[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:15

Napie schreef:
De mijne is ook maar 1 keer mee geweest en zou ook geen bekenden tegen willen komen. Wel heel dapper twee maal gegroomd.

Omdat ik volgende week jarig ben mezelf op een scheermachine getrakteerd. Voorgenomen om Nickey in het voorjaar toch een keer op ijzers te zetten zodat ik meer kan rijden.

Waarom gebruik je dan geen schoenen,als je paard goede voeten heeft

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:17

Ik heb gelukkig een partner die graag mee op de koets gaat,wel zo fijn.en ook wat met paarden heeft.
Iedereen vooral een gezond 2016,laten we veel km kunnen maken. Wie gaat trouwends naar ysselsteyn in mrt

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:49

Hoefschoenen is ook het overwegen waard. Nooit aan begonnen met het tweespan want 8 schoenen aantrekken leek me zo'n gedoe. Iemand ervaringen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:10

Iedereen de beste wensen voor 2016 *\o/* sorry niet zoveel meegelezen afgelopen tijd te druk met van alles maar ik sluit graag weer aan :)

@Napie vriendinnetje van me heeft voor haar shetlanders smitjes laten aanmeten, ze ment er ook mee en flink wat kilometers en is daar zeer tevreden over. Voor het misschien wat bijvoeren van Hero anders Mijten Optiform? Ik had daar Ollie en ook Bente op toen ik in Breda stond. Daar kocht ik het bij de Welkoop, hier is het helaas niet verkrijgbaar. Het is een erg fijne ruwvoermix. Emmer per dag doet wonderen. http://www.mijten.be/_ln/paarden_bioform.php?part=rv

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:50

De beste wensen allemaal!

Voor mijn fjord Coldy is het jaar helaas niet zo goed begonnen. Ze was gisteren opeens keikreupel. Waarschijnlijk van een hoefzweer.

Ze heeft een gaatje in haar kroonrand waar de ontsteking waarschijnlijk zelf een uitweg heeft gevonden voor het afvoeren van de troep.
Ze staat nu met haar voet in een hoefzak met een biotexoplossing en ze krijgt pijnstillers.

Als het maandag niet beter gaat moet ik de DA weer bellen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:33

Bah wat balen! Hopelijk knapt ze snel weerop!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:33

Napie schreef:
Hoefschoenen is ook het overwegen waard. Nooit aan begonnen met het tweespan want 8 schoenen aantrekken leek me zo'n gedoe. Iemand ervaringen?

Kyano loopt op hoefschoenen :)
Als ik tenminste rondje wijk doe ofzo. In het bos doe ik ze niet aan, bak natuurlijk ook niet.
Ik vind het ideaal. Hij heeft ze trouwens wel alleen voor, achter is met mijn afstanden nog niet nodig.

Ik heb mijn eerste ritje vandaag gemaakt van 2016. Ging hartstikke fijn, Kyano heerlijk enthousiast en voorwaarts.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:41

keona schreef:
Ik heb gelukkig een partner die graag mee op de koets gaat,wel zo fijn.en ook wat met paarden heeft.
Iedereen vooral een gezond 2016,laten we veel km kunnen maken. Wie gaat trouwends naar ysselsteyn in mrt

hier doen we als alles goed is ook mee in maart. wellicht met tweespan.

nanda ik heb de eastboots maar tegenwoordig is er een merk bekend onder de shetten die erg in trek zijn ben even de naam kwijt oeps

iedereen ook een gelukkig en gezond 2016k

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:55

Laura bedoel je de Equine Fusions? Die heb ik idd, in shet maat (Kyano is maar klein met kleine voetjes)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:03

Vijlen jullie dan zelf de hoeven bij zodat de schoenen niet gaan knellen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:34

Ik heb er ook maar wil nu zonder rijden.ik heb easyboots.helaas zijn er geen kleine renegades want dit vind ik de beste schoenen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:35

Oke dan zien we ons waarschijnlijk in mrt welke klasse start je

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:42

idd keona die wil ik dus ook heel graag. maar scootboots bijv gaat dit jaar wel kleine maatjes maken waarschijnlijk, dus ik ben erg benieuwd!

LinSa: In kyano's geval vijl ik wel eens waar zelf maar 3x per jaar ofzo. Hij staat op verharde uitloop en naar het bos rijdt ik zonder schoenen (hij kan wel wat hebben, alleen niet teveel) dus ze slijten goed nu, dus weinig onderhoud.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:46

Ja die scootboots staan me niet aan helaas.en easyboot ben ik niet meer tevreden over,sinds ik nieuwe gaiters gekocht heb.van die nieuwe krijgen ze wondjes.ik ga dit jar helemaal bloot rijden,nu kan ik ook over stenen paden denderen,dus ga het proberen.
paarden hebben renegades echt geweldig

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:47

ik heb dus die equine fusions. maar waarom staan de scootboots je niet aan dan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:52

Toydoll schreef:

Die bandjes over die hoefballen,en vind ze ook zelf lelijk uit zien maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk. Die eqiune fioshions vind ik ook niet handig om door water en modder te gaan,mijn pony,s hebben gelukkig super voeten.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:53

Ik heb het niet op schoenen en ga het er ook nooit op krijgen.... Veel te veel schade mee gezien.

Maar goed mijne staat op ijzers, das ook niet alles. Maargoed zonder kan niet slijt te hard.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:30

LS_fotos schreef:
Ik heb het niet op schoenen en ga het er ook nooit op krijgen.... Veel te veel schade mee gezien.

Maar goed mijne staat op ijzers, das ook niet alles. Maargoed zonder kan niet slijt te hard.

Ik vraag me dan af waar je dat gezien hebt,op internet toevallig?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:02

keona schreef:
Toydoll schreef:

Die bandjes over die hoefballen,en vind ze ook zelf lelijk uit zien maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk. Die eqiune fioshions vind ik ook niet handig om door water en modder te gaan,mijn pony,s hebben gelukkig super voeten.

Mja die bandjes lijken mij weer niet zo'n punt, maar daar kom je maar op 1 manier achter natuurlijk, proberen.... Ik vind idd die fusions door plassen zelf niet zo ideaal, nu heeft kyano er nog nooit last van gehad maar ik zit in water ook liever met slippers/sandalen dan dichte schoenen dus kan me voorstellen dat kyano dat ook zo ervaart :P dus in het bos heb ik de schoenen niet aan. Als de scootboots in kleine maat uitkomen bestellen ik meteen een paar; ik wil het dolgraag uitproberen. Als het werkt zoals ze zeggen dat het werkt is het ideaal.

Renegades had ik nog liever gehad maar die zijn voorlopig niet van plan kleine maten te maken.
Schade van schoenen heb ik nog nooit gezien

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:04

Ik ook nog nooit,alleen op internet zie je dingen van mensen die tegen schoenen zijn maar voor ijzers.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:30

En andersom zie je van alles over ijzers van mensen die dan weer 'voor' hoefschoenen zijn of natuurlijk bekappen :+
Vind het heel erg paard/gebruiks/omstandigheden afhankelijk.
Persoonlijk geen goede ervaringen met hoefschoenen en rijden op wisselend terrein. Voor over de weg vond ik het best handig, heb poos met Marquisjes gereden jaaaaaren terug met mijn dravertje. Toch had die ook regelmatig plekken hoor bij haar hoefballen zeker als je lang reed.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:05

Maar ligt er ook aan welke schoen je neemt,of je paard gevoelige huid heeft etc.ik kies dus ook nooit schoernen die over de kroon rand komen.en bv marqius is nu ook niet echt zo,n super schoen.ik ben super tevreden.en inderdaad je leest van alles op internet wat je vaak met koreltje zout moet nemen,mensen slaan vaak door.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 01:56

Toydoll schreef:
Laura bedoel je de Equine Fusions? Die heb ik idd, in shet maat (Kyano is maar klein met kleine voetjes)

ja die bedoel ik was even de naam kwijt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 01:58

keona schreef:
Oke dan zien we ons waarschijnlijk in mrt welke klasse start je

bedoeling is klasse 1 te starten nu ik met riv ook een startkaart heb kan ik voor zelfde (dure geld) ook enkelspan voor tum en tweespan aanvragen. Word nog de vraag hoe ik start maar tweespan is voor mijn groom ook leuker.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 02:01

LinSa schreef:
Vijlen jullie dan zelf de hoeven bij zodat de schoenen niet gaan knellen?

ja ik vijl ze af en toe bij maar moet zeggen dat ik amper de hoef schoenen nog gebruik dit omdat tum op ijzers staat ivm dunne zolen, nu gaat dit al beter en heeft hij voor de winter enkel voor ijzers. Even aankijken hoe dit gaat als we meer gaan trainen.