Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:ken ook paarden die in de wei luchtzuigen, dus daar hoef je het niet altijd voor te doen
in de kliniek kunnen ze voor mok ook niks meer anders doen, dan dat meisje van dat paard
Als er iemand een paard goed verzorgt, dan is zei het wel, dus in de kliniek gaat er zeker weten minder tijd van verzorging in zitten.
En dan ben ik heel gemeen, maar als jij de laatste kans niet aanpakt, vind ik dat ook niet paardvriendelijk, want ik heb het bij olie over de laatste kans en ja, die grijp ik aan, blijft geen keuze over als je het mij vraagt
verder geloof ik ook niet dat alle DA middeltjes zo gezond zijn
Anya schreef:Ja dat zal... hier komen we weer uit bij de definitie van dressuur. In dit verband verwijs ik maar naar een prachtig boomdiagram dat Cornelie al eens bij de discussies op western heeft ingebracht. Het diagram waar reining en dressuur ergens boven in de boom terecht kwamen via recht, voorwaarts, soepel, balans en nog zo wat van die termen. Maar ultiem betekent dressuur (engels, western, aangespannen, vrijheids...) voor mij gewoon het zelfstandig naamwoord van dresseren. Iets leren door middel van vormen van motivatie (meestal betreft dat operante conditionering, want ik ken geen paard dat vanwege intrinsieke motivatie uit zichzelf pakweg een galopspiroette gaat oefenen).
runningkawa schreef:Maar wat is het verschil om zijn behoefte van zuigen weg te halen door een beukenhaag of door een stroomdraad?
Je neemt zijn zuig behoefte weg en dat is wat zielig is
(op het beletten van koliek aanvallen na, anders zou ik ook zeggen laat zuigen, maar soms moet je iets doen waarvan je hoopt dat het het beste is voor je paard.)
En gelukkig heb ik het bij Kawa ook allemaal niet zelf aan de orde gehad, maar wel op me heen. En zie dan ook de wanhoop en verdriet bij de eigenaren in de ogen..
Anya schreef:Maar ultiem betekent dressuur (engels, western, aangespannen, vrijheids...) voor mij gewoon het zelfstandig naamwoord van dresseren.
Anya schreef:Zolang afgewerkte olie valt onder de gevaarlijke stoffen, ga ik dat niet op mijn paard smeren. Heel triest dat dat paard naar binnen geslagen mok heeft. Maar dan zette ik mijn paard desnoods bij een kliniek neer, maar ik ging niet smeren met die zoot.
Net zoals ik mijn paard nooit achter stroom in de stal zou zetten. Dan maar op zoek naar een 24/7 weidegang optie.