[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:11

ik ben alweer klaar met werken....

The horse whisperer....het eerste stukje vind ik echt verschrikkelijk...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:57

het mooiste stuk van die film vind ik eigenlijk hoe die man met die grace omgaat :P
dat verschil zegmaar...
:=

Goed.. iemand iets nuttigs te melden over recreatie enzo.. ik zit zo vast als een huis met m'n onderzoeksplan en ik word daar heel agressief van dat het niet wil lukken ^)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:14

Heb even snel bijgelezen, maar duik zo mijn bed weer in.
Slecht geslapen. Ben net behandeld door de fysio, zat weer aardig vast.
Hopelijk vanmiddag weer een beetje fitter zodat ik het huis een beetje kan opruimen en misschien nog even aan de studie.

Naaltje heb geen idee.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:16

Ik vind het ook wel een leuke film voor een regen-achtige zondag ofzo. Vind het laatste stuk erg mooi.

Net al mn tuigen gepoetst pff. Tweespan tuig heb ff vakantie tot mn nieuwe wagen er is.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:21

Ik vind het wel een mooie film ik heb hem echt al vaak gezien!

Bianca, suc 6 morgen met Melody!! Het komt vast goed.

Mijn ponys staan in de zomer 1,5 tot 2 maanden dag en nacht buiten.
Nu in deze periode gaan ze van 11-12 uur naar buiten en gaan tussen 5 en 6 naar binnen.
Straks als het langer licht word gaan ze eerder en langer naar buiten ik vind het prima zo. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:34

Bijna goedemiddag, hihi.

Vanmorgen heel erg gelachen om mijn zoontje. Ivm mijn les had ik vast de spullen klaar gezet, dus karretje al buiten. Gaan we naar de schuur om de fiets te pakken om naar school te gaan. Wil hij toch bijna niet meer naar school. Hij wilde gaan mennen <3 <3 <3

Les met pony ging weer heel fijn. Wordt echt nog wat.

Daarna bezig geweest met jury's te vinden voor de outdoor wedstrijd. Valt nog niet mee. Heb nu een jury voor de vaardigheid, en 4 voor de dressuur. Heb er nog 4 voor de dressuur nodig en nog een parcoursbouwer. Maar heel veel dressuurjurys kunnen niet. Wordt nog een leuke uitdaging. ;(

Nu eerst de keuken maar eens opruimen. Duplo dorp afbreken en de keuken soppen.

Voor de 3e achtereenvolgende nacht K*T geslapen. Waardeloos.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:04

wat schattig tine, zoontje ook besmet met men-virus :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:06

GEWELDIG!!!!!! :+: :+: :+:

tine10 schreef:
En dan hier wat foto's:

Afbeelding

Rembrand houdt enig toezicht haha
Afbeelding

Afbeelding

concentratie:
Afbeelding

Buckje

GEWELDIG!!!!!! :+: :+: :+:

tine10 schreef:
En dan hier wat foto's:

Afbeelding

Rembrand houdt enig toezicht haha
Afbeelding

Afbeelding

concentratie:
Afbeelding

Buckje

Wow, was zo onder de indruk dat bokt het ineens maar even 2x quote. :=

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:33

hahaha, ach kan er ook niemand overheen lezen toch?

IT: Weet je al meer van je hondje? Of moet je toch afscheid gaan nemen..

Biancacoo: Succes morgen met het bultje weg haal proces. Gaan ze nog onderzoeken wat het is of?

Verder ga ik even mee met de samenvattingen, sorry.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:47

M'n internet heeft de hik.. dat is niet stage-stimulerend :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:28

@Biancoco inderdaad succes met het weghalen van dat vervelende stukje. Wel fijn dat het nu kan, nog voor de muggen / vliegentroep.
@Tine, geweldig jullie zoontje, die denkt ook, pony is toch veel leuker dan school :+
@IT hoe is het met jullie mannetje?

Wij hebben drie stallen, twee zijn in gebruik, een stal niet (=grootste maar ook donkerste), daar zat het konijn in. We hebben nu verhuisactie uitgevoerd. Een stal helemaal schoongemaakt, daar soort konijnenhok van gemaakt (paar flinke takken van fruitboom, soort hol gemaakt, hennepvezel op de grond en hooi etc) en die grote is nu weer voor de poowns. 't Ziet er gezellig uit, soort super de luxe konijnenhotel.

Dus direct ook grote schoonmaak in totaal van de stal gehouden, ziet er ook weer fris uit, geeft de burger weer moed. Moet zeggen dat de moed me bij de pony's de laatste tijd regelmatig in de schoenen zakt, nu is alles weer zeik-en-zeiknat, weiland ook, ik kan nog steeds de weg niet af om te gaan mennen en dan ook nog het idee dat het landje er straks gewoon niet meer is, misschien, pfffff.

Ik vond het ook altijd fijn iets van mezelf maar ik vind het eigenlijk al de hele winter enorm afzien, de lol is er bij mij momenteel echt niet hoor -O- Is ook de reden waarom ik voorlopig nog even niet op zoek ga naar wat anders. Heb nu het gevoel een half jaar poep te scheppen, op te ruimen, hooi & stro te slepen en niets te kunnen doen. Wat kost dat een tijd en energie....de andere helft van het jaar kun je dan wel wat, maar met mennen is het wel met erg veel doorzettingsvermogen voor nodig (over de weg, op veldjes die er al dan niet zijn, soms op de wei, als het niet te nat is...). Heb vaker land van mezelf gehad, maar dan reed ik, is toch veel makkelijker om met iets waar je op rijdt even een bak op te zoeken, met mennen gaat dat niet (niet hier in ieder geval)/ krijg ik het maar niet voor elkaar. Heb het gevoel zo niets op te bouwen, Alwyn liep zo lekker, in september, oktober en nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen....we hebben de hele winter misschien 5, 6x gemend? Ik vind het momenteel erg frustrerend :n

Zo dat moest ik ff kwijt |o

Net pizza'tjes gemaakt in de oven :9 zit te wachten op oppas, moet zo naar mijn werk :7
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-02-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:36

hey VHU! :(:) hug voor jou
je hum past wel bij het weer nu geloof ik.. :(:)
*schuift roosvicee naar VHU toe*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:38

grmbl...dank je Naaltje :+
Vind het ook zielig voor mijn pony's. Vooral voor Snuit, dat is zo'n harde werker. ***zucht***

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:40

vhu, vervelend dat je zo gefrustreerd bent.
is het geen idee om iemand te zoeken die vaker mee wilt/kan gaan mennen met de poowns?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:41

:(:)
wat dat betreft ben ik blij dat ik een pony heb die past bij mijn eigen uselessness zegmaar.. Dids zal me niet krom (oke niet krommer dan anders :+ ) aankijken als hij maar 1x in de 2 weken wat doet..
Maar het wordt vanzelf lente VHU! komt goed!

Ik heb m'n theoretisch kader af voor onderzoeksplan, ga zo even brood halen, en blikjes cola. Dan rijd ik door naar stal, ik ga met Dids in de bak wat spelen. Daarna de afwas doen, zorgen dat er optijd eten is, en vanavond verder voor stage :)
't is wel nogsteeds ^%# weer hier...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:41

over de teckel.
het gaat nu eigenlijk wel weer iets beter met hem.
maar dat is vast een opleving door de medicijnen.
we hoeven op dit moment in ieder geval nog geen afscheid te nemen (*klopt het af*) we kijken het nog heel even aan tot het einde van deze rits medicijnen.
kijken wat de dierenarts dan zegt.
wat dan weer te doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:00

@IT onze Tex heeft het op het eind na twee cortisone injecties ook nog weer een jaar volgehouden, dus wie weet....
Citaat:
is het geen idee om iemand te zoeken die vaker mee wilt/kan gaan mennen met de poowns?

Dan is het nog de vraag waar ik het moet doen...
Enkelspan durf ik wel alleen hoor, als ze niet meer met de weg bezig zijn. Niet ideaal maar goed, dat gaat wel.
Het is me momenteel gewoon allemaal teveel, te nat, te vies, te weinig leuk en kost me te veel tijd en energie en verhouding tot de lol die ik ervan heb.

Maar goed, ga naar mijn werk :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:32

@ VHU: :(:) Kan me er wel iets bij voorstellen dat je je zo voelt. Ik voel me dan ook heel rijk, met mijn eigen wei en bak aan huis. Als je steeds weer op pad moet, zeker met veel nat weer en een eindeloos lang opgebroken weg, dan valt het ook niet mee. Daarbij is je motivatie ivm je plekje nog meer gedaald, lijkt me zo. Hier is het droog weer, maar ja, daar heb jij niets aan. Ik hoop dat het snel voorjaar wordt, dan zie je het vast weer heel anders. Hoe lang zijn ze nog met die weg bezig?
Heb hier ook in ieder geval 1 paard (Rembrand) die niet lang zonder werk wil staan, dat was met die lange vorstperiode wel duidelijk. En dan wordt het toch wel lastig als je niets kunt doen. Zoontje gaat (nu nog) nóg liever naar school dan dat hij gaat mennen (gelukkig maar, anders wilde hij steeds thuisblijven. Kan ik ook niet meer mennen hihi)

@ IT: in ieder geval fijn dat je nu nog niet hoeft te beslissen

@ Naaltje: internet de hik? Geen borrels geven he!

@ Biancacoo: mocht ik het morgen vergeten, bij deze alvast veel succes morgen!!

Wilde net even paar uur slapen, maar een van de honden (oudje) blafte me steeds weer wakker, dus maar weer opgestaan. Voel me echt super brak.
Maar goed, zo maar weer jury's bellen, zoon van school en les voorbereiden.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:54

VHU-Daarom ben ik blij dat ik ze op een pensionstal heb staan met 30/60 binnenbak waar we mogen mennen wanneer we willen.
Menners en onder het zadel rijden hier gewoon door elkaar heen.
Tine-Gelukkig dat naar school gaan het (nog) wint,scheelt een hoop strijd,en je kan zelf ook nog eens rijden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:59

vhu, effe een winterdipje dus.
Als het weer langer licht is en beter weer dan voel je je vast beter.

Even een vraag:
hoe staan jullie tegenover een dier zijn verdere leven pijnstillers te geven?
Als hij dan pijnloos kan zijn en nog een beetje leuk leven heeft?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:04

Bedankt voor de succes wensen allemaal.
Ik wil zelf wel weten wat het is voor bultje, het ziet eruit als een tumor.......maar ik ben geen dierenarts !
Dus ik heb goede hoop dat het gewoon een vetbult ofzo is....
Morgenmiddag weet ik meer gelukkig.

VHU; :(:) balen dat je je zo unhappy voelt over het mennen met Snuit en Alwyn, ik kan me dat wel goed voorstellen, ik had dat zelf ook toen ik besloot om toch een grotere pony te kopen, ik dacht; ik blijf gewoon en tweespan rijden met mijn shetten en enkelspan met de nieuwe grotere pony, maar mijn man schudde mij wakker, het is frustrerend !! maar ik heb er gewoon de tijd niet voor, ons zoontje is 4 en wil ook graag aandacht en leuke dingen doen, en dat is niet altijd mennen ...........

Mijn bonte shetmerrie is nu gezelschap voor Melody, en de ander heeft een vreselijk goed nieuw baasje gevonden via de vorige eigenaar !
We hadden ook een terugkoopcontract afgesloten zodat hij als ik hem wilde verkopen, eerst naar haar terug kon, dus dat was wel fijn. ( onverwacht, maar wel fijn )

ik hoop dat je eruit komt voor jezelf ! moeilijk is het wel.
Alwyn die idd zo goed vooruitgang geboekt had, en nu ben je weer terug bij af....niks aan.

Naaltje succes met je stage, klinkt een beetje met haperingen zo.........

IT; fijn dat het nu wat beter gaat, duim voor je..

Tine wij zijn idd best verwend met de paardjes en alles aan huis. :o

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:19

IT: ik zou daar weinig problemen mee hebben. Als het beestje met medicijnen een normaal, pijnloos leven kan hebben waarom niet dan.

vhu: neem geen overhaaste beslissingen, maar probeer er wel nuchter over na te denken. Het is natuurlijk ook de tijd van het jaar wat een beetje meespeelt. Je ben heus niet de enige die amper iets gedaan krijgt met zen pony's. In de winter vraag ik me ook vaak af waarom ik pony's heb; heb dan ook de indruk dat ik dan alleen maar aan het opruimen en kuisen ben ipv er van te genieten. Wat bij mij helpt is af en toe gewoon de rommel laten liggen en iets leuk gaan doen met de pony.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:26

VHU een winterdipje! Heb ik ook wel eens gehad hoor. Eigen landje vind ik heerlijk, tja daar hoort voeren mesten enz enz ook bij. 2 x per dag..
Heb mickey een tijdje in vol pension gehad, ik hoefte helemaal niks te doen kon makkelijk een maand wegblijven (maar ik was er elke dag hoor). En er waren daar gewoon bijna alleen maar mensen die 1 keer per week kwamen rijden en verder nooit kwamen, paarden herkenden hun baasje amper. Ik vind het leuker om er zelf lekker voor te zorgen.

Maar ik geef toe, zomer is veel fijner :D lekker lang licht enzo.