[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:15

Ollie heel veel sterkte, en succes met 2-span examen.
VHU dat klinkt bekend dat je liever gaat rijden met het paard dan sociaal doen.
Hier heeft het helemaal niet geregend of geonweerd. Vrijdag ochtend wel toen heeft Billy in de stromende regen voor de wagen gelopen.Mijn pa kon niet dus ik ben ook nog zonder groom gegaan heel stout. Maar hij luisterd zo braaf dat ik echt soms denk dat ik de wereld aan kan met die 2 shetten. Op advies van de instructeur met Chicko het slepen opgepakt. In het bakje ging dat erg goed, dus gisteren in de wei gesleept, in stap ging het perfect, in draf ook, maar toen ging meneer over in galop en begon de sleep te driften achter hem, hij schoot in galop weg, maar werd na een paar ronden ook weer rustig en heeft het al stappende afgesloten, zonder stres. Ik vind het knap hoe hij zich hersteld, en Candy stond erbij te kijken en hoe harder hij ging hoe dichterbij zij kwam, tot ze weg moest springen om de sleep te ontwijken (daarna kwam ze weer kijken gekke pony)
Avaluna wat was jou leuke nieuws eigenlijk.
Mensen die op wedstrijd gaan succes.
Dennis balen dat nu de vierde bevangen is, Als ik het nu goed heb is Dennis, Roos Witney en ? bevangen. Dus ook de ruin, dat lijkt de hormonen als reden mijns inziens uit te sluiten. Ze staan al schraal, krijgen ze kuil of hooi? De fokker van Wieneke zou zeggen je moet ook bij alle merrie een veulen fokken ieder jaar dan voorkom je bevangenheid. Maar ook dat is geen oplossing aangezien roos wel een veulen heeft, en bij Dennis lukt het niet denk ik. Heftig en wat een lastig probleem dat je niet weet waardoor het komt, dan kunnen ze het beter op een volle wei krijgen dan weet je de reden en kun je er iets aan doen.
Thabor heeft zijn best gedaan wat een gaaf beeld en manlief in zijn sas met springen.
Maisie leuke paardje, maar wil je er echt een weg doen van je huidige pony's in ruil voor een nieuwe.
Rhine leuk paardje ben benieuwd of het met mennen ook klikt.
Naaltje vriendlief kiest voor afwezigheid en vieze films, gelukkig is mijne het tegenover gestelde.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:16

wow wat een storm gisteren avond zeg!
hier ligt heel veel echt bezaait met takken, bladeren etc.

tine, ziet er echt heerlijk uit zo op de foto's! je man is er echt heel blij mee volgens mij.

gisteren wobbe aan de dubbele longe gehad.
en ik weet het nu zeker.
als ik terug kom van mijn vakantie word hij geschoren.
nou was het gisteren natuurlijk ineens wel erg warm.
hij was na 20minuten al drijfnat.
dus na mijn vakantie gaat hij lekker kaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:39

Dids stond gisteren al klammig op de wei :=
Als ik die met dubbele lijnen aan het werk zet is hij na 10 minuten druppend

En van de week na een stapronde van zo'n 2 tot 2,5 uur in het bos. keer of 4 een drafje van nog geen halve minuut. En 2x een galopje van nog geen halve minuut stond hij ook nat _O-

En dan is ie nog niet eens behaard voor zijn doen :)) Zat gisteren ook te denken.. Wij staan voor aap op de Petrideko-meeting :') Ik kom niet met pony maar met schaap :=

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:40

Dennis succes met wedstrijd!
Nouvel, mooie dromen dat tandem rijden met je zwarte en witte spook.
Lees ik nou dat Ollie 2-span examen gaat doen? Succes!
Maisie jammer dat je wedstrijd is afgelast, toch zonde van al het werk!
Vhu, weer stoer geweest met bente, zo gaaf. Ik moet eerst weer eens op een paard terecht gaan komen. Maar zoek nog een braaf ding waar ik eerst weer op kan....
En dan moet stalgenootje nog tijd hebbenom haar in te rijden, ik heb nog even dus!
Tine, ik vind thabor echt een enorm gaaf paard ( en je man is superstoer! )

Vhu, Det is natuurlijk niet gewend om met 5 aanspanningen in de bak te rijden, op wedstrijd is zat ruimte met rijden. Maar gewoon doorgaan, komt t vanzelf goed. Gister heeft ze lekker een tijd in de molen gestaan. Lekker de grasjes op eten daar haha.
Nu naar haar toe en daarna naar de winkel.... Daar waren we gisteravond ook tot kwart voor elf. Arme jongens, koel alarm ( vriezer afvoer dichtgevroren) en een melding aan de brandkast van t winkelcentrum... Daar ging ons avondje Amsterdam. Diner was Turks brood met forelfilet en zalm...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:44

Dennis, succes met je wedstrijddebuut !

Naaltje, ja de shet heet ook Diddle maar wordt ook wel P.Diddy genoemd whahaha.

VHU; fijne dag vandaag, je man is jarig toch ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:44

_O-
Zolang hij maar niet bij de ezeltjes in de wei gaat staan :+

@IT als een paard gisteren niet zou zweten, dat zou pas erg zijn, het was gisteren gewoon te erg dat weer.
@Sonjim leuk om te lezen dat je er weer zoveel plezier in hebt met de poowns.
@Naaltje gisteren stond er hier ook een hele rare film op een poosje, kon het niet aanzien en ik had nog niet eens mijn bril op, kun je nagaan :=
@Dennis heel veel plezier en succes op de wedstrijd *\o/*

Manlief was gisteren jarig maar we vieren het vandaag met vrienden. Heb er nu wel zin in hoor, moet me er altijd een beetje toe zetten maar komt wel goed. We gaan picknicken met vrienden plus kids als het gaat regenen kunnen we daar ook onder dak maar in principe zitten we ergens op de Veluwe vandaag.

Jeetje Ips met 5 aanspanningen in de bak dat is inderdaad heftig!
Toen Rizanta overleed dacht ik ik wil nooit meer op een paard maar toen had ik zoiets van ik moet er wel weer op anders durf ik niet meer en is dat stuk wat ik van Rizanta heb gekregen gewoon voor niets geweest. Toen durfde ik dus op Bente te stappen en ze is eigenljk zo vreselijk braaf, gisteren was voor het eerst dat ze even wegsprong (een woezel in de mais :wow: ) maar ze was ook zo weer terug en daarna weer normaal. Maar Det is al zoveel gewend, denk dat je er ook zo mee wegrijdt. Misschien niet in galop, want dat doe je voor de wagen waarschijnlijk ook niet regelmatig, maar ze weten al links/rechts/halt/voorwaarts/stap/draf het enige waar ze aan moeten wennen is dat je erop zit en dat ze met het gewone hoofdstel worden gereden.
Merk dat Bente wel moeite heeft met evenwicht en met een nette volte, maar dat heeft ze voor de wagen ook (dat van de volte). Dat evenwicht heeft alles met mijn gewicht op haar te maken, moet dus heel netjes stil zitten :=

Nou we gaan nu echt :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-09-11 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:47

hihi, zonder bril zie ik hier helaas de tv nog vrij scherp (bril voor dichtbij en tv is loeigroot := ) dus was geen optie. Ben maar naar de onweersbui gaan kijken als bescherming _O-

succes vandaag dennis!! :D

Ik ga vandaag niet naar stal.. Of nouja, eventjes om 'm zijn prakje te geven. Maar verder niet.. ^)

@VHU; oh heerlijk! :oo geniet ervan!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:53

Goeiemorgen allemaal.

Hier echt een beroerde nacht gehad. Ben van top tot teen lek gestoken door de muggen.

@Ollie: Heel veel sterkte!
@Dennis: Jeetje, wat een pech zeg. Succes met je debuut!
@Tine: Wat een leuke foto’s zo van Thabor. Fijn dat het zo goed gaat.
@Naaltje: Wat een gave foto’s. Hier in Flevoland werd code oranje gegeven, maar het viel best wel mee.
@VHU: Veel plezier met socializen :D

Hier ook een rustig dagje voor de boeg. Vanmiddag lekker even mennen en rijden. Derest is naar HE.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:47

@ SCW: vervelend dat het rijden niet goed gaat… Misschien heeft VHU wel gelijk, dat ze met je voeten aan het spelen is. Je moet gewoon doorzetten en dan komt het wel goed! Die 2e bok nadat je haar een tik geeft is zoals Tine beschrijft, ze is dominant en accepteert niet dat jij haar straft. Eigenlijk moet jij dan nog bozer worden, want jij bent diegene die niet mag accepteren dat zij zo naar haar baas doet. Ik zou dus ook doen wat VHU zegt, IEDERE keer dat zij bokt, moet jij meppen. Ik zou persoonlijk bij de tweede bok al roepen “HEY!!” en dan een mep geven dat ze niet meer weet waar ze staat (bij wijze van). Ze moet zich verschrikken, anders gaat ze er een spelletje van maken.

@ tallechie: wat vervelend van Dribbel! Welke symptomen heeft hij? Onze Zoë is ook ziek, ze liep al een paar dagen te hoesten en ze is heel kort van adem. De dierenarts zei dat ik er nog heel vroeg bij was, want hij had vorige week een hond die ze tot daar hebben moeten dragen, die kon niet meer lopen. Zoë heeft een infectie op haar kleine luchtwegen, bij die andere hond was het al een longontsteking geworden. Volgens de dierenarts zijn er nu veel honden die dit hebben, maar Dribbel heeft misschien andere symptomen?

@ Ollie: volgens mij heb ik wat gemist, maar in ieder geval veel sterkte!

Ik heb heel weinig tijd om bij te lezen, maar ik doe ontzettend mijn best. Het gaat weer slecht met mijn oma, vorige week werd plots gepraat van palliatieve zorgen... Nu is dat idee uitgesteld maar er moet wel iets gebeuren. Haar organen beginnen uit te vallen en mijn opa (88) kan de zorg niet meer aan (dagelijks bed zuiver maken bijvoorbeeld). Het ergste is dat ze perfect beseft wat er aan de hand is, ze is er 100% bij, dat maakt het nog zwaarder voor iedereen.

Gisteren feest gehad van schoonmoeder, ben er van de keldertrap gedonderd. Ik ben dus bont en blauw, kan niet meer goed wandelen en mijn rechterarm kan ik nog maar amper bewegen. Ook mijn rug doet ontzettend veel pijn. Ik heb dus maar een les hondenschool overgeslaan...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:25

*uit de meeleesstand*

*\o/* Ooooh... VHU... gisteren helemaal niet aan gedacht: maar alsnog van harte met je manlief!!!

En je zag er supermooi uit, zo lekker met Bente aan het rijden, echt +:)+

*en weer terug in meeleesmodus*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:53

goedemorgen

omdat ik gisteravond geen internet had kon ik niet reageren

omdat we gister wedstrijd hadden ben ik vrijdag op tijd naar coevorden gegaan om daar alles te gaan schoon maken. ik had het nog niet verteld maar er komt een andere amazone op uzma dus ik heb vrijdag voor het laatst ;( op uzma nog even een rondje geboscrost. daarna zou ik de marathonwagen van de vrachtwagen afhalen maar de klep die deed het niet. -:(- dus is er vrijdag nog snel een monteur geweest om de klep te maken. toen die eenmaal gemaakt was :) kon ik de kar schoonmaken en de rest van de spullen achterin de vrachtwagen inpakken, inmiddels was het 5 uur en na me omgekleed te hebben ben in vertokken richting zuidwolde, eenmaal daar ben ik even bij mijn vrienden hans reitzema en consorten gaan kletsen want H was er nog niet.

zaterdag heb ik nog realtief (voor mijn doen) uitgeslapen, om half 9 vertrokken we richting zuidwolde en hebben we nog een x de hindernissen verkend. omdat we om 1 uur moesten starten ben ik rond 11 uur begonnen met 5 paarden vlechten en ondertussen deed harm (de 2de groom in de marathon) kalkoen draaien. om 12 uur hadden we alles opgetuigd en wel klaar staan en hebben we ons omgekleed en zijn we gaan losrijden. de dressuur liep heel goed en daar hadden 65% *\o/* gereden goed voor een eerste plaats, in de vaardigheid stond inmiddels een heel mooi spoor maar helaas door dat spoor (onze kar was breder als het spoor) vielen er 2 ballen op de grond, goed voor een 2de plek dus na de dressuur en de vaardigheid stonden we 10 punten voor op nr 2 dus konden we op safe rijden in de hindernissen. de eerste 3 hindernissen liepen erg lekker de achterpaarden liepen ook mooi op. (ons linker achtepaard valt nog wel is naar binnen) in H 4 hadden we een alternatief maar alles lipe zo lekker dus we zouden de korte lijn nemen achteraf gezien niet zo handig want we kwamen de hindernis (een hindernis op 2 bultjes) in en namen de korte bocht kwamen een paal tegen en 5 meter verder op lagen we met het hele spul op de kant -:(- en zete het span toch nog even aan. omdat H nog de leidsel vast had sleepte die over de grond achter het span aan. in een mum van tijd was me moeder over het hek en heeft me moeder 1 van de voorpaarden bij de leidsel kunnen pakken *\o/* inmiddels was ik bij het andere voorpaard en stond het span weer stil en hebben we de kar weer op de wielen kunnen zetten, en hebben we toch nog gewoon de hindernis uit kunnen rijden. na de hgindernis moest er het nodig geplakt worden aan de leidsel omdat 1 van de gespen op de leidsel kapot was dus heb ik even met het span gestuurt :D en hebben harry en harm de leidsel geplakt met duc tape. daarna konden we de wedstrijd gewoon uitrijden en hebben we zelfs nog binnen de tijd gereden. uiteindelijk hadden we een mega deuk in het ego en weer wat geleerd, maar we hadden ook geen winstpunten (die we eigenlijk hard nodig hadden) maar ook geen verliespunten.

nu gaan we op voor de hippiade, we mogen voor de dressuur en de vaardigheid naar de hippiade.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:23

jullie kletsen weer aardig door! :D

wow heftige foto's naaltje, gaaf om te zien zo!

vhu gezellige dag!

en verder weet ik het even zo snel niet meer, nu croissantjes in de oven en bakkie doen!

zal straks even verder proberen bij te reageren!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:40

lekker nouvel! :9

onweer was heel gaaf :j maar het is hier dan ook niet echt aan de grond gekomen :)

Ik ben huiswerk aan het maken, maar heb intussen NG op staan. Over 9/11.. En eigenlijk vind ik het zo ontzettend indrukwekkend... Ik was toen 11.. Als ik het nu zo zie snap ik waarom iedereen toen zo ontzettend overstuur was zegmaar..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:01

Jeetje Lanouska wat een verslag! Allemaal niks aan overgehouden??

Hier lekker een rustig dagje. Begint nu net te regenen buiten. Zometeen met manlief naar stal. Kan hij even uitmesten voor me en kan ik ondertussen het voetje verzorgen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 14:06

we zijn allemaal een beetje bont en blauw en misschien hier een daar wat gekneusd maar meer niet en de paarden hebben ook niks.

wat wel erg grappig was is dat onze dressuur/catering groom net als me moeder over het hek wou springen alleen hij bleef net met de punt van zijn schoen achter het hek hangen en viel plat op zijn neus in het gras. hij wou graag met de rest van het team mee doen :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:10

Auw...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:15

hmm ik zit het ook net nog eens te lezen, wat een verslag inderdaad...
sterkte met bont en blauw zijn! :(:)

wij hebben vanmorgen een paard heul blij gemaakt door het op de trailer te zetten en dicht bij het strand uit te laden...
Afbeelding

ze was bijna naar Engeland gezwommen! :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:16

NOUVEL!!!!!!!!
:oo
ik moest eerst checken naar die kleine plek die je achter jouw been nog ziet, maar ze is het echt! :D Wat goed! :):)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:18

Wat een heerlijke foto Nouvel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:21

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 14:22

mooi hoor nouvel

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:25

JAAAA Spookje op het strand!!!!!! Super!!!!!!!

Deze merries hebben alle 3 geen veulen aan de voet (Whit wel drachtig), 2 volwassen merries (vol in de sport) en een twenter.
En Dennis (die vorig jaar pas gecastreerd is).
Ze krijgen graszaadhooi, dus nog schraler dan weidehooi. Caya en Roos zijn nog op gewicht, Den en Whit gaan al naar het schrale toe.

Lotje haar debuut ging super :D.
188 en 194 punten, ondanks een gillende baby langs de kant, 1e keer op vreemd terrein en meteen in een binnenbak. En daarmee 2x 1e in de hobbyklasse, met de vraag van de jury waarom ik geen startkaart heb met deze.
Lot is echt een kind van haar moeder. Die houd de eer zeker hoog!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:27

fijn toch nog een lichtpuntje in alle ellende dennis, gefeliciteerd!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:29

Nadeel is wel dat ik kijkers voor haar krijg, en dat haar dochter in principe al verkocht is.
Dus moet Benno maar snel betuigen (die is inmiddels ook al 3,5), anders heb ik helemaal niets meer om te rijden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:36

@Nouvel +:)+ heerlijk even uitwaaien op het strand. je ziet Fifi genieten
@Dennis, van harte gefeliciteerd met je goed wedstrijdebuut *\o/*
@Lanouska, auw #) , rustig aan meis :(:) bij mij begon na mijn kar-incident pas na een paar dagen de pijn.....en waarom stop je met Uzma rijden ?
@VHU, veel plezier op de Veluwe en nog gefeliciteerd met manlief :D