[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:57

Sjonge :o , thanxx voor de complimenten :j .

Janouk: :D :') , wat een intelligente hond _/-\o_ ! Ik kan me wel voorstellen dat het zeer frustrerend is om steeds de rotzooi op te moeten ruimen / keuken dweilen |o .

Als ik ooit weer een hond heb, ga ik ook een hondensport doen... heerlijk lijkt me dat! Vond de GG cursussen vroeger al zo leuk.

VHU: Bente lijkt me een heerlijk gedreven paard om mee te werken :j . En als ik zie hoeveel km's jij elke keer maakt ben jij net zo gedreven :D . Hoe hou je die km's eigenlijk bij? Ik heb nooit enig idee wat de afstand is die ik heb afgelegd :o? .

Vandaag Ster gelongeerd met pessoa over wat cavalletti :D . Ik bedacht me dat ik 3 dingen (eigenlijk 4) tegelijk kon oefenen: houding en stelling (pessoa), verruimen (cavalletti) en het bijbehorende stemcommando (hophophop) :)* .
Cavalletti over een kwart van de longeercirkel gelegd en eerst ervoor gelongeerd, zodat ze kon kijken. Vond ze al erg spannend, want hoewel ze er helemaal niet overheen hoefde ging ze er in een vliegende galop langs. Daarna eerst in stap er overheen geleid, toen weer op de cirkel, stilstaan voor de paaltjes, in stap er overheen en zo steeds een stapje verder. Maar na 20 minuten ging ze op beide handen in een mooie ruime en verheven draf er overheen en hoefde ik alleen nog hophophop als aanmoediging te zeggen :D . Nu nog met het neusje wat lager (meer ruggebruik) en ze is er *\o/* . Knappe poown!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:03

Gem, goed bezig met je paard !
vhu, superfijne rit gemaakt, wauwsers !!
hondensport...is gaaf, we hebben hier wel een hondenschool, maar het klikt op een of andere manier niet goed denk ik met mij en ...de rest....zal wel aan mezelf liggen hoor !
ga nu lekker met de husky's verder ! :j
bicci druk druk druk druk.
Aks, hoe is het met je stoel ??
hier waarschijnlijk een aanbieding voor auto die we willen !! maar ik juich maar niet te snel na gisteren... :Y)
janouk..hahaha...sorry..zal niet meer om je hond lachen...maar zo werkt het vaak wel...zo'n schapendoes heb ik ook , op cursus alles vertikken en thuis de truckendoos open halen..
avaluna, hoe is het met de bak....bodem klaar ??

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:25

Heb bijgelezen, maar hele dag gewerkt en moet zo eten.
Mijn knie voel ik wel nu, natuurlijk veel gelopen en gestaan, niet bevordelijk.

Iemand nog tips voor tuig

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:43

Hahah moet wel lachen om het flyball verhaal. Ik ben dus juist flyballer! Vind het dan ook erg leuk en ben net begonnen de kleine het aan te leren. 4, 5 en 6 mei is Animal Event en geven we dagelijks demo's. Super leuk! Aila als beginnershondje en Belle met het wedstrijdteam.

Eef loopt op het moment weer perfect. Lekker aan het trainen voor de KNHS. Volgende week zondag eerst eindelijk eens een bosrit met allemaal HCS-sulky rijders. Heb er zin in en hoop dat we het weer een beetje mee hebben..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:11

tallechie, wat is er met je tuig ? of zoek je nieuw ?
eefje wat super dat je paardje zo goed loopt ! en veel plezier alvast met de HCA rit ! *\o/*
mijn missy is niet getraind..staat enkel op het land, en geen vervoer, dus ik rijd niet mee. :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:15

hahaaa, janouk die hond :') briljant! :D

Hier lekker gevoerd vandaag :) eventjes geknuffeld. Hij ziet er zo goed uit nu he :9 helemaal blij mee :) En nog lekker zonder deken, laatste weekje waarschijnlijk, als het nu warm is stikt het opeens van de muggen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:18

bianca mijn tuig begint te slijten, er is al wat afgebroken. Dus ben op zoek naar een nieuwe

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:44

:') die hond van jullie Janouk echt te grappig :+
Eefielover wat fijn dat ze weer zo goed loopt en jullie lekker aan het trainen zijn voor de KNHS week, top hoor.
Biancocoo had over je mislukte airbrush gelezen, was dat die van Missy? Wat zunt van al je werk.... -O-
Gem blij met knappe poown, zou ik ook zijn als ik het zo lees +:)+

En Bente wil inderdaad altijd lopen, dat is haar lust en haar leven, altijd met oortjes strak naar voren :D nooit ergens niet heen willen of staken. Ze is wel een van mijn fijnste buiten-rij-paardjes ever hoor (daarom rij ik ook zo lang/veel buiten, met haar is dat echt fijn om te doen). Wordt ook niet sterk ofzo, heerlijk. Enige is dat ze enorm kijkerig is, maar ik ben daar nu aan gewend en trek me er niets van aan :roll: Ze gaat er niet vandoor ofzo (tenminste tot nu toe := ). Als ze zo enorm kijkt, gaat ze enorm tuigpaard-achtig marcheren en dan komen we niet echt vlot vooruit, dat is eigenlijk haar enige 'minpuntje' maar ik moet er ook altijd wel om lachen, ze is natuurlijk wel een tuigpaard weet zij veel =:)

@Tallechie over het sterk worden in de hindernissen, ik weet niet of het een idee is om alleen voor tussen de hindernissen een ander bit erin te doen? Ik heb geen verstand van paarden tussen hindernissen (anders dan beetje oefenen met Bente en Snuit, hier op het terrein) maar met paarden onder de man/springen was het ook gewoon soms zo dat je van die enorme enthousiastelingen had daar moest je dan wel iets anders in doen dan met dressuur anders vloog je door het parcours :):)
Vwb tuig, weet niet wat je budget is en of je ook tweedehands wilt proberen, ik heb een Ideal zwaar marathontuig toen gekocht voor Rizanta, heb ik dus nog steeds. Een keer alle stiksel na laten kijken, kostte toen 40,- Euries. Maar ben erg blij met het tuig, het slijt ook niet, ziet er nog steeds goed uit. Heb nu alleen ander hoofdstel, strengen en singel bij Bente. Kostte me toen 275,- Euro via markplaats. Ik vind het schoonhouden van het leer eigenlijk ook erg meevallen. En eigenlijk vind ik dat leer wel het mooiste :o

@Akshay wat je zegt al die muggen, niet normaal hoeveel er af en toe opeens al zijn _-:(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:50

super samenvattingen, ik ga er in mee..

idd hier druk druk druk
moest erg lachen om de fly-vuilnisbakken-hond _O-

@tall, ivm tuig , ik ben superblij met het mijne.
via MP bij iemand uit duitsland gekocht, ideal maar dan zonder het labeltje erop.
via bokster onderleggers , word nauwelijks nog vies.
en met de action leer-poets-doekjes, na elke rit gelijk weer als nieuw.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:51

Ik zit ook gewoon aan leer te denken. Mag ook wel nieuw zijn. Dit tuig heb ik nieuw gekocht, 3 jaar meegereden, dus op zich krijg ik dat geld er wel uit.

Ik zal alleen niet weten welk bit, rijdt al met een liverpool. Er opperde al iemand om de leidsels in gat 2 te doen tijdens de marathon. Dit wil ik vrijdag voorleggen aan instructeur.
En anders moet instructeur maar mee op wedstrijd, kan hij zien wat er gebeurt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:58

mijne heb ook spik splinter nieuw gekocht,
alleen dus stuk goedkoper.
(geen label ej)

bit ben nu al ffies met trensstangetje aan het rijden, doet hij zo heerlijk op.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:03

bicci schreef:
]
trensstangetje

Euh :P
Ongebroken trens
of stang?
Stang heeft kinketting (en vaak hefboom)

Nou zie ik een heel creatief bit voor me :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:05

@Tallechie ik vind het helemaal geen gek idee hoor om in de tweede sleuf te gaan rijden als hij zo sterk wordt. Bij Rizanta hebben we dat ook wel eens gedaan (stom, herinner ik me nu dus pas weer, anders had ik je die tip ook nog kunnen geven sorry). Je kunt altijd weer 'omhoog'. Bij Rizanta deden we het ook wel eens aan een kant op zelfs 3e sleuf. Ze hield haar hoofd/nek soms heel strak (kwam door dat blinde oog) en als we dan even 10 minuutjes in de onderste sleuf reden kreeg ik weer gevoel in mijn armen, zij wist weer hoe het moest en dan konden we gewoon weer terug naar de bril.

@Gem je vroeg nog over de afstanden. Ik ken ondertussen zowat elke route die ik rij uit mijn hoofd qua afstand maar heb ze allemaal nagemeten via de tool van www.runnersworld.nl maar er zijn heel veel van dat soort 'tools' en 'apps'. Deze vind ik zelf wel erg makkelijk. Teken gewoon mijn route in en dan weet ik hoeveel km het is. Je kunt ook nog net wat Janouk heeft en Akshay ook dat je per zoveel meter bijhoudt hoe snel e.d maar daar zijn we eigenlijk helemaal niet mee bezig. Weet dat als ze alles zou kunnen draven met stukken galop ertussendoor dat ze een prima tempo heeft (endurance-technisch gezien) en veel sneller houd mijn lijf toch niet vol, ik moet toch af en toe stukken stappen, wat rek/strek oefeningen doen, er even stukje naastlopen e.d.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:07

Hehe, klein gpsje. Is wel heel handig :D

Keertje lenen VHU? Dan ontdek je hoe kei interessant het is om elke keer te weten en naast elkaar te houden. :D

Pff.. Zit een rechten-scriptie na te kijken.. wat een saaie taal..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:08

Akshay schreef:
bicci schreef:
]
trensstangetje

Euh :P
Ongebroken trens
of stang?
Stang heeft kinketting (en vaak hefboom)

Nou zie ik een heel creatief bit voor me :P

uhmmmmmmmmmmmmm

dan is de goede benaming wss ongebroken trens :))

:o :o

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:09

Trensstang :) hij is er dus wel :D
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:10

hihi,
uhm, nope...da is m toch nie :n :')

tis ene bustrens, die niet gebroken is....
(in mijn fantasie dus stang)
edit...

zo 1 is het :))

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:15

@ tall, dit heb ik..

AfbeeldingAfbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:18

Waar kan ik dat kopen dan?
Wil prijs - kwaliteit - best wat investeren, maar ga geen 200 euro meer uitgeven dan nodig is

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:18

idd een ongebroken trens.

Tallechie ik zet bij robijn met buitenrijden de leidsels ook wel in het 2e gat. Ik denk gewoon een keer proberen. Robijn moest dus het drammerig en heet worden gelijk afleren gisteren in de les. Ferro is nog wel redelijk te houden op zn dubbelgebroken trens. Liverpool gaat dan ook wel maar als je dan een keer goed doorkomt dan gaat ie in zn achteruit.

Welke maat tuig zoek je? mn zusje heeft nog een ideal zwaar marathon die ze volgens mij wil verkopen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

ik ga voor je opzoeken tall....

mocht je die via maisie een goed plan vinden is dat ook super natuurlijk.

t mijne kosten (uit mn hoofd) 350,-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:33

Gewoon full.

Zal het even overleggen. Het is ook puur in de marathons en in de vaardigheid. De rest gaat wel goed en wordt hij niet heet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:39

ik heb het nog niet gevonden tall....
maar ik probeer in de gaten te houden of je ondertussne al wat gevonden hebt, tot dan, blijf ik zoeken.
die man adverteerd best regelmatig op MP .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:43

Veel gelezen over dekens, fijne ritten, auto's die niet doorgaan, maar toch weer nieuwe mogelijkheden, tuig en bitjes en hondensport :))

Heb net Mick in de buitenbak gelongeerd met m'n ballerina's aan... iemand enig idee hoe m'n voeten eruit zagen in een natte modderig/zanderige bak? }:) }:) }:) Heb m'n schoenen/voeten maar lekker ff onder de kraan gehouden en soppend naar auto gelopen haha...
Mick vond 't wel prima lekker buiten, die kreeg er steeds meer zin in, dat modder spatten is kennelijk iets voor 'jongetjes-paarden' :D Hij ging helemaal plat door de bochten en gleed steeds weg, doodeng eigenlijk, maar hij had de grootste lol en het is allemaal goed gegaan gelukkig fjoe...

Morgen is hij jarig, ons menneke <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:59

:wave:

haha prinsje wie bedenkt dat nou?! :=

paard op de filmpjes is trouwens inderdaad de merrie waar ik laatst een keer foto's van onder het zadel hier heb neer gezet... :j

tallechie, om wat scherper in te werken kun je ook je bit iets later zakken om eens te proberen, dat werkt ook wat scherper in...
of evt eens een ander bit proberen, dunner, tongboog, etc...

wat tuig betreft, misschien eens rondkijken voor een gebruikte zilco of ideal?
die staan er best wel eens op marktplaats...