[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 20:38

goedeavond

ik kom ook weer langs zwaaien
ik ben weer in het noorden des lands. ga dus weer iets fanatieker posten op bokt. laatste 3 maanden op telefoon wel bijgelezen.

zal van de week netjes weer is een samenvatting maken! ga dus even mee op de laatste samenvatting wordt geroepen door moeders gaan kaarten ( moet er natuurlijk inmaken) ~~}>

ik heb maandag weer las vegas geschoren, kwam al weer heel wat haar af.
voor:
Afbeelding
na
Afbeelding

vanmiddag weer de pony's gelongeert die liepen allebei erg lekker..
cupido
Afbeelding
las vegas
Afbeelding
en met zijn nieuwe deken met zijn 'bril' om de ogen
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:46

jenkins, spannend en leuk naar engeland, veel succes en plezier daar !
Lanouska, lekker met de paardjes bezig geweest !
goed bezig, ze zien er goed uit, veel plezier met kaarten !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:54

Wat heeft LV een lief hoofd <3 <3

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:29

Wat een knappe ponies hebben jullie janouska.
Tine wat balen van je hand en van het geitje :-(
Vhu lekker bezig!
Ben ff van de leg door een niet aan zien komende mededeling zet het liever niet hier ivm meelezers.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:18

Wat zielig van de geit Tine, echt sneu ook voor Patrick dat hij haar zo vindt -O- je sleutels in de hooiberg, dat verzin je niet zeg wat een geluk dat je ze terug hebt. Knap dat Amerigo en Pat zo lekker hebben gesprongen +:)+
Erg leuk om te lezen hoe je dan met de hondjes apart op pad gaat Biancocoo, lijkt me voor zo'n hond ook fijn even quality time in huis en met de baas (maar misschien denk ik te menselijk hoor, geen idee :o ) ja dat gedoe met loslopend spul ... grrr :x
Pb staat altijd open Ips :(:)
Mooie poowns Lanouska, wat zien ze er super uit *D
Jenkins wat super leuk naar Engeland *\o/*
Is het gelukt met de keuken Avaluna? KLinkt als dat het erg mooi wordt!

Ben ik weer enigszins bij Y;(

Hier even nog een foto van onze knuffelbeer. Hij is 'chill' 8-) als hij iets nieuws of spannends ziet gaat die staart erop en .... loopt hij er hard op af :+ hij heeft vandaag ook nog knap gedaan voor de sleep.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:34

vhu, hero ziet er gaaf uit !
Ik merk idd dat de hondjes dat ook echt nodig hebben..even tijd 1 op 1.
Word de band sterker van, en in het team als je dan wat vraagt..dan doen ze het voor je !
superfijn..

Ips..klinkt niet zo goed... :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) virtuele knuffels vanaf hier....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:12

Hero wordt een tank. Als je hem zo ziet is denkt niemand spontaan dat is een 3/4 arabier := en als ik dan zie hoe zijn moeder in een jaar nog is uitgegroeid (in de breedte) dan heeft hij nog wel 10/15 cm te gaan denk ik.
Dus alle hoop dat ik daar tzt zonder het idee dat ik op een te kleine pony zit lekker op kan rijden :z
Nou maar vroeg naar bed want morgen er errrrrug vroeg weer uit ...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:32

Goeienavond!

Ips, was loos? Hopelijk kun je je hart ergens luchten :(:) .

Lanous: Cupido doet zijn naam ook wel echt eer aan, gave pony.

VHU: als je nou nog een aantal jaar wacht (ipv de wens dat je tig jaar jonger was), ga je vanzelf krimpen. Misschien geen 10 - 15 cm, maar de krimp gaat er echt in :D .

Tine, das link met die autosleutels, Lucky you dat je ze teruggevonden hebt. Je hand heeft gewoon veel tijd nodig, maar daarmee treed ik in herhaling Y;( .

Biancacoo: met 4 honden ga je zo hard dat ze de loslopers wellicht niet eens zien :):) . En anders spoor je ze maar extra hard aan :P .

Avaluna: ik werd vanmorgen megavroeg wakker van de wind, het waaide echt knetterhard. Lag stil te hopen dat het zou luwen; vandaag met 2 paarden in de trailer + koets op pad. Gelukkig nam het al snel af.

Vanmiddag les gehad. Lesjuf (ik vind het bijna raar klinken :D ) had voor ons 2 menhalsters (verstelbaar op de neusriem) meegenomen om te passen, konden we overnemen. Kwam goed uit, want gisteren had ik er 2 willen bestellen via Cavalier, maar wist niet of ik cob of full moest nemen.
Volgens haar gaat Moos elke les met sprongen vooruit en vind dat we maar eens een oefenmarathonnetje moeten gaan meepakken. De teugeldruk is weliswaar nog te zwaar, maar wel al veel beter verdeeld over 2 handen. Verder loopt Moos nu in een heel rustig, maar toch actief arbeidstempo. Straks de filmpjes maar eens terugkijken of het er niet slaapverwekkend uit ziet :o . Vergeleken met Ster is dit zo anders. Haar reed ik altijd actief én in vlot arbeidstempo.
De Anda is bezig met fine-tuning, maar ook hij liep weer duidelijk beter dan de vorige keer.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:30

jeujjjjj, bokt doet t weer :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:47

Afzien he bicci :D

Gem: fijn dat moos het zo goed doet. Misschien eigenwijs van mij, maar zou je wel al aan oefenmarathon beginnen, als je teugeldruk nog te zwaar is? Door de marathons wordt dat waarschijnlijk niet beter. En vwb hand, treed je in herhaling, maar het is dus niet normaal hoe het herstelt!
VHU: goede vooruitzichten met Hero.
Bianca: gaat wel veel tijd zitten in de honden als je ze steeds 1 voor 1 moet doen, maar het is voor de band inderdaad erg goed.

Vanmorgen even achter Amerigo gezeten, voornamelijk met 1 hand gestuurd, en vanaf de bok zag dat er best goed uit eigenlijk.
Daarna met alleen Lika even naar een soort bos (heel klein) geweest. Daar was ze nog nooit geweest. Ook wat oefeningen gedaan en dat viel niet tegen.
Nu maar weer naar school om te brigadieren. Heb de auto vast al wel ingepakt voor de wedstrijd van morgen. Patrick maakt zijn debuut in de gewone B dressuur. HIj gaat nog wel bixie springen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:57

btje wel tine, hihi

ik klets nie heel vaak mee, maar lees wel altijd mee..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:00

@Lanouska: paardjes zien er goed uit :j <3 .

@VHU: goed kosthuis, die pony's bij jou :D <3 .

@Tine: succes alvast voor zoontje, leuk de reguliere B :j , wij zijn al maanden niet meer geweest :o .

@Gem: fijn dat de lessen zo goed bevallen het jullie beiden zo goed vooruit gaan, is wel een heel eind rijden, toch? Bedacht me gisteren ook wel weer te willen beginnen met lessen, maar snel even bellen, want anders komt er niks van.

Tjee, wat een weer, echt superveel wind, ze gaan hier vanmiddag op tijd de paddock in.
Jammer dat er ook weer wat buien bij moeten zijn, was net allemaal zo mooi droog, hier -O- .
Bij het maken van de stallen een tijdje geen dakgoten gehad, dus had een flink natte plek, die had nou eigenlijk mooi gesleept kunnen worden, maar goed, ooit wordt het hier ook weer eens rustiger en vast ook droog, hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:50

Hier waren de bakken ook eindelijk weer helemaal droog. Waren.... nu staan er al weer flinke plassen in. ZUCHT

Er zat net bij de post een brief van de hersenbank. Ze willen mijn grijze cellen hebben na mijn dood voor onderzoek. Ben ik toch nog nuttig hahah. Ik had een heel interessant boek van Dick Swaab gelezen en nav dat boek besloten mijn hersenen te doneren (ik ben al gewoon orgaandonor). Wie weet hebben ze er wat aan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:52

Zo bokt leeft weer.
Ik ben ook wat meer in de meelees status de laatste tijd.

Lanouska weer kale pownie
ips :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:03

Tine, ik wacht er idd nog even mee :j . Misschien een keer een oefenvaardigheidje, lijkt me moeilijk zat :D .

Avaluna, wel een eindje weg ja, maar voor Moos heel goed om weer geregeld de trailer op te gaan, vreemd terrein, geduld moeten hebben bij het wachten op de trailer. Vorige keer brak hij de boel nog bijna af toen de Anda na hem de les in ging, nu was hij heel rustig en trok alleen het hooinet leeg :D .

Boekentip: [VN] [Recensie]Aanleuning, subtiel samenspel tussen mens en paard

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:13

Tine..hersenen doneren..hoe komt iemand erop......vind het knap van je dat je dat toe durft te zeggen.....
maar wel bizar idee hoor.....
Patrick B dressuur doen, spannend en leuk ! succes alvast.
en fijn met A-tje gemend ! goed bezig.
gem, goeie moos !! fijn dat het zo goed gaat voor de wagen ! en wat goed dat hij op de trailer al goed kon wachten zonder de boel af te breken, hij leert snel !
Lanouska, ze zijn beide wel erg mooi !
Ava...natte bodem in de bak..balen.
Baudyh,..hoe is't met je ?
Bicci blij dat bokt het weer doet...is nog snel opgelost !
met 4-hondenspan hoop ik geen loslopende kleine hondjes tegen te komen..helemaal niet als ze blaffend achter de honden aangaan....of erger nog...tussen mijn 4 honden terecht komen....chaos word dat..en dan weet je niet hoe ze reageren op elkaar omdat ze niet gewend zijn dat er zomaar vreemde honden tussen hen in lopen...

een andere musher heeft afgelopen week een malthezer hondje in zijn 6 hondenspan gekregen...chaos wat het gevolg, je kunt niet verder lopen met je team, want dan loop je het risico dat je over zijn hondje heen rolt.... als je stopt willen alle 6 de honden de indringer bekijken....die indringer is niet altijd even lief..en hap...grom..daar begint de ellende.
het malthezer hondje liet zich niet terug roepen...en is door 1 husky wel gebeten, gelukkig niets ernstigs..maar wel onwijs balen, hoe voorzichtig je ook bent met je span, en altijd netjes vraagt of met zijn/haar niet onaangelijnde hond vast te houden..niet iedereen doet dat..en dan kan dit dus gebeuren..balen en onnodig als iedereen elkaar de ruimte geeft...
zo..dat was weer een frustratie die er even uitmoest !! sorry..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:45

Bianca: heel logisch dat je geen vreemde hond in je span wilt zien. Kijk, als een eigenaar het probeert om hond te roepen en dat lukt niet, is het nog een ander verhaal dan dat mensen het niet eens (willen) proberen. En hersenen doneren. Tja, de rest wordt in principe ook gedoneerd (organen) als ze het kunnen gebruiken. Ik kan er dan tenslotte niets meer mee. En hersenonderzoek is heel belangrijk voor mensen met hersenziektes. Ze hebben "normale" hersenen nodig als referentie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:52

brrr..toch een vreemd idee vind ik dat altijd hoor Tine..haha..

Ik ga bij de volgende week de wedstrijd met de step en 2 honden starten !!....het is niet naast de deur en de kar meenemen is niet handig, dus ga met de step, ik kan dan starten met alle hondjes, want er is ook een klasse voor de happydog...ouwe van dagen route zeg maar..
dus alle hondjes kunnen dan lopen, nu kijken welke hondjes ik ga inzetten voor de wedstrijdklasse op tijd..en nog 4 x oefenen met de step ..... ipv met de kar..haha..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:53

Yeeh we kunnen weer op Bokt *\o/*

@Tine, gelukkig sleutels weer terug gevonden en waardeloos dat zoonlief de geit dood in het hok aantrof... ;(
@jenkins, gaaf naar Engeland voor je wekt *\o/*
@Lanouska, wat is las Vegas toch een knapperd <3

Nou mijn kur was er 1 met veel spanning wat helaas mijn gehele proef duurde :+
wel super commentaar gehad van dhr. Bonhof! Een zeer kundig man, maar wat wil je ook als FEI-jurylid....ik ben alleen bang dat ik die spanning door de muziek niet weg krijg daar ik niet in de gelegenheid ben om met muziek op die manier te oefenen....ook zal ik mijn proef weer aan moeten passen om de grote spanningsmomenten te vermijden....Ik baalde er echt enorm van...zoveel werk voor die 5 minuten en dan lukt t niet -O-
Maar goed dat is sport en zeker met een dier heb je niet alles onder controle...
Filmpje volgt nog dan kunnen jullie t zien :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:02

Ollie1 alle begin is moeilijk....moet je zien hoe ver je nu al gekomen bent met brutus...komt vast goed, maar kost geduld en veel oefenen...
ik vind het onwijs knap dat jullie al zo ver zijn gekomen. _/-\o_

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:13

even een egopost! :o

Na wat heen en weer gebel vanmiddag (het kwam nogal plotseling uit de lucht vallen allemaal), mag ik maandag per direct beginnen met werken bij een mediabureau als junior community manager. *\o/* *\o/* Heel blij dat ik eindelijk weer aan de slag mag na ruim een jaar thuiszitten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:16

Wow Marjola. Super!!!! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:18

*valt binnen*

Gefeliciteerd Marjola! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:23

_Marjola schreef:
even een egopost! :o

Na wat heen en weer gebel vanmiddag (het kwam nogal plotseling uit de lucht vallen allemaal), mag ik maandag per direct beginnen met werken bij een mediabureau als junior community manager. *\o/* *\o/* Heel blij dat ik eindelijk weer aan de slag mag na ruim een jaar thuiszitten.

Oh, wat ontzettend geweldig voor je, Marjola, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* , wow, meteen maandag beginnen; veel succes en plezier! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@Ollie: :(:) , wel fijn commentaar. Waarom kun je niet goed oefenen, geen grote bak oid?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:51

@Marjola, helemaal super!! *\o/* Van harte gefeliciteerd!!