Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Is ook de reden waarom ik voorlopig nog even niet op zoek ga naar wat anders. Heb nu het gevoel een half jaar poep te scheppen, op te ruimen, hooi & stro te slepen en niets te kunnen doen. Wat kost dat een tijd en energie....de andere helft van het jaar kun je dan wel wat, maar met mennen is het wel met erg veel doorzettingsvermogen voor nodig (over de weg, op veldjes die er al dan niet zijn, soms op de wei, als het niet te nat is...). Heb vaker land van mezelf gehad, maar dan reed ik, is toch veel makkelijker om met iets waar je op rijdt even een bak op te zoeken, met mennen gaat dat niet (niet hier in ieder geval)/ krijg ik het maar niet voor elkaar. Heb het gevoel zo niets op te bouwen, Alwyn liep zo lekker, in september, oktober en nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen....we hebben de hele winter misschien 5, 6x gemend? Ik vind het momenteel erg frustrerend
zit te wachten op oppas, moet zo naar mijn werk
hug voor jou

) aankijken als hij maar 1x in de 2 weken wat doet.. 
Citaat:is het geen idee om iemand te zoeken die vaker mee wilt/kan gaan mennen met de poowns?
Kan me er wel iets bij voorstellen dat je je zo voelt. Ik voel me dan ook heel rijk, met mijn eigen wei en bak aan huis. Als je steeds weer op pad moet, zeker met veel nat weer en een eindeloos lang opgebroken weg, dan valt het ook niet mee. Daarbij is je motivatie ivm je plekje nog meer gedaald, lijkt me zo. Hier is het droog weer, maar ja, daar heb jij niets aan. Ik hoop dat het snel voorjaar wordt, dan zie je het vast weer heel anders. Hoe lang zijn ze nog met die weg bezig?
balen dat je je zo unhappy voelt over het mennen met Snuit en Alwyn, ik kan me dat wel goed voorstellen, ik had dat zelf ook toen ik besloot om toch een grotere pony te kopen, ik dacht; ik blijf gewoon en tweespan rijden met mijn shetten en enkelspan met de nieuwe grotere pony, maar mijn man schudde mij wakker, het is frustrerend !! maar ik heb er gewoon de tijd niet voor, ons zoontje is 4 en wil ook graag aandacht en leuke dingen doen, en dat is niet altijd mennen ...........
lekker lang licht enzo.