[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:35

Balen. .............duim duim duim

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:35

wat naar duimen draaien heel hard

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:11

Tine sterkte :(:) hoop dat het mannetje er bovenop komt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 12:42

Tine sterkte.... mijn oudje heb ik destijds ook naar de kliniek gebracht... was ook vreemd ziek..dachten eerst koliek... bleek dat haar hart het langzaam begaf... ze had hartritmestoornissen..
Heel heftig.. werd eerst niet herkent door de artsen..tot ik ernaar vroeg..
Heel veel sterkte...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:59

Tine, heel veel sterkte, mijn duimen draaien voor je paard. :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:06

Tine heel veel sterkte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:14

Wat ontzettend naar Tine :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:04

Tine: sterkte met americo? Kunnen ze al wat vinden waarom hij zich niet prettig voelt?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:52

Vannacht en vanmorgen werd gedacht aan gaskoliek, nu misschien zandkoliek. Lijkt me toch heel verschillend, maar goed, wie ben ik. In ieder geval is er nog geen enkele verbetering. Zijn blinde darm is nu iets opgezet, lijkt me geen goede ontwikkeling, maar de arts deed er vrij rustig over. Ik kan niet anders doen dan wachten. Volgens de arts moet de parafine langs de blinde darm komen, dan moet het beter gaan.

Ons geluk is hoop ik dat hij ondanks de PPID in een heel goede conditie is (de arts vond hem er erg goed uitzien verder).

Al zijn bijrijdertjes zijn in tranen, ex-bijrijders ook. Er zijn er zelfs die op ziekenbezoek zouden willen gaan, maar ik denk niet dat de kliniek daarop zit te wachten.

We moeten geduld hebben. Lastig.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:58

Bedankt voor de update, duim gewoon door.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:21

Heftig Tine, sterkte.

Wij zijn net met Jones bij de kliniek geweest voor de intake voor de darmbreuk operatie. Helaas was het dat niet. We werden doorverwezen naar de internist en er is een echo gemaakt. Ze heeft zeer waarschijnlijk dikke darm problemen. Oorzaak is nog niet duidelijk. Bloed, urine, hart, longen alles is super. De komende dagen ontlasting opvangen en dan wordt dat onderzocht. Dan kijken hoe verder. Voor een 10 jarige hond, was ze heel gezond en werkte ze nog heel veel. Verder heeft ze alles heet zoet ondergaan, volledig bij kennis.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:43

Sterkte tine en belker

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:13

Belker: sterkte!!

Wat een dag... en de nacht zal ook niet best worden.

We werden vanavond om half 9 gebeld, dat de prognose voor Amerigo was verslechterd. Een operatie bij een pony van 26, met ook nog PPID, werd niet aangeraden (eigenlijk wordt vanaf 20 jaar operatie al niet aangeraden). Dus nu maar vreselijk duimen dat er vannacht een klein wonder gebeurt.
Hij is nooit ziek geweest, op de PPID na dan, en heeft voor zijn leeftijd nog een prima conditie, dus ik hoop echt dat dat helpt.

Toen ik Amerigo vanmorgen wegbracht, had ik geen afscheid genomen, want ik dacht echt dat we hem weer zouden ophalen. Gevraagd of we vanavond nog langs mochten komen, om afscheid te nemen, mocht het vannacht toch misgaan. Dat mocht gelukkig, dus Patrick en ik reden om 21.00 uur nog naar Veendam. Hij stond er gelukkig heel rustig bij.

Afbeelding

Maar bij thuiskomst kregen we nog een schrik. Naast het huis stond de droge sloot in de brand. Snel de tuinslang gepakt en 112 gebeld. Gelukkig waaide het minder hard dan vanmiddag, maar het flakkerde flink op, richting ons huis, wat maar 3 meter verderop was.

Terwijl we wachtten op de brandweer en met tuinslang soort van aan het blussen waren, de honden in een paardenbox gezet en de katten in hun reismandjes (hun kamer lag vlak naast de brand, zou het overslaan, dan zouden ze veilig zijn).

Tja, en dan is nu alles achter de rug, maar denk dat er van slapen niet meer veel komt. Het stinkt ook behoorlijk in de slaapkamer, want raam stond op een kier.

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:24

Jeetje wat heftig allemaal zo tegelijk ook. Ik snap dat je nu al helemaal niet lekker meer kunt slapen. Dikke virtuele knuffel. :(:)
Hoe kon dat gebeuren dan dat dat zomaar in de hens staat? Is het daar zo droog dat bvb iemand die zonder na te denken er een sigaret die nog smeult in tikt en dan de boel even later de hens invliegt, echt geluk dat jullie net weer thuis waren zeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:28

Man wat heftig allemaal Tine :(:) hoe is P eronder?
Brave hond Belker... hoop dat ze iets vinden waar ze wat aan kunnen doen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:29

Nee, daar komt verder niemand. Is doodlopende weg, staat nog 1 huis naast. Kan een stukje glas geweest zijn wat als vergrootglas heeft gewerkt, aldus de brandweer. Ligt vol met dood hout en bladeren (was een mooie wildkant voor egeltjes enzo), nu met die droogte goed brandmateriaal.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:37

belker dat is nog afwachten dus , op zich best voorzichtig positiever toch.

jeetje je krijgt wel alles op je bordje nu pff
Daar zou ik ook niet van slapen.
maar glas zou idd best kunnen nu met deze droogte.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:01

Pffff Tine toch
Wat een stress en hopelijk is hij goed de nacht door gekomen en hebben jullie rustig kunnen slapen...
Brand pffff is echt naar gelukkig goed gekomen maar jeetje zeg zoooo dichtbij...

Sterkte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:23

Goedemorgen.

Jeetje, nooit geweten dat een brand zo'n impact kon hebben. En nu was het nog maar naast het huis. Ik wil niet weten hoe een mens zich voelt, als hij in een brandend huis zit. Alles stinkt hier nu, maar ach, dat verdwijnt wel weer.

Zoonlief is erg moe. Ik laat hem nog maar even op bed liggen. Hij was om 01.00 uur ook nog wakker. Alle emoties over Amerigo en dan ook de stress van de brand er nog bij. Hij heeft om 10.00 uur pas een digitale les waarvoor hij moet inbellen.

Nou, ik ga kijken of ik toch wat toch wat dingen kan komen. En dan hopelijk tussen de middag nog even wat rusten. Ik was om 5 uur alweer wakker.....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 07:41

Belker, ik duim voor Jones ! Wat braaf dat ze de onderzoeken zo goed deed !! <3 ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben wat er aan de hand is met haar.

Tine...jeetje grote schrik..brand....en Amerigo... heftig hoor... sterkte..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:33

Wat een schik tine, je krijg echt alles tegelijkertijd. Heel veel sterkte met je pony. Ik zal duimen voor een genezing. En vandaag de ramen en deuren maar open en de wind lekker laten doorblazen. Kan in ieder geval geen kwaad.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:58

Belker hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Tine man wat verschrikkelijk, brand zo dichtbij, en hoe is het met Amerigo nu? Wens Patrick ook sterkte.
Heftige tijd nu bij jullie. :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:38

Om 9.15 werd ik door da gebeld dat Amerigo wat minder in zichzelf gekeerd was en dat de massa in de darmen de blinde darm voorbij is. Er zijn natuurlijk nog steeds geen garanties, maar dit geeft wat hoop.

Om 10.15 werd ik gebeld of ik wat van zijn voer kon langs brengen. Dan dus net gedaan. Maar hij had er nog geen belangstelling voor. Wel voor de drinkbak, die veel te hoog hing. Het water in de emmer was blijkbaar te min. Hij voelt nog wel heel opgeblazen, maar kijkt beter uit zijn ogen dan gisteren. Het blijft nog even afwachten.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:41

klinkt iets hoopvoller hopen dat de stijgende lijn doorzet

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:19

heftig tine,tjeetje wat een dag had je gisteren,knuffel voor amerigo