[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:37

Ik moet nog leren longeren aan de dubbele lijn. Ik span altijd in en loop er dan achteraan, vinden we allebei leuk en de pony leert er nog wat van. Strengen zijn wel altijd heel creatief opgebonden, ziet er niet uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:49

ik heb een dubbele longe van lammer haanstra
vind alleen de katrollen die eraanzitten erg zwaar voor mijn merrie van 90 cm
Moet ze er dus nog even vanaf "slopen"

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:51

Ik longeer mijn mini van 80 cm sinds kort met Pessoa.
En ik wil niets anders meer, Hij doet het er geweldig op. En heeft ook wat effect met het mennen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:03

Jenna word freestyle onder het zadel bereden (bitloos boomloos). Ze word ook losgewerkt.. met mennen doen we overigens nog wel een bit in.. ze stuurt echt erg fijn en volgt je hand heel goed. We zijn gisteren wezen rijden op de weg ging echt supergoed. een paar keer dat ze iets opzij sprong of ineens stil ging staan maar ben echt supertevreden over haar!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:08

Hey ben ik ook weer! Cool

Kom net terug van de paardjes, vanmorgen fotoshoot gehad op strand, was echt gaaf, ze gedroegen zich super voor hun doen! Pling
Daarna was het wel zadels en hoofdstellen poetsen, want alles zat behoorlijk onder het zeewater en zand, en daar wordt 't niet beter op... Clown
Maar goed, net thuis en lekker onder de douche geweest, kwam daarna tot de ontdekking dat m'n armen zijn verbrand... Cool

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:55

Oew lekker naar het strand

Zou ik ook wel willen, heb alleen zelf helaas geen vervoer

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:04

Strand is echt heerlijk heb ik vorig jaar ook gedaan.

Ik heb zo menles met mijn mini!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:19

succes met je les, je hebt 'r mooi weer bij! Knipoog

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:37

heej ben ik weer klaar met werke en strax lekekr rijden

Even oefenen want hoorde gister dat ellen concurentie is haha Tong uitsteken die van mij moet alles nog leren dus denk dat ik de uitslag wel weet Knipoog

@ nouvelle lekker joh naar het strand zou dat ook wel eens willen. Wanneer krijg je de fotos ? ben wel benieuwd Bloos

@ buckje veel succes en plezier vanaaf in de les

ik ga gauw verder een stal afmaken de mensen van de shet belde net dat ze hem dit weekend al willen komen brengen in plaats van eind mei Haha! dus hebben mijn frummels er eerder een maatje bij en kan ik rustig naar een wedstrijd en mijn shet buiten laten staan (mits het dan al goed klikt natuurlijk )

tot strak Doei!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:10

Hmmm, het strand! Ik zou graag eens in de bossen of op de heide willen rijden/mennen.
Als de kinderen straks groter zijn, zou ik graag eens met mijn paard op vakantie willen naar de Veluwe of zo. en dan van hotel naar hotel trekken. Lijkt me heerlijk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:12

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben Bente, nu 15 jaar (over twee kleine weekjes 16) en wij mennen wel eens met Zaza (Dartmoor x ?, zie profiel) en ezel Keji. Ezel Gijs (zoon van Keji, nu 4 jaar) wordt momenteel beleerd voor de wagen. Ezel Jason (nu 5) kan het al aardig en vindt vooral het tweespan met Keji erg leuk.
Zaza en Keji lopen ook graag in het tweespan en ook tandem vinden ze erg leuk.
Gijs heeft inmiddels al een paar keer in het enkelspan en tweespan gestaan en hij vindt het nog wat spannend, maar het gaat al steeds beter. Lachen

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:19

pfff. wat een hoop pagina's in één dag tijd....dat ga ik allemaal niet kunnen bijhouden ...ga wel mn beste doen hoor!
Waar was die fotoshoot voor el?

Valt me ook op dat er veel mensen met welshes, shets en andere pony''s mennen. Zijn er ook mensen die net als wij met grote (168 en 172) paarden mennnen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:25

ik heb een klein beetje ook een grote... Cool

fotoshoot was een actie van hypofocus, stond hier op bokt, ik dacht 'wie niet waagt, die niet wint', en had dus wat foto's ingestuurd van de monsters...
vandaag is ze geweest en heeft ze foto's op strand gemaakt, gaaf hoor, het was prachtig weer!
over een week ong. krijg ik een mailtje als ik ze op de site kan bekijken, ben echt heel benieuwd!

bente, welkom!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:32

@Hindo2, wij hebben ook nog 2 Gelderse merries voor de wagen staan. Daar mennen mijn vader en zus mee. Mijn vader meest enkelspan, mijn zus ook wel dubbelspan en tandem.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:02

Hoi Bente. De superleuke ezels mogen natuurlijk niet ontbreken in dit topic.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:26

Bedankt Lachen Ik vind ze zelf ook geweldig.

Ik heb nog wel een oude foto van ezel Keji en Zaza voor de wagen. Moet snel maar weer eens nieuwe maken.
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 19:53

Dyonne, ondanks dat ik zelf een shet heb hoop ik ook dat dit geen shet topic wordt Knipoog

Ik hoop ook dat dit geen topic wordt waarbij je al die mensen krijgt die niet weten waar ze mee bezig zijn en zo pats boem de pony/paard voor een gammele wagen knopen... Zat vanmiddag even op marktplaats te kijken, je wilt toch niet weten wat een barrels van wagens er aangeboden worden?

Hon weer even gereden, erg braaf, moet zelf beter leren voelen wanneer ze uit het tempo (te hard) loopt, en dan moet HO ook HO zijn, dan maar even uit de aanleuning, ze heeft wel te luisteren natuurlijk, ongeacht dat ze enthousiast wordt..
Heb zelfs een stukje schoudervoor geprobeert (snapte het niet helemaal, bij mijn instr. deed ze het iig wel Knipoog )

Leuke foto Fiffill, apart span Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:04

We hebben begin september natuurlijk wel een mooi moment voor een grote topic-meeting. Of de fans van de verschillende deelnemers gaan met elkaar op de vuist in een soort grote topic-knokpartij Haha!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:05

Oh ik zou ook wel eens naar het strand willen met mijn paardjes. Lijkt me echt heerlijk!!

Ik heb net ook maar even hard getraind voor de dressuur aangezien we wel zware concurrentie hebben 18 mei Haha! !! En ik ben wel benieuwd naar jouw uitslag hoor Samantha!! Voor mij wordt het ook de eerste dressuurwedstrijd!!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:07

Je bedoelt een meeting bij het wk ? Jammer dan kan ik namelijk niet !! Maar misschien kunnen we al eerder een keer gaan meeten!! (Breda hippique bijvoorbeeld ??)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:51

De beleer-pony gaat super, vandaag braaf gedraaft voor het sleepje. Deze week nog slepen en van het weekeind voor de wagen Lachen.

Ik heb nog niet kunnen oefenen voor mijn Z debuut, pony heeft vandaag braaf kinderlesje gelopen. Wel fijn balkjes gedraaft en gegalopeerd. Morgen heb ik ohz les, dus dan gaan we eventjes wisseltjes en keertwendingen oefenen. Beide zijn wel een leuk beginnetje mee gemaakt, maar had niet echt verwacht dat ik zo hard zou gaan Lachen.

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:52

jeuhtje... Ik meld me aan, kijk een paar dagen niet en dan zitten we ineens op 15 pagina's!!!

Nou ik baal dus als een stekker want degene die op mijn koets de remmen en lagers zou opknappen liet het afweten en kan pas weer in juni... Daar gaat dus het mennen in mijn meivakantie...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:31

inkidinkidoe schreef:
Nou ik baal dus als een stekker want degene die op mijn koets de remmen en lagers zou opknappen liet het afweten en kan pas weer in juni... Daar gaat dus het mennen in mijn meivakantie...

Je kunt toch ook misschien wel een kar van iemand anders lenen?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:55

heej ben ik weer

weer een nieuwe hoi bent

@ ellen hoe oud is zijn de ponys waar jij mee rijd en hoe lang staan ze al voor de kar ?

@ stef ben het met je eens over je mening dat er mensen in dit topic moeten die wel beetje verstand van mennen hebben en inderdaad niet zomaar wat erachter knopen

net lekker getraint (was de eerste keer Vork heb het proefje even gereden ging best lekker hij moet alleen de bogten iets minder ruim nemen hij neemt ze nu nog vrij ruim maar op het eind ging het al beter

@ ellen hier een foto van de concurent Duivel Tong uitsteken is vanavond gemaakt
Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:08

Ziet er goed uit. Ja Wat lijkt je borst tuig zo breed met de onderlegger eronder.

Donderdag zal ik weer even lekker een rondje doen. Ja