[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:57

laura, leuk dekentje zeg!

jenkins, wat balen zeg dat die vriend van je vriend zo laat pas wegging...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:06

Goedemorgen

Vandaag worden mijn kerels heerlijk gedaan en kan ik mij even richten op het solliciteren en zoeken naar een leuke baan. Zo lang zonder werk zitten is echt niets voor mij, normaal vind ik altijd wel iets leuks..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:10

Heb netjes bijgelezen, maar heb geen zin om overal op te reageren.
Toen ik vanmorgen naar buiten ging, lag Zhora plat op het gras (normaal ligt ze op het terras in haar mand), ze kwispelde toen ze mij zag, stond moeizaam op en sukkelde traag naar me toe.(normaal huppelt ze blij naar me toe en loopt ze me haast omver) Ik vond al dat ze vreemd deed. Ik liet Zoë uit, maar hier keek Zhora niet naar om, ze volgde me niet meer overal maar legde zich languit in het gras. Ik ben met het voerbakje tot bij haar gegaan (ze wilde niet komen), maar ze weigert te eten.
Ze ademt ook heel kort en met schokken, het lijkt alsof er slijm in haar keel zit. Onder haar kin is ze helemaal nat, vanaf de voorkant van de mond tot waar de halsband begint. Ze heeft ook haar eten van gisteren avond teruggegeven. Diarree heeft ze niet, het hele grasperk ligt vol met verse hoopjes die er normaal uit zien.

Ik heb gelijk de dierenarts gebeld, ik maak me echt zorgen. Om half 12 moet ik bij hem zijn, ik ben best wel bang |(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:15

Sl wat vervelend. Heb je een idee wat het kan zijn? Succes

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:20

Succes SL!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:26

Succes SL!!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:09

Succes en sterkte SL! :(:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:11

Ik heb foto's binnengekregen van onze eerste 'crash' tegen de paal van afgelopen zondag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:12

Knalde je nu gewoon tegen de paal aan en daardoor schoot de voorste pony los?

Gelukkig bleef de pony staan

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:16

We knalde tegen de paal, waardoor de touwtjes waaraan de strengen vastzaten knapten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:25

Eigenlijk dus domme pech. Wel een rare foto waar je de pony weer pakt :-)

Niet meer verder kunnen rijden of? Verder geen problemen/klachten met pony en jullie zelf?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:26

sprong de menner van de wagen af of is hij er vanaf gevallen?
Hij was wel snel bij de pony zo te zien

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:28

De menner viel van de wagen, maar hij belandde gelukkig op zijn benen. Met de pony's was verder niks.

Klopt, lijkt heel raar. Maar zoals je ziet stond de pony achterste voor, waardoor de leidsels strak stonden. Daardoor raakte Peppie in paniek. Ik moest hem eerst pakken, voordat ik hem kon omdraaien.

[Edit]: We hebben de marathon gewoon uitgereden. :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:32

Oke, dan hebben jullie nog geluk gehad dat het zo is afgelopen. Ik had de foto waar de menner 'vloog' de eerste keer gemist.

Gelukkig met pony en menner goed gegaan.

Zijn jullie wel verder gereden of zijn jullie gestopt?

Edit antwoord gegeven :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:34

Hebben we ook wel. Het was alleen heel snel weer opgelost. Lijkt alsof er een hele tijd tussen zit, maar ik geloof dat het binnen anderhalve minuut weer klaar was en toen hebben we hem gewoon verder gereden. Jammere was dat we daarna een D kregen, omdat de menner het poortje van de verkeerde kant nam.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:36

Oei dat is wel vervelend dan. Anders had je dus gewoon nog mee kunnen doen. Goed dat het zo snel is opgelost. Heb je de strengen met reserve onderdelen vast kunnen zetten dan?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:38

Ja, we hebben er eerst gewoon een knoop ingelegd en wat geimproviseerd.
Intussen hebben we er nieuwe touwtjes opzitten en zodra we in de gaten krijgen dat de touwtjes wat beginnen te rafelen, gaan we direct nieuwe eraan hangen. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:42

Ja precies. Ik heb altijd extra touwen bij mij. Van die koeien trouwen zeg maar. je weet maar nooit.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:43

Hey Poeltje,

ziet er best spectaculair uit. Kan je niet meerdere touwtjes tegelijk gebruiken? Als er dan 1tje knapt, heb je er nog 1 (of meerdere) op reserve.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:15

Ik ben bij de dierenarts geweest. Ikzelf dacht aan de hondenziekte (niet willen eten/drinken, loopneus, hoesten, 39,6° koorts, ontstoken slijmvliezen, overgeven, moeilijk kunnen lopen, geen energie), maar volgens de dierenarts is het niet de hondenziekte.
De dierenarts zegt dat het het begin is van een longontsteking. Zhora heeft 2 antibioticaspuitjes gekregen, morgen moet ik weer terug gaan.

@ Poeltje: zo, lijkt me wel schrikken hoor! Vind het vreemd dat die touwtjes geknapt zijn, mag normaal toch niet gebeuren hé?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:23

Hoop dat de spuitjes aanslaan, S_L. Laat maar weten hoe het morgen gaat.

Ik weet niet precies hoe dat zit met het tandemtuig. Zal wel eens even op internet kijken hoe andere tandemspannen dat doen. :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:45

Ik zal naar stal, de dierenarts komt voor Bart (die een piepje in zijn longen heeft).

Fijne middag :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:51

VanHuisUit schreef:
Goedemorgen!
Voordeel van de regen was wel weer dat ik weer keurige schone paardjes had :D

Ik weet niet wat ik dan verkeerd doe, maar toen ik vanmorgen bij de wei kwam had ik 2 zwarte monsters :( . Echt te vies om aan te raken. Mijn zoontje wilde graag gaan longeren, maar ik zag niet hoe ik dat schoon zou moeten krijgen. Dus alleen hoofd gesopt, hoofdstel in en gaan fietsen. Zoontje voorop, en pony en ik erachteraan.

Poeltje: sterkte met de dierenarts; foto's zien er maar eng uit. Gelukkig alles goed afgelopen!
SL: dat is schrikken. Had hij laatst ook al niet iets met zijn longen/ademhaling? Hopen dat hij snel opknapt.
Rivaldo: leuke deken
Jenkins: balen van die vriend. Lastige situatie.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:07

Dat had ik bij riv ook elke keer.. die had zo'n dikke vacht (echt nog nooit gehad in de zomer) daar ging die smurrie erg inzitten. Gelukkig is hij nu kaal en valt het aardig mee.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-07-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:08

Poeltje schreef:
Ik weet niet precies hoe dat zit met het tandemtuig. Zal wel eens even op internet kijken hoe andere tandemspannen dat doen. :)

Wat een heftige foto's.. Wat betreft t tuig: er zijn veel manieren om het te bevestigen. Inderdaad gewoon goed rondkijken, rondvragen en vooral uitproberen. Niet alles is even veilig en handig. Heb helaas geen foto's voor je, maar blijf goed rondkijken.

Ik lees over grote paarden en grote karren. Ging eerder wel eens met iemand mee die oefenmarathons reed met 2 joekels voor een joekel-wagen. Geen probleem hoor. Je bent alleen iets langer bezig.
Lotte, sterkte met Zhora. Wat vervelend zeg! Altijd eng als ze normaal nooit reageren.. Hopen dat die spuitjes hun werk doen!
Marrianne succes op de wedstrijden!
Laura weer succes met het zoeken/solliciteren!

Gistermiddag in het zonnetje naar de pony's geweest, 3 van de 6 kleintjes lekker gepoetst. Omdat ze 24/7 uur buiten staan doe ik er niet teveel aan. Wel help ik met de wintervacht eruit halen (is er allang uit hoor) en nu de manen weer netjes gemaakt. Vind het zo jammer dat de meisjes die vaak komen 'poetsen' altijd vlechtjes in de manen maken zonder deze eerst te ontklitten en daarna de vlechtjes erin laten zitten terwijl ze weer naar huis gaan. Heb er laatst wat van gezegd en sindsdien heb ik ze er niet meer gezien. Dat was toch ook niet de bedoeling.
Tijdens dat poetsen merkte ik dat ik last kreeg van mijn rug, maar toch Jenna even gelongeerd. Wilde haar laten galloperen, wat resulteerde in een hele mooie strek-partij. Zaten erg leuke passen tussen. Wilde het nog een keer proberen maar heb daar nog geen commando voor en het ging dus ook niet meer.
's Avonds hebben we onder het dak van onze nieuwe veranda 'kaasdoek' geplaatst, zodat we niet zo in de zon zitten te bakken totdat de klimop onder het dak gegroeid is. Daar merkte ik dat mijn rug steeds erger werd, en dat ik haast niet meer op mijn benen kon staan. Gauw paracetamol en toen ging het wel even. Maar vannacht was een ramp. Heb misschien 2 uurtjes geslapen. Zere rug, maar mijn benen leken me niet meer te kunnen houden en mijn armen waren ook erg zwak. Koorts en ongelofelijk hoofdpijn dat ik scheel keek. Nu nog niet lekker. Nu voel ik voornamelijk mijn knieen, alsof die op instorten staan.
Hoop dat t vanavond weer over is, moet helpen dressuurbaan uitzetten voor de shetlandmendag.