Paar drukke dagen achter de rug en ik kamp met een voorhoofdsholte ontsteking. Zit al sinds donderdag aan de antibiotica morgen de laatste. Weekend bijna nergens last van en vandaag weer wakker geworden met een hoofd vol watten en koppijn. En moet straks ook een buitenrit begeleiden. Nu helpt buiten zijn vaak wel tegen de hoofdpijn. Morgen ook een examen en heb nog niet kunnen leren door die koppijn bah.
Hoe gaat het hier verder?
Ik zal straks wat foto s latEn zien van Polly in tuig
Hierna hebben we nog even alles versteld want hij stond nog op maatje mini pony. Verzorgster had moeite met het erf af gaan, Polly draaide om e.d dus heeft mijn maat even geholpen. Nu is het een fluitje van een cent, deze week gaan we beginnen met slepen
Klopt het kalfje word na de bevalling gelijk weggehaald bij de moeder. Dit vond ik eerst heel moeilijk als stadse maar heeft een paar voordelen waar ik wel achter sta. * kans op dooddrukken in de grote koppel * voor de melkproductie. Er word wel is gesproken over het kalf de eerste 2 weken bij moeder te laten, natuurlijk een fijn idee maar de keerzijde is als je ze dan uit elkaar haalt zijn beide zo in paniek omdat ze gehecht aan elkaar zijn. Dan is het beter om ze gelijk na de bevalling te scheiden.
Vervelend blingh beterschap, ik bekijk zo je foto's hier ook al weken snel moe, duizelig en hoofdpijn. Geen idee waarom.
Ik wist dat inderdaad, bij melkkoeien wordt het kalfje meteen van de moeder gescheiden. Ik vind dat aan de ene kant heel moeilijk maar aan de andere kant kan ik de redenen heel goed begrijpen. Niet alleen kans op dooddrukken/vertrappen maar het heeft ook gevolgen voor het aantal liters melk wat de koe geeft aan de melkmachine.
Op de stal waar ik voorheen stond, hadden ze vleeskoeien. Daar blijven de kalfjes wel gewoon bij de moeder. Is wel een heel mooi gezicht.
Moe ben ik ook, maar dat komt denk ik ook door de drukke weekenden. Voor de zekerheid maar wel weer begonnen met extra Vit. D. naast mijn multivitamine. Dat heb ik eerder dit jaar ook moeten nemen op advies van de huisarts. Veel mensen hebben een tekort aan Vit. D. en het wordt steeds meer bekend dat niet alleen kleine kinderen extra Vit. D. moeten nemen (aldus mijn HA).
Straks eens kijken hoe Vjell zich voelt met zijn half geschoren vacht
Misschien geen slecht idee om vitamine d te halen, maar aan de andere kant misschien eerst de dokter raadplegen. Wellicht het thuis zitten ook wel meewerkt aan totaal geen ritme enzo. Maar heb wel echt het gevoel dat er meer is dan alleen dat.
LinSa
Geplaatst: 10-11-14 16:19
Wat vervelend dat jullie niet helemaal fit zijn!
Ik heb vanmorgen heerlijk een rondje gefietst met Akira, het zonnetje schijnt zo heerlijk! Wil met haar graag het lange lijnen oppakken, ofja, eigenlijk beginnen.
Ik zit momenteel heel erg te twijfelen over hoe ik verder ga. Sabrina heeft altijd bitloos gelopen en dat gaat echt supergoed ,ze is heerlijk rond te sturen. Maar voor wedstrijden ed heb ik toch ook een bit nodig. Ook voor longeren met dubbele lijnen of pessoa is het wel wenselijk. Probleem is dat ik totaal niet thuis ben in de bittenwereld. Mocht ik overstappen op bit, dan wel het meest vriendelijke bitje wat er is. Tot die tijd twijfel ik lekker verder
Gisteren hebben we een lekker ritje gemaakt. troy zijn been sloeg alleen op het einde op slot en duurde even voordat we verder konden. Wel heerlijk weer hoor, in het bos!
Beterschap aan de zieken.
LinSa ik deed ook lange lijnen bitloos. Nog steeds eigenlijk. Maar voor de kar heeft hij een dubbelgebroken bitje. Hij is op mijn pinken te sturen heel fijn.
Ik neig ook naar iets dat dubbelgebroken is. Ik weet alleen echt de maat niet. Met bit gaan rijden zou betekenen dat ik ook een nieuw hoofdstel moet, en dan eentje zonder oogkleppen.
Op een of andere manier vind ik het 'zonde' om dat bitloze weg te doen omdat het gewoon goed gaat. Maar aan de andere kant ,de dressuur is beter te trainen met bit.
Fietsen wil ik binnenkort ook eens proberen met Vjell (moet eerst mn fiets nog naar stal verhuizen ). Mag je nog steeds niet bitloos op wedstrijd? Ik dacht dat tegenwoordig al mocht. Of is dat alleen onder het zadel?
@Pelryo: vervelend zeg, been op slot.
Pffff, ik baal een beetje. Ik wil heel graag het rijden onder het zadel weer oppakken maar ik ben niet zo'n held. Nu werkt mijn zadel daar ook niet bepaald aan mee, dus moet er een ander zadel komen. De zadelmaker met de meeste keuze aan gebruikte zadels kan op z'n vroegst begin januari langs komen, dan zijn we dus 9 weken verder. Nu heb ik eerst maar gevraagd hoe lang het daarna duurt voordat ik mn zadel heb omdat na het passen het zadel nog aangepast gaat worden aan Vjell. Hoop toch niet dat ik dan weer zoveel weken moet wachten, want in dat geval moet ik maar op zoek naar een andere zadelpasser....
Ik ben ook zo energieloos. Gisteren wel heerlijk gewandeld over de Kampina maar dan vandaag totaal geen energie om iets te doen. Ook al dagen heel erg koud. En dan moet de winter nog beginnen.
wel leuk....we gaan weer een huis bezichtigen in het noorden. Met land voor de pony's.
VanHuisUit
Geplaatst: 10-11-14 17:36
Spannend Napie Hier gelukkig best wel fit nadat ik vorige week de hele week een suis-oor had blijkbaar toch wat kou gevat. Maar het oor houdt zich nu rustig. Lekker stukkie (16 km) gedieseld met Ollie. Was heerlijk weer!
Oh ik lees het al ben niet de enige die aan het sukkelen is,denk ook echt de periode van het jaar.
NdV74 Waarom probeer je niet even boomloos te rijden?
Zachtste bit dacht ik ook dubbelgebroken maar ben een beetje terug aan het komen en denk dat een stang ook zacht is.
Net lekker een buitenritje begeleid, heerlijk weer!
Vanavond gaan we naar de bios,aan de bios zit ook berenrestaurant en op maandag kun je daar altijd onbeperkt spare ribs eten voor E10. Dus denk dat we dat wel gaan doen:))
Haha wij gaan ook altijd naar berenrestaurant voor de film XD Welke film ga je?
Beterschap voor al die snotterende en zieke mensen!! Het is helaas ook echt het weer voor!
Lekker wandelen en lange ritjes! Het was heel mooi weer hier vandaag.
Ik heb vandaag voor een 2de pony gekeken.... Eentje die al beleerd is. Stukje mee gemend vandaag door dorp, erg braaf ding en ook hele leuke pony om te zien en groot genoeg dat ik er ook wel eens op kan rijden, heel positief dus! Enige echte nadeel is dat het een excemer is......
Nicole inderdaad wat blingh zegt boomloos is misschien wel een uitkomst anders toch andere zadelmaker? Zijn er toch aardig wat op de markt?
Linsa een bit is zo streng als je handen zijn. Zelf men ik met liverpool bitten en heb voor rivaldo een met lichte tongboog.
Oei op slot tijdens het rijden. Rivaldo deed dat vroeger ook veel maar nooit tijdens het rijden. Wel vooraf of op stal gestaan dan deed hij het vaker.
Toydoll wat leuk zeg. Wil je er een tweede bij of kwam hij zo op je pad? Zelf zou ik niet met een excemer beginnen zijn zoveel paarden op de markt die het niet hebben.
Leuk nanda ben benieuwd!
blingh naar welke bioscoop ben je gegaan, ben wel benieuwd naar zo een berenrestaurant
Linsa: hoe vriendelijke een bit is hangt nogal van het bekkie af en de hand die er mee rijdt uiteraard. Zo kan Booster echt niet tegen dubbelgebroken, die gaat daar helemaal van uit zijn stekker.
Ik heb de meeste fijne ervaringen bij ongebroken trensen.... Prikt niets in gehemelte en de inwerking is heel basic en duidelijk voor een dier. Maar goed genoeg paarden die dan de druk op die specifieke plek weer niets vinden.
Rivaldo: Ik ben ook niet blij dat het een excemer is het is zo'n enge 'aandoening' omdat er eigenlijk maar weinig over bekend is. maar het is een zeer goede pony en normaliter zou zoiets nooit in mijn prijsklasse vallen, en hij is heerlijk braaf... Er is iig geen andere pony die ik erbij zou willen....
ik moet mij 's ochtends echt pushen om uit bed te komen hoor. vreselijk die kou, blijft ook zo hangen.
Ja ik schrok wel van zn been op slot. was een tijd geleden, maar goed alsmaar meer reden om te trainen.
@toydoll; ik heb ook een zware eczemer gehad. Lees open wonden en geen vacht/manen meer. Nu woon ik ook in het bos en ik zou er nooit meer voor kiezen. Sinds deze zomer schuurt mijn 6jarige pony ook. Blijft best een zorg, al vind ik dat er al best wat over bekend is hoor. Uitkijken met suikers,veel beweging en een deken scheelt al meer dan de helft
Ja, de handen van de menner maken het grote verschil. Maar ze heeft nooit een bit ingehad, dus ik zoek eigenlijk naar een bit wat haar geen last bezorgd, maar dat kan alles zijn. Ze is bitloos al zo enorm gevoelig op de hulpen. Als ik omkijk dan verplaatsen mijn handen zich bijna automatisch en daar reageert ze meteen op, terwijl het maar heel licht is. Ik bang dat ze op een bit dan heel heftig reageert.
Ik vind het lastig. Wil het bitloze niet kwijt, maar handig is het niet.
Toydoll, ik ben wel benieuwd naar een foto! Ik zou zelf ook niet zo snel aan een exemer beginnen. Het lijkt me heel vervelend om te zien dat je pony zo'n jeuk heeft en er vrij weinig tegen te doen is. Dekens ed helpen wel, maar de jeuk blijft in meer of mindere mate. Lastig!