Gefeliciteerd met de resultaten, jammer dat er weinig animo was voor de Pin en ga competitie, dat had een leukere strijd gegeven. Ben benieuwd of er meer animo is voor de minimarathon
8 september is er dressuur en vaardigheid in Hippolytushoef bij de Wironruiters
janouk
Geplaatst: 26-08-13 12:04
Kom gezellig allemaal 29/9/2013 naar Hoofddorp voor de minimarathon op de NK bodem in het Haarlemmermeerse Bos.
Ik had ook wel erg graag mee willen doen met de Pin&Ga competitie, alleen heb ik mijn startpas pas sinds eind juni Dus dat had niet veel zin gehad. Maar volgend jaar ga ik denk ik wel mee doen.
Beetje laat, maar ik mag ook naar de hippiade Kampioen in de enkelspan pony L vaardigheid (district west), had ik echt niet verwacht haha.
Ik ga even kijken of we die minimarathon op 29 september ook mee kunnen doen.
@sasika dankjewel! @Dennis stoere actie foto! @Letsdunit Inderdaad jammer dat een aantal de finaledag niet heeft gestart (of niet 3 wedstrijden), maakt de strijd net wat interessanter.
Wij komen 8 september met ons tuigpaard naar Hippolytushoef. Voor het eerst dit jaar vaardigheid starten met hem. Ben benieuwd! Hopelijk zijn er genoeg inschrijvingen voor die wedstrijd (in september kakt het toch altijd een beetje in).
@shetties jij ging toen zo hard! Wow. Gefeliciteerd nog!
@Janouk mijn inschrijving gaat deze week de deur uit voor Hoofddorp!
Hier ook weer wat puntjes erbij. Zaterdag in Geesteren op DK oost.
2span liep erg fijn, wat resulteerde in 2 nette proeven met beide 2 winstpunten. Dus 4 erbij, dat gaat lekker, ben erg tevreden! Volgende keer L starten. En Districtskampioen. Al was het zo'n giga chaos dat ze B 2span compleet overgeslagen hebben op de uitslag Kreeg daarna te horen van m'n instructrice dat ik nog kampioen was met tweespan drs. Dus maar even achteraan gemaild en word opgelost wss.
Tweespan vaardigheid in de L ook fijn, door een stuurfoutje van mezelf wel een balletje in de barrage, toen in de barrage even weg kwijt, dus 1strfpuntje voor tijd erbij. Uiteindelijk wel Reservekampioen en door naar Hippiade.
Enkelspan in de z vdh ging alles behalve fijn, pony had hele andere lijntjes in z'n hoofd dan ik had, toch maar uitgereden ipv afgegroet. (4 balletjes..)
Enkelspan met Noran in de L pony's ging top, 2 keer foutloos en Districtskampioen en door naar Hippiade! Enkelspan met mijn kleine smurfje Bambi in de L ging ook top, was onwijs trots op die kleine, hij liep echt flink door. Deze smurf was 3e en had ook een hippiade ticket, maar ik neem Noran mee.
Al met al, goed dagje, 2 keer kampioen, 1 keer reservekampioen en in totaal 10 puntjes mee naar huis.
MelanieB
Geplaatst: 26-08-13 12:53
Marjola, nette prestaties! Gefeliciteerd!!
Ank, ja duurde onwijs lang he.. jammer.. Gefeliciteerd met de puntjes!
@Melanie, jij had een SUPER weekend! Gefeliciteerd....
Ipsilonka
Geplaatst: 26-08-13 19:56
Wij hebben het ook leuk gedaan afgelopen weekend.
In de wedstrijd eerste proef 1ste met 192 punten. Tweede proef tweede met 195 punten, mijn eerste dubbele winstpunten proef ooit! (jammer dat deze jury later tegen onze cabrio aanreed...)
Tevens in de Pin en Ga competitie Kampioen L dressuur en reserve kampioen vaardigheid paarden, helemaal gaaf!
Pin en Ga...geen idee wat het precies is, klinkt als een snelheidsparcours?!
Ik heb ook een lekkere late starttijd...heerlijk!
Letsdunit
Geplaatst: 26-08-13 22:39
http://www.pinengacup-nh.nl/index.html Gewoon 4 wedstrijden dressuur en vaardigheid, als je er minimaal 3 gereden had kon je kampioen worden. Helaas was er weinig animo om er minimaal 3 te rijden. In de winter is er ook pin en ga competitie maar met minimarathons, dan zie je vaak wat meer deelnemers.
janouk
Geplaatst: 27-08-13 06:41
Pin en ga is de sponsor. Een tankstation uit lijnden.
@Letsdunit Het is verplicht om de finaledag te starten om mee te doen aan de competitie. Misschien vinden sommigen het ook te duur / te tijdrovend om heel NH te doorkruisen voor deze wedstrijden (ieder zo zijn eigen portemonnee en het blijft natuurlijk hobby ), waardoor zij niet op 3 uitkomen.
Ik vraag mij trouwens af hoe veel actieve D+V combinaties er verder nog in NH rondrijden. Bij niet P&G wedstrijden zijn de onbekende gezichten op 1 hand te tellen of wordt het programma gevuld met hobbyklasse (en deze groep start vaak alleen maar bij de eigen vereniging). Vind het wel goed dat ze deze competitie doen, want deze wedstrijden hebben wel meer starts dan gewone wedstrijden (die soms zelfs gecanceld worden door te weinig animo of maar 1 jurylid wordt uitgenodigd omdat er net aan 10 combinaties meedoen). Aan de verdeelsleutel van de Hippiade was al te zien dat het aantal actieve combinaties met een paar honderd is gedaald en daar zullen ook aardig wat NHers bij hebben gezeten.
Ik denk dat het voordeel van de minimarathon is dat daar marathonrijders en D+V menners (die SGWM overwegen of iets nieuws willen proberen) op af komen, waardoor daar meer animo voor is dan de D+V competitie.
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-13 10:49
Daarom zou ik pleiten voor meer Oefenmarathons, waarbij de D+V voor wp's gereden kunnen worden. Snijdt het mes aan 2 kanten .
Maar nu kan ik meedoen met oefen marathons, zonder 1.25 breed te moeten zijn.. (mopperde de eigenaar van een wagen met voor prima breedte, maar achter 2 cm te weinig.. oke.. 1.5 cm)
Nee, voor oefen marathons moet je wagen ook gewoon aan de 125 eis voldoen.
_Marjola
Geplaatst: 27-08-13 20:41
@Gem Dat zou inderdaad leuk zijn. Vraag mij alleen af of het voor iedere club haalbaar is (terrein/ruimte en geld) (Sorry weer advocaat voor de duivel aan het spelen, helaas). Jullie hebben in het Oosten maar mazzel met zulke mooie marathon terreinen Heb trouwens wel eens gehoord dat sommige verenigingen de pionnen die zij gebruiken voor de vaardigheid speciaal huren voor de wedstrijd omdat zelf aankopen een te dure grap is.
@Sjolvir wat jammer van die 1,5cm!
Sjolvir
Geplaatst: 27-08-13 20:48
Dennis schreef:
Nee, voor oefen marathons moet je wagen ook gewoon aan de 125 eis voldoen.
Nou, da's dan fijn...
Gem
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-13 20:51
Marjola: wij mazzel ? Wij zitten in zuid.... zoveel is hier niet. En in Limburg al helemaal niks.
Oeps! Topografie is weer niet mijn sterkte kant blijkt.... Ik dacht trouwens dat je zelf wel eens marathon hebt gestart, of haal ik je nu door de war met anderen? Daarom ging ik uit van oost
Zuid is dan ook zo'n pech district, maar degenen die bij de Veluwe en dan iets naar rechts en naar boven wonen, hebben denk ik het meeste marathon aanbod. Of die zitten in ieder geval qua reistijd nog een beetje in de normale regionen. Voordat ik eens voorbij A'dam ben, zit ik al bijna op een uur reistijd.