is.. ik heb ze (de kinderen dan, niet mijn haar) gisteren geknipt en een nieuwe borstelset gekocht van Cars, met een borstel en een kammetje.. daar is ie nu dus druk mee. :) heerlijk dat gefriemel aan mn haar..
oh en ik krijg net te horen dat mijn iets wat donkere haar aanzet (de rest is ook eigen kleur maar al wat lichter door de zon) gewoon nie mooi is. ' ik vin nie mooi mama' ... oke :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:28

Mogge,

@Prinsjeh, gefeliciteerd met Mick en *\o/* You go girl *\o/* ene geen hoofdpijn krijgen nu :(:)
@Tallechie, schiet niet op waterpokken, hopelijk is het dat niet :7
@Tine, gefeliciteerd met Amerigo *\o/*
@Biancacoo, waardeloos van je airbrush :7 , ik ben nog heel erg blij met mijn Brutus-airbrush :j

Train je trainer was leuk... heel veel 'kritische' meninstructeurs aan de kant die onder leiding van Koos aan moesten geven waar mijn verbeterpunten lagen.....over het algemeen kwam het er op neer dat ik met nog meer activiteit van achteren moest zien te rijden waardoor hij mooier bovenin blijft en meer gedragener gaat lopen... Moet wel zeggen dat ik best wel wat gespannen was want je hoort ook best veel negatieve dingen van meninstructeurs die 'positief' lesgeven niet in hun woordenboek hebben staan :roll: Maar Koos deed het écht super en wist dat mooi 'om te buigen' of liet zien dat ze niet té snel met hun oordeel klaar moesten staan (bijv direct kinketting strakker etc...). Ik vond het weer super leerzaam en ga hier lekker mee aan de slag.... :D

Ene nog een nieuwtje... olga de dressuurprikker heeft zich ook opgegeven voor de samengestelde menwedstrijd in Vrouwenpolder :o , echter omdat ik klasse ZZ dressuur en Z-vaardigheid rijd moet ik wel klasse 3 starten :7 Maar we hebben nog even (leuk doel om te trainen) en we gaan ervoor :P Alleen moet ik nog een groom zien te regelen....slapen mag ik bij Kiss op de wagen _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 12-04-12 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:09

tine10 schreef:
vwb afstanden rijden: ik probeer na afloop de route terug te vinden op de kaart en ga er dan met zo'n kaartloper over heen. Heel ouderwets :o

probeer www.afstandmeten.nl eens...
super makkelijk rekend je afstand meteen uit en als je de tijd invuld heb je gelijk je gemiddelde snelheid :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:13

oeps, afstandmeten was al genoemd zie ik..

@tall, max 1x per jaar olieen, olie is slecht voor je stiksels....vetten ook maar 1x per maand ofzo..is normaal gesproken echt genoeg..
voor tussentijds schoonhouden gebruik ik nu de leerdoekjes van de action, poetst heerlijk en verzorgt het meteen..

@prinsje, proficiat met je paardekindje :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:17

Tallechie, he ba, waterpokken is niet leuk :n Hopelijk is het gewoon ander bultje!

Tine, oeps :o sorry, haha, ik dacht de T... zal wel zelfde jaar zijn, maar mis gedacht :+

Ollie, wat gaaf dat je in Vrouwenpolder wilt gaan starten! Ik ga daar zeker kijken, vlakbij mijn 'hometown' dus ga meestal wel :)) En klinkt als leerzame les gisteren.

Biancacoo, ik vroeg me ook al af hoe SL het zou hebben down under! En handig, zo'n website voor afstand meten, ga ik eens gebruiken. En je hebt pb :D

Newmom heeft kapper-spelende-kindertjes :D hihi, zit je haar mooi nu???

en Bic, helaas kan dinnetje niet schrijven de 17e :n

Net Mick gefeliciteerd <3 Hij was helemaal dol, vond het reuzegezellig in die stal. En als hij ons lief vindt, kan hij heeeel hard met z'n hoofd 'kroelen'. Zo hard, dat ik mooi midden in de mest rolde... haha, vriendlief is bulderend van de lach door naar werk gereden in mijn kleine autootje en dat autootje schudde gewoon op z'n wielen van de lachende grote man erin :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:25

Dan moet ik dat ook maar eens gaan aanpassen. Ik vet hem dus elke wedstrijd in. Na elk gebruik maak ik hem globaal schoon, maar niet helemaal