[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:44

@Ilegra: Nee, ik had niet geoefent :P Maar die wedstrijd was ook bedoelt om te oefenen.
Ik vond dat je leuke foto's had Ilegra!! Tis vast een mooie rit geweest!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:42

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:35

Hoi allemaal

Ben gister lekker samen met mijn vader bijna 2 uur met de wagen het bod in geweest. Jona mocht zich even uitleven na een paar weken zich redelijk te moeten gedragen omdat mijn groom weinig tijd had. Daardoor ben ik een paar keer alleen weggeweest met de wagen. En naar een vrij intensieve les. En vandaag lekker bijna 2 uur ohz naar buiten geweest. Ik heb nu allen spierpijn, want ik rij bijna niet meer ohz.

@ hafjelinger. Hoe ging de wedstrijd? Waren er veel deelnemers? Ik hoorde dat ze op een gegeven monent 3 kwartier achterliepen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:18

hier ook weer druk.druk.druk.
sun eerst ingespannen en in de wei geoefend voor morgen (clubkampioenschappen) tutje wilde niet echt lekker inbuigen en toen ze eindelijk lekker los was...tong over haar dubbel gebroken trensje heen(stang enz kan ze niet in...gaat ze op haar kont zitten,ook al met halster eronder aan de longe, dus zonder druk)
lekker laten uitzoeken en gewoon tempo wisselingen gereden, was het snel over! :D
daarna in bad gedaan,eczeem behandeling gegeven en concourswagen en tuig gepoetst.
morgen mooie tijd starten 10.20 uur dressuur en daarna onze eerste keer vaardigheid!
(zal vragen of we ZOVEEL mogelijk kegeltjes mogen laten stuiteren.. :o ) want...heb net even parcours gekeken(reed ff langs) oeps wel aardige wendingen zeg!
ben de helft van het parcours alweer vergeten! :( hoe doen jullie dat toch?
heeft iemand nog tips voor de vaardigheid? altijd welkom.... ik moet er van leren ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:32

Hallo

Leuke foto's allemaal.

Maisie mooi dat het leuk was.
Ik ga er over denken om het volgend jaar misschien te gaan doen.

Ilegra leuk dat de tocht mooi was. Ik heb onder zadel les van Japke v/d Kooi.

Wij hebben gisteren marathon gehad. Pony was ziek dus zijn met de fries gegaa. We zijn 9e geworden

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:18

@ Naaltje: Wat een lui beest heb jij!! :P Die Fjorden ook he.. :+

@ Bora: Was jij er ook dan?? Het ging echt super!! Ik had nr. 16. Ze liep echt heerlijk en ze luisterd zo goed. Het was een mooi parcours. Ong. 65 deelnemers!! Ze liepen inderdaad 3 kwartier achter, maar dat hebben ze ingehaald door de 'parcours-verken-tijd' tussen de blokken weg te halen.

@ happytime: Heel veel succes morgen!! :) Mijn tip: Rij altijd op de buitenste pion aan. Dan heb je meer kans dat je wagen er recht voor staat. En als je wagen recht voor het poortje staat, minder kans om balletjes eraf te rijden :)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:47

@ hafjelinger. Ik ben zelf niet geweest, maar een aantal van mijn vereniging wel. En Ik ken de personen een beetje die het georganiseerd hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:20

Ik ben weer thuis van een nacht weggeweest.
Shetten hebben het hartstikke goed gedaan. 50 km met een snelheid van 12,10 km/u gemiddeld (even ter indicatie: de dubbelspannen paarden in dezelfde klasse liepen met een snelheid van 13,01 en 12,99) en ze hebben de veterinaire keuringen glansrijk doorlopen. Helemaal top! Ze staan er nog steeds fris bij.
Wel trots hoor op het eerste span shetlanders in de tweede klasse.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:39

wat góed napie! :):) :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:30

hafjelinger: bedankt voor de tip,ga morgen er proberen eraan te denken.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:31

Geweldig Napie!! Wat een topshetten heb jij!! :D

@happytime: Ben benieuwd hoe het gaat, en foutloos is belangrijker dan snelheid! ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:09

@ napie netjes hoor !!

Wij gaan zo dubbelspannen. Robijn en Ferro in het span zetten. Gisteren nog even met Jazz gereden over een veld maar dat vind ie toch zo doodeng. Hij zat vol spanning en schoot zelfs nog een keer weg.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:20

Fijn de paardjes gaan allemaal prima, hier!

@Napie: supershetten!

Succes met de clubkampioenschappen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:24

zo dagje zit er weer op...dressuur ging wel aardig goed(kon beter,sun had een goed middendraf, maar ik wilde meer...galopje dus geworden tot 2x toe stommerd :( )
jury vond ons een mooie combinatie en netjes gereden.
vaardigheid : 1 pionnetje van een andere hindernis (reed mijn wendig net te scherp langs ) en ik reed 1 pionnetje van de hindernis.
en........vroeg aan welke kant ik moest beginnen met slalom....iederen zei: altijd RECHTS indraaien....ik begreep: rechts OM de pion indraaien en moest zijn: pion aan MIJN rechter kant(dus voor de pion draaien)
dus parcourfout. jammer weer wat geleerd, maar jury vond mij netje sturen voor een beginner ha ha
straks hoor ik de uitslag en bbq...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:12

@ happytime mooi weer om te rijden vandaag. Hopelijk goede punten.

Afbeelding

Tadaa mijn 2-span :D Robijn mag nog wel een beetje groeien. Binnenkort gaat ie op ijzers dus dan is er weer
1 cm bij :+ We hebben even over het land gereden. Niet te lang want robijn heeft geen conditie.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:25

Fijn dat het goed ging Happytime!! Had mijn tip nog geholpen?? :)

Safier hebben we vandaag naar Friesland gebracht. Hij krijgt een wei met vriendjes. Hij heeft het fijn.
Kelsey wilde haar hooi niet eten toen we terug kwamen met een lege teailer en ze heeft de hele tijd bij het hek staan wachten..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:39

@Happytime: voordeel is dat je het nu nooit meer zult vergeten/fout doen. Fijne bbq nog, ben benieuwd naar je punten.

@Maisie: mooi spannetje! Maar de bruine staat te koop, of?

Ik heb al een paar weken niet meer gereden :o , ook deze week te druk. Ik hoop volgende week R. in enkelspan te kunnen rijden, ben benieuwd. Hij moet echt wat aan het werk gezet worden, in tweespan laat hij nog wel eens zijn partner trekken :D .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:45

haha avaluna; same here.. die van mij begint een toeter te kweken, en ik wil nog gauw voor het dazenseizoen eropuit!!! hopelijk komende zondag :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:02

@Naaltje: wij hebben gelukkig de keuze tussen veld en bos, en in het dazenseizoen is dat dus Limburg Heuvellandschap

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:23

>;)
plekkie over? :P

wij hebben de keuze dazen of dazen? :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:02

@ avaluna het is de andere bruine die te koop staat die is nog een paar cm kleiner dan deze en deze is net 3.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:20

maisie : gaaf span ,geweldig.
ik was 1ste met dressuur (185 punten) best wel trots op ,kreeg van iedereen te horen dat het er goed uit zag.jurybgaf me vanavond nog wat nuttige tips voor het "echte" dressuurwerk (officieel starten 14 juni)
erg aardig.
al met al leerzame dag geweest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:21

@Happytime: oe wat geweldig! Gefeliciteerd, geweldig een eerste plaats!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:38

Ik heb vanavond voor de eerste keer gemend met Starlet. Eerst aan de zweng, dan met de autoband eraan en ten slotte in de tweewieler. Goed dat ik ze niet meteen ingespannen had, want de Liverpool stond eerst te hard afgesteld. Ik had hem op de bovenste sleuf en met de kinketting normaal, maar ze stapte niet gemakkelijk weg en kwam achteruit. Na 2 rondjes stappen heb ik ze vergespt naar de bril en de kinketting een oogje langer gelaten en dat was al veel beter. Ze reageerde nogal onwennig op de aanraking van de strengen zo laag bij haar benen, maar dat was snel over. Het lawaai van de band in de bak was geen probleem, maar buiten over asfalt en grind vond ze 't toch wat spannend. Eens in de tweewieler verliep alles naar wens, ze had nu geen schrik van het gerammel van de kettingen en snelsluitingen aan de zweng.

Ze luistert goed, maar is nogal van de vooruit en loopt dus constant te dribbelen. OHZ is het elke keer een sessie powertraining om ze rustig te houden. Het is al iets beter dan toen we haar kochten, maar er is nog werk aan de winkel. Ze luistert goed als je haar vraagt om stil te staan, maar gewoon traag stappen of draven lukt niet goed. Ik heb ook het gevoel dat ze wat voor het bit wegkroop toen ik op onze hooiweide (het hooi is net weg) rondjes ben gaan draaien om haar rustig te krijgen. Op rechts neemt ze mooi stelling, maar op links valt ze gewoon door de bocht. Nu is fijn stelling nemen in een tweewieler niet vanzelfsprekend, imo... Het feit dat ik ze zo moet vasthouden om haar bij me te houden maakt dat er van een echt dressuurmatig verantwoorde leidselvoering niet veel sprake is. Verder vind ik dat er nog iets mis is met mijn leidsel; ze zijn volgens mij te zwaar om het paard helemaal niet te hinderen...

Al bij al toch een leuk half uurtje op de kar gezeten. Starlet heeft goed gewerkt; misschien moet ik de volgende keer toch maar het butterfly bitje proberen...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:56

Gefelicipaardenstaart Happytime!!! :D
Brave Starlet, SuSEQ!!! :)

Hier gaat alles goed. We werden laatst wel van ons dressuuurlandje afgejaagt. :( We hebben toestemming om daar te rijden, dus wij gaan daar heen, en er was een ruiter aan het rijden aan de andere kant van dat veld, met nog iemand paardloos erbij. Tja, ik mag daar rijden dus ik ga mooi in de hoek mijn rondjes rijden. Na een tijdje komt er zo'n boertje aangestampt met een longeerlijn voor die ruiter. Paard was over de omheining gesprongen. Had ik niet gezien, ik was geconsentreert bezig. Daarna kwam er ook nog een trailer, met paard om daar te gaan rijden. Ik gewoon verder rijden, ik heb tenslotte toestemming. (Dat veldje is van de gemeente, een ponyclub huurt dat en ik heb toestemming van de pc) Toen begon het gedonder; De man en die vrouw schreeuwen boos naar ons: '' Hé!!! Dat kan zo niet!!'' Dus wij; ''He, wat kan niet?'' Die man van de trailer kwam naar ons (die was redelijk rustig tegen ons) ''Dit zijn jonge paarden en we willen liever even zonder die kar erbij rijden, snap je?'' En die andere weer; ''Wegwezen!!'' :( Dus wij helemaal naar de ander kant van dat veld gereden, waar bomen stonden en ze ons dus niet zagen. Was ook niet goed, we moesten écht weg. :(

Daar kan ik me eigen zo kwaad om maken :o Ik wil best weggaan, maar dan moet je dat normaal tegen me komen zeggen en niet helemaal opgefokt naar me gaan staat schreeuwen. Daar worden de paarden ook niet beter van. Maar ik laat me niet wegjagen daar, vanavond rij ik er weer heen }>

Tja sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het toch érgens kwijt :+