[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:38

@Jenkins Bente heeft meer nodig dan ik kan bieden .... Qua pony/peerd en dus qua energie wil ik naar iets toe wat me minder energie kost. Ik hoop dat je iemand vindt voor Syl, het is nu ook gewoon midden in de winter, is alles vaak lastiger :(:) Als het 'maar'om een paar maanden gaat (las je advertentie) zou ik me er niet te druk om maken. Natuurlijk probeer je alles zo goed mogelijk te doen, maar een paar maanden wat minder aandacht maar wel gewoon goede verzorging (eten, drinken, beweging, schone stal) daar komt Syl echt wel overheen hoor :(:)

Lees mooie wedstrijdresultaten en omgekochte jury's :P ben benieuwd hoe Baudyh is vergaan. Hoi Oilily88!

Hier enorm verkleumd bij wandelen met Blondie :brr: die was overigens knettergek *\%/* dus daarna Bente maar even buiten gezet, was kapot :\

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:47

Jenkins op zoek naar verzorger
Tine ja ik moest met hem eigenlijk langer in rijden, maar met optuigen kwamen we er achter dat de snelsluitingen bevroren waren en dat koste ongeveer 10 min omdat opgelost te krijgen. Had nu kwartiertje tot 20 min ingereden. Normaal half uur, hij was dus nog wat fris, maar voornamelijk was het probleem stelling/buiging en tempo. Dat is gewoon op wedstrijd waar we aan moeten werken. Nu ruim een maand geen wedstrijden en dus hopelijk door trainen.
je gaat haast denken dat je ze hebt omgekocht :-) maar thabor zag er goed uit. De rest heb ik niet gezen.

Baudy had in ieder geval 2 x wp en ook prijs. Zag er ook goed uit van wat ik zien kon.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:01

Tallechie: o ja, had je vader gezegd van die sluitingen. Balen. Nu gewoon lekker trainen, ik ben ervan overtuigd dat het je gaat lukken.
Oilily: bedankt voor het compliment, ennuh, jij hebt ook mooie punten verzameld.
Ollie: sssssssssssst

Net paarden gevoerd en in drinkbak ijs kapot gemaakt, zodat ze er weer bij kunnen. :brr: Het is echt koud buiten.....

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:36

Tine, ja is al een wereld van verschil met de eerste wedstrijd. En inderdaad nu doortrainen.
Buiten start ik L met Alwyn, of ik moet eerder aan mijn punten zitten.

Net even 1,5 uur op bed gelegen. Was toch wel erg vroeg vanochtend.
Zal nu nog even activiteiten voorbereiden voor stage.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 09:58

Goedemorgen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:43

Goedemorgen... nou ja zo goed is hij niet. Daan wee heel slecht geslapen. Heeft 2 dagen 1 x medicijnen gehad en blijkbaar kan dat dus niet. Vandaag maar weer extra geven.

Vandaag geen paardendag, moeten op verjaardag.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:46

Goedemorgen!!
Gefeliciteerd met alle mooie wedstrijdresultaten!

Was vanochtend al om 7.30 uur op stal. Paard van stalgenootje medicijnen gegeven, alle paarden biks en kuil gevoerd, met ontelbaar veel emmers heen en weer gelopen om ze water te geven, in de paddocks kuil klaargelegd, paarden buiten gezet, Gwin d'r stal uitgemest, pfffff en nu ben ik alweer moe.
Ben trouwens al 2 kg kwijt. In 5 dagen! Top dus!
Vandaag verder lekker niks doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:24

hallo ben ik ook eindelijk. Gisteren met inrijden voelde ik al dat hij niet zo lekker liep als anders, hij vond al die bakken naast elkaar heel spannend. De eerste proef ging voor mijn gevoel heel slecht. Ik dacht iets van 170 bleek 183 te zijn. Zeer verbaasd. Komt denk omdat hij wel showt. De tweede proef ging veel beter. Ook twee achten dat was nog niet gelukt. Hier 190 punten. Dus mooi 2 wp erbij. Jammer net buiten de prijzen. Twee keer vierde.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:32

Hee olili88 Leuk dat je ook ff het topic binnen komt. Was gezellig gisteren Maar erg koud. Gelukkig warme kantine. Ja jammer martine dat ik je verder niet gesproken heb. Chantal nog wel ff gesproken in de kantine.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:35

Allemaal gefeliciteerd met jullie punten !!!!

Tine de jury omgekocht foei toch !!! :+ En supper knap met 3 naar wedstrijd snap dat
je kapot ben.

Jenskins idd zoals VHU ook al zegt een paar maanden wat minder aandacht zal ook wel gaan.
Snap dat het anders voelt dat zou ik ook hebben.

Vandaag weer lekker weer met zonnetje. Eens bedenken wat ik ga doen. Miss een rondje tandem
en anders een rondje met ferro en ook met robin die moet ook weer eens voor de wagen want ik
wil hem binnenkort toch ook wel gaan starten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:38

Ow dacht dat je nog wel in de prijzen zat, maar net niet dus. Ik was dus 3 en 4. En 10 en 11.

Zal nog even wat aan de studie doen voordat we weggaan

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:44

zijn er ook foto's gemaakt met de mini-meeting?
:D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:02

goedemorgen

wij zijn gister ook in onstwedde geweest..

hadden met het voorspan 180 en 174... met het achterspan 187 en 171 en met het 4 span voor het eerst in de M 182 en 174..
hoe we in de prijzen zijn geeindigd weet ik niet ben voor de prijsuitreiking weg gegaan omdat ik nog een nieuwjaarsborrel had van de menclub in annen..

baudy zien rijden mooi paard dat kan showen.. jullie komen er wel...
ook met tallechie en tine even gekletst maar omdat harry met veel aanspanningen wil rijden is er tussen door vrij weinig tijd voor wat anders..

nu gaan we eerst vrijdag naar paard 2013 lekker rondjes scheuren... oftewel een show geven tijdens de tuigpaardenavond

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:41

Tallechie: heb je gezien dat je bij de competitie op de 2e plaats staat? Nu daar zien te blijven, val je ook in de prijzen ;)

Hier mega zombie. De oude bak is bevroren. Heb al zout gestrooid, maar accu van tractor was leeg. Straks nog slepen en kijken of ik dan in ieder geval kan longeren. Anders hebben de paarden het de komende 2 weken rustig (als de vorst nog zo lang blijft). Dan is het alleen naar verenigingsles, verder niet.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:43

@ Tine klopt het dat jij bij de meerspannen ook de niet competitie rijders meegeteld heb in de competitie punten maar in de tabel niet mee gerekend?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:34

wat een geweldige resultaten tine!
En tallechie een :(:) voor Daan

frensie resultaat van dieet :) super! :)

Ik heb gisteravond met vriendjelief film gekeken.. Saving private ryan. Over D-Day op de normandische kust.. Hoop zitten janken :\ :o Ben 2 jaar terug zelf op normandie geweest en brr..

Vandaag lekker uitgeslapen en net terug van stal. Trots op mezelf! Heb 8km heen gefietst. Toen met dids aan de lange lijnen gewandeld! Ook nog 7 kilometer. En toen nog 8 kilometer teruggefietst :P En nu ben ik moe :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:49

Vandaag in de Amsterdamse Waterleidingduinen; zoek de herten!
Wij hoefden niet heel goed te zoeken, want ze liepen zo in het zicht.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:29

Zo Bente staat in haar nieuwe stal. Ze leek totaal niet onder de indruk (of deed alsof) ging lekker eten. Degene aan wie we haar hebben verkocht hadden een 6 jarige kruising New Forest merrie van 1.44 ongeveer, die ze kwijt moesten anders was er geen stal beschikbaar voor Bente. Die merrie hebben we dus meegenomen. We kijken wel wat of hoe, maar dan kon Bente er tenminste heen. Het lijkt een leuke pony, maar we willen uiteindelijk naar een pony, geen twee.
Dus time will tell welke keuzes we verder maken.
Voor de rest vond ik het vandaag errrrrug koud :brr:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:30

1.44.. Pas jij ook op hoor VHU! ;)

koud is het wel ja :) Dids was heerlijk ontploft, die vindt dat weer heerlijk om te klieren en te vervelen _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:46

die pony kan je makkelijk dragen in elk geval :)
misschien klikt het wel :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:10

lanouska schreef:
@ Tine klopt het dat jij bij de meerspannen ook de niet competitie rijders meegeteld heb in de competitie punten maar in de tabel niet mee gerekend?

Klopt, maar niet alleen bij de meerspannen hoor, bij alle deelnemers. Zo hebben we het reglement opgesteld.
Omdat bij de eerste wedstrijd ook deelnemers zitten die in eerste instantie soms niet meedoen, maar later toch besluiten om wel mee te doen aan competitie. Als je die eerst niet zou meetellen, en later dus toch wel meedoen, kom je in de problemen, omdat ze dan geen punten hebben. Als je dat bij eerste proef dus zo doet, moet dat in andere proeven ook, om het gelijk te houden.

Zo geef je de deelnemers die aan eerste wedstrijd mee doen gelegenheid om toch nog mee te doen aan selectiie. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

De bak is hier klaar. Nog niet bruikbaar, want bodem golft hier en daar nog. Hopelijk morgen nog een keer slepen, als het niet te hard gevroren heeft. Over een poosje wordt de bodem dan nog gevlakt met shovel en wordt de rand netjes gemaakt. Dan kunnen de gewone palen en omheining weer terug gezet worden. Zal straks nog even wat foto's plaatsen, nu eerst koken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

he VHU wij hebben ook een 6 jarige new forest kruising maar dan 1,45 hoog. Kan je ook nog
op rijden hoor. Dus nu heb je nog steeds 2 pony's.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

@ vhu pony's hier ook 1.45. Past makkelijk.
@ Tine helemaal duidelijk

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:23

hier ook pony, 1,49m..
en ik met bol achterwerk, gaat heel goed... :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:29

VHU heb je nu Bente geruild voor die pony? Of is die pony nog wel van die eigenaren?

Hier lekker relaxed dagje. Weinig te melden dus.