[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mevisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:02

Wil toch even reageren. Op dit laaste bericht. Ik ben die deelnemer.
Die voor het opgeven van de pony s een mail gestuurd heeft naar het kampioenscommisie. Waar ik gevraagd heb wat gebeurt er als ik twee pony s op geef. Toen keer ik als antwoordt eerste telt. Heb dit op het dressuurkampioenschap nog een keer nagevraagd. Daar werd dit nog een keer bevestigd. Door het jurylid die ook zaterdag jurylid was. Dus zat ik als deelnemer niet fout. Maar het jurylid had haar huiswerk niet goed gedaan.

lobkew

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:11

Districtskampioenen allemaal gefeliciteerd!!

Woow die kwestie hierboven vind ik wel een beetje banketstaaf!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:29

Idd, dat is niet netjes. Zeker voor een kampioenschap moet je het zeker weten en bij twijfel het na kijken.

Ik heb voor twijfelgevallen altijd een reglement bij me.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:30

Wij hebben dat vaak genoeg meegemaakt dat als je twee pony's of 2 dubbelspannen in 1 rubriek startte, of een paard/pony 2 maal in 1 rubriek startte (met 2 deelnemers) dat je van te voren moest beslissen welke combinatie je startte voor het kampioenschap. Een verkeerde keuze heeft ons dus een paar maal een kampioenschap gekost, stonden we wel op de eerste plaats met een pony, maar we hadden de andere gekozen voor het kampioenschap, dan werd nummer 2 kampioen (en dat waren wij dan net weer niet :)) Vooral bij de dubbelspannen, waar snel gevoegd werd bleef je aan het kiezen, heel vervelend, was net een loterij.
Blijkbaar is die regel bij het nieuwe reglement van vorig jaar verdwenen, of heeft niemand er meer aan gedacht om het in het kampioenschapsreglement te zetten, wel een beetje raar dat zo'n regeltje dan zo maar verdwijnt.
De jury was blijkbaar nog van de oude stempel :), jammer dat zo iemand dan verkeerde informatie geeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:34

Districtskampioenschappen gaan vanuit West, hier mogen dus andere regels tellen dan het KNHS reglement. (Is bij ons in Oost ook, want KNHS laat districten daarin vrijer)

Net zoals ik nu nog wel M mag starten tijdens de DK Indoors maar niet voor Hippiade (Dan mag ik alleen Z-ZZ uitkomen).

Dus jury kan daar beslissen, eventueel aan de hand van reglementen, of eigen regels.

Wel hadden ze het beter voor elkaar moeten hebben. Als je 2 pony's start in dezelfde kampioensrubriek zou er maar 1 mogen tellen en die hoor je normaliter dan aan te geven en als 1e te starten.

Hier mag je niet met 2 pony's in 1 kampioensrubriek, op hippiade ook niet, wat ik ook niet meer dan normaal vind, ieder gelijke kansen....
Neemt niet weg dat het je nog steeds zeker gegunt is.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:06

Ik wist deze regel helemaal niet!!

Ik heb vorig jaar bij het oudoor dk van west met beide ponys in dezelfde rubrieken meegedaan... En met 1 reserve kampioen geworden en de andere 6e. Maar had me dus twee keer geplaatst voor de Hippiade in dezelfde rubriek, heb daarvoor ook twee uitnodigingen gekregen. Nu mag je op de Hippiade niet met twee in dezelfde rubriek dus moest ik er een afmelden!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:23

Blijft lastig al die regeltjes.

Vandaag in Wormerveer gestart.
L span weer 2 punten erbij en M span ook weer 2 punten. Het gaat erg hard met de punten dus dit was even de laatste dressuur voorlopig. Alleen 1 mei in Hippolytushoef bij mijn eigen cluppie nog. De marathons komen er weer aan dus lekker naar buiten. De jonge pony is erg stabiel dus ik denk dat ik die af en toe voor de dressuur/vaardigheid in de marathon in ga zetten.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:22

Het blijkt dat mendistrict Noord een kampioenschapsreglement heeft als aanvulling op het KNHS kampioenschapsreglement, het is even zoeken(blijkbaar ook voor jury's) maar hier staat het bij: http://mendistrictnoord.nl/reglementen/
Hier staat dus ook in dat je twee spannen in een rubriek mag starten en dat beide spannen meetellen voor het kampioenschap, is getekend 26 mei 2015, dus vanaf die datum mag dat blijkbaar.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:04

Een hele vervelende situatie, maar het is ook een les dat je altijd moet vragen naar het juiste antwoord in geschrift. Dan heb je een artikel om naar te verwijzen.

Aangezien juryleden ook mensen zijn (reglementen veranderen ook, dus zij kunnen soms de oude regel hanteren i.p.v. de juiste OF ze denken in SGM regels in plaats van DR/VH), moet je als menner ook gewoon op de hoogte zijn van de regels. Dus inderdaad slim om dit soort dingen van te voren uit te zoeken. Alleen heel vervelend dat het voor mevisto niet op papier is aangewezen. Dat had een hoop spanning gescheeld.

Ik heb het ook op een SGW gehad. Iemand had tijdens de marathon afgegroet. Ik was 2e geworden en er werd 1 op 4 prijzen uitgereikt. Door het afgroeten was de lijst met einduitslagen een beetje rommelig geworden, waardoor het de vraag was of er nu van 4 of 5 deelnemers (dus 1 of 2 prijzen) moest worden uitgegaan. De federatievertegenwoordiger wilde het uit het hoofd doen en twijfelde tussen de "gestarte deelnemers" en de "gefinishte deelnemers". Dit konden we toen ook niet duidelijk in de prijzenschaal van de KNHS en het reglement terugvinden. Gelukkig heb ik dan de OHZ kennis van het springen (oud springjurylid in de familie) en daar kan je ook niet zeggen "Er zijn een X aantal ruiters afgevallen van de einduitslag omdat ze door weigeringen niet gefinisht zijn. Dus we gaan daarom minder prijzen uitreiken". Het vraagprogramma bleek in mijn geval uitsluitsel te geven: er moest 1 op 4 prijzen aan de hand van gestarte deelnemers worden uitgereikt.

Tuurlijk win je er geen honderden euro's mee, maar als wij de regels moeten naleven dan moet een organisatie dat ook. ;)

Prijswinnaars gefeliciteerd! :D

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:58

mevisto schreef:
Wil toch even reageren. Op dit laaste bericht. Ik ben die deelnemer.
Die voor het opgeven van de pony s een mail gestuurd heeft naar het kampioenscommisie. Waar ik gevraagd heb wat gebeurt er als ik twee pony s op geef. Toen keer ik als antwoordt eerste telt. Heb dit op het dressuurkampioenschap nog een keer nagevraagd. Daar werd dit nog een keer bevestigd. Door het jurylid die ook zaterdag jurylid was. Dus zat ik als deelnemer niet fout. Maar het jurylid had haar huiswerk niet goed gedaan.

Is toch weer knullig op zo'n kampioenschap dat het dan zo gaat. Toch gefeliciteerd met de tweede prijs :)
Dat mendistrict-noordreglement kende ik overigens ook niet. Laat ik die ook maar eens gaan uitprinten en lezen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:10

Start er iemand in garderen 28 maart?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:27

Flurk schreef:
Start er iemand in garderen 28 maart?

Ik heb me opgegeven. Weet alleen nog niet zeker of ik moet werken. Hoor er morgen meer over.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:43

Ik wou mezelf opgeven maar kan toch niet helaas. Vorig outdoorseizoen wel vaak gereden, altijd prettig daar.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:08

Ik had me opgeven maar moet werken. Normaal gesproken zou ik dan wel aangeven niet te kunnen, maar net nieuwe baan dus dat doen we nog maar even niet. Met mijn vorige manager had ik dat heel goed geregeld, die was mega fan van mn ponys dus kreeg ik heel makkelijk vrij en altijd vragen hoe het ging etc.
Nu sta ik 2 april ingeschreven voor shetland indoor maren kessel. Meer die daar heen gaan?

Even een vraagje trouwens, bij het achterwaarts in het L, je staat even stil,gaat paar passen achterwaarts en dan ga, ga je direct voorwaarts of eerst weer halthouden en dan voorruit?

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:29

Ik ben 2 april in maren kessel! :) alleen geen dressuur/vaardigheid omdat ik de dag erna in Hoofddorp dressuur en vaardigheid ga starten :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:18

Kan gelukkig de 28ste wel starten in Garderen! Nu nog even twee proeven in m'n hoofd stampen :D.

Heb de nieuwe app ook gedownload. Ziet er goed uit :).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:36

lobkew schreef:
Ik had me opgeven maar moet werken. Normaal gesproken zou ik dan wel aangeven niet te kunnen, maar net nieuwe baan dus dat doen we nog maar even niet. Met mijn vorige manager had ik dat heel goed geregeld, die was mega fan van mn ponys dus kreeg ik heel makkelijk vrij en altijd vragen hoe het ging etc.
Nu sta ik 2 april ingeschreven voor shetland indoor maren kessel. Meer die daar heen gaan?

Even een vraagje trouwens, bij het achterwaarts in het L, je staat even stil,gaat paar passen achterwaarts en dan ga, ga je direct voorwaarts of eerst weer halthouden en dan voorruit?

Je hoort direct weer naar voren te gaan na het achterwaarts in de gegeven gang die daarna komt.
In de L vinden ze het ook niet erg als je even stilstaat na het achterwaarts, maar officieel gezien hoor je direct weer weg te gaan.

Ik vind Garderen niet fijn rijden, zeer weinig parkeerplek, binnen inrijden vervolgens buiten starten. Vaardigheid zijn altijd lange simpele lijnen en niet uitdagend, Wel weer goed parcours voor jonge ponys dan bijv. Ik ben er vaak wel bij om te kijken/mensen te helpen maar rijd er alleen als ik geen andere wedstrijd kan vinden en die toevallig goed valt.. Verder zijn de ringen dan wel weer fijn. :j

Zaterdag DK, Tweespan gaat mee in M dressuur (smiddags rond 2 uur.... en savonds half 8 vaardigheid..) en Z vaardigheid.
Syl was geselecteerd maar mag van mij lekker thuis blijven. Had gedacht dat Jimmy enkelspan vdh ook nog wel werd geselecteerd, maar door de zeer vreemde selectie-regel word dat 'm niet. Is ook niet erg want na basis parcours enkelspan vind ie het vaak ook wel prima dus zo ver is ie nog niet, en helaas enkelspan niet voldoende gereden waar ik stiekem wel van baal maar ach, komt wel weer. :))

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:42

Er is wel weinig parkeerruimte idd, maar tot nu toe elke keer geen problemen mee gehad. Veel mensen rijden daar alleen de dressuur mee en gaan dan weg dus dan is er al wat meer plek voor mensen die later komen en de dressuur + vaardigheid rijden.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:52

Aah thanks Melanie! Ponylief wil juist niet meer stilstaan naar het achterwaarts gaan, dus dat scheelt weer een werkpuntje.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:50

Ayla schreef:
Er is wel weinig parkeerruimte idd, maar tot nu toe elke keer geen problemen mee gehad. Veel mensen rijden daar alleen de dressuur mee en gaan dan weg dus dan is er al wat meer plek voor mensen die later komen en de dressuur + vaardigheid rijden.

Ik kom er graag maar het is voor,mij 140 km rijden dus ik maak er gelijk een weekendje van.
Sfeer is goed en ringen zijn fijn.
Vaardigheid vind ik wel uitdagend de keren dat ik gereden heb dus blijft in mijn favorieten staan.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:46

Ik kan niet echt een antwoord vinden in het reglement, daarom vraag ik hem hier.

Hoevaak mag je nou op 1 dag starten met een pony?
Ik wil graag met allebei de ponys een dressuur proef doen. Met 1 pony 1x vaardigheid en andere pony 2x en dan nog met beide ponys tandem vaardigheid. Mag dit??

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:27

its_laraa schreef:
Ik kan niet echt een antwoord vinden in het reglement, daarom vraag ik hem hier.

Hoevaak mag je nou op 1 dag starten met een pony?
Ik wil graag met allebei de ponys een dressuur proef doen. Met 1 pony 1x vaardigheid en andere pony 2x en dan nog met beide ponys tandem vaardigheid. Mag dit??

4 x per dag.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:16

Top dankjewel! Dan mag het gewoon :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 17:58

Omdat ik hier vroeger altijd actief mee praatte afgelopen jaren wou ik toch nog even berichtje doen waarom ik afwezig ben. Romy is 10 weken geleden hoefbevangen geraakt. Na 9 weken steeds naar de kliniek, medicijnen , hoefsmid , koelen is helaas na de flinke kanteling haar hoefbeen verzakt. Hierdoor kon ze niet meer genezen. Ze is afgelopen maandag vredig ingeslapen...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:20

Wat erg... Heel veel sterkte.