[AR] SGMW 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:45

Een selectiewedstrijd na de sluitingsdatum zou niet moeten kunnen.
Volgens mij mag er een half jaar voor tijd ook niet in de hindernissen gereden worden. :)

Ik vind het een beetje belachelijk. Niets ten negatieve van Wouterswoude maar bijna elk jaar kunnen we naar voor de kampioenschappen vertrekken naar een uithoek binnen ons land.
Ja, ik weet dat dat komt doordat elk jaar een ander district aangewezen word, maar Oost ligt nu eenmaal centraal in ons land en heeft veel kwalitatief goede wedstrijden. Toch jammer dat daar niet meer gebruik van gemaakt wordt.
Volgend jaar is Oost weer aan de beurt en heeft de luxe van twee hele goede kandidaten. Deelnemersaantallen zijn het bewijs.
Het zou toch jammer zijn als je er één moest laten vallen en pas over 4 jaar weer een te kans krijgen...

Echwel

Re: SGMW 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 06:35

2 weken voor de wedstrijd mag niet meer door de hindernissen worden gereden, en dat elk district een kans krijgt vind ik juist prima in elk district zijn mooie wedstrijden en ook kwalitatief goede... dus om te zeggen dat alleen oost goede heeft is een beetje onzin,,
Ik kom door het gehele land op wedstijden en zie best hele mooie wedstrijden hoor, ook in west en noord

Wel vind ik zelf dat een wedstrijd zichzelf bewezen moet hebben om een kampioenschap te organiseren, maar dat is mijn mening..
Ik zal wel zien hoe het gaat lopen, ik doe netjes mijn werk en vind het voor de deelnemers belangrijk het op tijd af te krijgen,,, ik vrees alleen dat ...............................??

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:07

Toch nog maar even nagezocht maar er staat nu 30 dagen voor de wedstrijd. Tot voor kort geleden stond er nog een half jaar maar de reglementen worden toch aangepast zoals het uitkomt. ;)

Als rijder weet je wat de goede wedstrijden zijn en waar je je optijd voor in moet schrijven omdat het anders vol zit. Je zou denken dat dit soort wedstrijden een streepje voor hebben bij het aanwijzen van kampioenschappen, ongeacht van welk mendistrict ze zijn.
Een kampioenschap moet toch een bepaalde status hebben waarbij je zoekt naar de beste organisaties en officials.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:46

Ben jij vaak buiten de grenzen van oost geweest dat je daar een oordeel over kunt geven.
Nogmaals ik ben dit jaar in noord en west op goede wedstrijden geweest
En bij de kampioenschappen zitten officials uit alle districten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:24

er staat al langere tijd 30 dagen voor de wedstrijd. dat is niet dit jaar aangepast.

en ach bewijzen... wat moet een wedstrijd dan bewijzen?? ik denk dat driezum 1 van de goeie wedstrijden is in nederland met super mooie hindernissen alleen heeft het nog nooit een officieel wedstrijd georganiseerd.

iedere wedstrijd probeert een goeie en mooie wedstrijd neer te zetten alleen lukt dat niet altijd. driezum slaagt hier wel in met de oefenmarathon en ook zeer zekers bij het NK juist doordat en mensen aan hun twijfelen zullen ze extra hun best doen.

maar als je zulk soort hindernissen tegen komt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kwaliteit van de foto is wat slecht

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:11

BlackDevils schreef:
Als rijder weet je wat de goede wedstrijden zijn en waar je je optijd voor in moet schrijven omdat het anders vol zit. Je zou denken dat dit soort wedstrijden een streepje voor hebben bij het aanwijzen van kampioenschappen, ongeacht van welk mendistrict ze zijn.
Een kampioenschap moet toch een bepaalde status hebben waarbij je zoekt naar de beste organisaties en officials.

Zelf helaas nog nooit in Driezum/Wâlterswâld mee kunnen rijden omdat ik als nummer 43 op de wachtlijst stond, met 125 deelnemers waren ze toen vol. Lijkt mij dat het dan wel een goede wedstrijd is als er zoveel mensen vanuit heel NL (en buiten NL) naar toe komen? ;) Dit jaar was de 25e keer, met 130+ deelnemers.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:23

Daarom zei ik ook: niets ten nadele van Wouterswoude want ze blijken (ik ben er zelf niet geweest) wel een fantastische marathon te kunnen bouwen.
En Echwel: ik heb op de meeste kampioenschappen wel meegereden, dus ook buiten het district. ;)

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:20

Echwel schreef:
Wel vind ik zelf dat een wedstrijd zichzelf bewezen moet hebben om een kampioenschap te organiseren, maar dat is mijn mening..
Ik zal wel zien hoe het gaat lopen, ik doe netjes mijn werk en vind het voor de deelnemers belangrijk het op tijd af te krijgen,,, ik vrees alleen dat ...............................??

Waar vrees je voor?

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:33

Sorry, ik heb geen toevoegingen aan de lopende discussie ! ;-)
Wel leuk om even te melden dat wij morgen voor het eerst klasse 2 gaan starten.
In maasdijk districtskampioenschappen gewonnen in 1 & nu met 15 winst toch alvast maar over.
Best spannend, op hoop van zegen ;-)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:44

Succes wolkj! Je gaat dus niet naar het NK, ondanks je winst op het DK?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:51

NK is allen klasse 2 & 3.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:06

Suc6 wolkj met je eerste klasse 2. Gaat zeker goed komen!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:46

BlackDevils schreef:
NK is allen klasse 2 & 3.

Oh ja.. das dom, wist ik ook wel :') Ach het was nog vroeg!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:16

Echwel schreef:
Zit jij in de rekenkamer daar?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:19

Ja

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:54

Echwel schreef:
Ja

O. Ik blijf thuis... :)

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:13

Pony staat ingevlochten klaar met wat extra lekkers in de box. Eieren gebakken voor onze broodjes..... We zijn klaar voor het DK in Boijl! Morgen om tien voor elf starten in de dressuur. Het wordt vast een warme dag. Hopenlijk kan het onweer Boijl niet vinden. Succes iedereen!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:40

Succes!! Ik zal Hoefnet in de gaten houden ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:56

Succes vandaag

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:21

En een warme dag was het inderdaad op de Districtskampioenschappen Noord in Boijl. Om tien voor elf gestart in de dressuur enkelspan pony klasse 3. Voor het gevoel prima gereden, veel beter dan de vorige keren en dat bleek ook! Met 70% en dus 48 strafpunten als eerste geëindigd in de dressuur gevolgd door een foutloze vaardigheid!
Daarna alle zes hindernissen en de trajecten verkend voor morgen. Een spannende dag.
Nu de hindernistekeningen nog een paar keer doornemen en dan lekker douchen en horizontaal.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:24

Toppers!! Morgen nog even knallen en hopen dat jullie in september in Driezum mogen starten :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:04

Liango schreef:
En een warme dag was het inderdaad op de Districtskampioenschappen Noord in Boijl. Om tien voor elf gestart in de dressuur enkelspan pony klasse 3. Voor het gevoel prima gereden, veel beter dan de vorige keren en dat bleek ook! Met 70% en dus 48 strafpunten als eerste geëindigd in de dressuur gevolgd door een foutloze vaardigheid!
Daarna alle zes hindernissen en de trajecten verkend voor morgen. Een spannende dag.
Nu de hindernistekeningen nog een paar keer doornemen en dan lekker douchen en horizontaal.

Ik ga je zien morgen sta in hindernis 3 ( geheel onverwachts) succes
Wagen nummer 1722 toch?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:44

Succes Liango! Ff knallen en dan straks Driezum! *\o/*

Donderdag en vrijdag Beesd gehad. :j
Dressuur had ik maar 5 minuten de tijd om in te rijden (lastig 2 verschillende starttijden.. :)) ) maar toch wel hele fijne stukken ertussen dus mag niet klagen en een 1e plek..
Vaardigheid was 1,5 uur later dan dressuur... Lekker lang wachten en toen vdh, pony's hadden er zin in. Helaas 1 balletje door stuurfoutje maar iedereen in klasse 2 had een balletje dus nog 1e.
Marathon liep lekker, pony's waren erg gretig, eerste keer na omgaan dat we weer gas gaven in de marathon en dat vonden ze weer leuk, Noor iets te leuk waardoor ik 3 haperingetjes had want kon de draaien linksom die ik in gedachten had niet maken, volgende keer net ff sneller alert zijn zelf haha. Desondanks toch nog genoten maar daardoor 2e in de marathon maar genoeg om 1e plek te behouden. Beesd blijft toch wel echt een gave wedstrijd, hele mooie hindernissen, alles werd goed en snel geregeld, helemaal top. +:)+
Nu 24 wp dus volgende keer Bussloo klasse 3. Dus goed dressuur oefenen :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:44

Jij gaat echt als een speer, Melanie! Gefeliciteerd!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:39

goedemiddag

ik heb je zien rijden vrijdag melanie.. het zijn net race kevers weten niet van ophouden.

wij zijn ook in beesd geweest voor het eerst klasse 4.
dressuur kon voor ons gevoel beter maar toch 49 strafpunten in de vaardigheid 2 ballen en een bordje (wordt als bal gerekend) wel binnen de tijd als enige van de 4 spannen.
marathon liep aardig, we moesten om 4 uur starten en er was net on 2 uur een hoosbui geweest waardoor de hindernissen erg glad werden met de klei ondergrond.

uiteindelijk 3de geworden.. nu lekker door trainen voor het kampioenschap in driezum