[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:09

@ tine: Romeo vind ik zelden vies in de wei terug. Als hij rolt, rolt hij in het hooi, best wel handig :Y)
Maar euhm...regen? Ik heb nog geen regen gezien. Maandag is er wat motregen gevallen, voor de rest niets. Hier is het nu 28 graden en volop zon.

Je hebt trouwens goed onthouden van Zhora, ze had 2/3 weken geleden een keelontsteking, daar had ze ook al antibiotica voor gehad. Ik dacht dat het beter ging, maar blijkbaar toch niet... Morgen dus geen hondenschool, ik keek er zo naar uit |(

Wat ik nog ben vergeten te zeggen: Die vriend van me is gisteren avond langs geweest om een oplossing te zoeken voor Romeo zijn wondjes in zijn gezicht. Voor de jukbeenderen had hij al snel een oplossing: de neusriem omlaag doen :o Dat ik daar zelf niet was op gekomen |o Voelde me erg dom :o Hij heeft me ook attent gemaakt op de manier van de bakstukken te leggen, hier deed ik ook iets niet 100% goed (bij een "normaal" paard zou het goed zijn, maar bij Romeo was dit niet de juiste manier). Romeo zijn oogkassen en jukbeenderen steken blijkbaar veel meer uit dan "gewone pony's" (lees: niet-welsh-pony's :D )
Over een oplossing van de wondjes aan de ogen ging hij nog eens goed nadenken. Gisteren avond stuurde hij me een smsje dat hij dacht dat hij een oplossing had, maar hij ging eerst nog met zijn vader overleggen en aan de dealer vragen of zij er misschien iets voor wisten.

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:38

Ik heb vandaag voor het eerst helemaal alleen en zelf gemend met sil :D Had namelijk niemand om hem vast te houden dus heb het allemaal helemaal zelf gedaan :D en sil was zo lief om super stil te blijven staan :D

Hopelijk komt je hondje er snel weer boven op SL!

Poeltje enge foto's!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:51

Wauw Jenkins, dan heb jij meer lef dan ik :D Romeo is al een jaar beleerd voor de wagen maar ik heb het nog niet aangedurfd om alleen weg te gaan. Ik heb wel al alleen op de wagen gezeten en dat mijn vader meefietste, maar dat was geen echte rit, gewoon een klein stukje over de weg.

Zhora heeft al een beetje gegeten en ze houdt het binnen. Ze loopt ook al iets gemakkelijker. Ze ligt wel nog de hele tijd te kreunen van de pijn, ontzettend zielig is het! Ik wou dat ik haar pijn kon overnemen :(:)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:59

Haha :D maar heb wel gewoon in de bak gereden hoor :P en een stukje over het erf. maar alleen naar buiten dat durf ik niet hoor :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:14

wat goed zeg jenkins!
heb je hem ook alleen ingespannen?

Ik heb vandaag ook echt lekker gereden met wobbe.
weliswaar in de bak, maar het was leuk!
ik was volgens mij overenthousiast hem aan het aanmoedigen de bochtjes door te gaan, vooral ook goed door te lopen etc.
maar het was leuk!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:46

Ohhh.... morgenochtend fijn mn hondje weer halen!!! ik ben zo blij dat ze weer komt!
*uitleg: Ushi is een van de honden van mn moeder, en ik heb haar zo'n beetje geadopteerd. Echter, ik kan haar op dit moment gewoon niets méér bieden dan ze nu heeft (ze zou er bij mij zelfs op achteruit gaan) dus ik haal haar op wanneer ik wel voldoende tijd heb. De komende twee weken zijn mn ouders op vakantie en logeert ze lekker bij mij *

pfff... al twee dagen koppijn die niet reageert op mn pijnstillers. Vanmorgen bij mn ma even een pijnstiller met een ander werkzaam stofje geprobeerd, maar t werkt gewoon niet.
Ik geloof dat ik op bed ga liggen ofzo, bah!

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:34

SL: fijn dat er duidelijkheid is.. beterschap!

Jenkins: wat goed zeg :D.. leuk :D

Lacuna: Blij dat haar hondje er weer is :D

Net te horen gekregen toen mijn ma eerder thuis kwam dat mijn ma vannochtend gevallen is toen ze uit de douche stapte.. wat er precies gebeurde weet ze niet.. maar ze is vollop haar hoofd gevallen. Ook een bult en bloed :(.. ik heb helemaal niets meegekregen maar schijnt dat ze echt heeft lopen gillen naar mijn vader :(.. Net dus maar even voor 2 daagies wat boodschappen gehaald :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:41

Jenkins: Wat mooi dat het zo goed ging. :D

IT: Mooi dat Wobbe zo zijn best deed in de bak. Leuk!

Lacuna: Leuk dat je je hondje voor twee weekjes hebt. Vind dat je dat goed aanpakt. :)

Ben net terug van stal. Dierenarts is geweest en Bart heeft misschien sport astma. In het moment van inspanning, krijgt hij dan te weinig lucht. De eerstvolgende wedstrijd met Bart, moet de eigenaresse eerst hem wat geven en als hij daar goed op reageert, moet ze stoppen met wedstrijden. Dus afwachten.

Daarna nog even Kokkie ingespannen. Ging ook goed. Wel even wennen, want Kokkie is zoveel lichter dan Saffier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:59

Pfff druk forum dagje :P probeer alles te lezen en te onthouden....

Foto's van crashende poown en vallende menner #) heftig! En vervolgens toch door met touwtjes en knopen, da's stoer.

Jenkins zelf aan de slag, dapper!!!

Lacuna zegt iets over vlechtjes in de poown en ziet verzorgstertjes nooit meer terug :? super druk met de shetlandmendag en knallende koppijn %)

Romeo die misschien toch geen ander hoofdstelletje nodig heeft dankzij een meedenkende Zilco dealer +:)+

Laura druk aan het solliciteren, sterkte & succes!! Ben zelf heel slecht in solliciteren, word gelukkig veel op aanbeveling gevraagd :+

Poeltje die voor Bart de DA moet laten komen ivm piepje in longen ... blijkt sportastma? Is Bart nu een pony of een mens? Ik snap het niet meer :o? Mijn man heet ook Bart...

Citaat:
Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe, maar toen ik vanmorgen bij de wei kwam had ik 2 zwarte monsters

Die van mij rollen bij voorkeur in de bak of in het gras. De bak heeft gewoon zand, worden ze eerder schoner dan vies van. Als ze op het gras rollen is het wel vies, maar omdat ze in de paddock stonden tijdens de regen, konden ze niet meer in het gras rollen en waren ze schoon *D

Citaat:
Zhora heeft al een beetje gegeten en ze houdt het binnen. Ze loopt ook al iets gemakkelijker. Ze ligt wel nog de hele tijd te kreunen van de pijn, ontzettend zielig is het! Ik wou dat ik haar pijn kon overnemen
Wat naar dat ze steeds zo ziek is. Onze Mischa heeft ook als pup echt opstartproblemen gehad, eigenlijk een half jaar lang. Daarna is ze nooit meer ziek geweest. Volgens de DA moest ik haar zelfs terugbrengen naar de fokker, wij blij dat we dat niet hebben gedaan. Zie hier Mies idee van puur hondengeluk, samen met de poes op de mat...
Afbeelding

Volgens mij was dat het ongeveer??
Wij vandaag langboom opgehaald en daarna naar Scheveningen, strand plus Sealife. Zoonlief had gelukkig geen zin in de Efteling, kun je het je voorstellen? Ik ga liever naar het strand mama <3 <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:02

Kreeg nog wat fototjes van meisje die mijn paardjes deed vandaag:

Afbeelding
Riv in zomeroutfit (H)
Afbeelding
Tussendoor goed drinken (tum zijn manen groeien :D :D)
Afbeelding

Natuurlijk moet de huid ook goed verzorgd worden, riv voelt zich duidelijk lekker.. keek eerst zo droevig en niet happy (kan ook aan mij liggen dat ik dat dacht maar nu straalt hij weer :D)
Afbeelding

De hangjongeren
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-07-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:07

Haha. :)) Bart is een paard, een haflinger.. Officieel Bartoli.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:17

OK! Maar dan diagnose sportastma... lastig zeg.
Leuke foto's Rivaldo! Jouw mannen zien er ook zeer goed uit :Y)
Ik weet niet wat het is maar die van mij groeien ook van de wind of zoiets. Krijgen per pony 1,5 plakje erg oud hooi per dag plus schraal stukje land maar ze blijven er zeer riant uitzien en zijn zeer vrolijk :o Vind om nog minder te geven eigenlijk niet kunnen maar misschien moet het wel om ze een beetje slanker te krijgen???

Zie hier Sim zijn nek :o hij heeft wel een hengstennek maar nu is het echt wel heel erg...
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:02

Tjonge, wat is hier weer een hoop gekletst. Wel alles gelezen, maar even geen puf erop te reageren. Vreselijke hoofdpijn (ook al).

Vanmorgen met zoon naar zwemles geweest, daarna boodschappen gehaald en vanmiddag met man er ook bij naar Drouwenerzand geweest (attractiepark). Was erg leuk, maar dus ook wel erg veel op een dag. Eigenlijk moet ik nog uitmesten en Rembrand rijden. Maar zie het niet meer zo zitten. Heb zondag wedstrijd, dus wilde eigenlijk nog even wat basis doen, maar vrees dat het een vrije dag wordt.

Hoop vannacht heel lang te slapen en morgen voor ik weer naar ziekenhuis moet (voor gesprek of ik in revalidatieprogramma wordt opgenomen) nog even met Rembrand te kunnen trainen.

Ga nu even op de bank hangen, zoontje naar bed brengen en dan....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 19:04

sl hopelijk knapt ze snel op

mensen met hoofdpijn, had ik gisteren

en leuke foto's gezien

ik ga zo zwemmen met mijn zus, is al lang geleden dat ik dat heb gedaan

tine succes morgen in het ziekenhuis

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:47

Die van mij staan op zeer kaal land.. en nog weten ze hun eten binnen te krijgen.. hoe lang staan ze op het land,, want denk dat je eventueel ook kan stoppen met het hooi erbij geven. Voorheen ging riv in het voorjaar naar binnen en kreeg dan ook niets meer op stal. Deed hij er prima op (of miss maar een plakje neerleggen ?)

Succes morgen tine

Tallechie: leuk zwemmen heb ik ook wel weer zin in :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:14

ivy heb sil inderdaad helemaal alleen ingespannen! T is zo'n braaf dier!

Heb alles gelezen hoor maar heb nu ff pauze vn werk dus geen tijd om te reageren :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:32

Citaat:
want denk dat je eventueel ook kan stoppen met het hooi erbij geven.

Ik heb ze nu in de paddock staan en elke dag alleen voor het idee een paar uurtjes, als ik er ben op het kale stukje gras.
Ik heb wel hooi in de paddock want nu in deze situatie moet ik niet hebben dat ze enorm met elkaar gaan lopen klooien en dat is toch wat die ruintjes plus een hengstje gaan doen als ze zich vervelen. Moet even deze situatie zien te stabiliseren :+
Nu was er iemand die hooi aanbood van 2009, dus oud hooi. Denk dat ik daar maar even ga checken of het nog fris is. Hebben ze wel wat te doen maar zit dan niet zoveel voeding in. Of stro erdoor doen of zoiets, kunnen ze er wat langer mee doen :Y)

En ik begin morgen gewoon met flink longeerwerk voor Sim en Amigo ~~}> ;) dat ze elke dag toch even echt aan het werk moeten misschien verbranden ze dan wat ?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:53

Foto's gezien van een crash, ziet er eng uit, gelukkig goed uitgereden verder.
Laura, leuke foto's van je mannen. En sterkte voor je moeder!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:54

Ik heb het opgegeven om mijn pony's in de zomer super slank te houden. Veel werken, weiland in stukken delen, geen krachtvoer meer, en toch zijn ze even vet als andere zomers. Ach t gaat er in de winter wel weer af..

Kay is de enige slanke hier :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:57

Nog even over dat vies worden op de wei. Ze zoeken hier (eventueel gravend met voorbenen) de meest vieze plekken voor ze gaan rollen ;( .

Amerigo is ook wat voller dat ik zou willen, maar ik kan zijn ribben nog wel voelen. Rembrand is aan de schrale kant. Ik doe aan strookbegrazing. Dus iedere dag krijgen ze er een metertje ofzo bij. Als de wei (heb 3 stukken wei) kaal is, gaan ze heel geleidelijk (wil geen hoefbevangenheid) over naar een nieuwe wei. Als het stuk daar groot genoeg is, gaan ze helemaal over naar het nieuwe stuk en gaat het kale stuk dicht om weer aan te groeien. (dan maai ik, sleep met weidesleep, kunstmest erover en wachten op regen)

Pony krijgt voor de vorm een heel klein beetje muesli, als Rembrand een flinke emmer krijgt.

En ze krijgen hier dus in principe iedere dag werk.
Heb net toch Rembrand maar even gelongeerd. Hij had tenslotte gisteren flink gewerkt, dan is het wel eerlijker om nu de spieren nog even te laten werken. Heb hem ook (voor het eerst) even naast de fiets laten lopen. Is wel een heel groot paard dan, maar wel super gehoorzaam, dus wie weet durf ik dat ook nog wel eens de weg op ;)

Nou, ik ga zo gestrekt. Tot morgen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:10

Ik kan het niet bijhouden hoor :)
Balen dat Lacuna een neiuwe verzorgster moet zoeken zeg,

Leuke foto's, die crash ziet er wel heftig uit!

Riv en Tum zien er super uit, Sim ook.

Ik heb vandaag heel erg moeten sjouwen op t werk dus had geen energie meer om te mennen. Hoefsmid is wel geweest voor Yuur zijn losse ijzer, en ik heb een beetje gerommeld op stal. Ga morgen denk ik alles maar weer eens opruimen en uitzoeken heb ik wel weer eens een dagje zin in :D

Oja wie een concourswagen en een excelsior tuig zoekt... De mijne gaan als set de verkoop in, maatje breden grote shet/welsh a

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:30

Dan is het inderdaad niet handig stonden ze nou overdag hele tijd op het gras dan kon je stoppen inderdaad.
Werk en aangepast voer deed het bij riv al snel goed. Vooral al je langer dan een uur aan het werk met hem bent en gewoon voldoende gras of kuil :D

Wat je ook kan doen is er een net overheen doen die fijnmazig is dan moeten ze meer moeite doen om het eruit te pakken. Maar of dat helpt bij het afvallen :(:)

Op de springfoto zie je dat tum ook een klein buikje heeft.. toen hij hier kwam was hij echt iel dun naast rivaldo (die al goed op gewicht was).. ach zolang hij nog niet volop in het werk voor de kar staat mag hij nog even van zijn peuter leven genieten :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:57

Ik heb vandaag nog weer even de baardjes geknipt. Baarden moet ik echt wel 5 keer in de zomer knippen bij die kleintjes, dat groeit als kool! Gelijk ook maar weer de oortjes geknipt en de staarten. Zien de mannen er ook weer toonbaar uit :')

Kay is makkelijk.. die heeft geen baard en ook geen haar in zijn oren, is toch echt een stuk luxer..
Wel jammer dat de vorige eigenaren zijn snorharen geknipt hebben, dat vind ik not done..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:09

Heb weer heel wat foto's langs zien komen!!
Was vast niet de bedoeling poeltje!! Zo was de menner er wel snel bij ;) Knopen jullie de leidsels ook altijd aan de wagen vast??
Zieke beestjes...Hoop op snel veel beterschap!!
Ponie dieet problemen ;) Soms worden ze gewoon dik van lucht lijkt het.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:10

snorharen knippen doe ik ook niet nee..

Enja... sil is volgens mij niet echt dik.. en ook niet dun. volgens mij is sil goed zo haha :P
Krijg elke dag complimentjes over hoe sil eruit ziet :D

Morgen ga ik sil longeren met elastiek en vrijdag heb ik dan mn eerste menles met sil!