[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:36

_Marjola schreef:
@Gem al dat werk houdt je weer van de straat :P zullen we maar zeggen. Maar mooi dat je de oorzaak hebt gevonden! +:)+

Kun je wel zeggen ja... ik zit alweer veel te lang binnen naar mijn zin >;) . Ik weet niet of het DE oorzaak is, maar het kan bijna niet anders.

Tine: ik denk dat VHU daar een goed punt heeft. Eigenlijk denk ik ook dat de singel pas losgeschoten is na het omvallen van de koets, en niet andersom. Maar ik was er niet bij, dus Y;( .

VHU: gefeliciteerd!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:41

Heb mijn post nog wat aangepast :o was iets ongenuanceerd misschien. Maar ook in wedstrijden / marathons zie je wel eens wat losschieten. Niet de bedoeling maar ze mogen niet op hol slaan.
Wat een gedoetje met de band Gem, vind het al erg knap dat je het wiel / band van je wagen af kunt krijgen, geen idee hoe dat moet :o

.

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:45

@VHU Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* Goed gedaan +:)+ Veel succes ook trouwens met het hele traject wat je nu in gaat :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:59

Marjola, Osteo afspraak gemaakt voor Sam! Ben benieuwd wat eruit komt :) en lekker geshopt!

Janouk, wat leuk dat die schapen zo mee rennen!! Ik zie ze altijd alleen maar grazen hahaha. Bij mij op stal staan ook schapen en ik schrik altijd als ze gaan bleren, klinkt zo raar :P

Tine, bedankt voor de tip haha. Lekker getraind met Lika!
Ik denk dat ik iets gemist hebt over Thabor die er vandoor is gegaan? Lijkt me erg vervelend :( Veel succes met het vertrouwen terug winnen.

Biancacoo, die wagen van Kraay is iid geen basic, maar luxe :P de wagen die ik bestel zal uiteindelijk zonder rvs zijn.
Lekker aan het werk met de doggies! Je maakt mooie schilderijen!

Avaluna, leuk pianoles! Heb ik ook altijd gewild, maar moest het zelf betalen en niet echt soepele vingers dankzij hms :P
Je hebt het druk, wel leuke dingen!

Claud01, haha dat was met schriktraining :P

VHU, zo jij hebt heerlijk gemend, fijn zo'n pony he. Leuke bezigheidstherapie voor wis! Ik wil toch wel heel graag een nieuwe en niet een 2de handse :o zodat ie helemaal opmaat gemaakt kan worden en ik niet al met verslete dingen zit. Na 4 jaar mennen met verschillende 2de handse wagens, wil ik eens wat nieuws :D
Jammer dat het as nog niet beschikbaar was. Gefeliciteerd trouwens, super fijn dat je bent aangenomen bij de Universiteit!

Ips, jammer dat het nog niet helemaal goed met Pris gaat.. gelukkig word ze niet slechter.

Gem en het mysterie van de wiel van de wagen :P

Zo ik heb vanavond heerlijk een halfuur ik zeik regen en harde wind gemend.. was niet echt een pretje met een jas die niet waterdicht is |o Maar Sil heeft iig zijn beweging weer gehad.

Wbt de menwagens, ik kreeg een mailtje van C.avalier dat bij zijn wagen ook luchtvering en 19" banden kunnen zonder meer kosten.
Dus bij beide dealers kan ik dezelfde soort wagens en specs krijgen, alleen bij c.avalier zo'n 100,- goedkoper, deze is ook dichterbij.
Maar dan nog de vraag, is de kwaliteit ook hetzelfde?
Zaterdag mag ik een wagen van C.avalier proef rijden, moet alleen nog vervoer vinden naar de haarlemeersebos manege in hoofddorp.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:24

@Ips zorgelijk met Prissie :(:)
@Jenkins kan me er alles bij voorstellen hoor, dat je graag voor nieuw gaat, super toch? Helaas zit je echt te ver uit de richting om je even heen en weer te brengen Y;(

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:26

Bedankt voor het begrip dames doet me echt heel goed!! Ik lees morgen weer een stukje bij wil nog op het een en ander reageren maar voor nu is dit even genoeg:

Jenkins/Mirjam de pony leica namaak is de IV geloof ik t zelfde als mijne alleen heb ik een wat ander model mijne was ook wat duurder. Ik heb erg veel schik van Kraay mijn wagen maar de luchtvering heb ik enorme spijt van. Ik blijf aan het oppompen mijn wagen is al terug geweest maar alsnog loopt de vering geregeld leeg en elke maand moet ie zeker wel opgepompt worden. Ik weet niet of dit door de luchtvering komt en dat dat zo hoort of dat er bij mijne iets niet goed zit. Maar qua zitten en veren heb ik erg veel schik van mijn wagen. Zowel in het bos als op een vlak weiland. Tuurlijk voel je bij hobbelige grasland het wel maja helemaal stabiel krijg je het nooit.

Van Cavalier ken ik de wagens niet, niet het marathon model teminste wel de tweewieler ik heb nu de tweewieler en die bevalt tot nu toe goed. Ik hoor veel goede verhalen over zijn vierwielers en dat hij zijn wagens nu voor de ponys zonder luchtvering laat maken heeft een reden oa gewicht en oa bovenstaande. Ik zou ook wel eens een wagen van hem willen proberen. Puur voor het verschil tussen bladvering en luchtvering van een marathonwagen.

Ook ben je van harte welkom om bij mijn marathonwagen te komen kijken, ik heb er echt veel schik van ik hou van mijn wagen rijd er graag mee. Enige puntje is de vering pompen. Voor de rest totaal geen nadelen. Ik heb enkel en tweespan omdat het goedkoper is om nu gelijk tweespan erbij te nemen dan dat je dit later nog doet. En je weet nooit nooit wie weet rijd je over een half jaar wel met een span.

Hoop dat je wat aan mijn mening hebt.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:35

VHU, dat is nou flauw, rij toch even gezellig heen en weer :D haha!

LS_fotos, bedankt voor je reactie :)
Jammer dat je luchtvering zo tegenvalt! Lijkt me erg raar, aangezien sommige hier aangeven al jaren met luchtvering te rijden en geen last te hebben. Toch niets niet helemaal goed lijkt mij?
C.avalier heeft nu ook een iets duurdere versie welke rondom schokbrekers heeft en onafhankelijke wielophanging wat nog beter veert en meer comfort geeft als luchtvering en onderhoudsvrij is, wat mij is verteld. Helaas buiten mijn budget.
Is er een rede dat je je 2wieler bij C.avalier vandaan hebt en niet bij K.raay?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:38

Jemig...... heb bij mijn wagen nog nooit iets aan de luchtvering hoeven te doen *zoekt hout om af te kloppen*.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:42

Jullie zweven door de baan Gem :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:43

LS: is het ventiel van je luchtvering wellicht vies of zit er een vuiltje in? Wat met een band kan, kan met een balg ook. Ik kreeg na de onderhoudsbeurt op mijn kop dat ik de ventielen van de balg niet goed schoon had gehouden.

Gem: ik hoef ook niets aan luchtvering te doen hoor. Maar voor een wedstrijd controleer ik gewoon altijd alles even.

En iedereen bedankt voor het meedenken over Thabor. VHU, je slaat de spijker weer eens goed op de kop. Bedankt voor je commentaar. Weet je, het was zo'n prachtige combinatie, dan is het zo jammer om te moeten stoppen. Dan ga je toch weer twijfelen. Tja, de reden waarom het tuig stuk is zal wel ergens in het midden liggen. Er komt natuurlijk veel druk op, zeker als de kar door het zand heen gaat. Maar het is ook de plek waar de strengen tegen het schoftstuk aankomen, dus misschien ook doorgesleten.

Maar inderdaad, misschien ben ik niet te voorzichtig, maar gewoon verstandig. Wie zal het zeggen, maar ontspannen zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Gelukkig durf ik onder het zadel nog wel lekker te genieten van hem.

Morgen wilde ik een buitenritje met Rembrand gaan maken, maar hij heeft een ijzer afgetrapt. Gelukkig heeft zoonlief hem teruggevonden. Hij lag buiten de wei geslingerd. Hij zou toch maar tegen een van zijn maatjes aangekomen zijn zeg. Pffff. Vrijdagmiddag komt de smid langs om hem er weer onder te gooien. Omdat ik best ook een stuk over asfalt moet, stel ik mijn ritje toch maar even uit. Het is niet anders.

Ik lees net op fb dat de man die afgelopen zomer dressuurkampioen in ZZ enkelspan paard is geworden, ongeneeslijk ziek is. Ik ken hem niet heel goed, maar is zo vreselijk om te lezen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:04

Ik zwaai ook even 8)7

@Jenkins, leuk een nieuwe wagen uitzoeken :):) . Ik heb ook luchtvering en dat bevalt super goed..ik hoef er ook nooit wat lucht bij te doen bij controle... Dus LS, volgens mij is het bij jou niet helemaal zoals het hoort.
@VHU, *\o/* van harte gefeliciteerd...ons -:)
@Tine, wat verschrikkelijk het is ook zo'n rotziekte |( , Vwb het mennen met Thabor ben ik het Marjola eens! Als ik zo jouw posts lees zeg ik nee...maar ik ken jullie als mencombinatie niet goed dus ben ik van mening dat je vanaf papier geen oordeel daarover kan geven.
@gem, gelukkig is het wielprobleem opgelost +:)+
@Avaluna, jij bent ook altijd super drukjes :):)
@janouk, leuk filmpje!
@ Rianne, jij bent lekker creatief bezig geweest +:)+
@Biancacco, jij bent ook onze -:) Vwb al onze leerwerken etc +:)+

Nou morgenavond is de dag van de demo kur op muziek....vandaag ging het nog niet helemaal naar wens ^) , was te snel :):) ....ik hoop dat het morgen beter gaat....

Voor nu weltrusten :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:18

Goedemorgen.

Mooie samenvatting Ollie en heel veel succes vanavond. Komt vast goed. Dat is het voordeel van de kur, je kunt wat smokkelen in je figuren om toch weer passend te komen met je muziek.

Zometeen maar "lekker" het huishouden doen ipv een buitenrit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:24

Ollie,heel veel succes en plezier vandaag met de kur !
Tine, balen van rembrands ijzer.
Janouk.helemaal vergeten.....ik heb genoten van die lammeren/schapen.wat een plezier in het zonnetje door de weide. Hebben jullie al nieuwe lammetjes? Ik zag er hier al een paar in de heide met hun moeders.

Ls, mooi dat je geniet met je pony en je wagen, balen dat die vering zo slecht vol blijft...

Fijne dag allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:03

@Ollie: heel veel succes en plezier *\o/* .

Nou de storm is weer gaan liggen, zo maar eens de wei gaan uitmesten, dat is gisteren niet gedaan, dus is veel := . Verder belangrijke regeldingen te doen en een wat minder drukke dag (tot nog toe :') ), is ook wel eens lekker.
Mooie dag, allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:50

geen storm meer bij jullie avaluna..hier waait het flink.
geniet van je iets minder drukke dag...succes met uitmesten..

Ik heb eerst een rondje gefietst met Aiya, pretbek....6,95 km, ging mooi door het bos.
ze ligt nu achter me op een bankje...om zich heen te kijken wat ze voor ongein uit kan gaan halen..hyper de pieper hondje..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:46

@Biancao: hahaha. Hier waait het ook lekker, maar vannacht was heuse storm.

Wei is weer schoon, belooft toch nog druk te worden, zucht, jammer, is heerlijk zo met de zon buiten, maar nu dus eerst op kantoor en wat spullen ophalen. Moet dringend de zadelkamer poetsen, maar dat zal wel tot het weekend moeten wachten. De kasten zijn klaar, nu nog even kijken hoe ze geolied gaan worden en achterwandje van het keukenblokje tegelen, wat een luxe :D :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:16

Net terug van ziekenhuis, handenteam (fysio en ergotherapeut). Mijn hand heeft inderdaad een vertraagd herstel. Moest ook een krachtmeting doen met hand, speciaal ding inknijpen. Links kwam op 39 kg, rechts op 18 (terwijl je ervan uit mag gaan dat rechts veel sterker is). Ook is beweging nog ernstig beperkt. Ik moet nu 6x per dag oefeningen doen en masseren. Volgende week dinsdag weer terugkomen.

Nu even pauze, dan zo nog brood halen (heb te weinig gekocht) met lika trainen en naar fysio voor rug/nek.

Zoonlief zou vandaag voor het eerst sinds 2 maanden weer springles hebben (is wel handig, komende zaterdag heeft hij bixiespringwedstrijd. Maar de les gaat niet door, helaas. Nu moet ik het toch maar met hem gaan oefenen, want het is te lang geleden om zomaar een parcours in te kunnen gaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:19

@Tine: balen van je hand, hopelijk doen de oefeningen hun werk, ik ben daar altijd erg slecht in :o . Jammer dat de lessen zo vaak niet door gaan, hier wel heerlijk weer, dus even wat hindernisjes opzetten en lekker aan de gang. Hahaha, hier dus een springstop voor dochter en haar pony :') , merkte het echt aan de pony van de week := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:25

volgens de ergo moest ik er maar rekening mee houden dat ik niet mee zou kunnen doen aan de kampioenschappen (en dus ook niet aan de kur). Hmmmmm. Gelukkig zijn ze allemaal licht in de hand hier, dus ik hou toch nog even een slag om de arm ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:52

Tine, dat is balen van je hand, maar goed dat er zo goed naar gekeken is, nu weet je wel waar je aan toe bent ! en kun je met de oefeningen aan het werk gaan, komt vast goed !
positief blijven idd rembrand lekker door mennen, dan komt het vast goed met het kampioenschap, niet geschoten is altijd mis, dus gewoon lekker mennen en dan zie je wel waar je eindigt.

zonnetje schijnt hier..ga met dakota ook maar een rondje fietsen.
goed voor de conditie..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:10

zo..lekker 7,6 km gefietst..dakota vond het mooi.
onderweg liep er een mevrouw met 4 hondjes in het bos, 1 herder, die lijnde ze aan, de rest liet ze los lopen, maar roepen hoooooo maar..ik wachten tot ze een paadje in ging, deed ze wel, maar die kleine monsters werden niet mee geroepen..tekkel/Xcorgi en nog een Xteckel vonden dat ze blaffend naar ons toe moesten komen..ik snap dat soort mensen niet..als je iemand ziet met een aangelijnde hond die wacht tot je weg bent met je honden, dan houd je ze toch bij je ?? het word steeds gekker...ik hoop dit niet mee te maken als ik alle 4 hondjes voor de kar bij me heb...dan is alles hopeloos in de knoop..en wellicht komt er ruzie/vechterij van met van die onopgevoede miniatuurbeesten..

maar ik heb wel fijn gefietst.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:32

Ik wil wel lekker doormennen, maar dat kan nog niet haha. Ik heb een kar en tuig in de reparatie. Bovendien sowieso nog niet gemend ivm hand. Maar goed, als het tuig klaar is, toch maar eens gaan proberen. Dan wordt het weliswaar recreatief ivm dressuurmatig, maar goed, dat is dan wel een begin.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:09

:wave: zwaait even langs erg druk maar toch even lekker kunnen rijden, onder het zadel in de bak zowaar. Aangalopperen en verruimen in draf geoefend. Doe er dan een stemhulp bij en hoop dat straks de stemhulp is blijven hangen als ze weer voor de wagen staat. Ze was na een half uurtje erg lekker aan het sjouwen trouwens. Erg jammer dat niet niet 15 cm kleiner ben en tig-jaar jonger :+

Met Hero wat lopen klooien, lekker laten grazen. Ondertussen ben ik een beetje op hem gaan hangen .... voor straks als hij onder het zadel gaat := Als het goed is is hij vanmiddag ook nog weer voor de band gezet.

@Tine jeetje zeg je bent er goed klaar mee.... :(:)
@Ollie je bent vast veeeeel te kritisch op jezelf *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:53

VHU: lekker gereden. Ja is balen van mijn hand, maar goed, als het maar weer goed komt

Vanmiddag Patrick maar zelf springles gegeven. Ben heel trots op hem en pony, want het ging super. Geen ene weigering. Amerigo had er zichtbaar plezier in. Nu was het maar 30 cm, maar goed, dit was wel even heel goed voor het vertrouwen.
Na afloop ging Patrick de geiten even een wortel brengen. Blijkt Christa, een van onze boergeiten, dood in het hokje te liggen. Zo sneu, zij was zo lief. Ze moet voor 600 morgenochtend aan de weg liggen. Maar ja, ik krijg er natuurlijk geen beweging in (ook met 2 handen niet, ze weegt 40-50 kg). Mag manlief vannacht doen, als hij thuiskomt. Fijn in het donker. Oef...

En terwijl Patrick druk bezig was om voor mij hooibalen naar beneden te gooien, verloor hij mijn autosleutel (die had hij nog op zak, nadat hij de wortels uit de auto had gehaald) .... uiteraard in het hoogste deel van de hooistapel. Gelukkig wel weer terug gevonden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:07

VHU, heerlijk even kunnen trainen super! Gaat ook goed met Hero he :D

Tine, leuk springles geven aan je zoontje, erg dapper van hem! Ontzettend sneu van de geit :( en balen van de autosleutels, gelukkig wel weer gevonden!
Balen van je hand ook trouwens, ik weet hoe rot het kan zijn, heb er zelf ook veel pijn aan en weinig kracht. En al die oefeningen zijn ook vervelend he.. Hopelijk kan je wel gewoon meedoen met de kampionschappen.

Biancacoo, weer lekker getraind, jammer van de loslopende mormels.

Ik ga volgende week donderdag avond tot vrijdag avond naar engeland voor mijn werk, vind het erg spannend!! Ga er heen om een cursus te volgen voor het versturen van nieuwsbrieven :)