[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:21

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:27

vanhuisuit, bedankt voor de uitleg over het mennen. Ik wil de pony gewoon niet overbelasten.
het is een hengstje van nu ong 75-80 cm. Maar die groeit niet meer dus is gewoon te klein.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:34

gaaf BI !! heb toen foto's gezien idd..mooi gezicht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:47

@Rianne je kunt er vast wel een HCA of sulky pirouette achter hangen en wat mee rondtoeren hoor maar je moet het gewoon met verstand doen. Dus vooral langzaam opbouwen en altijd goed op blijven letten. Je kunt best veel plezier hebben van een mini! Alleen is jouw maatje gewoon wel erg klein. Dus zijn de mogelijkheden beperkter.

Onderzoek gaat kort gezegd over de dreigende structurele werkloosheid van 45-65 jarigen. Wat rol overheid, werkgevers en werknemers is en zou moeten zijn. Maar kan nog allerlei kanten op hoor.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 22:16

goedeavond

zal me ook weer is melden..
wel braaf bijgelezen..
@ bianca maakt verstandige keuze en houdt honden thuis.. er komen nog zo veel wedstrijden beter safe than sorry.
@ bi heeft paard voor de wagen.
@ aks maakt veel mooie foto's. en is aan het verhuizen geweest.
@ vhu heeft gesprek bij Radboud.. ollie lijkt veel baat te hebben bij osteo.
@ claud had priveles.. lekker luxe... H heeft met 4span ook vaak prive les op de menvereniging
@ ava had geschuurde manen en heeft gereden.
@ ips is op vakantie.
@ janouk heeft nieuw hoofdstel. en image wordt gebruikt als voorbeeld.
@ dingetje heeft geen paarden nieuws.
@ baudyh heeft mooi nieuw tuig. db heeft strafkamp.
@ gem op vakantie geweest heeft opening nieuw topic gemist.. en had zwembad.
@ tine is lekker op vakantie.. zal er zaterdag wel zien denk ik..
@ rianne heeft mini mini pony.. met sulky voor 1 persoon en verstand kan je best leuk rijden..
@ obelix heeft lekker buitenritje gedaan.

vandaag bij de huisarts geweest voor me pols.. volgens huisarts toch handwortelbotje toch gebroken geweest. nu door naar hand chiruge kijken wat ze er aan kunnen doen. en sinds vandaag is toos werkloos.

wij hebben zaterdag heerlijk met de pony's ohz buitengereden. zondag met las vegas voor de kar een buitenritje gedaan.
Afbeelding
vond nog leuke foto's van het 4 span in hengelo.. helaas geen bewijs dat jelmer van de kar gevallen is _-:(
Afbeelding
Afbeelding

zaterdag doen we mee met de indoor marathon in bronneger.
heb het H nog niet verteld ( zit in zweden op het moment) maar ik heb ze paarden iets TE heet gewassen ~~}> ~~}>
we doen dus mee in de pony rubriek O:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:00

Lanous, weet jij wie er foto's gemaakt heeft in Hengelo? En watskebeurt met de Arabo's, inmiddels Arabootjes dat ze tot pony gewassen zijn? :D

Biancacoo, heb al weer een hele tijd ohz gereden :o . Allerlei uiteenlopende redenen, allemaal niet belangrijk. Gewoon niet gereden dus :)) . Zaterdag of zondag misschien weer. Lesmees heeft tijdens mijn vakantie vorige week nog wel gekoetst met Moos. Hij ging erg fijn..... hopelijk leer ik het zelf ook.
Ik zit ernstig te twijfelen hoe ik met de paardenzegening + puzzelrit mee zal doen. Stalgenootje M doet niet mee (moet werken) dus ik denk dat ik de Anda zou mogen / kunnen pakken zowel ohz als koetsen. Misschien Moos, maar dan wil ik zaterdag wel even kijken hoe het gaat en dan moet ik ook nog het geluk hebben dat de trainingswagen niet al vergeven is. Mijn wagen is nog remmenloos :)) . Of ohz, maar ik heb nog geen enkele keer een buitenritje met hem gemaakt, dus heb geen idee hoe dat gaat in een groep. Wil geen vliegles %) .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 23:28

@ gem nee weet ik niet.. deze stonden op site van organisatie... Paarden zijn me te groot en kleine arabootjes eten ook minder.. heb je ook niet van dat grote spul nodig.. hoef je niet de marathon wagen te demonteren voordat ie in de vrachtwagen past. :D :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:33

Ponys waar ik naar heb gekeken zijn boven de 80 cm sommige 1 meter maar meeste zijn toch maar 83 cm.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 06:51

Goedemorgen...al een uurtje op..hondjes gewaterd..straks even een heeeel klein rondje trainen om de spieren soepel te houden....
T'is 10° hier....dus dat kan net..

lanouska supersamenvatting.
H stapt over op pony's
Gem wil meedoen met paardenzegening en puzzelrit..spannend,..zelf zou ik niet moos durven nemen, maar ik ben zo'n watje.. -O-
mooie foto van las vegas voor de kar..slaat hij zijn staart makkelijk over de leidsels ?? onhandig is dat..
en mooie 4-span foto's !
Rianne heeft kleine pony....ben je op zoek naar eentje, of heb je al een pony ??

tot later, fijne dag allemaal..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:33

Goeiemorgen ! :)

Gem heeft ook behoorlijk regen gehad zo te lezen.
En de paardenzegening, ze zeggen altijd bij twijfel niet doen,maar je kent je paard zelf het beste ;)

Aks, ik zit in het zuiden ;) Onder Eindhoven.
Lekker om 11 beginnen, kun je wel rustig opstarten :)

Avaluna ,Ik hou ook van onweer,maar dan eventjes.. haha :D

Claud01 heeft knock out gelegen van de paardrijles. Dan heb je iig goed les gehad en zeker als je de einigste was haha.

BiancaIlona, heb je je paarden uit eindelijk nog binnen gekregen?
Gave auto :j :D

_dingetje_ :(:)

Maaike heeft 2 enthousiaste logeetjes die vroeg wakker waren ;)
Spannend je gesprek ! Succes met het maken van de a4tjes :j
Super van Ol dr oren ! Nu iedere dag een keer doen,dan word het gewoon voor dr ;)
En brutale Hero :)) Lekker he dat puberen ? Heb dr hier ook zo 1 rondlopen :P

Baudyh heeft een piepert. Hopelijk kun je het tuig helemaal goed krijgen vandaag :j

Biancacoo, dan maar zuinig op je dieren als straks een hoop ellende misschien ;)

Lanouska gave foto's :j En leuk dat je met pony's gaat rijden !
Laat je horen hoe het gegaan is?

Doen er nog mensen van hier mee in Nijkerk? Of die gaan kijken?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:39

:wave:
Ik zwaai weer eens langs. Ik lees nog wel een beetje bij, maar met alle nieuwen kan ik het niet echt meer bijhouden (al worden er wel mooie samenvattingen gemaakt, haha).
Iemand vroeg hoe lang ik nog moest, nog 7 weken en 1 dag officieel :D
Ben gisteren begonnen met de kleertjes wassen.
Verder ben ik snotverkouden en dus niet fit. Maarja, dat hoort bij de herfst...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:42

@Lanouska: beterschap met je pols :(:) , balen van je werk, hopelijk snel iets nieuws :(:) en met "kleintjes" voor de wagen; ik ben benieuwd :D .

@Gemma: misschien kunnen we anders samen rijden? O. en Liesje zijn eigenlijk heel erg braaf en wil zelf ook rustig aan doen met mijn "oudje". Weet niet of je tijd hebt om vandaag even te rijden ohz, even kijken hoe het gaat en even wat vertrouwen opbouwen?

Nou, zit ik nog hier, hahaha, snel dochter d'r uit gooien, manlief hebben we er al uitgewerkt, nu volgende ronde }>

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:55

Goedemorgen,

Hier ook een teken van leven van mij.

Braaf bijgelezen en iedereen is lekker druk met of zonder paarden.

biancacoo verstanding dat je de wedstrijd af hebt gezegd.
gem lekkere vakantie gehad en nu weer met moos aan de slag.
Frensie is druk met alles rondom de beeb.
VHU lekker bezig geweest met de pony's. Heb er hier ook 1 die niet snel onder
de indruk is. Ferro wel hoor daar hoef je nog maar naar te wijzen.

Dinsdag fijn gelest met robin. Maandag nog met hem op buitenrit geweest en van alles
tegen gekomen. Vrachtwagentje en bijna van de weg gereden door een auto. Ook nog
verschillende mensen met honden dat was eerder nog een probleem maar gaat nu ook
prima. Gisteren nog een rondje gedaan met ferro en vandaag is robijn aan de beurt.

Verder aan het werk en ook nog gesolliciteerd bij een ander bedrijf ben benieuwd.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:31

Moet ik nu hier lezen dat mn zus haar hand/pols gebroken heeft?
:? :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:50

ah..andewi zus van lanouska !!! *\o/*

zo'n hand is altijd lastig lanouska..ik heb dat ook met mijn middenvoetsbeentje eens gehad..was waarschijnlijk ook gebroken geweest...

Frensie hoihoi, fijn dat het goed gaat, verkouden..bah, beterschap en kleertjes wassen, is best leuk al dat kleine spul..haha.
Ava druk met iedereen eruit werken..haha..

training van vanmorgen die ging prima, het was hier maar 8° dus dat was een mooie temperatuur.
3,75 km gedaan in 10:48 minuten..mooi tempo...gemiddeld 21 km per uur.
een iets minder wiebelig filmpje..maar wel met telefoon gemaakt, dus niet zo'n beste kwaliteit...
http://www.youtube.com/watch?v=nyNjFRZW7vI

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:26

@Biancao: hahaha, ik dacht dus ook echt aan je vanmorgen, ik zag in de auto dat het toch een stuk koeler was, dan de afgelopen ochtenden, dacht nog dan is Biancao blij, kan ze doorgaan met de training :D , gaaf filmpje *\o/* , ik vraag me wel af hoe stabiel het is, mocht je nou een flinke kuil of iets dergelijks te laat zien...

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:33

@ Claud wat een heeeerlijke stippel ! <3 hou van stippelpony’s
@ peerappel leuk je nieuwe dekje ! en lief dat grijze koppie 
@ Obelix jij hebt dus ook al last van lange benen in combinatie met een menwagentje.
ik heb ook een aangepaste menwagen in verband met mijn houding (knieën in mijn oksels) :D
@ Baudyh ja die rare reactie op nieuw tuig ken ik helaas. Mijn ene pony deed dit ook altijd met ander tuig op. De eerste keer enkelspan en de eerste keer dubbelspan dan doet hij ook zo.
@ Rianne ik weet niet hoe zwaar jij zelf bent, maar ik heb zelf een shet enkelspan laten lopen van 88 cm en die was zeer zwaar gebouwd. Een kindje van jaar of 13 van 1,55 lang was als best vermoeiend voor de pony.
@ Janouk haha korting zou leuk zijn !
@ Biancailona leuke foto’s in jouw topic !
als ik je zoontje was zou ik boos zijn als mam iets leuks gaat doen zonder mij 
@ Biancacoo verstandig om niet wedstrijd te gaan rijden met jouw lieve hondjes. ik ben blij voor je dat jij je span nu zo fijn hebt te lopen.
@ Dingetje ik ben niet bekend met bechterew maar ik ben me er wel in aan het verdiepen. Mag ik vragen waar je dan precies pijn/last van hebt ? (mag ook via pb)
@ Biancailona gaaaf die auto van jou !
@ VHU fijn dat je paardje zo fijn liep met het longeren !
@ Lanouska wat een gaaf gezicht met het 4-span !
@ Frensie oeee leuk leuk ! dat duurt niet lang meer !

Ik heb even een paar dagen niet gereageerd. Ik was even weg (logeren bij oma)
ik heb nu weer even snel een bijleespoging gedaan !

ik ga vanmiddag weer kijken voor het shet omspannen tot trekpaard :P.
ze zijn hier bezig geweest met het mais van het land halen, en van de boer mag ik met de pony over het land om de losse maiskolfen weg te rapen. Pony krijgt aan beide zijden een mand/zak en die gaan we netjes vullen :D (dit hebben we al een paar jaren kunnen doen)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:38

@SCC: oh, wat leuk *\o/* , dat vraagt om een fotootje :j . Ik verwacht hier ook al de hele week dat ze de maïs af komen doen, zal wel even vreemd zijn (we zijn nu helemaal ingesloten door de maïs, hahaha. Op de één of andere manier, wordt hier altijd het laatst geoogst :D .

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:05

Ik ben nog op zoek naar een pony.
Maar ik heb nog niks gezien waar ik van dacht jaaaa die wil ik gaan kijken

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 14:18

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:44

crea bea lanouska. Leuk hé als je tijd over hebt. Alleen jammer dat je er niet voor betaald word. Ha Ha.

db is nog altijd op bootcamp. Gisteren hem niet meer voor de wagen gehad. Was al donker toen er tijd was. Dus meneer maar aan de longeerlijn gedaan. Hij was baldadig. Telkens express ergens van schrikken. Dus hij heeft gewerkt. ha ha. Telkens als hij in draf was en ik zei goed zo dan ging hij stappen. ggrrr. dat heb ik hem niet geleerd maar hij vond van wel. Nou dat doet hij nu niet meer zeg maar.
Straks weer voor de wagen.
Als het weer meezit zondag naar het drents friese woud.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:49

wat gaan jullie hard..... _/-\o_
rianne:wat voor pony zoek je ? en hoe groot?
zag de grote zwarte weer voorbij komen die nu te warm zijn gewassen
mooi weer vandaag,zal de hussen het te warm hebben om te hollen :(
vhu: is gehapt door de ruin.....daarom hier merries hoewel....peuterpony aan het onderzoeken is....en hapte in de poortgreep.... :wow: pats doet ze ook niet meer _O-
scc gaat mais rapen met de pony foto *-:)
verder vergeten(was ook zoveel om te onthouden) Y;(
hier al Sunrise haar koffer gepakt,smid nog ff haar voetjes gedaan,nu nog mijn koffer,oxer staat al klaar op de aanhanger,klaar om morgen naar Otterlo te vertrekken,en hoop echt dat we dit weer krijgen....... {:} want dan hebben jullie het ook O:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:13

@Rianne: volgens mij heeft Biancao een heel leuke menpony te koop, of?

Hahaha, bootcamp voor DB }>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:21

Ava, klopt....eigenlijk zou missy naar nieuw thuis moeten,..een pony in zijn uppie is niets, maar ons zoontje kan geen afscheid nemen....is dus erg lastig..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:36

naawwhh zielig voor je zoontje. Ik denk alleen dat het buiten mijn budget ligt. ;)
ben wel echt op zoek naar een shetlander. Ik ga menles nemen dus dat scheelt alweer.
Rond de 1m maar kleiner mag ook. niet onder de 80cm.
Kleur maakt niet heel veel uit. Stamboek etc ook niet.
wel gechipt en paspoort erbij.
ohja en ik moet wel echt onder de 200 euro blijven :(:)