[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:18

Vaardigheid is bij ons al geweest en ook op een andere locatie dan dressuur :) Was voor mij geen doen om daar helemaal heen te rijden..
Hoop echt dat de M nog wel op zaterdag is. Vrijdag is eigenlijk geen optie dus dat wordt dan afmelden. Maar eerst maar afwachten wat ze gaan doen!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:22

Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen...
Misschien voor hun een optie om paarden op vrijdag en pony's op zaterdag te doen?
of in ieder geval een gedeelte van de paarden want dat zijn er toch een stuk minder.

Helaas gaat op vrijdag voor mij ook niet lukken. Dan heeft mijn zus NK en we kunnen met de auto en groom niet op 2 plekken te gelijk zijn....
mocht het niet anders kunnen dan moet ik wat anders regelen maar ja liever niet natuurlijk.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:25

Ik heb al jaren last van wedstrijd stress. Nu mijn vriend mee gaat heb ik dit een stuk beter onder controle. Helemaal met de kampioenschappen wil ik wel dat hij er dan bij is. Hij is chauffeur en weet nooit hoe laat hij thuis is. Dag vrij vragen wordt ook steeds lastiger omdat voor hun de drukkere periode er weer aan komt.
We wachten nog maar even af hoe of wat! Hoop dat anders zaterdag en zondag een optie kan zijn..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:58

Fenny schreef:
Bericht van Mendistrict Noord over de kampioenschappen:

Kampioenschap Mennen Dressuur District Noord indoor 2017
I.v.m. het groot aantal inschrijvingen (boven de 120 tot nu toe) zal het kampioenschap niet alleen op zaterdag maar ook op de vrijdagavond worden verreden. Voor welke klasse dit geld wordt nog nader bekeken.
Hou hier dus rekening mee dat je op vrijdagavond 10 maart of zaterdag 11 maart moet rijden.
Verdere informatie wordt verzorgd door MV. De Kraaienmenners.

Wauw, wat een aanmeldingen. Nu maar hopen dat ik op zaterdag mag. Vrijdag wordt wel heel hectisch.... ivm werk e.d.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:39

We hebben dinsdagavondvergadering gehad, we zouden toen al van 7 tot 23 uur bezig zijn en de inschrijving is nog niet gesloten, vandaar deze actie, toen moest er nog gevraagd worden of het district akkoord ging met vrijdagavond, ze zijn akkoord blijkbaar :).

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:41

op de reacties op Facebook te zien, hoopt iedereen dat haha.
Er zijn ook mensen die zich met enkel en dubbelspan hebben aangemeld, die hopen dat ze beide aanspanningen op 1 dag kunnen starten.. ik hoop het ook voor ze.

Ik heb me inmiddels afgemeld, tis nog even te vroeg voor ons :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:16

Tjee wat een aanmeldingen, ik zie west aantallen alleen maar terug lopen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:26

Hier in west is het dressuur kampioenschap (wij hebben helaas geen vaardigheid kampioenschap indoor) dit weekeind. Zaterdag paarden en alle 2spannen van 10 tot 15.30, dat zijn maar 15 combinaties. En zondag de pony's, van 9.30 tot 15.30, 16 combinaties.
Erg jammer.

Volgend weekeind is de vaardigheid wedstrijd in Benningbroek afgelast, door te kort deelname en rhino in de buurt. Jammer, maar een wijs besluit. De dag er voor is op de zelfde vereniging de clinic van Glenn Geerts ook 2 weken verschoven.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:14

Ir1ne schreef:
op de reacties op Facebook te zien, hoopt iedereen dat haha.
Er zijn ook mensen die zich met enkel en dubbelspan hebben aangemeld, die hopen dat ze beide aanspanningen op 1 dag kunnen starten.. ik hoop het ook voor ze.

Ik heb me inmiddels afgemeld, tis nog even te vroeg voor ons :)

ik ben idd 1 met meerdere spansoorten.
* B enkelspan pony
* L enkelspan Pony
* B Dubbelspan pony

hoop toch echt dat ik niet 2x af hoef te reizen.....
vrijdagavond wordt voor mij bijna onmogelijk ivm werk en voorbereiding van alles.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:32

Vrijdag is gewoon een hele vervelende dag voor een wedstrijd. Onder zadel is het nog te doen, maar mennen is het wel wat anders.
Waarom de pony's of paarden op zaterdag en de andere op zondag? Of zeg ik iets raars :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:36

Hier in west is het altijd al paarden op zaterdag en pony's op zondag. En de 2spannen afhankelijk van inschrijving, vorig jaar paarden spannen op zaterdag en pony spannen op zondag.
Dit jaar alle 2spannen op zaterdag wat voor mij extra lastig zou zijn als ik ook enkelspan wil rijden, dan zou ik 2x ruim 3 uur enkel reis mogen doen.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:03

yarrah schreef:
Vrijdag is gewoon een hele vervelende dag voor een wedstrijd. Onder zadel is het nog te doen, maar mennen is het wel wat anders.
Waarom de pony's of paarden op zaterdag en de andere op zondag? Of zeg ik iets raars :o

volgens mij lis dat een erg gevoelig onderwerp bij district noord om kampioenschappen op een zondag uit te schrijven.
hiermee kunnen ze niet iedereen de mogelijkheid bieden om mee te doen uit geloofsovertuigingen oid.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:37

duidelijk....

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:20

Ik denk dat het voor zo ongeveer iedereen geldt dat je liever op de zaterdag start zoals gepland ook ivm werk en andere voorbereidingen ;) Aan de andere kant zijn er ook aanmeldingen van mensen die nog moeten werken op de zaterdag en al moeilijk zitten, dus een aantal van hen zal blij zijn met de vrijdag als ze dan zouden moeten starten. Helaas kan niet aan iedereen zijn voorkeur voldaan worden met zo'n groot aantal aanmeldingen, de organisatie heeft ook lang over dit besluit getwijfeld omdat ze weten dat een aantal mensen dan misschien moet afmelden wat natuurlijk niet de bedoeling is. Er zal wel even gekeken moeten worden naar de planning voor het volgende jaar om dit soort dingen te voorkomen. Misschien inderdaad een vol weekend plannen of 2 zaterdagen achtereen (paarden en pony's gescheiden op zaterdag en zondag bijvoorbeeld) en dan zien of dat kan. Maar van te voren valt ook niet te plannen hoeveel aanmeldingen er zijn, vorig jaar waren het er 90, daar werd nu ook op gerekend, het hadden er ook minder kunnen zijn. In ieder geval zullen verschillende opties worden meegenomen in de evaluatie om dit soort last minute aanpassingen te vermijden in komende jaren. :)

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:00

Gaan de districtkampioenschappen in West wel door dit weekend nu er op 2 plaatsen binnen het district rhino is vastgesteld?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:29

xxpetraxx schreef:
yarrah schreef:

volgens mij lis dat een erg gevoelig onderwerp bij district noord om kampioenschappen op een zondag uit te schrijven.
hiermee kunnen ze niet iedereen de mogelijkheid bieden om mee te doen uit geloofsovertuigingen oid.

En toch worden er in district Noord wel vaker menwedstrijden op zondag uitgeschreven en zijn daar veel deelnemers ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:37

Maar dat is niet in alle gebieden zo. Ik heb het bij ons ook wel eens voorgesteld, de wedstrijd verplaatsen naar zondag, maar dat was echt absoluut geen optie.
Ik vind het wel netjes van het district om hier rekening mee te houden.

Enne.. grainey: sterkte met het rond krijgen van de startlijst ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:51

Haha assie, dat is lief van je, maar gelukkig is dat niet (meer) mijn taak... Maar ik heb het ook al tegen degene gezegd die daarvoor gaat zorgen, een beetje ondersteuning kan geen kwaad in zo'n situatie, vooral omdat je sowieso een paar mensen ontevreden zal maken, hoe goed je het ook wilt doen... := Ik ben gewoon van de mentale ondersteuning/probleemoplossen, rekenkamer en het secretariaat op de dag zelf, maar nu dus voor 2 dagen, zal nog wel aanpoten worden aangezien we niet met veel vrijwilligers zijn en wel heel veel werk hebben... ~~}>

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:51

Ik hoop dat het door deze oplossing anders gaat dan vorig jaar tijdens de distr.kampioenschappen noord. toen had ik nog niet afgegroet of de volgende aanspanning was al in de ring.... beetje vreemd vooral op een kampioenschap. De verklaring hiervoor was de tijdsdruk door het groot aantal inschrijvingen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:36

Hier speelt ook nog mee dat de manege gehuurd moet worden, die hoort namelijk niet standaard bij de vereniging, het moet dus ook maar mogelijk zijn om hem zondags te huren, gelukkig was het vrijdagsavond nog wel mogelijk.
Kampioenschappen hebben nu eenmaal een strak schema, elke seconde telt, 10 seconden winst per proefje is op het einde van de dag een heleboel seconden winst.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:14

Dan wordt er wel aan de juryleden voorbij gegaan... de boog kan bij hen niet volcontinue gespannen staan.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:48

Dat schema wordt in overleg met de jury's uitgevoerd, waarbij gelukkig alle jury's het er (toen in ieder geval) mee eens zijn omdat ze ook niet willen dat de wedstrijd uitloopt tot in de late uurtjes :) Zonder toestemming en inzet van de jury's lukt dat niet, dat klopt, maar er worden ok geen onmenselijke schema's aangehouden :) Mijn ervaring op gewone wedstrijden dat jury's soms ook hele strakke snelle schema's aanhouden omdat ze zo snel mogelijk klaar willen zijn (om wat voor reden dan ook). Dan is het meteen de ring in zodra je voorganger klaar is en beginnen.

Daarbij wordt natuurlijk rekening gehouden met de jury's, het is niet zo dat de volgende deelnemer de ring in gestuurd wordt met de mededeling meteen beginnen. Als ringmeester kun je in ieder geval zorgen dat de volgende combinatie op tijd de ring in is en gelukkig was er een hele goede vorig jaar. De deelnemer moet dan alsnog wachten op het signaal van de jury. Als de combinatie geluk heeft, kunnen ze misschien wat langer de baan verkennen, er zijn veel mensen die daar blij mee zijn, vooral als er hekjes staan :)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:02

Wanneer wordt trouwens bekend welke klassen op vrijdag worden verreden? Dit om te voorkomen dat ik moet betalen als ik af moet melden.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:22

Ze is nog aan het inventariseren denk ik, aanmeldingen komen nog binnen (ik zelf oa :)), lijkt me zo dat als je je voor zaterdag aangemeld hebt en wordt verplaatst naar vrijdag en dan niet kunt, dat er dan geen kosten aan verbonden zijn, maar bindt me er niet op vast.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:43

Ga ik ook van uit, ook omdat ik voor zaterdag heb opgegeven omdat in eerste instantie de wedstrijd ook alleen voor die dag uitgeschreven was.
T is wat.. Alsof je niet al genoeg drukte hebt met het organiseren komt er nu ineens nog extra werk bij.. :P